Gå til innhold

Har dere reist til et feriested flere ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I så fall hvor og hvorfor?

vi har vært i Albir, Spania to ganger. Det er enkelt og billig å bo, og barnevennlig. Alt i nærheten. Men, lite kultur og god mat. For mange nordmenn. Så vi er på let etter et nytt sted. 

Anonymkode: 4c56c...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig å dra tilbake, er jo andre gangen eller senere man slår seg mer til ro.

Storbyer kan jeg dra til gang på gang.

Anonymkode: 5ed2c...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange ganger;

* Marbella, Spania - 5 ganger. Vært mange ganger og flere steder i Spania, men dette var en av favorittstedene foreldrene mine og jeg reiste til da jeg var liten. Godt med strandliv, gode shoppingmuligheter og mye god mat.

* Mallorca, Spania - 2 ganger. Samme som over, et sted foreldrene mine likte å reise til, og mange gode minner. Var der for første gang som 5-åring, og det var der jeg lærte å svømme. :) 

* London, UK - vært der ca 30 ganger. Elsker byen og shoppingmulighetene. Reist dit mye alene. Liker å sette meg ned, kose meg med en god bok og rett og slett bare lytte. Jeg er anglofil på min hals. ;) 

* Sør-England (Devon og Cornwall) - reiser dit for fjerde gang i sommer. Elsker det deilige klimaet (deilig og godt norsk sommervær, men gjerne mer stabilt enn i Norge), flotte strender, mye kultur, god mat og drikke, flotte opplevelser og tid for avslapning. Mange kulturelle opplevelser, her finner man alt fra flotte akvarium og dyrehager til teater, museum og festivaler. Vi har alltid en hovedbase og reiser rundt til forskjellige byer. 

* Alanya, Tyrkia - tilfeldig, var der første gang i 1997 som barn, før det egentlig ble et skikkelig turiststed slik som i dag, og reiste tilbake nesten 20 år senere. Reiste dit primært fordi det var relativt billig egentlig, og vi trivdes godt.

* Diverse steder i Danmark, Sverige og Tyskland - vel, fordi det var lett tilgjenglig da jeg var liten antar jeg. Det ble mange bilturer i sommeferiene med mamma og pappa opp gjennom. ;) 

* New York, USA - vel, kul by, mye å oppleve og se. Gode shoppingmuligheter. 

* Praha, Tsjekkia - koselig by, vært der flere ganger fordi det er hyggelig å reise dit, og veldig billig.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på Lanzarote 4 ganger, Puerto del Carmen. Egentlig det perfekte sydenstedet, fint å bade og nok å finne på. Mange bra restauranter. 

Anonymkode: 7fc42...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodos tre ganger. Er da på Sunprime Miramare som er mitt andre hjem. Elsker dette stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på Skiathos mange ganger. Liker å ha så mange flotte strender tilgjengelig da de har et supert bussystem. 

Anonymkode: f70c9...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flere steder,

Spania 3 ganger

Tyrkia, mer enn 10 ganger

Dubai 6 ganger

Kroatia, mer enn 10 ganger

Sverie/Danmark, mange ganger

Italia 3 ganger, og mange flere skal det bli :)

Anonymkode: 8e1d1...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å dra til samme øy i Skottland: Islay. Har vært med familien (inkl barna) på den øya tre sommerferier hittil, og bodd i samme tettsted (bitteliten by med butikk/postkontor og to puber) hver gang. Mens jeg og mannen har vært der på voksentur i tillegg, sammen eller hver for oss. Noen år avveksler vi med fastlandsskottland i stedet. Men vi gleder oss alltid til å komme "hjem" til Islay.

Anonymkode: 7292e...59f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig som hovedregel at jeg bare drar til samme sted én gang, ellers blir det vanskelig å få sett hele verden. Det er likevel noen storbyer jeg aldri blir lei av og drar tilbake til gang på gang. Hongkong er kanskje den største favoritten, men også i Vancouver og New York koser jeg meg bestandig.

Av litt nærliggende reisemål elsker jeg alpene og området fra Syd-Tyskland til Sveits og Nord-Italia, hit må jeg minst en gang i året.

Anonymkode: 34015...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Hytta, Spania og Danmark. Og flere steder i Norge.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har vært i Alicante 5 ganger. Det kan lønne seg å ha leiebil, så man kommer seg litt rundt. 

Vært i Tyrkia 5 ganger. Gran Canaria 6 ganger, Lanzarote 3 ganger, Fuerteventura 2 ganger, Kreta 3 ganger. Og noen storbyer flere ganger. 

Men prøver jo gjerne å bo litt forskjellige steder, så det blir litt forandring. 

Anonymkode: 2b5da...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si hvorfor dere har reist da, det er lite spennende å se en tråd der dere bare ramser opp byer.

Anonymkode: 4c56c...78a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste 13 årene reist til Kreta (ikke bare Kreta, reiser også til andre land og storbyer) iallefall en gang hvert år. I starter var vi på forskjellige steder på Kreta, men de siste 10 årene har vi funnet vår favorittplass. Jeg elsker klimaet, folkene der, gjestfriheten, maten, leie bil og oppsøke små landsbyer og nydelige strender som ligger bortgjemt, mange flotte fotturer man kan gå. Kreta er aller finest i mai, grønt og frodig. 

Har blitt kjent med en lokal familie som vi har kontakt med hele året, og noen ganger har vi lånt leilighet av de i stedet for hotell. Vi har blitt invitert i både brylluper og barnedåp, og vi ble invitert med i begravelse da den gamle bestefaren døde mens vi var der (hele stedet stengte alt av tavernaer og butikk den dagen) 

Elsker Kreta, drømmen er å kjøpe vårt eget feriehus der 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Kypros flere ganger. Elsker strand og hav der, turkisblått og varmt vann. Man kan velge partystedet Ayia Napa eller Fig Tree Bay for litt roligere og familievennlig ferie. Leie bil og kjøre rundt. Dra til Larnaka (by) og shoppe eller Limassol f.eks.

Min tante og onkel dro til Kypros i minst 15 år på rad.

Anonymkode: 83f1c...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

London, Tenerife og Kreta er steder jeg drar til ofte. Tenerife for litt sol i februar/mars. Kreta for sol om sommeren. London for å "leve", som en her over skrev, bare sitte med en bok å være en del av noe større.

Anonymkode: e521b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har vært i Alicante 5 ganger. Det kan lønne seg å ha leiebil, så man kommer seg litt rundt. 

Vært i Tyrkia 5 ganger. Gran Canaria 6 ganger, Lanzarote 3 ganger, Fuerteventura 2 ganger, Kreta 3 ganger. Og noen storbyer flere ganger. 

Men prøver jo gjerne å bo litt forskjellige steder, så det blir litt forandring. 

Anonymkode: 2b5da...d9e

Men den chartertabellen der ville jeg nok sett etter litt andre destinasjoner fremover 🙂 

Anonymkode: 5ed2c...fd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia hverr år, bortsett frs tre da d var uroligheter. Antalya og side. Fem stjerner, mydelig mat og hotellet er bevoktet hele døgnet, underholdning også. All inklusive. Billige ferier og er storfornøyd 💚

Anonymkode: 0394b...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir slik når man har en mann som er fra et annet land, og det er familie der som bare teller dager til neste gang de får se oss og barnebarn. Litt kjipt når det ligger en stor verden der ute, men vi passer også på å få noen dager bare oss, og de siste årene har vi også tatt noen turer til andre land. 

Anonymkode: 7bd9c...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...