Gå til innhold

FRP


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som svoren RV-tilhenger sier det seg vel selv hva jeg mener?

OOH OOH! Denne kan jeg! *rekke opp hånda*

Atte.. kapppitalisme er dårlig og sånn og atte.. jeg vil ikke at folk som gidder å ta høyere utdannelse enn meg skal tjene mer penger... og sånn..

Rv er vel det eneste partiet i Norge som er hakket dårligere enn Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OOH OOH! Denne kan jeg! *rekke opp hånda*

Atte.. kapppitalisme er dårlig og sånn og atte.. jeg vil ikke at folk som gidder å ta høyere utdannelse enn meg skal tjene mer penger... og sånn..

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svoren RV-tilhenger sier det seg vel selv hva jeg mener?

Etter min mening fører FrP en politikk som ikke fungerer i praksis, fordi de som nevnt tidligere er dårlige til å ta standpunkt og snur kappen etter vinden det meste av tida.

Partiene på venstresida er ikke ute etter friheta di, snarere tvert i mot, men som nevnt er sikkerhet en viktig faktor for oss. Denne "egen lykkes smed"-politikken til høyresida har jeg ingenting til overs for.

Blir fort ganske lite frihet og lykke uten at det finnes en økonomisk ryggrad.

...og da tror jeg ikke RV er de første som skal rope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte du ironiflagget?

Nei absolutt ikke. Det er ikke sosialistane som vil fra ta deg friheta, det er det liberaliseringa som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOH OOH! Denne kan jeg! *rekke opp hånda*

Atte.. kapppitalisme er dårlig og sånn og atte.. jeg vil ikke at folk som gidder å ta høyere utdannelse enn meg skal tjene mer penger... og sånn..

Rv er vel det eneste partiet i Norge som er hakket dårligere enn Frp.

Hehe, jeg har, imotsetning til deg, satt meg inn i venstresidas politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det var spesielt artig at du snakket om politikk som ikke fungerte i praksis når man har sett hvor mye jævelskap commier har satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spesielt artig at du snakket om politikk som ikke fungerte i praksis når man har sett hvor mye jævelskap commier har satt i gang.

Den der hører jeg rett som det er ja... Tenker du på Sovjet osv, er min kommentar rett og slett at det ikke var sosialisme. Enkelt og greit. Sosialisme er UMULIG uten demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt at, nei nei ekte kommunisme har bare ikke eksistert ennå. Saken er at for kommunisme som fascisme kan man ikke ha demokrati. Man er nødt til å holde nede visse grupper. Kommunisme har vært prøvd mange ganger nå og ender alltid galt, gjerne med tusener og millioner av døde. Det er en undertrykkende ideologi akkurat som nazisme, fascisme og religiøs politisk ideologi som islamisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt at' date=' nei nei ekte kommunisme har bare ikke eksistert ennå. Saken er at for kommunisme som fascisme kan man ikke ha demokrati. Man er nødt til å holde nede visse grupper. Kommunisme har vært prøvd mange ganger nå og ender alltid galt, gjerne med tusener og millioner av døde. Det er en undertrykkende ideologi akkurat som nazisme, fascisme og religiøs politisk ideologi som islamisme.[/quote']

Dette er etter min mening fullstendig feil. Grunnen til at det ender galt, er jo at vi får diktaturer, ergo er det ikke kommunisme, men et slags facistisk elitesamfunn.

Man skal ikke holde noen grupper nede. Vi er for et sosialistisk folkestyre, der frihet, trygghet og sikkerhet står i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet er at deres versjon av frihet ikke passer med andres versjon. Man må undertrykke grupper med kommunisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at deres versjon av frihet ikke passer med andres versjon. Man må undertrykke grupper med kommunisme.

Venter spent på eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du skal gjøre nesten alt statlig og straffe de rike må du drive tyveri langt mer enn statens tyveri i dag. Store grupper som har andre interesser og ideer om hvordan livet bør være vil bli undertrykt. Du vil hindre menneskets evne til å fritt utvikle seg selv. Du vil ta fra noen for å berike andre. Når skal dere lære, kommunisme funker ikke fordi det ikke passer menneskets natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal gjøre nesten alt statlig og straffe de rike må du drive tyveri langt mer enn statens tyveri i dag. Store grupper som har andre interesser og ideer om hvordan livet bør være vil bli undertrykt. Du vil hindre menneskets evne til å fritt utvikle seg selv. Du vil ta fra noen for å berike andre. Når skal dere lære, kommunisme funker ikke fordi det ikke passer menneskets natur.

Du kommer bare med standardargumenetene, og ingen av dem er særlig gode.

Ingen skal straffe de rike. Vi vil derimot at staten skal eie produksjonmidlene, og staten må derfor styres av folket, siden folket bruker prod. midlene.

Sosialisme er en ganske enkel ide, som går ut på at ressursene er eid i fellesskap, og at folket sammen tar kontroll over samfunnet. Eiendommen skal over i folkets hender.

Kapitalisme betyr at resursene er eid av noen få. Hver dag dør 30 000 barn av sult, selv om det er mat nok. Slik er kapitalismen.

Vi vil ikke ha sosialisme fordi vi mener at alle skal være like, men fordi vi mener at dagens samfunn prøver å presse alle inn i den samme rollen.

Selvsagt kommer noen til å utnytte systemet, men slik er det alltid, uansett styringsform. Min erfaring er at de fleste mennesker faktisk VIL jobbe.

Kommunisme betyr ikke at alle skal gå rundt i Mao-dresser, ha lik hårklipp og være en del av samfunnet uten og også være enkeltindivider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det vil drepe initiativ. Hvorfor skape noe om man ikke får noe mer igjen for det enn å ikke gjøre det? Hvor vil drivkraften være? Folk vil alltid ønske å ha det bedre enn andre og må ha muligheten til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
Istedet for å se hva de lover i valgprogramet sitt' date=' [u']se hva de faktisk gjør imellom valgene! Det har skremmende lite med velferd for grasrota å gjøre!

Dette er det jeg pleier å si til folk når de ikke følger med i mellom valgene også. Valgflesket skal man ta med en klype salt. Skal du finne ut hva DITT parti virkelig står for, må du faktisk følge med, lese, høre - hva de stemmer for og hva de stemmer i mot fra gang til gang. Ikke bare hva de lover i x antall måneder før et valg.

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare FrP-velgere. Det gjelder alle andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil drepe initiativ. Hvorfor skape noe om man ikke får noe mer igjen for det enn å ikke gjøre det? Hvor vil drivkraften være? Folk vil alltid ønske å ha det bedre enn andre og må ha muligheten til det.

Noen vil alltid ha det bedre enn andre. Det vi vil, er at alle skal ha like muligheter og noenlunde samme levestandard.

Å ha det bra handler ikke bare om hvor mye penger du har, men hva du gjør ut av livet ditt. Og det bestemmer du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil drepe initiativ. Hvorfor skape noe om man ikke får noe mer igjen for det enn å ikke gjøre det? Hvor vil drivkraften være? Folk vil alltid ønske å ha det bedre enn andre og må ha muligheten til det.

Noen vil alltid ha det bedre enn andre. Det vi vil, er at alle skal ha like muligheter og noenlunde samme levestandard.

Å ha det bra handler ikke bare om hvor mye penger du har, men hva du gjør ut av livet ditt. Og det bestemmer du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...