Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helene sier jo at hun ønsker å gå ned i vekt for helsas del. Den skjønner jeg, men dessverre så skinner det igjennom i innleggene hun legger ut, at hun gjør det for utseendet. Så i mine øyne er hun en lite troverdig kroppspositivist.

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cappuccino skrev (1 minutt siden):

Helene sier jo at hun ønsker å gå ned i vekt for helsas del. Den skjønner jeg, men dessverre så skinner det igjennom i innleggene hun legger ut, at hun gjør det for utseendet. Så i mine øyne er hun en lite troverdig kroppspositivist.

Ja, det er det jeg også mener! Hun sier jo at hun sliter med å akseptere kroppen som den er… det er jo lite positiv holdning til kroppen! 

• Liker 14
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke, HD er opptatt av kroppspositivisme, men er ikke fornøyd med kroppen sin? Handler ikke kroppspositivisme om å snakke positivt om kroppen uansett fasong? 

Hun snakker som vanlig med to tunger...

• Liker 19
Skrevet

Skulle ønske hun kunne ta en pause fra å fokusere på kropp. Hva med å heller fokusere på en sunn hverdag, vise turer og mestringsstrategier for småbarnsmødre. Kroppsfokus den ene eller den andre veien er sjeldent positivt og for mange trigger det også dårlige valg. 

• Liker 24
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
*blueberry* skrev (19 minutter siden):

Skulle ønske hun kunne ta en pause fra å fokusere på kropp. Hva med å heller fokusere på en sunn hverdag, vise turer og mestringsstrategier for småbarnsmødre. Kroppsfokus den ene eller den andre veien er sjeldent positivt og for mange trigger det også dårlige valg. 

Jeg er enig. Hvor vanskelig er det å vise hverdagsmosjon? Hun er mor til ei jente, fokus nå bør være å ikke overføre de kompliserte følelsene rundt mat til neste generasjon. Ofte gjør man det, hvis man ikke jobber med seg selv og sine problemer.De forsvinner gjerne ikke heller, det er et livslangt problem når det først har satt seg. Fokuset bør jo være at man er et forbilde for den man har foreldreansvar for, å bruke det som motivasjon. Muligens at man da også kan bli et godt forbilde for følgerne sine også. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Lill :) skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig. Hvor vanskelig er det å vise hverdagsmosjon? Hun er mor til ei jente, fokus nå bør være å ikke overføre de kompliserte følelsene rundt mat til neste generasjon. Ofte gjør man det, hvis man ikke jobber med seg selv og sine problemer.De forsvinner gjerne ikke heller, det er et livslangt problem når det først har satt seg. Fokuset bør jo være at man er et forbilde for den man har foreldreansvar for, å bruke det som motivasjon. Muligens at man da også kan bli et godt forbilde for følgerne sine også. 

Hverdagsmosjon? Dama ligger jo bare på sofaen. Er alltid syk eller sur for noe. 

• Liker 30
Skrevet
Lill :) skrev (2 timer siden):

Hvor vanskelig er det å vise hverdagsmosjon?

Burde være det enkleste i verden siden hun har to hunder gitt…….. 

• Liker 19
Skrevet
Elisiaflisa skrev (6 timer siden):

Burde være det enkleste i verden siden hun har to hunder gitt…….. 

og en barnevogn det går ann å trille..

• Liker 17
Skrevet

Som tidligere overvektig så tror jeg hun har kommet i en ond sirkel med å være lite aktiv, samt å finne allskens unnskylninger for å slippe. Skal ha en god selvkontroll for å trene hver dag ( være seg å gå lengre tur enn 10 min) når man har fått baby. Mulig dama sliter med å kordinere hverdagen sin? Hva vet jeg?

Overgangen til å få en baby som krever endel av deg kan være vanskelig for mange, og særlig når man har vært bastant i sine meninger under svangerskapet som Helene

Men når dette er nevnt så avlvler frisk luft mer energi enn å slenge seg ned på soffa og klage.....

• Liker 20
Skrevet

Hvor lenge har de egentlig hatt de hundene? Hva motiverte dem til å få seg whippeter som krever mye mosjon? At de var søte?

• Liker 13
Skrevet
Caroline1986 skrev (10 minutter siden):

Hvor lenge har de egentlig hatt de hundene? Hva motiverte dem til å få seg whippeter som krever mye mosjon? At de var søte?

Googler man så finner man at de anskaffet Gaia i 2014, altså 7 år. Og den andre/ Luna har de hatt i 4-5 år-ish

• Liker 4
Skrevet
Beatbox skrev (1 time siden):

Googler man så finner man at de anskaffet Gaia i 2014, altså 7 år. Og den andre/ Luna har de hatt i 4-5 år-ish

Var aktivitetsnivået høyere da?

Skrevet
Caroline1986 skrev (20 minutter siden):

Var aktivitetsnivået høyere da?

Det vet jeg ikke.

Skrevet

Er det vanlig å si «bebi» der HD er ifra? 

• Liker 2
Skrevet
Luckie skrev (1 minutt siden):

Er det vanlig å si «bebi» der HD er ifra? 

Hva sier man ellers? 

• Liker 1
Skrevet
Tessa12 skrev (19 minutter siden):

Hva sier man ellers? 

Baby. Sånn det skrives. 

• Liker 1
Skrevet
Luckie skrev (2 minutter siden):

Baby. Sånn det skrives. 

Ok, tror jeg egentlig bare har hørt bebi jeg men.

• Liker 2
Skrevet
Tessa12 skrev (31 minutter siden):

Ok, tror jeg egentlig bare har hørt bebi jeg men.

Motsatt her. 

• Liker 5
Skrevet

Baby eller bebi, samma det.

Bedre enn å si barnets navn👍

Gjest Bobleplasten
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (18 timer siden):

Ja, det er det jeg også mener! Hun sier jo at hun sliter med å akseptere kroppen som den er… det er jo lite positiv holdning til kroppen! 

Cappuccino skrev (18 timer siden):

Den kroppspositive bevegelsen handler om at man skal bli møtt som et vanlig menneske uansett hva slags kropp man har, at man skal ha tilpasningene man trenger og at man ikke skal oppleve diskriminering i arbeidslivet, i helsevesenet eller andre steder. Det handler 2% om hva man synes er fint eller selv aksepterer. Det handler om at samfunnet skal møte deg som et verdig medlem uansett hvordan du ser ut. 

Og alle de damene som sitter i denne tråden og ønsker å klistre alle slags moralske merkelapper på Helene i kraft av overvekten hennes viser at det jaggu er et behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...