Gå til innhold

Date noen i 30 årene som ikke eier egen bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

Hvorfor tror du han kommer til å leve på deg når han har god jobb? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

næh så lenge han ikke drukner i forbrukslån og har evne til å forsørge seg selv så bør det ikke være et problem.

Anonymkode: 09910...c27

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat billig å kjøpe bolig for tiden.

Anonymkode: 6e91d...75a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg ha gjort om jeg ellers likte han. Men skjønner veldig godt hva du mener med å bli dratt ned økonomisk og hadde jeg sett vi hadde hatt ulike verdier sånn at det kunne skje så hadde jeg avsluttet. Men kun det at en ikke eiger bolig hadde ikke vært noen sak i utgangspunktet. 

Anonymkode: c4855...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Hvorfor tror du han kommer til å leve på deg når han har god jobb? 

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde ikke jeg tenkt over i det hele tatt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollene er ganske fantasiløse😂😂

Anonymkode: 6980c...b0e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

Eier du bolig selv?, det er ikke alle som er interessert i å eie selv. Som leietager så har man mye større frihet til å gjøre andre ting som for eksempel reise.

Anonymkode: ed551...b05

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

Du tror og mener og maler Fanden på veggen av det du tror?

Er det noen grunn til at du tror du vil bli "dratt ned økonomisk" og at han skulle komme til å leve på deg fordi han ikke har kjøpt bolig? 

Har du saumfart kontoutskriftene hans for de 5 siste årene, sånn at du vet hvor pengene hans har gått og om han har noe på BSU og sparekonto?

Dere trenger vel ikke to boliger? - for du som har jobbet hardt og alltid prioritert fornuftig eier vel egen bolig, eller? 

Anonymkode: c7011...1ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjemperart å bry seg om noe slikt...

Anonymkode: 8ee07...863

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være ulike grunner til at han ikke eier bolig. Greit nok å være skeptisk til hvem du innlater deg med, men jeg stusser litt på verdiene dine til samme tid. 

Anonymkode: 0683b...f5b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eier du bolig selv?, det er ikke alle som er interessert i å eie selv. Som leietager så har man mye større frihet til å gjøre andre ting som for eksempel reise.

Anonymkode: ed551...b05

Ja, hvis ikke ville jeg sikkert ikke tenkt over det. Nei, det er ikke alle som er interessert, men da tenker jeg du er såppass forskjellig fra meg at vi har lite til felles. 

Hvis du som 35 åring prioriterer reise over å eie egen bolig er vi definitivt ikke kapable. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

WOW TS, bare WOW. 

Anonymkode: 17618...12c

Hvorfor det? Like barn leker best. En som har prioritert SÅ anderledes enn meg selv er vel en dårlig match? 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal han flytte inn hos deg må han jo betale halvparten av alle løpende kostnader. Dvs halve strømmen, forsikring av eiendommen,  renovasjon, vann, halvparten av rentekostnadene (-skattefradraget), Internett, NRK lisens, TV-pakke  etc.. skal dere ha felles innboforsikring må han betale halvparten av den eller evt tegne egen. Nedbetaling av gjelden din (avdraget, ikke rentene) må jo du betale. Du vil jo ikke komme dårligere ut ved å dele kostnadene, du kommer jo til å spare penger. Bare vær nøye på at han betaler sin del av ALLE løpende kostnader han nyter godt av ved å bo sammen med deg. Du er IKKE moren hans dom skal forsørge han.

Anonymkode: 5ef78...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke en menneskerett å eie bolig? 

Og friheten ved å leie er ganske stor. Jeg har eid i åresvis, nå leier jeg. Ikke er jeg fattig heller for pengene står trygt på konto. Jeg slipper derimot å holde hage, male hus, forholde meg til sameiet og deres til tider rare innfall. Om noe inne ikke virker slipper jeg å styre med rørlegger eller andre håndverkere.  Jeg bruker feriene mine på å reise. 

Du TS fremstår som en temmelig lite fleksibel person, og kanskje det er til fordel for han fyren at du dumper ham.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, minister-mio skrev:

Å eie eller leie er ikke en verdi

Jo, det sier MYE om verdier, prioriteringer etc. Når man har en god jobb, men ikke har prioritert å kjøpe noe. Det er røde flagg for min del. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man har nådd et nytt og overfladisk bunnivå når man vurderer slike ting.

Ville heller sett etter om han er en ærlig og trofast type, om han vil bli en god mann og en god far, om han er intelligent og samfunnsengasjert, har godt humør og humor o.l., fremfor om han eier eller leier.

Kjenner flere nyutdannede som leier da de vil være fri til å flytte dit de får drømmejobben på kort tid, samt flere som har utdannet seg på nytt eller tatt videreutdanning, og derfor leier midlertidig. Håper han ender opp med en mindre grunn person enn TS...

Anonymkode: 8f74d...0d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...