Gå til innhold

Linnea Myhre

PippiLa

Anbefalte innlegg

Eneste jeg synes er merkelig er at hun har vært åpen om at andre influencere trigger unge mennesker enten det er med kropp, mat eller trening av noe slag med tanke på innhold i sosiale medier. Iallefall tidligere hvis jeg husker riktig, men hun klarer fortsatt å trigge meg som har hatt spiseforstyrrelse siden 15 årsalderen. Nå tar ikke min sf noe særlig plass i hverdagen som før, men det vil alltid være der. 

Personlig, som noen som er 10 år yngre enn henne og fulgte henne siden jeg var barn/tenåring er hun selv veldig triggende.

Selv innholdet idag med løpechallange, det å alltid drikke sukkefri brus (som ikke inneholder kalorier nesten) og mye fokus på trening. Begynner tvert å sammenligne meg selv og slik jeg holdt på med sukkerfri-brus i min verste spiseforstyrrelseperiode, der man alltid gjorde sånne challanger (matinntak eller trene challange).

Innholdet er i utgangspunktet uskyldig, men litt spesielt når hun kritiserte andre influencere og deres innhold tidligere i forbindelse med kropp og det å være triggere. Når hun selv er trigger for meg, og kanskje andre som har hatt sf? Men det er vanskelig å ikke være det i sosiale medier. 

Det jeg så på tiktok igår og hvordan hun reagerte viser hvor ille hennes spiseforstyrrelse fortsatt er. Hun virker ikke frisk med tanke på reaksjonen. Noe jeg relaterer med. Ønsker henne alt vel. 

Endret av timmian
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anim92 skrev (2 minutter siden):

Asså, om jenta sitter i burka eller tubetopp - bare dropp å kommentere kropp! Alltid. Uansett. 

Man kan jo ikke sitte halvnaken å forvente at folk automatisk mister synet. Ikke kan man sensurere Internett eller drive fjernoppdragelse. Skjønner at negative kommentarer om kropp er kjipt, men det er jo ingen her som har insinuert noe stygt en gang så jeg fatter ikke dette kommentarhysteriet. Man må nesten akseptere at folk har rett til å ytre seg som de vil så lenge de ikke tyr til oppfordring om vold eller trusler. Det mest effektive tiltaket dersom man ikke ønsker kommentarer på eget innhold er å ikke legge det ut for hvem som helst til å se, eventuelt fjerne de elementene man ikke ønsker oppmerksomhet på. Her kunne linnea feks lagt tekstboksene over den åpenbart danderte kløften sin, men hun har heller valgt å sette tekstboksene beleilig til siden slik at nettopp puppene er i midten av bildet. Hun kan søren ikke komme i ettertid og grine av at folk la merke til puppene hennes da 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (6 minutter siden):

Man kan jo ikke sitte halvnaken å forvente at folk automatisk mister synet. Ikke kan man sensurere Internett eller drive fjernoppdragelse. Skjønner at negative kommentarer om kropp er kjipt, men det er jo ingen her som har insinuert noe stygt en gang så jeg fatter ikke dette kommentarhysteriet. Man må nesten akseptere at folk har rett til å ytre seg som de vil så lenge de ikke tyr til oppfordring om vold eller trusler. Det mest effektive tiltaket dersom man ikke ønsker kommentarer på eget innhold er å ikke legge det ut for hvem som helst til å se, eventuelt fjerne de elementene man ikke ønsker oppmerksomhet på. Her kunne linnea feks lagt tekstboksene over den åpenbart danderte kløften sin, men hun har heller valgt å sette tekstboksene beleilig til siden slik at nettopp puppene er i midten av bildet. Hun kan søren ikke komme i ettertid og grine av at folk la merke til puppene hennes da 

Men går det ikke an å SE at en person sitter der «halvnaken», har fått større/mindre kropp, er brun/bleik, whatever, uten å måtte SI noe om det?Kan ikke folk generelt bare slutte å snakke om andre kropp? Det handler ikke om å si noe «positivt» eller negativt, det handler bare om å droppe å åpne kjeften/taste på tastaturet. For det DU tror er positivt/negativt, kan være nettopp det motsatte for den du sier det om. Samma ol det er en kjendis eller ungen eller nevøen din. 

Bare dropp det!

Edit:

Jeg bare fatter og begriper ikke hvor det evinnelige behovet folk har for å prate om andres kropper kommer fra, når man har så sinnsykt mye dokumentasjon på i dagens samfunn hvor potensielt skadelig det kan være

Endret av Anim92
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (Akkurat nå):

Men går det ikke an å SE at en person sitter der «halvnaken», har fått større/mindre kropp, er brun/bleik, whatever, uten å måtte SI noe om det?Kan ikke folk generelt bare slutte å snakke om andre kropp? Det handler ikke om å si noe «positivt» eller negativt, det handler bare om å droppe å åpne kjeften/taste på tastaturet. For det DU tror er positivt/negativt, kan være nettopp det motsatte for den du sier det om. Samma ol det er en kjendis eller ungen eller nevøen din. 

Bare dropp det!

Som sagt: du kan ikke sensurere Internett eller drive fjernoppdragelse. Så nei, folk har faktisk lov og rett til å diskutere og kommentere innhold som influencere deler i sine kanaler. Man liker det kanskje ikke, men da har man to alternativer: ikke dele, eller unngå å inkludere de tingene man ikke ønsker oppmerksomhet på. Det er akkurat samme problemstilling med eksponering av barn. Kan ikke pedofile bare ikke misbruke uskyldig innhold av barn? Er mye enklere om foreldre ikke legger ut bilder av barna. Man kan ikke styre hva andre gjør, men man velger selv hva man putter på nettet.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (42 minutter siden):

Man er ikke "halvnaken" fordi man sitter i utringet kjole,eller treningsbh..

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (34 minutter siden):

folk har faktisk lov og rett til å diskutere og kommentere innhold som influencere deler i sine kanaler. 

Hvor står det at ved å dele content gir deg rett til å diskutere vedkommendes kropp?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anim92 skrev (54 minutter siden):

Asså, om jenta sitter i burka eller tubetopp - bare dropp å kommentere kropp! Alltid. Uansett. 

Nettopp! Det er ikke så forbanna vanskelig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (47 minutter siden):

Som sagt: du kan ikke sensurere Internett eller drive fjernoppdragelse. Så nei, folk har faktisk lov og rett til å diskutere og kommentere innhold som influencere deler i sine kanaler. Man liker det kanskje ikke, men da har man to alternativer: ikke dele, eller unngå å inkludere de tingene man ikke ønsker oppmerksomhet på. Det er akkurat samme problemstilling med eksponering av barn. Kan ikke pedofile bare ikke misbruke uskyldig innhold av barn? Er mye enklere om foreldre ikke legger ut bilder av barna. Man kan ikke styre hva andre gjør, men man velger selv hva man putter på nettet.

Nei, selvfølgelig får man ikke sensurert internett. Men det er da lov å håpe at folk en gang skal benytte seg av ren fornuft.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hvalstad45 said:

Jeg syns Linnea er ganske dobbeltmoralsk, eller litt falsk. Hun skal liksom være kulere enn andre influencere og krever en annen respekt, likevel holder hun på med utrolig mye av det samme som de andre. Og det puppefokuset har hun lagt opp til hundre prosent selv, blir bare flaut at hun klager på det i ettertid. Ærlig talt, hun filmer seg selv med stor utringing i en situasjon som handler om alt annet, og så blir hun sjokkert og sint over at folk kommenterer det?
Blir gæren av hvordan influencere skal ha det på sin måte hele tiden og fremstiller seg som ofre med en gang om folk ikke bare hyller dem. Der er Linnea veldig lik alle andre.

HELT enig!

Hun har tidligere gjort narr av og liksom vært bedre enn «vanlige» influencere, men så fort hun selv fikk være med i klubben fikk pipen en annen lyd.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (15 minutter siden):

Hvor står det at ved å dele content gir deg rett til å diskutere vedkommendes kropp?

Virker som du har veldig vanskelig for å akspetere det så du får se på bildet. Forøvrig synes jeg det er flere her som er totalt hysteriske, man kunne bare svart på det opprinnelig spørsmålet mitt med at hun går på ivf-medisiner og saken hadde vært lagt død. I stede virker det som folk mister hodet totalt og tenker at ytringsfriheten ikke gjelder dersom det er en influencer som har lagt ut noe i sine markedskanaler som de tross alt tjener penger på og i så måte må være å anse som en kommersiell aktør. Linnea bærer selv ansvar for hva hun legger ut i sine offentlige kanaler, så står folk helt fritt til å snakke, tenke og skrive hva de vil (innenfor lovens grenser) om det de ser. Hvorvidt det ikke er sosialt akseptert etter enkeltpersoners preferanser er totalt irrelevant og ikke noe man kan forvente skal overstyre retten til å ytre seg

IMG_3151.png

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (15 minutter siden):

Virker som du har veldig vanskelig for å akspetere det så du får se på bildet. Forøvrig synes jeg det er flere her som er totalt hysteriske, man kunne bare svart på det opprinnelig spørsmålet mitt med at hun går på ivf-medisiner og saken hadde vært lagt død. I stede virker det som folk mister hodet totalt og tenker at ytringsfriheten ikke gjelder dersom det er en influencer som har lagt ut noe i sine markedskanaler som de tross alt tjener penger på og i så måte må være å anse som en kommersiell aktør. Linnea bærer selv ansvar for hva hun legger ut i sine offentlige kanaler, så står folk helt fritt til å snakke, tenke og skrive hva de vil (innenfor lovens grenser) om det de ser. Hvorvidt det ikke er sosialt akseptert etter enkeltpersoners preferanser er totalt irrelevant og ikke noe man kan forvente skal overstyre retten til å ytre seg

IMG_3151.png

Det er da absolutt ingen her som som hevder at det ikke burde være lov å ytre det man vil på Internett, herunder ha meninger om andres kropper, men som poengtert av flere - vi skjønner bare ikke hvor behovet kommer fra. Når det er sagt, er det jo en kjensgjerning at de eldre generasjonene har mye lavere terskel for å kommentere andres utseende og vekt enn de yngre, så mulig det er et boomer-fenomen? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (9 timer siden):

Hun har sagt hun overhodet ikke vil, men da har vel Kukild hjernevasket hun da?

Hvor drøy og ufin er det mulig å bli overfor andre mennesker? Jeg må si jeg lurer virkelig på hva som er hensikten med slike usaklige innlegg. Hva tenker du denne kommentaren tilføyer diskusjonen? Annet enn at du tydeligvis får spydd ut litt gørr.

Jeg kan ellers opplyse om at det er fullt mulig og veldig vanlig å endre mening om man ønsker barn eller ikke. Det henger for mange tett sammen med valg av partner og hvor du er i livet. Så har du de som aldri har ønsket barn, men endrer mening og velger å få barn alene.

For din del håper jeg du er ung og ubetenksom. I motsatt fall bør du spørre deg selv om du ville likt å få slike kommentarer slengt etter deg.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (38 minutter siden):

IMG_3151.png

Ytringsfriheten er ikke absolutt,selv den sier man ikke har lov å ytre seg om x,xx og xxx.

For en teit ting å prøve å gjemme seg bak,for å dekke over eget behov for å snakke om andres kropp.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (46 minutter siden):

HELT enig!

Hun har tidligere gjort narr av og liksom vært bedre enn «vanlige» influencere, men så fort hun selv fikk være med i klubben fikk pipen en annen lyd.

Synes hun er litt dobbeltmoralsk akkurat nå... 

Nå skriker hun at man skal ikke kommentere kropp, men bare for litt siden kommenterte kroppen og kroppsbilder til Bianca. Bianca var åpen om bulimi, og derfor mener Linnea at det er ugreit at hun poster bilder av mat 'kaloririkt mat' - (linneas ord ikke mine), og at samtidig legger ut bilder av Biancas kropp som 'er veldig tynn og perfekt i mange sine øyne' (linneas ord igjen). 

Hva skjedde med at man skal ikke kommentere kropp uansett hva det skulle gjelde? 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (14 minutter siden):

Ytringsfriheten er ikke absolutt,selv den sier man ikke har lov å ytre seg om x,xx og xxx.

For en teit ting å prøve å gjemme seg bak,for å dekke over eget behov for å snakke om andres kropp.

Hehe det er svært få unntak fra ytringsfriheten, men det blir en annen diskusjon og forøvrig noe du lett kan lese deg opp på selv. Unntakene gjelder trusler, oppfordring til vold, hatprat og diskriminering - altså har hverken kropp eller influencere et særlig vern. Når det er sagt, så regnes ikke en gang SIANs koranbrenninger og taler med svært rasistiske undertoner som et brudd på ytringsfriheten - så at man undrer seg om en plutselig brystforstørring hos en offentlig person skyldes operasjon (som er svært vanlig, særlig i bransjen som denne aktøren befinner seg i) eller andre årsaker er dermed godt innenfor ytringsfrihetens grenser. At du synes det er rart at man argumenterer med retten til å ytre seg når det vitterlig er flere eksempler på brukere her som oppfordrer til sensur tenker jeg bare er nok et utrykk for hvor lite du forstår om hva ytringsfriheten er, hvor viktig den er for et velfungerende demokrati og at det ikke er en selvfølgelighet gitt tiden vi lever i.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stella1234 skrev (36 minutter siden):

Det er da absolutt ingen her som som hevder at det ikke burde være lov å ytre det man vil på Internett, herunder ha meninger om andres kropper, men som poengtert av flere - vi skjønner bare ikke hvor behovet kommer fra. Når det er sagt, er det jo en kjensgjerning at de eldre generasjonene har mye lavere terskel for å kommentere andres utseende og vekt enn de yngre, så mulig det er et boomer-fenomen? 

Så du mener at alle som eksplisitt har skrevet her at man på generelt grunnlag aldri skal kommentere innhold med kropp egentlig bare har vært nyskjerrig på hvorfor jeg lurer på om linnea hadde operert seg eller ikke? Høres søkt ut. Dessuten er det en total avsporing all den tid denne tråden handler om linneas gjøren og laden, og brukerdebatt er i mot forumreglene. Jeg stilte et helt nøytralt spørsmål om hun hadde operert seg og mer skulle det altså ikke til før folk ble krenket på vegne av en influencer - kunne like gjerne vært resultatet av studie på parasosiale relasjoner dette hylekoret her. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AntiBullshit said:

Så du mener at alle som eksplisitt har skrevet her at man på generelt grunnlag aldri skal kommentere innhold med kropp egentlig bare har vært nyskjerrig på hvorfor jeg lurer på om linnea hadde operert seg eller ikke? Høres søkt ut. Dessuten er det en total avsporing all den tid denne tråden handler om linneas gjøren og laden, og brukerdebatt er i mot forumreglene. Jeg stilte et helt nøytralt spørsmål om hun hadde operert seg og mer skulle det altså ikke til før folk ble krenket på vegne av en influencer - kunne like gjerne vært resultatet av studie på parasosiale relasjoner dette hylekoret her. 

Jeg vil også påstå at Linnea oppfordret til dette spørsmålet selv. Hun visste godt at det kom, de puppene var PLANTET i trynet på seerne og det er det mange av oss reagerer på. Man følger ikke Linnea for den type content.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (9 timer siden):

Jeg syns Linnea er ganske dobbeltmoralsk, eller litt falsk. Hun skal liksom være kulere enn andre influencere og krever en annen respekt, likevel holder hun på med utrolig mye av det samme som de andre. Og det puppefokuset har hun lagt opp til hundre prosent selv, blir bare flaut at hun klager på det i ettertid. Ærlig talt, hun filmer seg selv med stor utringing i en situasjon som handler om alt annet, og så blir hun sjokkert og sint over at folk kommenterer det?
Blir gæren av hvordan influencere skal ha det på sin måte hele tiden og fremstiller seg som ofre med en gang om folk ikke bare hyller dem. Der er Linnea veldig lik alle andre.

Lagt opp til det selv??? Du støtter med andre ord ikke at kvinner skal få lov til å kle seg som de vil uten at kropp/utseende skal bli kommentert eller diskutert? Fordi "de har lagt opp til det selv"?

Fy faen for en gjeng suppehøner dere er her som ikke ser hva slags neandertaler-oppførsel dere støtter.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (8 timer siden):

HELT enig!

Hun har så vidt meg bekjent ALDRI kommentert eller diskutert kropp eller utseende på noen og det er det som er kjernen i saken her. Virker som det er svært tungt for noen å forstå..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (17 timer siden):

Hun har sagt hun overhodet ikke vil, men da har vel Kukild hjernevasket hun da?

Hvem sa du? 🤭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...