Gå til innhold

Ønsker meg en intellektuell mann.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får vel passet påskrevet nå, men jeg ønsker meg altså en såkalt intellektuell mann. Jeg liker selv å lese bøker, reflektere over stort og smått, følger med på hva som skjer i verden osv og ønsker altså å treffe en mann som er likesinnet. Jeg ser ikke ned på de som lever mer her og nå, ikke vet hvem som er president i Russland, vil mekke bil i stedet for å lese osv, men har lite til felles med disse. Jeg var sammen med en slik mann i over 10 år, så har prøvd, men det fungerte ikke i lengden. Forskjellene ble mer og mer framtredende ettersom tiden gikk og til slutt var vi ulykkelige i forholdet begge to og valgte å gå hvert til vårt.

Nå er det slik at jeg har et ønske om å finne en ny mann, etter å ha vært singel i snart 2 år. Jeg bor på et lite sted, så sjansen for å tilfeldigvis treffe noen er ikke så stor. Jeg har heller ikke mye tid å gå ut for å møte noen pga jobb og barn, så prøver meg nå på Tinder og Sukker. Problemet der, er at de jeg kommer i kontakt med stort sett er av samme type som eksen min. Jeg har sveipet høyre på flere menn jeg mener passer for meg i forhold til interesser, utdanning og bosted, men får sjelden match med disse. Noen av disse mennene er nok "over my league" utseendemessig, men slett ikke alle. Har også sveipet høyre på menn med lite info på profilen og det er ofte disse jeg får match med (også ganske pene menn). Etter å chattet litt med dem, finner jeg rimelig kjapt ut at vi er en dårlig match, selv om flere av dem virker som fine fyrer og ikke bare er ute etter sex.

Så hvordan kan jeg få match med "intellektuelle" menn? Ønsker ikke slike menn likesinnede damer (altså jeg ser ikke på meg selv som supersmart, det går mer på det å være samfunnsengasjert, leseglad, grublende...)? Jeg er ikke fotomodellpen, men har et ganske normalt utseende og er normalvektig. Jeg vet jeg ikke er førstevalget om en mann kun går etter utseendet, men håper jo det er noen der ute som ønsker seg en de klaffer med på interesser og personlighet.

Anonymkode: 6b302...47d

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30, slank, intelektuell og mann. Jeg har sendt 100 vis av meldinger til likesinnede damer på Sukker.no fikk svar av en. Så jeg tror ikke intelligente damer vil ha noe annet enn fotomodell menn.

Anonymkode: 089ca...df4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 30, slank, intelektuell og mann. Jeg har sendt 100 vis av meldinger til likesinnede damer på Sukker.no fikk svar av en. Så jeg tror ikke intelligente damer vil ha noe annet enn fotomodell menn.

Det er ikke sånn at man sier man liker blondt hår også tar man hvilken som helst person med blondt hår. På samme måte kan man like intelligente menn uten å like aboslutt alle menn i hele verden med iq over 120. Ville du valgt en intellektuell dame som var ekstremfeminist, tjukk, svettet og luktet? Thought so...

Du er kanskje intellektuell, men du er ikke særlig intelligent om du ikke forstår så enkel logikk. 

Anonymkode: 0d8d2...f92

• Liker 17
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Får vel passet påskrevet nå, men jeg ønsker meg altså en såkalt intellektuell mann. Jeg liker selv å lese bøker, reflektere over stort og smått, følger med på hva som skjer i verden osv og ønsker altså å treffe en mann som er likesinnet. Jeg ser ikke ned på de som lever mer her og nå, ikke vet hvem som er president i Russland, vil mekke bil i stedet for å lese osv, men har lite til felles med disse. Jeg var sammen med en slik mann i over 10 år, så har prøvd, men det fungerte ikke i lengden. Forskjellene ble mer og mer framtredende ettersom tiden gikk og til slutt var vi ulykkelige i forholdet begge to og valgte å gå hvert til vårt.

Nå er det slik at jeg har et ønske om å finne en ny mann, etter å ha vært singel i snart 2 år. Jeg bor på et lite sted, så sjansen for å tilfeldigvis treffe noen er ikke så stor. Jeg har heller ikke mye tid å gå ut for å møte noen pga jobb og barn, så prøver meg nå på Tinder og Sukker. Problemet der, er at de jeg kommer i kontakt med stort sett er av samme type som eksen min. Jeg har sveipet høyre på flere menn jeg mener passer for meg i forhold til interesser, utdanning og bosted, men får sjelden match med disse. Noen av disse mennene er nok "over my league" utseendemessig, men slett ikke alle. Har også sveipet høyre på menn med lite info på profilen og det er ofte disse jeg får match med (også ganske pene menn). Etter å chattet litt med dem, finner jeg rimelig kjapt ut at vi er en dårlig match, selv om flere av dem virker som fine fyrer og ikke bare er ute etter sex.

Så hvordan kan jeg få match med "intellektuelle" menn? Ønsker ikke slike menn likesinnede damer (altså jeg ser ikke på meg selv som supersmart, det går mer på det å være samfunnsengasjert, leseglad, grublende...)? Jeg er ikke fotomodellpen, men har et ganske normalt utseende og er normalvektig. Jeg vet jeg ikke er førstevalget om en mann kun går etter utseendet, men håper jo det er noen der ute som ønsker seg en de klaffer med på interesser og personlighet.

Jeg ville vurdert å flytte til Oslo, Trondheim, Stavanger eller Bergen om jeg var deg. Der finner du masse folk med høyere utdanning og da er sjansen større for at samfunnsengasjementet også er på plass.

Lykke til!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn at man sier man liker blondt hår også tar man hvilken som helst person med blondt hår. På samme måte kan man like intelligente menn uten å like aboslutt alle menn i hele verden med iq over 120. Ville du valgt en intellektuell dame som var ekstremfeminist, tjukk, svettet og luktet? Thought so...

Du er kanskje intellektuell, men du er ikke særlig intelligent om du ikke forstår så enkel logikk. 

Jeg verken svetter, er overvektig eller ekstrem feminist LOL 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mann1979 skrev:

Jeg ville vurdert å flytte til Oslo, Trondheim, Stavanger eller Bergen om jeg var deg. Der finner du masse folk med høyere utdanning og da er sjansen større for at samfunnsengasjementet også er på plass.

Lykke til!

Jeg tror også mulighetene er større i en by enn på bygda, men har barn i skolealder, så er ganske låst til stedet jeg bor. Faren til barna mine bor også i samme området som meg, så det er flere fordeler for barna at jeg blir boende. Hensynet til barna veier tungst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde svart deg :) Jeg svarer faktisk alle uansett om jeg tror det er en bra match eller ikke, da jeg ser på det som normal høflighet.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror også mulighetene er større i en by enn på bygda, men har barn i skolealder, så er ganske låst til stedet jeg bor. Faren til barna mine bor også i samme området som meg, så det er flere fordeler for barna at jeg blir boende. Hensynet til barna veier tyngst.

Og det er jeg helt enig i at det gjør. Men jeg tror det blir vanskelig. Det er ikke spesielt mange jobber i distriktene for den typen menn du ser etter, dessverre. Kanskje en lærer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærleg sak det du ber om her TS.

Er ikkje sikker på om Sukker og Tinder er rette plassen for deg om du søkjer intellektuell mann. Finst det ikkje andre datingsider spissa mot slike interesser?

Eventuelt går det ikkje an å oppsøkje arenaer som blir frekventert av menn du søkjer, som litteraturseminarer, debatter, politiske partier, etc... og vere på tilbodsida (ta kontakt) der?

Lukke til!

Anonymkode: a77fd...0dc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det du tror er intellektuelt er egentlig bare psuedo-intellektuelt. Smarte intellektuelle mennesker forstår at det er ingenting her i verden som spiller mer rolle enn her og nå fordi det er vår faktiske hverdag som påvirker oss. 

Anonymkode: f3f94...0cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mann1979 skrev:

Og det er jeg helt enig i at det gjør. Men jeg tror det blir vanskelig. Det er ikke spesielt mange jobber i distriktene for den typen menn du ser etter, dessverre. Kanskje en lærer?

Jeg vet at det finnes noen menn av typen jeg søker innen en akseptabel omkrets i forhold til hvor jeg bor også, da jeg har fått opp noen kandidater på Tinder. Problemet er at de tydeligvis ikke liker meg. Jeg får jo ikke match med noen av dem :-P

Jeg bor ikke i lita bygd 100 mil fra nærmest by (mulig det var det jeg gav inntrykk av). Jeg bor i et tettsted i en region med kanskje nærmere 100 000 innbyggere på et areal som er ca 3 ganger så stort som Oslo kommune.

Lærere er forresten helt fint :) Selv er jeg ingeniør.

• Liker 1
Gjest ThotSlayer
Skrevet (endret)

Hva har du å tilby en slik mann? Vet du hva slike menn vil ha? Hvor gammel er du?

Endret av ThotSlayer
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du tror er intellektuelt er egentlig bare psuedo-intellektuelt. Smarte intellektuelle mennesker forstår at det er ingenting her i verden som spiller mer rolle enn her og nå fordi det er vår faktiske hverdag som påvirker oss. 

At her og nå er viktig, det mener selvsagt jeg også. At jeg likevel har et ønske om å møte en som jeg kan ha litt dypere samtaler med også, er vel ikke så rart?

• Liker 9
Skrevet

Prøv elitesingles.no :) Den er mer rettet mot seriøse og ''høyere utdannede'' single som søker langvarige forhold. Jeg har aldri prøvd før men vet at det er det de reklamerer seg for å være.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

Hva har du å tilby en slik mann? Vet du hva slike menn vil ha?

Nei, det er vel der problemet ligger. Jeg vet ikke hva de vil ha. Mulig de ønsker vakre kvinner som er opptatt av mote, shopping og interiør. Jeg er kanskje litt for maskulin for dem? Da mener jeg ikke maskulin utseeendemessig, men i interesser, valg av utdannelse osv. Jeg er f.eks interessert i økonomi, tekniske nyvinninger, liker dokumentarer på TV (liker fakta og å lære nye ting) og foretrekker sightseeing over shopping på ferie. Jeg har også mer "kvinnelige" interesser, som strikking og hage, men er nok ikke en typisk kvinne.

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Tøv.

• Liker 9
Gjest ThotSlayer
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er vel der problemet ligger. Jeg vet ikke hva de vil ha. Mulig de ønsker vakre kvinner som er opptatt av mote, shopping og interiør. Jeg er kanskje litt for maskulin for dem? Da mener jeg ikke maskulin utseeendemessig, men i interesser, valg av utdannelse osv. Jeg er f.eks interessert i økonomi, tekniske nyvinninger, liker dokumentarer på TV (liker fakta og å lære nye ting) og foretrekker sightseeing over shopping på ferie. Jeg har også mer "kvinnelige" interesser, som strikking og hage, men er nok ikke en typisk kvinne.

Okay. Slik jeg forstår det så søker du intellektuell stimuli. Men du har også barn og jeg vil anta du er i 30/40årene. De tingene du nevner er ikke et så høyt intellektuelt nivå og de virkelig intelligente mennene i 30/40 årene er enten i et godt forhold med supre damer, eller så holder de seg single og nyter livet. 

Så, den beste måten for deg å få dekt behovet for intellektuell påfyll er å bli med i forskjellige grupper som diskuterer ting. Enten online eller i det virkelige liv. For en mann som er smart vil også tenke hva du kan tilby rent intellektuelt, i tillegg til alle andre ting du tilbyr. 

Skrevet

Jeg syns jeg stadig matcher med intellektuelle menn, og får egentlig litt angst, for når de finner ut hvor "dum" jeg er, så stikker de sikkert 😂🤪

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Zidji skrev:

Prøv elitesingles.no :) Den er mer rettet mot seriøse og ''høyere utdannede'' single som søker langvarige forhold. Jeg har aldri prøvd før men vet at det er det de reklamerer seg for å være.

Kanskje det hadde vært noe. Syns bare det navnet er litt rart og har skygget litt unna med tanke på at det kanskje er folk som er litt "høye på seg selv" som er der. Jeg ser ikke på meg selv som "eliten". Mulig jeg tar helt feil av den siden da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg verken svetter, er overvektig eller ekstrem feminist LOL 

Du forstod ikke eksempelet mitt en gang.... På hvilken måte mener du egentlig at du er intellektuell? Du er her abre for å kverulere. Når ble kverulering og smålighet tegn på intellektuellhet?

Jeg har aldri antydet at du er feit. Jeg sier at du ville ikke vært sammen med hvem som helst og kan heller ikke forvente at andre ville vært sammen med hvem som helst. Jeg brukte feit og svett som et eksempel fordi de aller fleste forstår at man ikke liker noen som lar seg selv forfalle og lukte. 

Men det finnes mange egenskaper innimellom som ulike mennesker liker eller misliker. Jeg liker intelligente menn, men kunne ikke vært sammen med en intelligent mann som var festløve og veldig ekstrovert. Jeg kunne heller ikke vært sammen med en intelligent mann som var religiøs, eller som brukte alle feriene sine på båtliv. Er det lettere å forstå nå? Bare fordi man har lyst på en intellektuell mann, betyr ikke at man liker eller passer sammen med hvem som helst som er intellektuell også.

De kvinnene du har sendt melding til har sett på deg at du har noe som dere ikke har til felles. Nøyaktig hva det er, er selvsagt vanskelig å vite. Det kan til og med være så enkelt at du har et bilde av deg som sender signaler om at du er en viss personlighetstype som du ikke er. 

For eksempel om du har bilde av deg selv på fest med andre festglade mennsker, så kan andre mennesker tenke du er en rundbrenner som liker å feste, selv om det var den eneste festen du var på de siste 3 årene. Så noen ganger sender bildet feil signaler om hvem du egentlig er. 

Og nei jeg sier IKKE at du er en festløve, dette var et eksempel. Akkurat som i mitt første innlegg. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...