Gå til innhold

I begravelse uten å kjenne avdøde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kristoffer Schau har gjort det en del i forbindelse med boka På vegne av venner. Fin bok. Anbefales.

Anonymkode: 3e944...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.4.2019 den 1.39, AnonymBruker skrev:

Kristoffer Schau har gjort det en del i forbindelse med boka På vegne av venner. Fin bok. Anbefales.

Anonymkode: 3e944...1b3

Det er en veldig fin bok. ❤️ 
Leste den kjapt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser i kommunale begravelser hvor det er forventet få eller ingen sørgende. Jeg synes det er fryktelig leit at noen skal gå igjennom sin siste dag på jorden alene. Jeg reiser i samarbeid med Gjertrudvennene. 

Anonymkode: a0c6b...2f9

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.3.2019 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har opplevd at det har kommet gjester som ikke kjenner den avdøde i begravelsen? Eller har du selv gått i begravelsen til noen du ikke kjente? 

Aldri, jeg går ikke i begravelser til noen jeg ikke kjenner. Begravelser er bunnløs sorg, og det utsetter jeg meg ikke for om jeg ikke har kjent vedkommende og dermed har en relasjon til han,og vil vise min respekt og medfølelse. Så nei aldri, det er helt utenkelig faktisk.Det kan jo være tilfeller der man får en ektefelle som kjenner noen veldig god som dør, og at man er med for å støtte sin utvalgte. Det er eneste grunnen om dette noengang skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser i kommunale begravelser hvor det er forventet få eller ingen sørgende. Jeg synes det er fryktelig leit at noen skal gå igjennom sin siste dag på jorden alene.

Begravelsen er ikke siste dag på jorden, det var den dagen de døde. Kroppen er bare "avfallet" som er igjen. Sjelen har gått videre til Gud eller et annet sted lenge før den dagen man fires i jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier en hybel hos et hyggelig ektepar, og hadde aldri møtt faren til mannen som eier huset, og jeg stilte opp i begravelsen hans og ga blomster og et kort til de jeg leier hos. 

Anonymkode: a0a5b...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...