Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er faktisk helt målløs over hvordan dette poengsystemet kom ut for Norge. Dette er rett og slett skandale, når Norge vant folkestemmene så klart og ble dømt så dårlig av juryen, i tillegg til problemene under juryprøven der Norge ikke fikk opptre på nytt på grunn av grove tekniske feil. I tillegg viser jo jursytemmene opp mot folkestemmene at dette er helt på trynet. Jeg fryktet dessverre at Sverige ville få alt for mange stemmer av juryen som ikke reflekteres i folket. 

Ja, jeg føler faktisk Norge ble snytt for å vinne i dag, helt skandaløst. Nederland er en verdig vinner altså, det bare skjedde ikke på en rettferdig måte!

• Liker 43
Gjest Gretagarbo
Skrevet
1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Glad Nederland vant. Beste sangen, og glad Norge fikk mer poeng enn Sverige.

Enig, utfallet kunne ikke vært bedre❤️

Skrevet (endret)

image.thumb.png.7e8b6ac9e07bf2d195cb124aee095e89.png😂

Endret av megda
  • Liker 36
Skrevet

Mange av jurystemmene er nok indirekte politisk styrt. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Ein kan seie kva ein vil om jurysystemet, men ingen ordning er perfekt. Det er ikkje lenge sidan dei "norske" publikumsstemmane gav 12 poeng til håplause bidrag frå Litauen og Polen. Eg syns dagens ordning er eit godt kompromiss. 

Endret av Dusten
AnonymBruker
Skrevet

Synd man ikke fikk se utrykket til de tyske sanger'ne når de fikk 0 poeng fra europa 🙈.

Anonymkode: e1762...8bc

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

image.thumb.png.7e8b6ac9e07bf2d195cb124aee095e89.png

Fantastisk! Dette må bli en meme🤪😂 Nederland var såå fortjent!

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, J19 said:

Fikk ikke Russland flest stemmer av folket? Også deretter Norge?

Rusland fikk 244 og Norge fikk 291. Egentlig skulle Nederland vært på andre plass med 261 stemmer. Dette kjenner jeg er helt uakseptabelt! Det er jo veldig tydelig hvem som er favoritten blant folket, hvordan skal noen mennesker avgjøre og representere et helt land. Provoserende!

• Liker 24
Skrevet (endret)

Angående juryene. Jeg føler meg fortsatt snytt over at Italia ikke vant i 2015! Det var den sangen som fikk klart stemmer av folket, men helvetes Sverige og de forbanna jurystemmene. 😡

Edit: Og som nevnt tidligere. Russeren var den som fikk flest stemmer i 2016. Han var folkets klare favoritt, men her påvirket også jurystemmene hva som vant.

Endret av Sylveon
  • Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

image.thumb.png.7e8b6ac9e07bf2d195cb124aee095e89.png

Svensken virket veldig sikker på seier. 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Sylveon skrev:

Angående juryene. Jeg føler meg fortsatt snytt over at Italia ikke vant i 2015! Det var den sangen som fikk klart stemmer av folket, men helvetes Sverige og de forbanna jurystemmene. 😡

Jury- og folkets stemmer ble innført i 2016. Så i 2015 var stemmegivning gitt på den gamle måten

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå bli’re haraball for’n Jon Ola!🤬🤬

Anonymkode: 31258...e44

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Skilpadden skrev:

Rusland fikk 244 og Norge fikk 291. Egentlig skulle Nederland vært på andre plass med 261 stemmer. Dette kjenner jeg er helt uakseptabelt! Det er jo veldig tydelig hvem som er favoritten blant folket, hvordan skal noen mennesker avgjøre og representere et helt land. Provoserende!

Å såpass ja! Men jeg er fornøyd med 5. plassen. Og selvsagt er det urettferdig med måten det ble lagt fram på. Alt handler jo bare om politikk, det er sykt trist. Og stusser over at Makedonia og Sverige fikk SÅ MANGE JURYSTEMMER HVA I ALLE DAGER

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, J19 skrev:

Jury- og folkets stemmer ble innført i 2016. Så i 2015 var stemmegivning gitt på den gamle måten

Nei. Det ble de ikke. I 2015 så ble stemmene lagt sammen og lest opp som et resultat. Juryer har det vært lenge. Selv når Alexander Rybak vant. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, J19 said:

Fikk ikke Russland flest stemmer av folket? Også deretter Norge?

Dobbeltsjekket nå, det var 291 poeng til Norge, ikke 299 som jeg sa først.
Russland fikk 244 poeng. Nederland 261 poeng.

• Liker 6
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns litt synd på Italia som igjen var så nærme å vinne. De har vel heller ikke vunnet på evigheter. 

Anonymkode: 009e3...a0f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Sylveon skrev:

Nei. Det ble de ikke. I 2015 så ble stemmene lagt sammen og lest opp som et resultat. Juryer har det vært lenge. Selv når Alexander Rybak vant. 

Åja, men hvorfor har de gitt jury og telefonstemmer hver for seg nå? Hva er hensikten med det?

• Liker 1
Skrevet

Unner Nederland seieren, og det var en fin låt. Men ellers enig i dette med et urettferdig jurysystem. Ikke bare fordi at Norge ble snytt for en seier, men de fikk jo noen land på toppen og oppgiret på seier - og så bare falt de rett ned og bak andre land som egentlig lå langt bak. 

Det var jo egentlig litt vanvittig det der.. 

Skrevet
1 minutt siden, J19 skrev:

Åja, men hvorfor har de gitt jury og telefonstemmer hver for seg nå? Hva er hensikten med det?

Vet ikke, men det er jo en fin måte å få klarhet i hvem som virkelig er den verdige vinneren!

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Sitronmelis skrev:

På tide å pensjonere seg nå Madonna

Det gikk skikkelig galt nå, men Met opptredenen som var mye av det samme var nydelig (overforbrket av vocoder liker jeg heller ikke). Jeg har hørt henne live mange ganger, titusen ganger bedre enn dette. Hvorfor skal hun pensjonere seg? Det triste var at budskapet druknet, hun trosset Israel og Esc og satte både palestinske og israelske flagg på danserne (syntes når de gikk opp) etter å ha tydelig vist at religiøse ledere er ikke akkurat de vi kan stole på vil få oss framover.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...