Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

EtFo skrev (6 timer siden):

Kjenner det du påstår her provoserer meg så inn i helvete! Som pårørende til en som forsøkte å ta livet sitt, så vet jeg dessverre så altfor mye om hvor lang tid det tar, og for en KAMP det er for å få hjelp! Så kom ikke her å skråsikkert påstå at HD tar feil, for det er ingen hemmelighet at psykiatrien i Norge SUGER!

Jeg kjenner også til et par tilfeller hvor selvmordsforsøk ikke endte med øyeblikkelig hjelp. Allikevel har jeg også positive opplevelser med psykiatrien så det er både og. Jeg tror de fleste her vet at tilbudet har store mangler og det er varierende fra sted til sted, det det reageres på er vel generaliseringen at man må vente 8 uker hvis man prøver å ta selvmord. Ventetiden er varierende og det forekommer nok, men det er ikke en absolutt sannhet. Det bør definitivt satses mer på psykiatrien i Norge, og pakkeforløpet bør erstattes med et bedre system hvor psykologene kan bruke tiden sin på det pasientene trenger i stede for 600 generelle spørsmål. Hele greia trenger en overhaling, men vi må også innse at vi er heldige som har mulighet for hjelp. Ikke alle land har det vi har engang. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper ALLE som har opplevd å ikke få øyeblikkelig hjelp ved selvmordsforsøk (eller er pårørende i slike tilfeller) benytter sin rett til å be om tilsynssak! ❤️

Viktig å få registrert alle slike tilfeller for framtidig bedring i tilbudet.

 

"Tilsynssaker er klager hvor Statsforvalteren får en klage fra deg som pasient, pårørende eller annen interessent i saker som gjelder kvaliteten på helsehjelpen, eller helsepersonells oppførsel. Saksbehandlingen skal i slike saker skje etter reglene i bl.a. pasient- og brukerrettighetsloven §§ 7-4 og 7-4a." 

https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Nyheter/2016/11/Hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun lagt ut reklameinnlegg for ipl-maskinen hun aldri har prøvd. På siste bildet viser hun den på den tatoverte leggen, selv om det står på produsentens egen nettside at den ikke skal brukes på tatoveringer. Hvorfor reklamere for et produkt man åpenbart ikke vet noe om?

004BC532-465C-4C1C-98AC-B8B3628B206A.png

AFE95EB6-6971-4E72-BC18-96F271FE68ED.png

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronni skrev (39 minutter siden):

Nå har hun lagt ut reklameinnlegg for ipl-maskinen hun aldri har prøvd. På siste bildet viser hun den på den tatoverte leggen, selv om det står på produsentens egen nettside at den ikke skal brukes på tatoveringer. Hvorfor reklamere for et produkt man åpenbart ikke vet noe om?

004BC532-465C-4C1C-98AC-B8B3628B206A.png

AFE95EB6-6971-4E72-BC18-96F271FE68ED.png

Money talks..for å si det sånn..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ronni Svaret er nok dessverre at hun ønsker å tjene penger på det. Litt som å reklamere for de fantastiske turklærne fra Twentyfour som hun aldri bruker. Det blir ikke så veldig troverdig. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (8 minutter siden):

Skal ikke brukes av ammende står det....(muligens greit å sjekke fakta igjen ?).

Men det står jo åsså i innlegget hennes🤷 enig i at d er en dårlig reklame, men greit å sjekke hva hun faktisk skriver før du skriver.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (22 minutter siden):

Men det står jo åsså i innlegget hennes🤷 enig i at d er en dårlig reklame, men greit å sjekke hva hun faktisk skriver før du skriver.

Eller at hun faktisk leser vedlegget før hun legger ut sitt innlegg?? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (Akkurat nå):

Eller at hun faktisk leser vedlegget før hun legger ut sitt innlegg?? 

Men hun skriver jo at hun ikke har brukt det siden hun har vært gravid/ammende. Da kan vi jo anta at hun har lest det å er klar over det 🤦

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (50 minutter siden):

Men hun skriver jo at hun ikke har brukt det siden hun har vært gravid/ammende. Da kan vi jo anta at hun har lest det å er klar over det 🤦

Men det står jo også at det IKKE skal brukes på tatoveringer..og hun legger ut et bilde hvor hun holder maskinen mot tatoveringen...Så selv om hun IKKE har brukt den så burde hun ha lest vedlegget før innlegget ble lagt ut..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (53 minutter siden):

Men hun skriver jo at hun ikke har brukt det siden hun har vært gravid/ammende. Da kan vi jo anta at hun har lest det å er klar over det 🤦

Ser at hun skriver at den ikke skal brukes av ammende/gravide og sletter innlegget mitt og trekker tilbake kritikken. Fint at du sa i fra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Håper ALLE som har opplevd å ikke få øyeblikkelig hjelp ved selvmordsforsøk (eller er pårørende i slike tilfeller) benytter sin rett til å be om tilsynssak! ❤️

Viktig å få registrert alle slike tilfeller for framtidig bedring i tilbudet.

 

"Tilsynssaker er klager hvor Statsforvalteren får en klage fra deg som pasient, pårørende eller annen interessent i saker som gjelder kvaliteten på helsehjelpen, eller helsepersonells oppførsel. Saksbehandlingen skal i slike saker skje etter reglene i bl.a. pasient- og brukerrettighetsloven §§ 7-4 og 7-4a." 

https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Nyheter/2016/11/Hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/

Ikke alle som klarer bruke tid og ressurser på å be om tilsynssak i en slik alvorlig og desperat situasjon. Man bruker all sin tid og energi på å besøke kontorer og ta telefoner til de «rette» folka for at den det gjelder skal få den hjelpa man vet dem har krav på, men som ingen har tid til å gi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (19 minutter siden):

Men det står jo også at det IKKE skal brukes på tatoveringer..og hun legger ut et bilde hvor hun holder maskinen mot tatoveringen...Så selv om hun IKKE har brukt den så burde hun ha lest vedlegget før innlegget ble lagt ut..

Det må du jo gjerne kritisere, jeg mente d med ammende var feil å kritisere. Skal vi kreve at HD skal være korrekt må da vi å være det. Å nok en gang er jeg helt enig i at det er en veldig dårlig reklame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Blir man noen gang vant til å sitte ute med puppen i offentligheten»? Tydeligvis, siden du viser puppen til dine 27 tusen følgere. Puppen/e må alltid være med. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (23 minutter siden):

Det må du jo gjerne kritisere, jeg mente d med ammende var feil å kritisere. Skal vi kreve at HD skal være korrekt må da vi å være det. Å nok en gang er jeg helt enig i at det er en veldig dårlig reklame.

Det ble kraftig kritisert mangel på den informasjonen sist så godt hun husket å skrive det denne gangen. Synd hun glemmer dette med tatoveringer da. At hun har testet den på Mats over tid for å se om det fungerer tviler jeg på, og synes fortsatt det er tåpelig å reklamere for noe man selv ikke kan teste ut verken nå eller senere (amming og tatoveringer). Lite troverdig. 

Vil også påpeke at jeg mener at når man skal reklame for et produkt bør man komme med litt mer informasjon. Slike apparater fungerer ikke for alle hårfarger og hårtyper, samt enkelte andre restriksjoner (som tatoveringer), og når man betaler influencere for markedsføring så bør det ikke være nødvendig for potensielle kjøpere å lese seg opp på om de kan kjøpe den eller ikke. Tenker mange går på et bomkjøp bare fordi de har feil hårfarge f.eks.

Endret av *blueberry*
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (7 timer siden):

Så du mener da at ingen får øyeblikkelig hjelp? Og at helseforetaket i saken du linker til ikke har endret rutinene? 

Det er ganske dumt å spre informasjon om at hvis du har selvmordstanker trenger du ikke søke hjelp, fordi det får du ikke uansett. 

Dere sier man får hjelp med engang, jeh sier ikke alle får det og legger ved Link til en sak.

Ja jeg tilhører samme foretak å kan si det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pæddan skrev (6 timer siden):

Da kan jeg motbevise dette igjen. Pleier ikke å blottlegge meg slik, men har en på 20 år som sliter psykisk. Fikk hjelp på dagen via DPS Fredrikstad ( først via fastlegen) og så innagt på psykriatisk på sykehuset Kalnes.Tror det kommer helt an på hvor i landet man bor.

Har også et barn som er under behandling på BUP og etter 4 avslag så kom vi endelig inn og har bare godt å si om dette tilbudet mht utredning .

Motbevise? Jeg sier flere ikke får hjelp med engang og legger med link, du kan da ikke motbevise noe med det du sier .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (3 timer siden):

«Blir man noen gang vant til å sitte ute med puppen i offentligheten»? Tydeligvis, siden du viser puppen til dine 27 tusen følgere. Puppen/e må alltid være med. 

Det er faktisk topp 3 av de mest idiotiske snikpupp-storyene jeg har sett hos henne. Filme en evighet av prat, med puppen godt synlig i venstre hjørnet. For så å spørre om en blir vant til å ha puppene ute i offentligheten... Det er altså så ufattelig tåpelig at jeg har ikke mer å si. 😃

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillehammeren skrev (16 minutter siden):

Det er faktisk topp 3 av de mest idiotiske snikpupp-storyene jeg har sett hos henne. Filme en evighet av prat, med puppen godt synlig i venstre hjørnet. For så å spørre om en blir vant til å ha puppene ute i offentligheten... Det er altså så ufattelig tåpelig at jeg har ikke mer å si. 😃

Omtrent like tåpelig som reklame for hårfjerning hun ikke kan bruke. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillehammeren skrev (17 minutter siden):

Det er faktisk topp 3 av de mest idiotiske snikpupp-storyene jeg har sett hos henne. Filme en evighet av prat, med puppen godt synlig i venstre hjørnet. For så å spørre om en blir vant til å ha puppene ute i offentligheten... Det er altså så ufattelig tåpelig at jeg har ikke mer å si. 😃

Faktisk noe av det dummeste jeg har sett hittil av HD og det sier litt faktisk. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...