Gå til innhold

Ikke i nærheten av lovet rekkevidde, mangler hele 12 mil rekkevidde i gjennomsnitt...


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor omtaler du det som bil? Biler har forbrenningsmotor, det der er en vibrator/dildo... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Hvorfor omtaler du det som bil? Biler har forbrenningsmotor, det der er en vibrator/dildo... 

Det er lekebil som jeg lekte med da jeg var barn, fjernstyrt lekebil. El er dritt, er det noe som skader miljøet og klimaet så er det nettopp de jævla batteriene i produksjon... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er lekebil som jeg lekte med da jeg var barn, fjernstyrt lekebil. El er dritt, er det noe som skader miljøet og klimaet så er det nettopp de jævla batteriene i produksjon... 

Nja, nå er jeg motstander også, men batterier som ikke er bra nok til vibrator kan brukes til andre ting. 

F.eks vurderer jeg kjøpe gamle teslaceller til bruk i solcelle-oppsettet på hytta.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Nja, nå er jeg motstander også, men batterier som ikke er bra nok til vibrator kan brukes til andre ting. 

F.eks vurderer jeg kjøpe gamle teslaceller til bruk i solcelle-oppsettet på hytta.. 

Jeg ville ikke hatt noen ting fra batterivibratorer, mister nesten synet hver gang jeg ser en jævla elektrisk rulleball langs veien... De er trafikkfarlige...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg ville ikke hatt noen ting fra batterivibratorer, mister nesten synet hver gang jeg ser en jævla elektrisk rulleball langs veien... De er trafikkfarlige...

Du blir nok ikke kvitt det synet fremover, i dag alene er det registrert 497 nye elbiler i Norge :) Ser ut som månedstotalen vil havne tett oppunder 8000 biler, dvs. at el-andelen nok havner ganske nær 2/3 av nyregistreringer. Diesel havner vel på 10-15% tipper jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, -jk- skrev:

Du blir nok ikke kvitt det synet fremover, i dag alene er det registrert 497 nye elbiler i Norge :) Ser ut som månedstotalen vil havne tett oppunder 8000 biler, dvs. at el-andelen nok havner ganske nær 2/3 av nyregistreringer. Diesel havner vel på 10-15% tipper jeg ;)

Men, heldigvis ble høyre nedstemt.. For et patetisk forslag å skulle stoppe folk fra å kjøpe bil etter 2025.. haha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med elbil. Visste så klart at rekkevidden er kortere når det er kaldt. 

Anonymkode: 25085...248

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinte, så sinte. Tsk tsk :fy_fy:
 

Anonymkode: 80fc4...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nja, nå er jeg motstander også, men batterier som ikke er bra nok til vibrator kan brukes til andre ting. 

F.eks vurderer jeg kjøpe gamle teslaceller til bruk i solcelle-oppsettet på hytta.. 

Tesla-celler kan fungere, men moduler fra Leaf-batterier er en god del enklere å bruke til slikt. Selv har jeg batteri laget av 112 Leaf-moduler på hytta. Det er 48 moduler i ett batteri, så jeg har fra 2,33 batterier. Leaf-batterier får man typisk kjøpt for omkring 20.000,- om man sjekker litt rundt. 

På hytta mi fungerer det ihvertfall strålende. Har 36kWh til rådighet etter å ha satt av stor nok buffer i bunn og på topp samt tatt høyde for litt degradering.  Det holder til 5 dager på hytta uten lading. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -jk- skrev:

Tesla-celler kan fungere, men moduler fra Leaf-batterier er en god del enklere å bruke til slikt. Selv har jeg batteri laget av 112 Leaf-moduler på hytta. Det er 48 moduler i ett batteri, så jeg har fra 2,33 batterier. Leaf-batterier får man typisk kjøpt for omkring 20.000,- om man sjekker litt rundt. 

På hytta mi fungerer det ihvertfall strålende. Har 36kWh til rådighet etter å ha satt av stor nok buffer i bunn og på topp samt tatt høyde for litt degradering.  Det holder til 5 dager på hytta uten lading. 

24v det også? Tesla cellene er jo ca 3kW hver.. 4950,- per modul

en annen er 24V, 250Ah, 5.3kWh, 444 Panasonic 18650 3400mAh og skal ha 9500,- per modul.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi to tullinger som spammer tråd etter tråd med elbilhat og dieselpropaganda. Get a life, folkens!

Anonymkode: 88371...570

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AndreasBR skrev:

24v det også? Tesla cellene er jo ca 3kW hver.. 4950,- per modul

en annen er 24V, 250Ah, 5.3kWh, 444 Panasonic 18650 3400mAh og skal ha 9500,- per modul.. 

Nei, jeg kjører 48V. 7 moduler i serie, gir 14S (53V nominelt). 8 moduler (16S, 60V) er nok å anbefale for nye prosjekter da det går opp i antallet moduler pr. batteripakke.

3kWh til 4950,- er en god del dyrere enn  24kWh til ca. 20.000,- som Leaf-modulene koster. 

Jeg sjekket en god del, og Leaf-batterier er billigst pr. kWh. Ikke så rart når det er flest Leafer på veien, da blir også tilgangen på batterier best. 

iMiEV-batterier er også ganske rimelige, ca. 15.000,- for 14-16kWh. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi to tullinger som spammer tråd etter tråd med elbilhat og dieselpropaganda. Get a life, folkens!

Anonymkode: 88371...570

Har et liv jeg, men ikke dere med lekebiler... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Har et liv jeg, men ikke dere med lekebiler... 

Hvor lenge synes du vi skal holde på dagens fossilbaserte energikilder som teknologi før vi begynner å utvikle ny teknologi da? 

Du vet at steinalderen ikke tok slutt fordi vi gikk tom for stein....🤔

Anonymkode: 5246e...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge synes du vi skal holde på dagens fossilbaserte energikilder som teknologi før vi begynner å utvikle ny teknologi da? 

Du vet at steinalderen ikke tok slutt fordi vi gikk tom for stein....🤔

Anonymkode: 5246e...e15

Inntil en ny DRIVSTOFFteknologi kommer.. Mange stoffer der ute som brenner.. Så lenge det er forbrenning er det greit for min del.. 

EL er ikke drivstoff.. Du mener de sluttet å bruke stein etter steinalderen? Morsom påstand... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi to tullinger som spammer tråd etter tråd med elbilhat og dieselpropaganda. Get a life, folkens!

Anonymkode: 88371...570

Propaganda? Eneste som er propaganda med diesel er påstanden om hvor skadelig det er.. 
https://www.nettavisen.no/na24/tyske-lungespesialister-slakter-diesel-hysteriet/3423585918.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AndreasBR skrev:

 

Inntil en ny DRIVSTOFFteknologi kommer.. Mange stoffer der ute som brenner.. Så lenge det er forbrenning er det greit for min del.. 

EL er ikke drivstoff.. Du mener de sluttet å bruke stein etter steinalderen? Morsom påstand... 

Kommer aldri til å skje. Faststoffbatterier er det neste, med en energitetthet på det doble av dagens batterier og en pris på det halve. Da er det game over for alt av biler som går på flytende drivstoff. Når større familiebiler får 200kWh batterier med 800km rekkevidde der man kan fylle på nye 400km rekkevidde i løpet av 15-20 minutter vil det være for få kjøpere igjen til alt annet. Så da blir du etterhvert nødt til å kjøre veteranbil tror jeg. 
Mindre elbiler med pris omtrent som de billigste fossilbilene i dag forventes å få minst 300-400km rekkevidde. Batteriene vil vare mye lengre enn bilene. 
Det trengs egentlig ingen revolusjoner heller. Historisk sett har energitettheten økt med ca. 7% årlig de siste 10-15 årene mens prisen har sunket med ca. 7% pr. kWh pr. år i samme periode. 7% årlig betyr at vi når dette målet (dobbel energitetthet og halv pris) i løpet av 10 år bare ved å fortsette dagens utvikling (som har akselerert de siste 5 årene). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -jk- skrev:

Kommer aldri til å skje. Faststoffbatterier er det neste, med en energitetthet på det doble av dagens batterier og en pris på det halve. Da er det game over for alt av biler som går på flytende drivstoff. Når større familiebiler får 200kWh batterier med 800km rekkevidde der man kan fylle på nye 400km rekkevidde i løpet av 15-20 minutter vil det være for få kjøpere igjen til alt annet. Så da blir du etterhvert nødt til å kjøre veteranbil tror jeg. 
Mindre elbiler med pris omtrent som de billigste fossilbilene i dag forventes å få minst 300-400km rekkevidde. Batteriene vil vare mye lengre enn bilene. 
Det trengs egentlig ingen revolusjoner heller. Historisk sett har energitettheten økt med ca. 7% årlig de siste 10-15 årene mens prisen har sunket med ca. 7% pr. kWh pr. år i samme periode. 7% årlig betyr at vi når dette målet (dobbel energitetthet og halv pris) i løpet av 10 år bare ved å fortsette dagens utvikling (som har akselerert de siste 5 årene). 

Jeg kommer _ALDRI_ kjøre, sitte på eller kjøpe en vibrator... Slikt er for damene og de med knekk i håndleddet.
Menn kjører bil. Bil har forbrenningsmotor. De som påstår de er menn og kjører el er antagelig feministmenn.. Evnt soyboys. 

Jeg ga til og med klar beskjed til forrige arbeidsgiver da de snakket om å bytte  biler. Jeg kjører ikke, og sitter ikke på med vibrator/dildo.. 

Vibrator som hovedandel kommer aldri skje globalt sett.. Det er KUNSTIG salg nå pga snylting og manglende betaling fra de som kjører vibrator... De skulle betalt full pris i bommen som alle andre, og de skulle selvfølgelig ha betalt MVA... 

Hvis el er så bra, legg på MVA og full pris i bommen, så skal vi se... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...