Gå til innhold

Har dere reist til et feriested flere ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med barn har vi vært på Kreta flere ganger. Platanias. Men vi har (mye grunnet pris og tilgjengelighet) skiftet hotell hver gang. Det har vørt barnevennlig og jeg elsker grekerne og deres barnetekke.

Uten barn har vi vært på Granca to ganger, Playa del Cura. En liten plass som har passet oss to voksne for å lade batteriene og fylle opp med D vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Platanias på Kreta som favoritt. Jeg bodde og jobbet der i unge år, og hele familien trives med stedet: mat, stranden, kretere etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Hoi An i Vietnam 3 ganger.  Simpelthen fordi det er mitt paradis på denne jord.  Håper jeg kan reise tilbake dit igjen.  

Bangkok har jeg også vært flere ganger.  Første gang syntes jeg det var stort og kaotisk,  men ved flere besøk ble jeg litt kjent,  og fant fine steder som jeg syntes var spennende å utforske. 

London har jeg vært i utallige ganger. Grunnen til at jeg elsker London,  et at det er nærme. Det er hyggelig å gå i teater,  gode shoppingmuligheter, stort utvalg av gode restauranter,  mange museer,  og det er enkelt å ta seg fram.  

Bodrum i Tyrkia drar jeg ofte til.  Det er en nydelig by,  og jeg "risikerer " ikke å møte mange nordmenn.  Bodrum er Tyrkias Saint Tropez, med gode restauranter,  flotte turmuligheter,  gode shoppingmuligheter og alt ligger til rette for en fantastisk sommerferie.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland, fordi jeg elsker landet, spesielt Berlin, men har også vært flere andre steder. Italia, lenge siden sist, men flott land. London flere ganger pga venner.

Anonymkode: 3c0ba...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist til London en håndfull ganger allerede, og det er få storbyer som gir med samme gleden som denne. Jeg må jo ta en tur innom British Museum med et par års mellomrom, og jeg tar gjerne en tur innom Primark med jevne mellomrom også. Ellers synes jeg det er så mye spennende i den byen at jeg kan finne noe nytt selv om jeg har vært der mange ganger allerede. Mon tro om jeg kommer til å gå lei en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irland. Beste sted. Hvis du kommer inn i et miljø riktignok ! Du må få et skritt innenfor . Litt som med nordmenn  😄

Men da er det masse humor. Flinke til å underholde. God musikk

 Og arkitektur. Elsker den. Alle de fargerike dørene

 Veldig fint. Og Oscar Wilde er derfra! Et av de klokeste menneskene ever 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til Amsterdam årlig. Elsker byen. Koselig, lett å komme seg rundt, god mat, interessante museer, grei shopping.

Reiste årlig til Tossa de Mar i Spania da jeg var tenåring. Veldig hyggelig, liten by. Ikke så mye turisme, mulig det har blitt mer de siste ti årene. Var mange franskmenn, engelskmenn og belgiere der. Barnevennlig sted. Med leiebil kan man komme seg til litt større byer.

Anonymkode: 6b79a...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side i Tyrkia. Reist dit 10 ganger. Elsker det stedet. Jeg bor på Sunwing Side Beach, Sunconnect Side resort, Pegasos World, Royal Dragon eller barut b suites. Veldig flotte og familievennlige hotell :) 

Anonymkode: 9fbb3...fa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i London mange ganger, og nesten uten unntak bor jeg på St Giles. Elsker London og trives godt på St Giles. Små rom men veldig grei belligenhet og pris. Og jeg ber gjerne om rom høyt oppe, og har da gjerne en ganske så bra utsikt utover London faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser annenhvert år til mallorca og nice. Samme sted og hotell:) 

Anonymkode: e9984...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 8.28, skruf skrev:

Har de siste 13 årene reist til Kreta (ikke bare Kreta, reiser også til andre land og storbyer) iallefall en gang hvert år. I starter var vi på forskjellige steder på Kreta, men de siste 10 årene har vi funnet vår favorittplass. Jeg elsker klimaet, folkene der, gjestfriheten, maten, leie bil og oppsøke små landsbyer og nydelige strender som ligger bortgjemt, mange flotte fotturer man kan gå. Kreta er aller finest i mai, grønt og frodig. 

Har blitt kjent med en lokal familie som vi har kontakt med hele året, og noen ganger har vi lånt leilighet av de i stedet for hotell. Vi har blitt invitert i både brylluper og barnedåp, og vi ble invitert med i begravelse da den gamle bestefaren døde mens vi var der (hele stedet stengte alt av tavernaer og butikk den dagen) 

Elsker Kreta, drømmen er å kjøpe vårt eget feriehus der 

Hvor på Kreta er deres favorittplass? Har reist dit 6 ganger.

Ellers er Ibiza og sør Spania steder jeg alltid drar tilbake til. 

 

Anonymkode: 6c359...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 9.11, Måbarefåsiat... skrev:

Vi har Platanias på Kreta som favoritt. Jeg bodde og jobbet der i unge år, og hele familien trives med stedet: mat, stranden, kretere etc. 

Jørgen og Jordan 💜😁

Har bare vært der en gang, men trivdes veldig godt der.

Min familie har Rhodos som favoritt. Kjenner mange personlig, og har kontakt på Snap og Face utenom feriene. 

Anonymkode: 1ca62...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg ser bort fra besøk til familie i utlandet, så er det noen få steder i utlandet jeg har vært på ferie til mer enn 2 ganger; London, Paris, Berlin, Lund og Krakow. Grunnene for flere ganger er fordi jeg har hatt noe skolerelatert der, bodd der, eller besøkt venner i tillegg til vanlig ferie før/etter. Prøver kjøre regelen om å reise til nye steder for hver ferie jeg kan.

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri lei av storbyene rundt i europa.

Anonymkode: 5ed2c...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vært mange ganger på vårt favoritthotell i København og flere plasser i Sverige. 

Ellers har Gran Canaria blitt en gjenganger. Mest fordi vi reiser til et meget barnevennlig hotell hvor vi vet hva vi får for pengene. Jeg syns det er litt småkjedelig, men velger trygt, sikkert og velkjent når vi reiser med barn. Gleder meg til mer eksotiske reisemål  når ungene blir eldre eller når jeg og mannen skal reise alene :)

Anonymkode: 751f3...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sverige mange ganger. Er mye i Charlottenberg, liker det. Sikkert vært der 10 ganger

4 ganger i Chicago (USA). Det var av personlige litt sære grunner, men 4 ganger ble det.

4 ganger i London også. Men frister ikke så mye nå.

Syden har jeg aldri vært i.

Anonymkode: 233e0...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på Skallerup (danmark) to år på rad. Reiser gjerne tilbake igjen. "Sydenferier" har jeg aldri vært samme sted to ganger.

Anonymkode: ebf0a...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte å reise "verden rundt". Så kom jeg til Italia. Endte opp som "italiofil". 

Litt trist, egentlig. Jeg vet at det er mange flotte steder å reise til. Likevel ender vi opp i Italia - igjen. Og igjen. Og igjen. 

Anonymkode: 1a555...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Frankrike, familien har hus der. Det er vanskelig å velge andre feriemål uten å ha litt dårlig samvittighet.

Anonymkode: d2e5f...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...