Gå til innhold

Date noen i 30 årene som ikke eier egen bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Stonegiant skrev:

Jeg er i 30-årene. Jeg eier ikke. Har aldri eid. Jeg hater tanken på å binde meg til noe sånt.

Hva om jeg plutselig en dag skulle finne ut at jeg vil si opp leieavtalen og stikke til et annet land? Hva om jeg vil dra på en flere månedslang jordomseiling, eller backpacke rundt i den tredje verden? Hva om jeg plutselig finner meg en jobb på andre siden av planeten? Ja, det har faktisk skjedd før. Har bodd årevis utenfor Norge.

For meg er det viktig å ikke gro røtter dype nok til at de kan røskes opp når jeg blir rastløs.

Men jeg er også 100% gjeldsfri. Har aldri tatt opp et lån i hele mitt liv. Ikke engang et kredittkort. Mener selv jeg er ganske flink med penger.

 

Er dette virkelig så rart? Selv ser jeg på det å skulle bli sammen med noen som eier egen bolig som veldig skummelt! Foretrekker definitivt at hun leier.

Nei det er ikke rart, men det gjør at det for meg er helt uaktuelt å date deg. Du har andre verdier enn meg. Du bekrefter nettopp fordommene heg har om folk som leier. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Roci skrev:

Dere har nettopp begynt å date, og du planlegger å flytte sammen? Det var jo litt spesielt......Det som er vanlig når man kommer så langt, er at man blir enig om hvordan utgiftene skal fordeles. Enten kjøper han seg inn hos deg eller dere kjøper noe nytt sammen. Det han leier, er ikke automatisk ensbetydende med at han vil "snylte" på deg så snart han får sjansen. Har du i det hele tatt spurt ham om hvorfor han leier/foretrekker å leie?

Er det. Jeg gidder jo ikke kaste bort tiden min heller. Hvis heg ikke kan se noen fremtid så er det ikke verd å kaste bort noen sin tid.

Jeg har gått videre, og skal på en ny date med noen andre i kveld. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/13/2019 at 10:05 PM, AnonymBruker said:

Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Bare fordi han leier liksom?

Anonymkode: cac5d...3db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi han leier liksom?

Anonymkode: cac5d...3db

Fordi han er såppass voksen med god jobb. Føler det bør være en «grunn» til at menn som han ikke eier.

ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du har rett at dere er forskjellige. Men det merker du etter hvert. Du må gi folk en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det. Jeg gidder jo ikke kaste bort tiden min heller. Hvis heg ikke kan se noen fremtid så er det ikke verd å kaste bort noen sin tid.

Jeg har gått videre, og skal på en ny date med noen andre i kveld. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Ok, lykke til🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2019 den 22.05, AnonymBruker skrev:

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

Jeg ville ikke datet deg, så lenge du bare eier en leilighet. Du må jo tydeligvis være syk eller prioritert veldig feil når du var ung?? Selv var jeg 23 når jeg kjøpte min egen enebolig (det er faktisk sant), så ikke pokker om jeg skal ha en boende her som skal leve av meg, fordi de bare har en leilighet selv!! 

Seriøst liksom. For et dårlig trolleforsøk. Ingen tenker sånn. 

Anonymkode: 1e368...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begge eier eget, hvem skal selge når dere evt da flytter sammen? Hvem av dere vil da "leve på den andre" som du så fint sa..? 

Anonymkode: 2fa43...363

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke har gjeld (spill og forbruk) bryr jeg meg fint lite om det.

Anonymkode: 3cd40...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 9.07, Stonegiant skrev:

Jeg er i 30-årene. Jeg eier ikke. Har aldri eid. Jeg hater tanken på å binde meg til noe sånt.

Hva om jeg plutselig en dag skulle finne ut at jeg vil si opp leieavtalen og stikke til et annet land? Hva om jeg vil dra på en flere månedslang jordomseiling, eller backpacke rundt i den tredje verden? Hva om jeg plutselig finner meg en jobb på andre siden av planeten? Ja, det har faktisk skjedd før. Har bodd årevis utenfor Norge.

For meg er det viktig å ikke gro røtter dype nok til at de kan røskes opp når jeg blir rastløs.

Men jeg er også 100% gjeldsfri. Har aldri tatt opp et lån i hele mitt liv. Ikke engang et kredittkort. Mener selv jeg er ganske flink med penger.

 

Er dette virkelig så rart? Selv ser jeg på det å skulle bli sammen med noen som eier egen bolig som veldig skummelt! Foretrekker definitivt at hun leier.

Hva du gjør hvis du plutselig vil stikke til et annet land eller dra på backpackpacking? Jo, du leier ut boligen din. Hvordan ellers tror du folk flest får råd til backpacking og andre langtids reiser? Man kan ikke jobbe da og man må få inntekt fra et sted. Det tar også kortere tid å leie ut boligen sin enn å si opp en leiekontrakt og flytte absolutt alle tingene sine og alt det der. Skjønner ikke hva du mener med at du binder deg så fryktlig ved å eie, skulle det bli total krise er det jo også faktisk bare å selge. 

Jeg eier og har tenkt til å studere et annet sted enn her jeg bor og eier, da skal jeg leie ut huset så lenge, det er jo en god inntekt ;) slipper å jobbe vedsiden av studie. 

Det å si at man ikke vil eie for å ikke binde seg er bare en unskyldning for at man ikke har mulighet til å eie.

Mener ikke dette negativt imot de som ikke kan eie, for meg er det det samme om kjæresten eier eller leier eller hva som helst, og jeg syntes det er smålig av deg TS og ikke ville fortsette med denne typen fordi han ikke eier! Da er det faktisk bare å drite i det for da liker du han ikke godt nok;) gi faen du. 

Anonymkode: 5f474...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/13/2019 at 10:18 PM, AnonymBruker said:

Ja, hvis ikke ville jeg sikkert ikke tenkt over det. Nei, det er ikke alle som er interessert, men da tenker jeg du er såppass forskjellig fra meg at vi har lite til felles. 

Hvis du som 35 åring prioriterer reise over å eie egen bolig er vi definitivt ikke kapable. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Men herregud da, så la være å date han hvis det er så innmari viktig for deg.

Anonymkode: 2c006...321

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden sier mye om date-markedet i Norge. Glad jeg flyttet for årevis siden ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke rart, men det gjør at det for meg er helt uaktuelt å date deg. Du har andre verdier enn meg. Du bekrefter nettopp fordommene heg har om folk som leier. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

 

10 timer siden, Stonegiant skrev:

Denne tråden sier mye om date-markedet i Norge. Glad jeg flyttet for årevis siden ...

Trygghet er en god ting. Alle vet at det er rådyrt å leie! Har man betalt ned en del av boligen, da kan man reise! Reising er ikke så lett med skyhøye boutgifter i leie, også betale til noen andre da! Det er en fattigdomsfelle.

Anonymkode: 5261d...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om han ble singel og delte bolig med eksen og nå er på leiemarkedet.  Har du sjekket ut dette?

Anonymkode: 19be5...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner folk å bli sprut gærne eller?

Anonymkode: 84dee...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er et problem for deg, hvorfor dater du han?

Anonymkode: 19be5...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.3.2019 den 9.07, Stonegiant skrev:

Jeg er i 30-årene. Jeg eier ikke. Har aldri eid. Jeg hater tanken på å binde meg til noe sånt.

Hva om jeg plutselig en dag skulle finne ut at jeg vil si opp leieavtalen og stikke til et annet land? Hva om jeg vil dra på en flere månedslang jordomseiling, eller backpacke rundt i den tredje verden? Hva om jeg plutselig finner meg en jobb på andre siden av planeten? Ja, det har faktisk skjedd før. Har bodd årevis utenfor Norge.

For meg er det viktig å ikke gro røtter dype nok til at de kan røskes opp når jeg blir rastløs.

Men jeg er også 100% gjeldsfri. Har aldri tatt opp et lån i hele mitt liv. Ikke engang et kredittkort. Mener selv jeg er ganske flink med penger.

 

Er dette virkelig så rart? Selv ser jeg på det å skulle bli sammen med noen som eier egen bolig som veldig skummelt! Foretrekker definitivt at hun leier.

En bolig du eier kan vel selges når du ønsker det? Vips tjente du også 180,000 kr på det.

En bolig du eier kan også  leies ut å gi deg inntekt når du backpacker eller ønsker å jobbe 1 år i Australia?

100% gjeldsfri er vel ikke så mye å skryte av når man ikke eier noe....

Om du var representativ for alle som leide så forstår jeg TS. Etablere seg og starte et liv sammen med en som ikke vil gro røtter og er mest opptatt av å kunne stikke til andre siden av kloden når han  vil er jo ikke så tiltalende for de som ønsker det motsatte :)

Anonymkode: 0de94...922

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Fordi han er såppass voksen med god jobb. Føler det bør være en «grunn» til at menn som han ikke eier.

ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Ikke lat som om det finnes årsaker som er gode nok for deg, all den tid du dumper fyren før du i det hele tatt har spurt hva årsaken er. Gjør alle en tjeneste og vær ærlig i Tinderprofilen din, skriv nøyaktig hva du godtar av økonomiske verdier, hva en bolig må være verdt, hva han må tjene og hvor stor ek du krever at en mann skal ha. Da slipper de ydmyke, rause og kloke mennene å kaste bort tid på deg, siden dere definitivt ikke har samme verdier. 

Anonymkode: a91b6...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2019 at 9:25 AM, AnonymBruker said:

Om du var representativ for alle som leide så forstår jeg TS. Etablere seg og starte et liv sammen med en som ikke vil gro røtter og er mest opptatt av å kunne stikke til andre siden av kloden når han  vil er jo ikke så tiltalende for de som ønsker det motsatte :)

Det har jeg forståelse for. Og jeg er selvfølgelig ikke interessert i dem heller. Har aldri vært, og trur ikke jeg kunne vært, sammen med en kvinne som eier sin egen bolig. Kanskje i fremtiden når jeg er 40 eller 50. Men ikke nå. Barn er også helt utelukket. Ser på det som 18 års ubetinget fengsel. All frihet forsvinner. Litt samme begrunnelse som å binde seg til et banklån altså, du mister frihet. Mitt verste mareritt er å være fanget i en 37,5 timers arbeidsuke til jeg dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at TS allerede har begynt å date en annen, som sikkert eier da. Men det skulle ikke forundre meg om denne typen rett og slett leier fordi han sparer opp en enorm egenkapital og ønsket å kjøpe en flott bolig, kanskje bygge ett palass, når han treffer sin store kjærlighet. Som da altså ikke var TS, som blir sittende i leiligheten sin å sjekke tinder i all evighet......

Anonymkode: 02a17...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...