*blueberry* Skrevet 26. oktober 2021 #9161 Del Skrevet 26. oktober 2021 Finlay skrev (1 minutt siden): Ser ikke den store forskjellen på HD og andre influencere, bortsett fra at hun er plus size i motsetning til de fleste andre. Det går i trening, oppskrifter, boktips, og ellers den vanlige, kalkulerte relasjonsbyggingen, med betroelser om psykiske utfordringer, slankekurer som sprekker og treningsøkter som skulkes eller gjennomføres. Intime betroelser, man filmer seg selv mens man gråter. Politisk korrekte poster sånn innimellom. Vise seg hudløs og sårbar. Alt godt blandet med (ofte umerket) reklame for klær og produkter, nå både til mor og barn. Som du skriver, så har SE bygget sin karriere på nettopp denne taktikken. Og det er merkelig nok lov å si. Mens HD åpenbart skal drives av ....godhet? Det blir for dumt😂 Akkurat. Forskjellen er alder, kroppsstørrelser og antall følgere (og målgruppe selvfølgelig). At HD er plus size skal liksom gjøre henne bedre enn de andre? Det er irrelevant for meg om influenceren er xxs, m, xl eller whatever, det burde ikke ha noe å si. Man er ikke edlere eller mer troverdig utifra hvilken størrelse man bruker. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 26. oktober 2021 #9162 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hadde HD noe om TV aksjonen på søndag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. oktober 2021 #9163 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) Lill skrev (1 minutt siden): Hadde HD noe om TV aksjonen på søndag? Ikke som jeg så, men jeg kan ta feil. Jeg synes ofte influencere som bare deler slikt på sånne dager er litt påtatt så det bryr ikke meg så mye om de deler eller ikke må jeg innrømme. Endret 26. oktober 2021 av *blueberry* 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 26. oktober 2021 #9164 Del Skrevet 26. oktober 2021 *blueberry* skrev (20 minutter siden): Men det du sier er at HD sin kanal har bedre motiver enn andre influencerbedrifter når denne «trøst, selvhjelp, selfie, livsstilsreklame» strategien brukes omtrent av alle. SE har samme metode, men med en annen målgruppe, Nyhusfamilien noe lignende med en annen målgruppe, Annijor har også vært en av disse, Camilla lorentzen osv. Altså, dette er jo en ekstremt god strategi som influencere flest får refs for, men HD skal vi se på som en dagbokskriver? Lill skrev (4 minutter siden): Ja, hun har visstnok edlere motiver enn andre influensere som får refs og kritikk for samme strategi. Jeg er litt usikker på hvor dere har der fra at jeg mener hun er bedre enn andre. Hvis dere sikter til min påstand om at hun er bedre enn de som bare viser perfeksjon og idealkropp, så står jeg inne for det. Følgere som sammenlikner seg med disse vil kunne kjenne på mislykkethet og at de faller gjennom. Når det er dette de bruker påvirkningen sin, samtidig som de dyrker venninnerelasjonen så er det kritikkverdig. Følgerene blir dobbelt tapere, mens influenceren ler hele veien til banken. Det er nettopp fraværet av å tilføre følgern noe positivt og mangel på ansvarstaking i forhold til dette som er problematisk. HD poster ikke perfeksjon, deri ligger forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. oktober 2021 #9165 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) CecilieX skrev (7 minutter siden): Jeg er litt usikker på hvor dere har der fra at jeg mener hun er bedre enn andre. Hvis dere sikter til min påstand om at hun er bedre enn de som bare viser perfeksjon og idealkropp, så står jeg inne for det. Følgere som sammenlikner seg med disse vil kunne kjenne på mislykkethet og at de faller gjennom. Når det er dette de bruker påvirkningen sin, samtidig som de dyrker venninnerelasjonen så er det kritikkverdig. Følgerene blir dobbelt tapere, mens influenceren ler hele veien til banken. Det er nettopp fraværet av å tilføre følgern noe positivt og mangel på ansvarstaking i forhold til dette som er problematisk. HD poster ikke perfeksjon, deri ligger forskjellen. Og hva er perfeksjon? Vi har alle forskjellige idealer, og de som tilfeldigvis har samfunnets idealkropp må også kunne få vise den frem (nei, snakker ikke om SE og hennes overseksualisering for mindreårige følgere) uten at det er mer problematisk enn HD sine kroppsbilder. Kropp er kropp og da er det ofte målgruppen man må ta hensyn til. Hos SE er det svært problematisk pga målgruppen, det er lignende problemer med HD bare at målgruppen har annen problematikk. Resultatet av strategien er dog den samme; følgere som blir lurt eller føler seg dårlig og en influencer med litt tykkere lommebok og dalende troverdighet. Når det gjelder fravær av å gi en følger noe positivt så blir det et dårlig argument. Alle influencere påfører følgerne sine noe positivt, ellers hadde de ikke hatt følgere. Noen synes SE sin åpenhet om angst og engasjement for dyr har gjort noe godt for de, noen synes HD sin vektnedgang er inspirerende, noen synes positiviteten til Nyhus familien er smittende osv. Endret 26. oktober 2021 av *blueberry* 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 26. oktober 2021 #9166 Del Skrevet 26. oktober 2021 Lill skrev (17 minutter siden): Hadde HD noe om TV aksjonen på søndag? Tror ikke det, merkelig nok. Hun pleier å slenge inn noe når andre influencere gjør det. Hun var mest opptatt av å offentliggjøre en dm hun hadde fått og legge ut noen andre bilder av seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 26. oktober 2021 #9167 Del Skrevet 26. oktober 2021 Finlay skrev (23 minutter siden): Ser ikke den store forskjellen på HD og andre influencere, bortsett fra at hun er plus size i motsetning til de fleste andre. Det går i trening, oppskrifter, boktips, og ellers den vanlige, kalkulerte relasjonsbyggingen, med betroelser om psykiske utfordringer, slankekurer som sprekker og treningsøkter som skulkes eller gjennomføres. Intime betroelser, man filmer seg selv mens man gråter. Politisk korrekte poster sånn innimellom. Vise seg hudløs og sårbar. Alt godt blandet med (ofte umerket) reklame for klær og produkter, nå både til mor og barn. Som du skriver, så har SE bygget sin karriere på nettopp denne taktikken. Og det er merkelig nok lov å si. Mens HD åpenbart skal drives av ....godhet? Det blir for dumt😂 Siden du nevner SE. Hun bekjentgjorde jo hvordan hun varierte mellom å skrive provoserende innlegg for deretter å «hanke inn» kjerneleserne med nettopp slike følsomme innlegg. Iblandet reklame for alskens produkter som visstnok har hjulpet henne, når faktum er at hun har brukt medikamenter eller operasjoner for å fjerne problemet. Der snakker vi om en influencer som er kalkulerende, det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. oktober 2021 #9168 Del Skrevet 26. oktober 2021 Vanskelig å merke reklame gitt, buksen hun har fått sponset. Kanskje jakken også? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. oktober 2021 #9169 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) Også ulldressen igjen da🙈 Endret 26. oktober 2021 av Diamant20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. oktober 2021 #9170 Del Skrevet 26. oktober 2021 CecilieX skrev (8 minutter siden): Siden du nevner SE. Hun bekjentgjorde jo hvordan hun varierte mellom å skrive provoserende innlegg for deretter å «hanke inn» kjerneleserne med nettopp slike følsomme innlegg. Iblandet reklame for alskens produkter som visstnok har hjulpet henne, når faktum er at hun har brukt medikamenter eller operasjoner for å fjerne problemet. Der snakker vi om en influencer som er kalkulerende, det stemmer. Dette ser man mye av på HD sin profil også hvis man ikke er blodnaiv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 26. oktober 2021 #9171 Del Skrevet 26. oktober 2021 Luckie skrev (11 minutter siden): Tror ikke det, merkelig nok. Hun pleier å slenge inn noe når andre influencere gjør det. Hun var mest opptatt av å offentliggjøre en dm hun hadde fått og legge ut noen andre bilder av seg selv. Så når andre får kritikk for å ikke dele informasjon om denne aksjonen, så går HD fri for å gjøre det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. oktober 2021 #9172 Del Skrevet 26. oktober 2021 Lill skrev (1 minutt siden): Så når andre får kritikk for å ikke dele informasjon om denne aksjonen, så går HD fri for å gjøre det samme.. Å kritisere noen for å ikke dele det synes jeg er litt rart da 🙈. Man vet jo aldri om de selv gir på privaten, og bare fordi man er influencer trenger man ikke engasjere seg i alle saker. Det virker jo bare helt påtatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 26. oktober 2021 #9173 Del Skrevet 26. oktober 2021 CecilieX skrev (10 minutter siden): Siden du nevner SE. Hun bekjentgjorde jo hvordan hun varierte mellom å skrive provoserende innlegg for deretter å «hanke inn» kjerneleserne med nettopp slike følsomme innlegg. Iblandet reklame for alskens produkter som visstnok har hjulpet henne, når faktum er at hun har brukt medikamenter eller operasjoner for å fjerne problemet. Der snakker vi om en influencer som er kalkulerende, det stemmer. Ja? Det setter ikke en standard for hva som er kalkulerende eller ikke. Det er mange måter å være kynisk og kalkulerende på. Deling av tips og råd fra følgere foreks, for å få sympati eller skape indignasjon hos følgerne sine er et eksempel. Skrive innlegg hvor man fletter inn mindreårige i hver tekst, skaper klikk. Trenger du flere eksempler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 26. oktober 2021 #9174 Del Skrevet 26. oktober 2021 *blueberry* skrev (4 minutter siden): Å kritisere noen for å ikke dele det synes jeg er litt rart da 🙈. Man vet jo aldri om de selv gir på privaten, og bare fordi man er influencer trenger man ikke engasjere seg i alle saker. Det virker jo bare helt påtatt. Som om de ikke deler med alle når de gjør noe for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. oktober 2021 #9175 Del Skrevet 26. oktober 2021 Luckie skrev (8 minutter siden): Som om de ikke deler med alle når de gjør noe for andre. Men er manglende deling av tv-aksjonen noe å kritisere uansett hvem det er? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 26. oktober 2021 #9176 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) *blueberry* skrev (37 minutter siden): Men er manglende deling av tv-aksjonen noe å kritisere uansett hvem det er? Nei, det er for å underbygge ytterligere hvor skadelig forbilde enkelte er når man har et behov for det. Endret 26. oktober 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 27. oktober 2021 #9177 Del Skrevet 27. oktober 2021 Unødvendig å himle med øynene og kommunisere negativt rundt babysang i regi av kirken. Dette er et kjempefint tiltak, som jeg har brukt hyppig med mine barn. Jeg er selv agnostiker, men barna hadde stor glede av dette og det er helt og holdent frivillig og noe man må oppsøke selv. Totalt respektløst å disse, selv om det er i religiøs regi. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 27. oktober 2021 #9178 Del Skrevet 27. oktober 2021 neon_sun skrev (3 minutter siden): Unødvendig å himle med øynene og kommunisere negativt rundt babysang i regi av kirken. Dette er et kjempefint tiltak, som jeg har brukt hyppig med mine barn. Jeg er selv agnostiker, men barna hadde stor glede av dette og det er helt og holdent frivillig og noe man må oppsøke selv. Totalt respektløst å disse, selv om det er i religiøs regi. Syntes det var noe barnslig ved reaksjonen. Det er som du sier et tilbud veldig mange mødre tar i bruk. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 27. oktober 2021 #9179 Del Skrevet 27. oktober 2021 Merkelig mor som forteller at hun skal på babysang i kirken mens hun nærmest himler med øynene eller hva man skal kalle det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 27. oktober 2021 #9180 Del Skrevet 27. oktober 2021 Det er valgfritt å gå på babysang i kirken, liker du det ikke må du ikke gå heller. Er jo bare fint at kirken har tilbudet når ingen andre har. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå