Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fulgt henne mindre og mindre i det siste. Det var spesielt et bilde som hun hadde på instagramstories som gjorde at jeg ikke gidder mer. Det første jeg la merke til på det bildet var at hun satt oppreist og så nedover med et kjærlig blikk mens hun smilte. Jeg trodde at med det samme at hun hadde lagt ut et bilde av henne med babyen og at det var babyen hun såg så kjærlig på. Jeg tok feil. Det var ingen baby på bildet. Det Helene ga det kjærlige blikket sitt til var puppene sine mens hun pumpet de for melk. Vi vet at du liker puppene dine altså, og det er helt greit, men en plass må nesten grensen gå før det blir bare ufrivillig komisk. Jeg slapp ut en latter, og skippet resten av storyen hennes.
  Jeg har barn selv, og har vært gjennom alt det der med melkeproduksjon, men jeg har aldri kunne relatert meg mindre til Helene enn det jeg gjør nå. 

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Luckie skrev (2 timer siden):

Samarbeider hun ikke med Ellos lenger? 

Litt spesielt av hun snakker dritt om ett produkt hun har kjøpt der om hun fremdeles har samarbeid ja. 

Melder man seg inn på nyhetsbrevet til Ellos får man dessuten bedre rabattkode enn hennes uansett. 

• Liker 17
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (8 timer siden):

Om en hadde sendt henne en kommentar på historie på insta om at feks som jeg tenker … kan du ta en lang pause på dager helst 1 uke i feeden på puppa midt i fleisen på oss ?? Mange av oss har vært der før der du er nå men ALT MÅ IKKE DELES 🤤  Da blir en blokka desverre 😵💫

Du kan jo ta deg en pause. Du er fryktelig negativ.

• Liker 2
Skrevet
Cappuccino skrev (9 timer siden):

Rett etter fødselen derimot var hun nesten irritert på de som hadde sagt at en fødsel er vond og tung, for det opplevde ikke hun. 

Jeg tror jo de fleste fornuftige mennesker skjønner at alle fødsler og barn er ulike, og ikke minst foreldrene. Så et menneskes opplevelse vil være helt annerledes enn et annens. 

Virker som hun fisker etter ros for alle "kampsakene" sine. 

Det er vel her inne i denne tråden at det har blitt til at hun var " nesten irritert".  

• Liker 3
Skrevet
Hjarte skrev (7 timer siden):

Jeg har fulgt henne mindre og mindre i det siste. Det var spesielt et bilde som hun hadde på instagramstories som gjorde at jeg ikke gidder mer. Det første jeg la merke til på det bildet var at hun satt oppreist og så nedover med et kjærlig blikk mens hun smilte. Jeg trodde at med det samme at hun hadde lagt ut et bilde av henne med babyen og at det var babyen hun såg så kjærlig på. Jeg tok feil. Det var ingen baby på bildet. Det Helene ga det kjærlige blikket sitt til var puppene sine mens hun pumpet de for melk. Vi vet at du liker puppene dine altså, og det er helt greit, men en plass må nesten grensen gå før det blir bare ufrivillig komisk. Jeg slapp ut en latter, og skippet resten av storyen hennes.
  Jeg har barn selv, og har vært gjennom alt det der med melkeproduksjon, men jeg har aldri kunne relatert meg mindre til Helene enn det jeg gjør nå. 

I alle dager...

Hvordan enkelte her tolker bilder burde det bli skrevet bok om. 

Kanskje noen som hele tiden ber HD logge av, burde tenkt på det selv ?

• Liker 6
Skrevet
Hebi skrev (21 minutter siden):

Litt spesielt av hun snakker dritt om ett produkt hun har kjøpt der om hun fremdeles har samarbeid ja. 

Melder man seg inn på nyhetsbrevet til Ellos får man dessuten bedre rabattkode enn hennes uansett. 

Var det jeg tenkte også.

• Liker 7
Skrevet
Infinity skrev (50 minutter siden):

Du kan jo ta deg en pause. Du er fryktelig negativ.

Speil speil på veggen der....

• Liker 5
Skrevet
Infinity skrev (39 minutter siden):

Det er vel her inne i denne tråden at det har blitt til at hun var " nesten irritert".  

Hun hadde en story om det, at det var dumt at mange fremstilte en fødsel som noe som er tungt og vanskelig, fordi hun følte det gikk lettere enn hun hadde tenkt på forhånd. Så nei, det var ikke noe som brukerne her fant på. 

• Liker 17
Skrevet
Beatbox skrev (31 minutter siden):

Speil speil på veggen der....

Skriver ikke negative innlegg dag etter dag om influensere jeg ikke liker. Hvor har du fått det i fra ?

Skrevet

Den introduksjon hun har nå pga mange nye følgere på Instagram. Når man leser der, da virker hun jo kjempe inspirerende. Var derfor jeg startet å følge henne. Men er jo ingenting av det nå. Det er jo bare pupper. Pupper, melk, pupper, melk. I 4 måneder nå. Vil heller lese om overspising og alt det andre hun skrev i introduksjonen. 

• Liker 16
Skrevet

HD sin intro til nye følgere: opptatt av barns rett til personvern og viser ikke ansiktet til datteren. Siste bildet: viser halve ansiktet til datteren🙄

• Liker 30
Skrevet
Luckie skrev (1 minutt siden):

HD sin intro til nye følgere: opptatt av barns rett til personvern og viser ikke ansiktet til datteren. Siste bildet: viser halve ansiktet til datteren🙄

Og utleverer daglig detaljer og informasjon om barnet. I tillegg til å bruke barnet i reklame. 

• Liker 30
Skrevet
Luckie skrev (2 minutter siden):

Og ikke glem hvor ofte hun bruker navnet hennes. Det er umulig å glemme det så ofte det brukes. 

• Liker 27
Skrevet

Det mest interessante i denne introen i story, synes jeg, er at hun sier at hun har en overspisingslidelse som gjør at hun har et følelsesmessig forhold til mat. Hun nevner også sukkeravhengigheten, men jeg tror vi har fått bekreftet det vi alle har trodd; problemet ligget et annet sted. 

Det er sykt hvordan enkelte mennesker kan få oss til å tro at vi har avhengigheter som ikke kan bevises med «bevis» som enkelte ikke klarer å forstå ikke er bevis (det ble litt krøll, men dere skjønner poenget). 

• Liker 12
Skrevet

Dagens intro må være månedens fleip… 

• Liker 9
Skrevet

Har en overspisingslidelse som fører til dårlige perioder psykisk? Det er vel som oftest dårlige perioder psykisk som fører til overspising…

• Liker 18
Skrevet
ignore skrev (2 minutter siden):

Har en overspisingslidelse som fører til dårlige perioder psykisk? Det er vel som oftest dårlige perioder psykisk som fører til overspising…

Det er vel ofte en ond sirkel, det der. Når en står oppi det er det kanskje litt vanskelig å si om det var høna eller egget som kom først. At man overspiser grunnet forverret psykisk helse også blir man opprørt over at man ikke klarer å være flink med kostholdet og denne skuffelsen/misnøyen/skyldfølelsen gir enda mer overspising. Også har man det gående.

• Liker 11
Skrevet
Pantoten skrev (22 minutter siden):

Det er vel ofte en ond sirkel, det der. Når en står oppi det er det kanskje litt vanskelig å si om det var høna eller egget som kom først. At man overspiser grunnet forverret psykisk helse også blir man opprørt over at man ikke klarer å være flink med kostholdet og denne skuffelsen/misnøyen/skyldfølelsen gir enda mer overspising. Også har man det gående.

Jepp, og når man er i den skuffelsen/ skyldfølelsen så er man ekstremt mottakelig for alle «løsninger» der ute. Det er en ond sirkel hvor behandling (innenfor kosthold, ikke det psykiske) bør fokusere på å aldri stemple mat som ja/ nei eller legge inn ekstreme restriksjoner. Med restriksjoner øker man risikoen for enda flere skuffelser, men statistisk sett så er det de menneskene som sliter med dette som prøver og hyller alle de restriktive diettene, til de faller av og så tar de på seg skylden selv. Det er så ufattelig trist. 
Anorektikere blir frarådet ekstreme dietter og restriksjoner pga kontrollbehov. Det samme burde gjelde overspisere grunnet følelsen av mangel på kontroll. 

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet
Miranda16 skrev (19 timer siden):

"Fortsatt litt uvant a dra frem puppen i all offentlighet" Også HD: Poster bilder av seg selv med brystpumpa hvor det eneste som dekkes er brystvortene.

Nei få reagerer på offentlig amming i Norge og det er verdens enkleste ting i verden a dekke til brystet ved amming. Man kan feks kaste et handkle over skuldra og dekke til. Voila!

Finlay skrev (18 timer siden):

Akkurat den stusset jeg også på.

Det er vel svært få (om noen) som reagerer på å se offentlig amming i Norge i dag. Kvinner ammer overalt.

Som regel synes det knapt, da de fleste ordner dette nokså diskret. Kanskje skjuler brystet under et skjerf på kafe, eller drar opp genseren noen få cm. Tror faktisk aldri jeg har sett andre enn HD som offentlig blotter absolutt hele puppen når de ammer😄 Likevel tror jeg ikke hun får negative reaksjoner her til lands.

Lill :) skrev (14 timer siden):

Når det gjelder amming, så slår hun åpenbart opp dører som er vidåpne. Lurer virkelig på hva slags miljø denne dama frekventerer, eller om hun er så kunnskapsløs som hun gir utrykk for. 

Fredrikstad71mod skrev (12 timer siden):

Om en hadde sendt henne en kommentar på historie på insta om at feks som jeg tenker … kan du ta en lang pause på dager helst 1 uke i feeden på puppa midt i fleisen på oss ?? Mange av oss har vært der før der du er nå men ALT MÅ IKKE DELES 🤤  Da blir en blokka desverre 😵💫

Jeg synes i grunnen at det dere skriver viser at vi slett ikke har kommet så langt at amming i offentligheten er OK. 

Hvis det var OK, hvorfor må man «være diskret» eller «dekke seg til». 

Jeg er ikke en del av et «miljø» der dette oppleves som provoserende, men det debatteres blant annet her på KG og også i leserinnlegg i media med jevne mellomrom det som handler om amming. 

Å anbefale folk å dekke seg til sier jo en del om at noen kan finne det ubehagelig å se deler av brystet mens du ammer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...