Gå til innhold

Date noen i 30 årene som ikke eier egen bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kritt
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

Du høres veldig fordomsfull ut, ikke glad i mannen, og det høres ut som en dårlig idé å flytte sammen. Du ser bare problemer fordi du ikke bryr deg nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært han hadde jeg blitt glad om du dumpet meg slik at jeg faktisk slipper å bruke energi og kalorier på en kald fisk som deg. Det er faktisk helt normalt å leie uansett alder, like mye som eie som godt voksen. 

Anonymkode: 3a3e8...c01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man har nådd et nytt og overfladisk bunnivå når man vurderer slike ting.

Ville heller sett etter om han er en ærlig og trofast type, om han vil bli en god mann og en god far, om han er intelligent og samfunnsengasjert, har godt humør og humor o.l., fremfor om han eier eller leier.

Kjenner flere nyutdannede som leier da de vil være fri til å flytte dit de får drømmejobben på kort tid, samt flere som har utdannet seg på nytt eller tatt videreutdanning, og derfor leier midlertidig. Håper han ender opp med en mindre grunn person enn TS...

Anonymkode: 8f74d...0d2

Hvorfor det? Jeg har en økonomi der jeg kan prioritere ferier, sparing til pensjon etc. Hvorfor skulle jeg ikke ønske en partner som ikke drar meg ned, som er på samme sted i livet? 

«Ærlig, trofast» etc. Er da det minste man kan forvente! Har vi virkelig sunket så dypt at man må presisere at man ønsker en partner som ikke er utro? 

Jeg kjenner også flere nyutdannede som leier, men dette er ikke situasjonen her. 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

Jeg skjønner ihvertfall godt hva du mener. Jeg leide i mange år, det var utrolig kjipt. Skyhøy husleie... bare slukte lommeboka mi. Jobbet hardt, fikk huslån og kjøpte selv. Arvet også litt, og nå eier jeg mesteparten av boligen. Penger er ikke en verdi, og vi mennesker er forskjellige, så nå snakker jeg bare om meg selv- men klart jeg har blitt tryggere av det. Å leie og jobbe så hardt, det var tøft! For meg var det en dårlig livssituasjon. Så i utgangspunktet er det seff bedre med en som eier, og har trygg økonomi. Man vil jo bli tatt litt vare på også. Ha trygghet i partneren sin tenker jeg. Men ikke døm han, prøv heller å finne ut hvor prioriteringene hans ligger, og om han har mye gjeld. Finn det ut først, det kan jo hende han er en bra fyr, hvis det er full klaff, kanskje dere kunne kjøpt noe sammen? Men for all del, alltid lurt å være litt skeptisk, det er tross alt mye tvilsomt på markedet! Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

Er du Isabel, revisoren fra fjorårets ''Gift ved første blikk''?

Anonymkode: 2674e...9b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

Hvorfor tenker du naver når du sier han har en god jobb?

Anonymkode: ceb60...f51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker said:

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

Hvorfor skulle han bo gratis hos deg da, han betaler jo leie der han bor nå. Tenkte som deg, men så traff jeg typen som var enda eldre enn denne fyren - uten bolig. Hadde eid sammen med eksen, men solgt i fm skilsmisse og hatt Max uflaks m timing. Det har vært litt kjipt, men det var altså ikke pga verdier vi sto ulikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Like barn leker best. En som har prioritert SÅ anderledes enn meg selv er vel en dårlig match? 

Ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Du har rett, folk uten gode verdier passer gjerne sammen..

Anonymkode: 8ee07...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du naver når du sier han har en god jobb?

Anonymkode: ceb60...f51

At han har gått på nav da. Får uansett dårlige vibber...

ts

Anonymkode: 37ecd...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vel, jeg kommer ikke til å flytte fra min leilighet og inn i en leieleilighet. Så da er det han inn hos meg og at han sparer penger på å bo her. I tillegg tenker jeg at han må ha prioritert noe helt annet enn meg. Tenker med en gang psykisk sykdom? naver? forbruksgjeld? etc. 

Høres sikkert dømmende ut, men hva er galt med han? 

TS

Anonymkode: 37ecd...b46

Vi får håpe han finner seg ei som ikke fremstår som et dømmende, arrogant rasshøl. 

Anonymkode: e9a09...0a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener jeg. En ting er fleksible nyutdannede men en 35-åring som heller vil ha 2% rente på pengene i banken enn bolig med større prisvekst og evt utleiemuligheter har ikke samme prioritering av «sikkerhet» som jeg vil ha i mitt liv. Bedre å ha nedbetalt bolig som 40-åring og så bruke pengene på reise med partner, enn å spinke og spare når omgangskretsen for lengst er over den alderen hvor det er vanlig. 

Klart dette blir ramaskrik på kg, for de eneste som har tid til å sitte og virkelig BRY seg om andres partnerpreferanser på et forum er vel gradert sykemeldte eller hjemmeværende, og tar utsagnet ditt som en personlig fornærmelse fordi livet ikke ble som planlagt - men det er nettopp dette jeg mener. Jeg vet at livet kan snu og at man ikke skal ta økonomien for gitt. Derfor spytter jeg inn så mye som mulig slik at DERSOM jeg en dag skulle havne på aap eller ufør, så har jeg iallefall ikke skyhøy leie å forholde meg ting, men kan bruke pengene på livsopphold isteden...

Anonymkode: c8e00...cf3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kritt skrev:

Du høres veldig fordomsfull ut, ikke glad i mannen, og det høres ut som en dårlig idé å flytte sammen. Du ser bare problemer fordi du ikke bryr deg nok. 

Hvis du får dårlige vibber... kanskje det ikke er det helt store. Og uansett hva alle mener, så må jo du være overbevist selv. Og hvis du ikke er det, så ikke flytt inn med han. Det er et stort skritt. Bare date, så ser du nå hvordan det går. Hvis han er en snylter, dump han. Hvis han er grei, så er det ikke noe stress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt hva du mener jeg. En ting er fleksible nyutdannede men en 35-åring som heller vil ha 2% rente på pengene i banken enn bolig med større prisvekst og evt utleiemuligheter har ikke samme prioritering av «sikkerhet» som jeg vil ha i mitt liv. Bedre å ha nedbetalt bolig som 40-åring og så bruke pengene på reise med partner, enn å spinke og spare når omgangskretsen for lengst er over den alderen hvor det er vanlig. 

Klart dette blir ramaskrik på kg, for de eneste som har tid til å sitte og virkelig BRY seg om andres partnerpreferanser på et forum er vel gradert sykemeldte eller hjemmeværende, og tar utsagnet ditt som en personlig fornærmelse fordi livet ikke ble som planlagt - men det er nettopp dette jeg mener. Jeg vet at livet kan snu og at man ikke skal ta økonomien for gitt. Derfor spytter jeg inn så mye som mulig slik at DERSOM jeg en dag skulle havne på aap eller ufør, så har jeg iallefall ikke skyhøy leie å forholde meg ting, men kan bruke pengene på livsopphold isteden...

Anonymkode: c8e00...cf3

Det her er faktisk bra skrevet. Mange gode poenger, og sannheter. Kjenner meg igjen altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt Ts. Jeg ville vært veldig skeptisk til å date en 35 åring som ikke eier bolig selv. 

Syntes det er viktig at en potensiell kjæreste har økonomien i orden. Vil hvertfall ikke sitte å se på bilder fra hans reiser hvor han har brukt opp alle pengene sine..

Anonymkode: 1b652...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det? Jeg ble med en gang skeptisk da det viste seg at han er 35 og ikke eier. Han har god jobb. Jeg tenker med en gang at vi har for forskjellige verdier når han ikke har prioritert dette. Er redd for å bli dratt ned økonomisk og at han skal leve på meg.... Jeg har jobbet beinhardt for det jeg har og alltid prioritert fornuftig, ser ikke for meg at vi har felles verdier...

Anonymkode: 37ecd...b46

Dette er en helt vill idé, men hva med å spørre ham om hvorfor han har tatt det valget? I stedet for å ta det på KG?

Han kan ha eid med eksen, solgt seg ut og leier i påvente av  å finne en bolig han vil investere i. Han kan ha investert pengene sine på andre måter (aksjer, fond, hytte, bolig i utlandet e.l.) uten at han forteller det på første date. Han kan ha tatt dyr utdanning (f eks i utlandet), og valgt å betale ned mest mulig av studielånet først. Han kan ha forsøkt kjøpe, men tapt budrunder. Eller tidligere ha bodd med eks i eksens eide leilighet og derfor aldri kjøpt. Han kan spare til å overta familieeiendommen. Det er haugevis av muligheter.

Oppsummert: Du vet aldri hva en annen har gjort/opplevd i livet sitt, så lurer du: Spør den det gjelder. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet egentlig? Jeg kjøpte min første bolig da jeg var 34. Jeg har kjøpt og solgt flere ganger etter det. Og sitter igjen med en pen gevinst og nedbetalt lån. 

Anonymkode: 7a7b4...f6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt Ts. Jeg ville vært veldig skeptisk til å date en 35 åring som ikke eier bolig selv. 

Syntes det er viktig at en potensiell kjæreste har økonomien i orden. Vil hvertfall ikke sitte å se på bilder fra hans reiser hvor han har brukt opp alle pengene sine..

Anonymkode: 1b652...40c

Man kan da vel ha økonomien i orden selv om man bruker penger på opplevelser fremfor gjeld.

Anonymkode: ceb60...f51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet en fattiglus. Jeg betalte alt.. Helt patetisk, når jeg ser tilbake på det. Men tok lærdom av det. Penger har faktisk mye å si når den ene ikke har det! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får håpe han finner seg ei som ikke fremstår som et dømmende, arrogant rasshøl. 

Anonymkode: e9a09...0a7

Det er ikke det det handler om. Det er redsel. Jeg forstår overhodet ikke Ts. Vi er nok så ulike som personer en kan få blitt mht verdier og prioriteringer. Ingen vits i å ta det personlig vel. Folk er ulike. Så lenge en har det bra vet du... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer overhodet ikke å forstå deg. Jeg eier bolig selv, og har vel ca 3 mill i egenkapital i boligen. Sist mann jeg datet, bodde hjemme hos mamma. Kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 4aa76...89b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...