Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2019


Nevian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mye tyder på at Australia og Island fikk mest poeng i semi 1 hvis man ser på oddsen. Island er ikke min kopp te, men hadde vært veldig gøy hvis de vant🙏 Australia har bra show og stemme (og det var så mye dårlig vokal i går at det la man merke til😉), men liker ikke sangen så godt.

Semifinale 2 er bare sååå mye bedre enn semifinale 1👌 Synd, for nesten alle i semifinale 2 burde fått vært med i finalen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De måtte finansiere musikkvideoen selv og dermed ble resultatet ganske begrenset. Synd at ikke Nrk gir mer økonomisk støtte til artistene enn oppholdet i vertslandet. Artistene må ta permisjon uten lønn fra sitt daglige arbeid/studie og finansiere all promoteringen selv. Så vidt jeg vet er Norge et av de få landene som har denne ordningen.

Anonymkode: 466e2...424

Ja, at de har finansiert musikkvideoen selv er ganske åpenbart? 😅Ser i hvert fall at de har hatt begrensede økonomiske midler. 

Anonymkode: a1bce...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De måtte finansiere musikkvideoen selv og dermed ble resultatet ganske begrenset. Synd at ikke Nrk gir mer økonomisk støtte til artistene enn oppholdet i vertslandet. Artistene må ta permisjon uten lønn fra sitt daglige arbeid/studie og finansiere all promoteringen selv. Så vidt jeg vet er Norge et av de få landene som har denne ordningen.

Anonymkode: 466e2...424

Det er flere land som må finansiere en del selv. Den australske deltageren har måttet ty til crowd-funding, f.eks. 

Anonymkode: 22b6d...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Polen er fryktelig, takler ikke sånn gauling🤯

men kult at de stiller med tradisjonsskrikesang på polsk. 

Anonymkode: 1d9ee...f51

Hei😂😂😂 jeg må le fordi vi har virkelig bommet 😂😂 Jeg er polsk. Klarer ikke å forstå hva de singer om ( selv om jeg er polsk og vokst opp i Polen),  har aldri sett den type drakt før ( som nå hele Europa tror at er vår nasjonaldrakt) - jeg trodde faktisk at den må være mer Pakistansk enn vår. Og i tillegg til dette ikke ligger i nærheten av polsk folke musikk. 

Bare tull dette. Det går ikke an å høre på det ( i hvertfall jeg klarer ikke).

 

Anonymkode: 45cef...ba0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei😂😂😂 jeg må le fordi vi har virkelig bommet 😂😂 Jeg er polsk. Klarer ikke å forstå hva de singer om ( selv om jeg er polsk og vokst opp i Polen),  har aldri sett den type drakt før ( som nå hele Europa tror at er vår nasjonaldrakt) - jeg trodde faktisk at den må være mer Pakistansk enn vår. Og i tillegg til dette ikke ligger i nærheten av polsk folke musikk. 

Bare tull dette. Det går ikke an å høre på det ( i hvertfall jeg klarer ikke).

 

Anonymkode: 45cef...ba0

Bare for å sammenligne med ekte polsk folkemusikk..Nedover er ekte polsk folkemusikk - man kan føle sånn ekte gamle bygda stemningen.

 

Anonymkode: 45cef...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei😂😂😂 jeg må le fordi vi har virkelig bommet 😂😂 Jeg er polsk. Klarer ikke å forstå hva de singer om ( selv om jeg er polsk og vokst opp i Polen),  har aldri sett den type drakt før ( som nå hele Europa tror at er vår nasjonaldrakt) - jeg trodde faktisk at den må være mer Pakistansk enn vår. Og i tillegg til dette ikke ligger i nærheten av polsk folke musikk. 

Bare tull dette. Det går ikke an å høre på det ( i hvertfall jeg klarer ikke).

 

Anonymkode: 45cef...ba0

Hehe what! Merkelig at de sa at dette var tradisjon da, både sang og kostyme🤔🤔 

jaja vi slipper i hverfall å høre det igjen på lørdag🙈

Anonymkode: 1d9ee...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe what! Merkelig at de sa at dette var tradisjon da, både sang og kostyme🤔🤔 

jaja vi slipper i hverfall å høre det igjen på lørdag🙈

Anonymkode: 1d9ee...f51

Vedr. Nasjonaldrakt. Ikke noe gærnt med denne på Eurovision men jeg bare ikke kjente denne igjen som nasjonalt.

Også enten man gjør ting riktig eller ikke noe vits å komme med tradisjonelle, nasjonale greier. 

 

https://www.google.com/search?q=polskie+stroje+narodowe&prmd=inmv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiS8pygzp7iAhUSp4sKHWAjAAIQ_AUoAXoECAsQAQ&biw=360&bih=612#imgrc=GoYy-fWb_mYigM

Anonymkode: 45cef...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei😂😂😂 jeg må le fordi vi har virkelig bommet 😂😂 Jeg er polsk. Klarer ikke å forstå hva de singer om ( selv om jeg er polsk og vokst opp i Polen),  har aldri sett den type drakt før ( som nå hele Europa tror at er vår nasjonaldrakt) - jeg trodde faktisk at den må være mer Pakistansk enn vår. Og i tillegg til dette ikke ligger i nærheten av polsk folke musikk. 

Bare tull dette. Det går ikke an å høre på det ( i hvertfall jeg klarer ikke).

 

Anonymkode: 45cef...ba0

Sorry, genuin folkemusikk eller ei, dette er det beste og kuleste bidraget Polen har levert i Eurovision noensinne. Jeg håpet at Polen eller Island skulle vinne i år. Nå får vi sette vår lit til Island og Aserbajdsjan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hansehan skrev:

Sorry, genuin folkemusikk eller ei, dette er det beste og kuleste bidraget Polen har levert i Eurovision noensinne. Jeg håpet at Polen eller Island skulle vinne i år. Nå får vi sette vår lit til Island og Aserbajdsjan.

Jeg likte også Polen. Hører den på spotify :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i en facabookgruppe som opprettet en spleis for Keiino :) vi samlet inn 16500 kr til dem. Følte det var synd at de måtte koste så mye selv, de reiste jo rundt på omtrent alle fan-fester og arrangementer. Tror de ble veldig glad for det :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Måneskinn skrev:

Jeg er med i en facabookgruppe som opprettet en spleis for Keiino :) vi samlet inn 16500 kr til dem. Følte det var synd at de måtte koste så mye selv, de reiste jo rundt på omtrent alle fan-fester og arrangementer. Tror de ble veldig glad for det :) 

❤ Så fint gjort!

Jeg er så utrolig glad på deres vegne for at de er med, de har det helt tydelig fantastisk gøy. Minst to av tre av dem er storfans av ESC fra før også. Krysser fingrene for at de når finalen, det fortjener de.

Anonymkode: 22b6d...aa9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som syns denne videoen er klein og litt... barnslig (ikke på en god, sjarmerende måte)? Fred er den eneste som virker normal i denne videoen, sikkert på grunn av at han ikke har på seg dyreører... 

 

Anonymkode: a1bce...7fd

Dyreørene de har på i deler av videoen symboliserer åndedyrene. Alexandra Rotans åndedyr er fjellrev, Tom Hugos er ulv og Fred Buljos er reinsdyr.

Disse dyrene vil komme frem i sceneshowet. Sammen med nordlys, fjell og runer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den norske minner meg om 90-talls trance ala Infinity.

Så langt liker jeg Island best.

Anonymkode: 979c0...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Norge være med i dag?

Anonymkode: 066e4...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som syns denne videoen er klein og litt... barnslig (ikke på en god, sjarmerende måte)? Fred er den eneste som virker normal i denne videoen, sikkert på grunn av at han ikke har på seg dyreører... 

 

Anonymkode: a1bce...7fd

Hvorfor kunne ikke han mannen kun ha dyreører, hvorfor måtte han ha parykk i tillegg? Ser teit ut.

Anonymkode: 066e4...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig andre semifinale😀😀😀

armenia var kjedelig. 

Anonymkode: 1d9ee...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik - I'm wakling out of this song..jesus christ. tidlig tur på kjøkkenet

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...