Gjest Finlay Skrevet 27. september 2022 #14581 Del Skrevet 27. september 2022 tullerikke skrev (1 time siden): Likte kjolen og jakka, men skoa og beltet var mindre pent. Fin og kledelig kjole, men hun bommer med tilbehøret. En såpass blomstrete kjole kan nesten ikke kombineres med andre mønster, så belte med meandermønster i gull + sko med flettemønster i gull blir en uheldig blanding, rotete og for mye. Enkelt svart belte og svarte sko/boots uten dekor hadde nok vært tingen her. Men - synes det er bra at hun viser styling av de kjolene hun allerede har fremfor å kjøpe nye👍Så jeg ser gjerne mer av det.Enda bedre hadde det vært om hun merket riktig😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 27. september 2022 #14582 Del Skrevet 27. september 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Needleader97 Skrevet 28. september 2022 #14583 Del Skrevet 28. september 2022 Stemmer det at det ikke var opplyst vektgrensen på den walking pad? For jeg har ei venninne som følger Helene og har henne som et slags idol. Hun snakket om at Helene hadde reklamert for en slik og det virket som en grei motivasjon til å ta opp trening igjen. Men om vektgrensen der er 110kg er nok venninna mi minst 20 kilo over den grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 28. september 2022 #14584 Del Skrevet 28. september 2022 (endret) Needleader97 skrev (4 timer siden): Stemmer det at det ikke var opplyst vektgrensen på den walking pad? For jeg har ei venninne som følger Helene og har henne som et slags idol. Hun snakket om at Helene hadde reklamert for en slik og det virket som en grei motivasjon til å ta opp trening igjen. Men om vektgrensen der er 110kg er nok venninna mi minst 20 kilo over den grensa. Det er jo ikke første gang hun utelater relevant info når hun reklamerer for noe. Hun hadde jo en famøs reklame for hårfjerning med laser der hun unnlot å fortelle at maskinen ikke burde brukes mens man ammet og på områder som var tatoverte. Dette i en periode der hun selv ammet og på bildene «brukte» hun maskinen på områder som var tatoverte. Det var først når folk reagerte ganske kraftig, at hun endret det og lot Mads teste den ut. Dette er jo et mønster hos henne. Hun mangler troverdighet og det er rart ikke annonsørene stiller høyere krav til influensere som skal fronte produktene. Endret 28. september 2022 av Lily Of the Valley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 29. september 2022 #14585 Del Skrevet 29. september 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. september 2022 #14586 Del Skrevet 29. september 2022 Needleader97 skrev (12 timer siden): Stemmer det at det ikke var opplyst vektgrensen på den walking pad? For jeg har ei venninne som følger Helene og har henne som et slags idol. Hun snakket om at Helene hadde reklamert for en slik og det virket som en grei motivasjon til å ta opp trening igjen. Men om vektgrensen der er 110kg er nok venninna mi minst 20 kilo over den grensa. Dette kan venninnen din helt fin Google selv. Det er helt normalt at ikke alle tekniske aspekter gjengis til det fulle i en reklame. Det ville gjort reklamen himmla lang og veldig lite tiltalende for mottaker. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 29. september 2022 #14587 Del Skrevet 29. september 2022 Tripptrapp1 skrev (1 time siden): Dette kan venninnen din helt fin Google selv. Det er helt normalt at ikke alle tekniske aspekter gjengis til det fulle i en reklame. Det ville gjort reklamen himmla lang og veldig lite tiltalende for mottaker. Så fryktelig mye mer himla lang blir vel ikke reklamen om hun informerer om maksvekta. HD er en stor dame og det samme er mange av følgerne hennes. I hvert fall de som lar seg imponere av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. september 2022 #14588 Del Skrevet 29. september 2022 tullerikke skrev (12 minutter siden): Så fryktelig mye mer himla lang blir vel ikke reklamen om hun informerer om maksvekta. HD er en stor dame og det samme er mange av følgerne hennes. I hvert fall de som lar seg imponere av henne. Du tar ikke poenget. Det er prinsippet det handler om. Helt greit å kritisere influensere når det er berettiget, men denne evige pirkingen enkelte brukere driver på med her på KG er helt på trynet. Når ingen andre reklamekanaler lister opp totalen av tekniske spesifikasjoner på produktene de reklamerer for - og dette tydeligvis er en etablert praksis og godtatt praksis i samfunnet - Hvorfor skal influensere holdes til en høyere standard? Og hvor går grensen? Si Helene hadde nevnt vektgrensen for denne maskinen: Er det den eneste tekniske spesifikasjonen hun har utelatt? Neppe. Poenget med en reklameannonse er ikke at den skal være et komplett teknisk datablad for det den reklamerer for. Den skal fronte et produkt, skape et behov eller vekke en nysgjerrighet hos mottaker med mål om salg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. september 2022 #14589 Del Skrevet 29. september 2022 Tripptrapp1 skrev (1 time siden): Du tar ikke poenget. Det er prinsippet det handler om. Helt greit å kritisere influensere når det er berettiget, men denne evige pirkingen enkelte brukere driver på med her på KG er helt på trynet. Når ingen andre reklamekanaler lister opp totalen av tekniske spesifikasjoner på produktene de reklamerer for - og dette tydeligvis er en etablert praksis og godtatt praksis i samfunnet - Hvorfor skal influensere holdes til en høyere standard? Og hvor går grensen? Si Helene hadde nevnt vektgrensen for denne maskinen: Er det den eneste tekniske spesifikasjonen hun har utelatt? Neppe. Poenget med en reklameannonse er ikke at den skal være et komplett teknisk datablad for det den reklamerer for. Den skal fronte et produkt, skape et behov eller vekke en nysgjerrighet hos mottaker med mål om salg. Men det er vel ganske relevant detalj om det en reklamerer for tåler vekta til personen eller ikke? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 29. september 2022 #14590 Del Skrevet 29. september 2022 To unger du må stue vekk for å få egentid Helene, hvorfor utsette seg for mer stress når du ikke har nok egentid med en unge? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. september 2022 #14591 Del Skrevet 29. september 2022 Snublefot62 skrev (56 minutter siden): Men det er vel ganske relevant detalj om det en reklamerer for tåler vekta til personen eller ikke? Ér det egentlig det når gjennomsnittsvekt til norske kvinner er 72 kilo jf. FHI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pione Skrevet 29. september 2022 #14592 Del Skrevet 29. september 2022 Samme kjolene, samme snakkingen om egentid/rotete hus/trening... Samme reklamen... Blir veldig lite troverdig og rett og slett utrolig kjedelig... Tror jeg må lete etter litt mer inspirerende kontoer å følge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. september 2022 #14593 Del Skrevet 29. september 2022 Tripptrapp1 skrev (5 minutter siden): Ér det egentlig det når gjennomsnittsvekt til norske kvinner er 72 kilo jf. FHI? Hva har gjennomsnittsvekten med det å gjøre? Produktet og influenser markedsfører seg til personer som vil NED i vekt ved hjelp av trening og brukt av nevnte produkt. Da er det ikke gjennomsnittsvekta som er interessant men hva kundene potensielt veier. Og det kan være mer enn grensen til produktet, og derfor vil det være tydelig i strid med markedsføringsloven vi har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. september 2022 #14594 Del Skrevet 29. september 2022 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Hva har gjennomsnittsvekten med det å gjøre? Produktet og influenser markedsfører seg til personer som vil NED i vekt ved hjelp av trening og brukt av nevnte produkt. Da er det ikke gjennomsnittsvekta som er interessant men hva kundene potensielt veier. Og det kan være mer enn grensen til produktet, og derfor vil det være tydelig i strid med markedsføringsloven vi har. Gjennomsnittsvekten har et poeng fordi at dersom det ikke «de fleste» står i fare for å overskride maksvekten til denne paden, så gir det heller ingen logisk mening å bruke tid/plass på å greie ut om trivialiteter. Det er ikke en avgjørende attributt for flertallet. For de det gjelder, så er de meget kapable til å finne ut av dette og andre tekniske spesifikasjoner gjennom produsenten selv. Eller ved å stille et direkte spørsmål til Helene om det, noe som ville forpliktet henne til å svare. Makan til flisespikkeri å henge seg opp i. Jeg har aldri sett det samme engasjementet når influensere f.eks reklamerer for klær fra Nelly/bubbleroom (hva er plagget laget av, hvilke størrelser kommer det i, hva er MÅLENE på de ulike størrelsene, og forresten - hvordan er ståa ved sweatshopen de er laget på?). Fordi det er ikke relevant i settingen. Dette er ikke info som er viktig å ha med i en alminnelig reklame, dette er info man etterspør eller leter opp på egen hånd dersom man føler at det er relevant. Fotballfrue reklamerte forresten for den samme paden. Kritikken haglet selvfølgelig da også, men det var det ingen av vaktbikkjene her inne som reagerte på at hun ikke postet alle tekniske detaljer om produktet. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. september 2022 #14595 Del Skrevet 29. september 2022 Tripptrapp1 skrev (14 minutter siden): Gjennomsnittsvekten har et poeng fordi at dersom det ikke «de fleste» står i fare for å overskride maksvekten til denne paden, så gir det heller ingen logisk mening å bruke tid/plass på å greie ut om trivialiteter. Det er ikke en avgjørende attributt for flertallet. For de det gjelder, så er de meget kapable til å finne ut av dette og andre tekniske spesifikasjoner gjennom produsenten selv. Eller ved å stille et direkte spørsmål til Helene om det, noe som ville forpliktet henne til å svare. Makan til flisespikkeri å henge seg opp i. Jeg har aldri sett det samme engasjementet når influensere f.eks reklamerer for klær fra Nelly/bubbleroom (hva er plagget laget av, hvilke størrelser kommer det i, hva er MÅLENE på de ulike størrelsene, og forresten - hvordan er ståa ved sweatshopen de er laget på?). Fordi det er ikke relevant i settingen. Dette er ikke info som er viktig å ha med i en alminnelig reklame, dette er info man etterspør eller leter opp på egen hånd dersom man føler at det er relevant. Fotballfrue reklamerte forresten for den samme paden. Kritikken haglet selvfølgelig da også, men det var det ingen av vaktbikkjene her inne som reagerte på at hun ikke postet alle tekniske detaljer om produktet. Nå lager du deg en stråmann. Det er ingen her som påstår at Helene skal greie ut om ALLE tekniske detaljer. Men det er en klar forventning at man oppgir relevante detaljer - spesielt når grensa er såpass nærme hva målgruppen sannsynligvis er i. 110 kg er ikke unormalt for en overvektig person som vil ta grep og ned i vekt, og da er det absolutt interessant å vite at denne tredemølla faktisk ikke takler så mye mer. Og for å være helt ærlig er jeg overrasket over at maks kapasitet er der, så jeg hadde ikke tenkt over å sjekke dette i forkant når jeg ser noen med tilsvarende kroppsvekt som meg bruker den og reklamerer for den. Noe som er HELE poenget her.. I tillegg bygger du deg opp en stråmann rundt hva andre gjør og hvorfor ingen her reagerer på andre influensere. Enkelt og greit er dette en tråd om hva Helene gjør og ikke gjør. Og jeg følger denne tråden, ikke Fotballfrue. Hadde jeg fulgt Fotballfrue så er det ikke utenkelig at jeg hadde poengtert dette da og, men det blir whataboutism. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 29. september 2022 #14596 Del Skrevet 29. september 2022 1 hour ago, Snublefot62 said: Men det er vel ganske relevant detalj om det en reklamerer for tåler vekta til personen eller ikke? Det er jo overhodet ikke vanlig at reklamer for produkter tar med seg slike spesifikasjoner, litt ansvar må man jammen kunne legge på forbruker også?? Det er en reklame. Så lenge reklamen er riktig merket og man ikke kommer med feilaktig informasjon er det da ingenting å ta henne på her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. september 2022 #14597 Del Skrevet 29. september 2022 Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Nå lager du deg en stråmann. Det er ingen her som påstår at Helene skal greie ut om ALLE tekniske detaljer. Men det er en klar forventning at man oppgir relevante detaljer - spesielt når grensa er såpass nærme hva målgruppen sannsynligvis er i. 110 kg er ikke unormalt for en overvektig person som vil ta grep og ned i vekt, og da er det absolutt interessant å vite at denne tredemølla faktisk ikke takler så mye mer. Og for å være helt ærlig er jeg overrasket over at maks kapasitet er der, så jeg hadde ikke tenkt over å sjekke dette i forkant når jeg ser noen med tilsvarende kroppsvekt som meg bruker den og reklamerer for den. Noe som er HELE poenget her.. I tillegg bygger du deg opp en stråmann rundt hva andre gjør og hvorfor ingen her reagerer på andre influensere. Enkelt og greit er dette en tråd om hva Helene gjør og ikke gjør. Og jeg følger denne tråden, ikke Fotballfrue. Hadde jeg fulgt Fotballfrue så er det ikke utenkelig at jeg hadde poengtert dette da og, men det blir whataboutism. Du går tydeligvis ut i fra at flertallet som følger HD er svært overvektige folk, og det er bare spekulasjoner fra din side. For det er faktisk den eneste grunnen til at informasjonen hadde vært relevant å kommunisere i en reklame - at vektbegrensningen var noe som påvirket flertallet av målgruppen. Og hvorfor fremstiller du tjukke folk som at de trenger å få denne informasjonen så tydelig kommunisert fra reklame? De er tunge, de er ikke evneveike. De det gjelder er sannsynligvis meget klar over potensielle utfordringer tilknyttet vekten sin, og klarer helt helt fint å lete opp informasjon som dette på egenhånd dersom de skulle ha interesse av det. At du ikke kom på å sjekke det fordi du ikke er tung nok til at det er relevant for deg å sjekke disse spesifikasjonene er knapt et argument for noe. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det er så viktig or deg at denne vektgrensen på spesifiseres, annet enn at det er fordi at det handler om vekt. Eller er du like fremoverlent om kravet til tekniske opplysninger når HD reklamerer for kjoler, treningsklær og lignende også? Prinsippet blir det samme, og det er et like lavpannet krav da som i denne settingen. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 29. september 2022 #14598 Del Skrevet 29. september 2022 Pione skrev (1 time siden): Samme kjolene, samme snakkingen om egentid/rotete hus/trening... Samme reklamen... Blir veldig lite troverdig og rett og slett utrolig kjedelig... Tror jeg må lete etter litt mer inspirerende kontoer å følge. Er nok flere som tenker som deg. Ser hun har mistet 60 følgere bare i September. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. september 2022 #14599 Del Skrevet 29. september 2022 Tripptrapp1 skrev (1 time siden): Du går tydeligvis ut i fra at flertallet som følger HD er svært overvektige folk, og det er bare spekulasjoner fra din side. For det er faktisk den eneste grunnen til at informasjonen hadde vært relevant å kommunisere i en reklame - at vektbegrensningen var noe som påvirket flertallet av målgruppen. Og hvorfor fremstiller du tjukke folk som at de trenger å få denne informasjonen så tydelig kommunisert fra reklame? De er tunge, de er ikke evneveike. De det gjelder er sannsynligvis meget klar over potensielle utfordringer tilknyttet vekten sin, og klarer helt helt fint å lete opp informasjon som dette på egenhånd dersom de skulle ha interesse av det. At du ikke kom på å sjekke det fordi du ikke er tung nok til at det er relevant for deg å sjekke disse spesifikasjonene er knapt et argument for noe. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det er så viktig or deg at denne vektgrensen på spesifiseres, annet enn at det er fordi at det handler om vekt. Eller er du like fremoverlent om kravet til tekniske opplysninger når HD reklamerer for kjoler, treningsklær og lignende også? Prinsippet blir det samme, og det er et like lavpannet krav da som i denne settingen. Men målgruppen er ikke ALLe følgerene hennes. En følgermasse er ikke unison. Men en vesentlig målgruppe for akkurat dette produktet er da åpenbart de av følgerene som ønsker å gå NED i vekt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 29. september 2022 #14600 Del Skrevet 29. september 2022 6 hours ago, tullerikke said: Så fryktelig mye mer himla lang blir vel ikke reklamen om hun informerer om maksvekta. HD er en stor dame og det samme er mange av følgerne hennes. I hvert fall de som lar seg imponere av henne. Hadde du forventa opplysninger om maxvekt hvis det var en annen enn HD som reklamerte? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå