Gå til innhold

Ikke i nærheten av lovet rekkevidde, mangler hele 12 mil rekkevidde i gjennomsnitt...


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AndreasBR skrev:

Jeg kommer _ALDRI_ kjøre, sitte på eller kjøpe en vibrator... Slikt er for damene og de med knekk i håndleddet.
Menn kjører bil. Bil har forbrenningsmotor. De som påstår de er menn og kjører el er antagelig feministmenn.. Evnt soyboys. 
 

Sikker på at du er ferdig med ungdomsskolen? Du virker veldig opphengt i hva andre tror om deg.

Anonymkode: 30d87...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge synes du vi skal holde på dagens fossilbaserte energikilder som teknologi før vi begynner å utvikle ny teknologi da? 

Du vet at steinalderen ikke tok slutt fordi vi gikk tom for stein....🤔

Anonymkode: 5246e...e15

Strøm blir aldri et drivstoff, ei heller har strøm en fremtid, om et parr år blir dere som kjører lekebil stemplet som miljøbil akkuratt som det vi dieseleiere gjør idag. Er ikke mange årene siden alle ble omtrent presset til å kjøpe diesel da bensin var så jævla miljøskadelig..... Noen lærer aldri... du gikk sannsynligvis på diesel den gang og går i fella med den jævla lekebilen nå, kondolerer igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du er ferdig med ungdomsskolen? Du virker veldig opphengt i hva andre tror om deg.

Anonymkode: 30d87...72b

Helt sikker. Nei? Handler da virkelig ikke om det.. Er du en sånn person som feilaktig hevder misunnelighet når man er imot at vibratorer ikke betaler for slitasjen de gjør? At de ikke er med på å betale for veien.. 

Jeg liker å kjøre bil. Jeg er imot bruk av radiobiler/vibratorer på veien.
Hadde det vært opp til meg hadde selv  syklister holdt seg på fortauet der de hører hjemme, i en passende fart.

De som ønsker å bedrive motorsport må gjøre dette på egne lukkede baner. Det er bare rimelig at de som ønsker å drive med sykkelsport gjør dette på egne lukkede baner. 

Hvor har du fra at jeg er opphengt i hva andre synes? Kunne ikke gitt mer faen xD Du ekke vennen min (og om du hadde vært det er vi det ikke lenger), du ekke mora mi, du er helt klart ikke noen jeg ønsker å sosialisere meg med.. 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Strøm blir aldri et drivstoff, ei heller har strøm en fremtid, om et parr år blir dere som kjører lekebil stemplet som miljøbil akkuratt som det vi dieseleiere gjør idag. Er ikke mange årene siden alle ble omtrent presset til å kjøpe diesel da bensin var så jævla miljøskadelig..... Noen lærer aldri... du gikk sannsynligvis på diesel den gang og går i fella med den jævla lekebilen nå, kondolerer igjen....

Helt riktig.. 

Sitat

Drivstoff er en samlebetegnelse på energibærende brennstoffer i flytende form eller som gass, det vil si stoffer som skaper energi i en forbrenningsprosess, og som derfor kan brukes til å drive maskiner. 

Strøm er ikke, vil ikke og kan ikke bli drivstoff. 

Ambulanser kan ikke og vil aldri gå på strøm. Kanskje om 2-3-4 generasjoner.. 
Men tvilsomt. Ambulanse må fungere til alle døgnets tider, hele året, selv om det blir -30 grader... lekebil/vibrator holder rett og slet ikke til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Ambulanser kan ikke og vil aldri gå på strøm. Kanskje om 2-3-4 generasjoner.. 
Men tvilsomt. Ambulanse må fungere til alle døgnets tider, hele året, selv om det blir -30 grader... lekebil/vibrator holder rett og slet ikke til dette. 

http://www.mynewsdesk.com/falckglobal/pressreleases/falck-launches-unique-electric-ambulance-2824160

Hvordan føles det å dritte seg ut på kg forumet?

Anonymkode: 60f10...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.mynewsdesk.com/falckglobal/pressreleases/falck-launches-unique-electric-ambulance-2824160

Hvordan føles det å dritte seg ut på kg forumet?

Anonymkode: 60f10...d8f

Driter meg ikke ut, jeg står ved at det er direkte farlig å sette en elbulanse i drift.. Denne kjører da ikke nord i Norge i -30.. Er du som driter deg ut her.. 

Forresten, hvor skal de putte pasienten i den vibratoren der? 

Hvordan føles det å ikke vite at "dritte" ikke er et ord? 

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AndreasBR skrev:

Driter meg ikke ut, jeg står ved at det er direkte farlig å sette en elbulanse i drift.. Denne kjører da ikke nord i Norge i -30.. Er du som driter deg ut her.. 

Forresten, hvor skal de putte pasienten i den vibratoren der? 

Hvordan føles det å ikke vite at "dritte" ikke er et ord? 

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Dritte&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

 

Bare fordi jeg hater å se dere to tullinger på kg, forresten finnes det YT videoer der noen sover i -36 minus oppi Norge i en Tesla. Så ro deg ned bonde man.

Anonymkode: de870...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Dritte&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

 

Bare fordi jeg hater å se dere to tullinger på kg, forresten finnes det YT videoer der noen sover i -36 minus oppi Norge i en Tesla. Så ro deg ned bonde man.

Anonymkode: de870...bed

"bonde man"? Hva er det? 
Hvorfor antar du at jeg er hverken bonde eller mann? I 2019 kan jeg identifisere meg som hva jeg vil. (Om man spør fanatiske venstrevridde folk) 

Du sammenligner det å sove i en tesla med et kjøretøy som må være operativt 24/7/365 i all slags vær, i alle slags forhold.... Wow, du er seriøst ikke den skarpeste kniven i skuffen her..  Ambulansen kan ikke stå i 30-45-60 minutter for å lade!! Den må bare fylle opp og gjøre seg operativ igjen.. 

"Beklager, men faren din døde fordi vi rakk ikke fram fordi vi måtte lade" ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AndreasBR skrev:

 

Så lenge det er forbrenning er det greit for min del.. 

Nå kjører jeg diesel selv, men lurer litt på det voldsomme engasjementet ditt mot elektriske biler. Kan du si meg kort hva du mener er galt med strøm som drivkraft for bilmotorer? Mener du det er galt å utvikle ny teknologi for biler?

Anonymkode: f952f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kjører jeg diesel selv, men lurer litt på det voldsomme engasjementet ditt mot elektriske biler. Kan du si meg kort hva du mener er galt med strøm som drivkraft for bilmotorer? Mener du det er galt å utvikle ny teknologi for biler?

Anonymkode: f952f...8b8

En bilmotor drives av drivstoff. Enten diesel eller bensin/gass. 

Her har du en definisjon:

Sitat

noun. 1A road vehicle, typically with four wheels, powered by an internal combustion engine and able to carry a small number of people. 'we're going by car' as modifier 'a car crash'

En vibrator er ikke en bil. 

Det er mer miljøvennlig å kjøpe en eldre allerede produsert bil enn å kjøpe en ny vibrator. I tillegg skal man ordne med batteriene når de snart skal byttes.
Har du sett lithium-batterier brenne? Ok, i så fall bør vibratorer ikke ha lov å kjøre i f.eks Oslofjordtunnelen... Det er for stor risiko dersom noe skulle skje. 

Bare så det er sagt så er jeg like negativ til audi, er ikke bare vibratorer. 

Det er IKKE noe problem å fortsette med dagens utslipp.. Om vi fortsetter med samme utslipp i 100 år øker global CO2 med bittelitt over 1%... Det er ingenting. 

Dessuten er ikke diesel så skadelig som alle skal ha det til.. 
En Euro VI motor på en lastebil slipper omtrent ut renere luft enn den suger inn. 

En annen stor grunn er at alt dette klimahysteriet er en HOAX! Det er ren løgn fra A til Å.. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AndreasBR skrev:

En bilmotor drives av drivstoff. Enten diesel eller bensin/gass. 


Det er mer miljøvennlig å kjøpe en eldre allerede produsert bil enn å kjøpe en ny vibrator. I tillegg skal man ordne med batteriene når de snart skal byttes.
Har du sett lithium-batterier brenne? Ok, i så fall bør vibratorer ikke ha lov å kjøre i f.eks Oslofjordtunnelen... Det er for stor risiko dersom noe skulle skje. 

Dessuten er ikke diesel så skadelig som alle skal ha det til.. 
En Euro VI motor på en lastebil slipper omtrent ut renere luft enn den suger inn. 

Har fått med meg at elektriske biler kan brenne fælt, men det er kanskje noe som kan tas hånd om. Dette er tross alt fortsatt i startfasen.

Har også lest det du skriver at dieselproblemet er kraftig overdrevet. I hvert fall når det gjelder nyere dieselmotorer.

Men likevel... hvorfor ikke fortsette å utvikle elektriske biler? Så vidt jeg vet har bl a Tesla levert kjøretøy med ytelser som langt på vei knuser "vanlige" biler. Nå forsvinner jo etter hvert fordeler som kjøring i kollektivfelt og gratis parkering også...Hvem kan være sinte på det? Og hvorfor?

Anonymkode: f952f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har fått med meg at elektriske biler kan brenne fælt, men det er kanskje noe som kan tas hånd om. Dette er tross alt fortsatt i startfasen.

Har også lest det du skriver at dieselproblemet er kraftig overdrevet. I hvert fall når det gjelder nyere dieselmotorer.

Men likevel... hvorfor ikke fortsette å utvikle elektriske biler? Så vidt jeg vet har bl a Tesla levert kjøretøy med ytelser som langt på vei knuser "vanlige" biler. Nå forsvinner jo etter hvert fordeler som kjøring i kollektivfelt og gratis parkering også...Hvem kan være sinte på det? Og hvorfor?

Anonymkode: f952f...8b8

Nei, det er nyere dieselmotorer som knapt slipper ut noe som helst.. 
https://www.tv2.no/a/8867304/

Du skriver "knuser vanlige biler" ok.. Førstemann til Alta og tilbake (I lovlig hastighet) ? Vedder penger jeg på at bilen kommer fram før vibratoren. hjelper jo ikke å ha 6-7 00 hester om motoren ikke lager lyd tilsvarende at den har det.. Det er jo bare idioti.. 

Fordelene (subsidiene) skulle aldri vært der til å begynne med.. Det skaper et falskt bilde av hvor mange som faktisk velger vibrator.. Like avgifter, DA kan vi se hva som folk velger.. Og da hadde de valgt en bil. 

Sint? Er da ingen som er sint? Man er ikke sint fordi man er imot vibratorer. Skjerp deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, det er nyere dieselmotorer som knapt slipper ut noe som helst.. 
https://www.tv2.no/a/8867304/

Du skriver "knuser vanlige biler" ok.. Førstemann til Alta og tilbake (I lovlig hastighet) ? Vedder penger jeg på at bilen kommer fram før vibratoren. hjelper jo ikke å ha 6-7 00 hester om motoren ikke lager lyd tilsvarende at den har det.. Det er jo bare idioti.. 

Fordelene (subsidiene) skulle aldri vært der til å begynne med.. Det skaper et falskt bilde av hvor mange som faktisk velger vibrator.. Like avgifter, DA kan vi se hva som folk velger.. Og da hadde de valgt en bil. 

Sint? Er da ingen som er sint? Man er ikke sint fordi man er imot vibratorer. Skjerp deg. 

Ang dieselutslipp. Nettopp. Derfor er det voldsomt urettferdig at det er begrensninger for dieselkjøretøy noen steder. Det burde da i tilfelle slått tilbake på de som forurenser. Å dra alle over en kam her er ille.

Ang ytelse så tenkte jeg vel litt snevert og mente først og fremst akselerasjon. ;) Rekkevidde er jo som godt kjent ikke på plass enda, men dersom du setter ladetid til side så er det vel ikke noen grunn til at en elektrisk bil skulle tape kampen tur retur Alta. At en elektrisk motor ikke høres ut som en forbrenningsmotor påvirker neppe ytelsen. Når det gjelder rekkevidde så øker den tydeligvis i takt med batteriteknologien. Hva når rekkevidden på full lading blir 500 mil og ikke 500 km. Hva er det da å mislike?

Anonymkode: f952f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang dieselutslipp. Nettopp. Derfor er det voldsomt urettferdig at det er begrensninger for dieselkjøretøy noen steder. Det burde da i tilfelle slått tilbake på de som forurenser. Å dra alle over en kam her er ille.

Ang ytelse så tenkte jeg vel litt snevert og mente først og fremst akselerasjon. ;) Rekkevidde er jo som godt kjent ikke på plass enda, men dersom du setter ladetid til side så er det vel ikke noen grunn til at en elektrisk bil skulle tape kampen tur retur Alta. At en elektrisk motor ikke høres ut som en forbrenningsmotor påvirker neppe ytelsen. Når det gjelder rekkevidde så øker den tydeligvis i takt med batteriteknologien. Hva når rekkevidden på full lading blir 500 mil og ikke 500 km. Hva er det da å mislike?

Anonymkode: f952f...8b8

Om jeg vil fort fra 0-100 tar jeg R1'en.. Skal ikke burne ut av hver rundkjøring uansett.. 

Nei, skal ikke sette ladetid til side.. Førstemann fram. 

Problemet er delvis at vi på norsk ikke har egnede ord. På engelsk har man engine og motor, der sistnevnte er elektrisk. Førstnevnte benyttes i biler og er forbrenning. 

Det er fortsatt alt å mislike, hvor er lyden? Biler skal lage lyd! 
radiobiler hører hjemme på tivoli, ikke på veiene... 


Her er sånt som får menn til å smile når de passerer en... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...