Gå til innhold

Har dere reist til et feriested flere ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Krakow og Praha flere ganger :)

Anonymkode: 032b4...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sør-Frankrike, familien har hus der. Det er vanskelig å velge andre feriemål uten å ha litt dårlig samvittighet.

Anonymkode: d2e5f...cf8

Livet er for kort til å la andre bestemme for seg hele tiden. En gang i blant går jo, men du må jo Si ifra at i år vil jeg reise et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mange ganger på Sardinia. Fantastisk øy.

Sør Spania, da helst Marbella området. Drar en gang i året dit.

Dratt mange ganger til Egypt, Tunisia og Frankrike, rivieraen. 

Anonymkode: b4d3b...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kreta. Mange ganger. Treffer de samme lokale hvert år og de er blitt gode venner.

Ellers er det noen storbyer man har besøkt om igjen og om igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torre de La Horadada Solkysten Spania, 7 ganger.  Har kjenninger der som har leilighet.   

Anonymkode: b7831...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi var småbarnsforeldre på tidlig 80-tall, var det Mallorca og Alcudia som var gjeldende. Bodde på det samme hotellet, Ciudad Bianca, i 4-5 år.  Det passet godt for en familie som vår. 
Så kom år med reiser til forskjellige land og steder.  Husker vi alle ble betatt av Kreta.  Har bodd på mange forskjellige steder der.  Mest betatt ble vi likevel av Skiathos.  Tidlig på 90-tallet var øya nesten en uberørt perle. Bare ett fly pr. uke kom fra Norge, og vi norske snakket om at Skiathos måtte forbli en hemmelighet.  Vi dro dit hver eneste sommer.  Men akk, Skiathos er ikke lenger hva det var. 
Siden har vi vært på mange forskjellige steder, men vi har ikke knyttet oss nærmere til stedet.    
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangkok. Vært der mange ganger og digger den byen! 

Anonymkode: 46831...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Ja, er mange byer jeg har vært i flere ganger, London, Dublin, Paris, Berlin, København, Roma, Amsterdam, Tokyo, New York. I morgen skal jeg til Athen for andre gang. Er ikke alltid på ferie da, noen ganger drar jeg for å besøke venner, noen ganger skjer det konserter eller arrangementer jeg vil på ellers er det bare spontanturer fordi jeg har lyst. Pleier ikke dra på typisk strandferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Hvor på Kreta er deres favorittplass? Har reist dit 6 ganger.

Ellers er Ibiza og sør Spania steder jeg alltid drar tilbake til. 

 

Anonymkode: 6c359...f37

Agii apostoli :) 

Det er der vi bruker å bo, men leier bil og kjører ofte til Paleochora. Paleochora er en nydelig liten plass med nesten ingen turister,  på 60 og 70-tallet var det et yndet sted for hippier, og den stemningen sitter igjen der enda. Og siden jeg har en liten indre hippie i meg så trives jeg godt der. Mange grekere drar dit når de har fri. Vi leier oss ofte inn ei natt eller to og blir der noen dager, men det er ikke så langt å kjøre dit fra agii apostolli heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært artig om folk tok seg et par minutter til å skrive akkurat hvorfor de har valgt disse plassene som feriefavoritt! Det er jo greit med en oversikt hvor folk skriver "Kreta" eller "Budapest", men jeg hadde i alle fall likt å få høre hvorfor disse plassene er så spesielle for dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje vanligere å reise tilbake til en (stor)by enn til et typisk chartermål?

Anonymkode: ebf0a...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder jeg har besøkt flere ganger. Har vært rundt 10 ganger på Bali, og tenker stadig på å reise tilbake. Den alternative måten å tenke på og leve på fascinerer meg. Templer og ånder, seremonier, varme mennesker, i tillegg behagelig klima, så er det enkelt å være der. Men de siste gangene opplever jeg at det er blitt overbefolket av turister, for mye trafikk, alt for mye søppel og litt mer slitent. Så vet ikke om jeg vil tilbake flere ganger...

Stockholm er en by jeg aldri blir lei. Parker, bortgjemte badeviker, skjærgård, stadig nye deler av byen å oppleve. Og gamla stan er fortsatt kos. Vært der kanskje 15 ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en villa i Sverige og dit reiser vi hvert eneste år. Kunne ikke tenkt oss noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i USA 12 ganger, mye de samme tre forskjellige stedene, men benytter somregel anledningen til en roadtrip og får se mye nytt i tillegg. Både med og uten barn. Kjempe fint land å reise med barn i. 

Amsterdam og København er alltid fint å komme tilbake til. 

Anonymkode: 8cddb...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har aldri vært noe sted flere ganger, bare bumper tråden litt☺

Anonymkode: 15426...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steder jeg har vært tre eller flere ganger; 

- London, mange tiltalls ganger. En by jeg kjenner bedre enn egen by, der jeg handler det meste av klær og gaver, og mye mat jeg ikke får tak i hjemme. Samt spiser på gode restauranter. 

- New York. En by man aldri blir ferdig med. Så mye gøy å se, og spise.

- Miami, utgangspunkt for Cruise, værsikkert, og mye å oppleve i Florida generelt. 

- Nice (og også nærliggende steder, som Monaco, Cannes...). Her får man natur, sol, strender, god mat. 

- Berlin (mat, shopping, kultur, førjulsstemning), Roma og Milano (mat, kultur), Stockholm (mat og shopping), København (mat og shopping), Praha (fyller på med glass, billig hotelluksus og SPA), Paris (blir aldri ferdig med kultur og mat i den byen)

Også er det land jeg stadig drar tilbake til, men opplever nye områder av; Kroatia (5 ganger), USA (9 ganger), Thailand (3 ganger), Italia (20+), Sverige (20+), Danmark (20+), Frankrike (10+), Tyskland (7), Japan (3), Spania (20+). Sveits, Hellas, Korea..... 

Er innom 10-20 land hvert år, og forsøker å få til en god kombinasjon av nye land og steder, og steder jeg vet jeg trives godt. 

Anonymkode: eb582...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steder jeg har vært tre eller flere ganger; 

- London, mange tiltalls ganger. En by jeg kjenner bedre enn egen by, der jeg handler det meste av klær og gaver, og mye mat jeg ikke får tak i hjemme. Samt spiser på gode restauranter. 

- New York. En by man aldri blir ferdig med. Så mye gøy å se, og spise.

- Miami, utgangspunkt for Cruise, værsikkert, og mye å oppleve i Florida generelt. 

- Nice (og også nærliggende steder, som Monaco, Cannes...). Her får man natur, sol, strender, god mat. 

- Berlin (mat, shopping, kultur, førjulsstemning), Roma og Milano (mat, kultur), Stockholm (mat og shopping), København (mat og shopping), Praha (fyller på med glass, billig hotelluksus og SPA), Paris (blir aldri ferdig med kultur og mat i den byen)

Også er det land jeg stadig drar tilbake til, men opplever nye områder av; Kroatia (5 ganger), USA (9 ganger), Thailand (3 ganger), Italia (20+), Sverige (20+), Danmark (20+), Frankrike (10+), Tyskland (7), Japan (3), Spania (20+). Sveits, Hellas, Korea..... 

Er innom 10-20 land hvert år, og forsøker å få til en god kombinasjon av nye land og steder, og steder jeg vet jeg trives godt. 

Anonymkode: eb582...f83

Så du har reist rundt minst 6 turer til utlandet, hvert år, de siste 20 årene? 

Anonymkode: 912c2...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du har reist rundt minst 6 turer til utlandet, hvert år, de siste 20 årene? 

Anonymkode: 912c2...ce2

Er i snitt en tur ut av Norge i måneden. Det meste er jobbreiser i Europa, der jeg gjerne utvider med noen netter om det er en plass jeg liker. Reiste også mye som barn. 

Reiser vi lengre besøker vi gjerne flere land. Har for eksempel kombinert Kambodsja-Vietnam-Thailand, opp til 4 land på 7 dager på cruise, og så mye som 7 land på en tur til Afrika. Derfor det blir så mange byer/land. 

Anonymkode: eb582...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner alle dere som er så bereist. Personlig så har jeg ikke økonomi og nok fritid til å reise så mye som ønsket. Bor nord i landet så om en ønsker å velge noe utenom charterreisene så må en via Oslo. Kan heller ikke hoppe på en billigtur, da ferie må søkes om og innvilges. I år blir det kanskje to eller tre utenlandsturer. Alicante er bestilt, så muligens Kreta eller Albania i sommer, og så forhåpentligvis en tur til Thailand eller Vietnam i høst/vinter. Slår alt dette til er det rekord! Men poenget er når en reiser sjelden vil en gjerne prøve noe nytt hver gang. Har vært to ganger i London, to ganger i Kroatia, to ganger i Kreta, tre ganger i Tyrkia og to ganger i Mallorca når jeg tenker etter, og en del steder en gang 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...