Gå til innhold

Hvor mye klær trenger en i str 62, 68, 74 osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er umulig å forutsi. 

Jeg ville kjøpt så lite som mulig på forhånd. Vi endte opp med så utrolig mye klær som aldri ble brukt, eller som bare ble brukt et par ganger. 

Før fødselen lå sf-målene mine i 70-percentilen, og også på en ekstra ul (innvendig tom) i uke 28 fikk jeg beskjed om at jeg hadde en stor baby. 

Vel, ut kom et lite knøtt på 2,3 kg. Og han la på seg saktere enn normalt i tillegg. Vi hadde fått så masse klær i gave, som da ble helt feil i forhold til årstiden. 

Tykke ulldresser som ikke passet før langt ut på sommeren, når det selvsagt var alt for varmt til å bruke dem - og da det ble kaldt nok var de for små... Samme med sommerklær som ikke passer før på vinteren. 

I tillegg gulpet han forferdelig mye, og siden han var så tynn frøs han lett. Så bomull var ikke så aktuelt å bruke om høsten, vinteren og våren - bomull med gulp på er kaldt, og da må man skifte omtrent etter hver eneste gulp... bedre med ull da. 

Så kjøp etter behov. 

Ved neste barn skal vi bytte inn alle klesgaver som ikke passer akkurat NÅ, så vi ikke ender opp med masse ubrukte klær igjen. 

Anonymkode: 29b9f...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min brukte 50/56 de første 2-4 ukene etter fødsel. Så 62 i en ukes tid, og på 6 uker måtte jeg rydde ut av skapet, og få på plass kun 68. Bodyene i 68 begynner å bli knapp i kroppslengden allerede (snart 8 uker), så vet ikke helt hva jeg skal instille meg på nå 😅

Anonymkode: a7fb5...32b

 

På 20.3.2019 den 7.43, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å forutsi. Noen vokser for, andre sakte. Noen hopper nesten over en str osv. 

Vi brukte 62 fra 6 mnd til 9,5 mnd. 68 fra 9,5 mnd og bruker enda på 11 mnd. Mens de fleste med jevnaldrende babyer bruker nå 74 eller 80 

Anonymkode: b87ba...231

Godt eksempel her TS. Min på 11 mnd bruker samme str som hennes på 8 uker. :ler: 

Anonymkode: b87ba...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å kjøpe brukt klespakke på finn.no. i ulike str.

Jeg så for meg at babyen kom til å bruke 56 fra starten. At vi ikke trengte noe særlig i 50. Men han ble født tidligere enn termindato, så 44 (som ikke var så lett å få tak i) var litt stort og.

Snart 5 mnd nå, bruker 62 og 68 på overkroppen og 68/74 i bukser.

Her og var det masse gaver i 62. Litt i 56 og nesten ingenting i 50.

Jeg synes det er bedre å ha litt å skifte mellom så vaskemaskina er full når den går igang enn å ha et par plagg.

Ble forresten anbefalt ullpysj til 750 kr. Den ble brukt 4-5 ganger tror jeg. Tenkte lenge at den var for stor. Da jeg husket at den lå i skuffen var den akkurat passe. Str 56. Aner ikke når veksten stagnerer litt å dyr pysj er greit å investere i.

Anonymkode: 354fe...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...