Hebi Skrevet 3. august 2021 #7701 Del Skrevet 3. august 2021 Elisiaflisa skrev (2 minutter siden): HVEM andre enn Helene selv har interesse av å se henne «puppe/mate» ungen flerfoldige ganger for dag???? Hun burde laget seg en privat instakonto der hun kun la til familie og venner å dele slike bilder med. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 3. august 2021 #7702 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) net0ty skrev (1 time siden): Nå er hun i gang med spørsmålsrunde på keto-kosthold. Håper ikke hun påvirker andre til å gjøre det samme mens de ammer. Kan jo være hun ikke kjører selv, men da er det ikke lurt å spise smeltet ost med pepperoni om målet er slanking. Klart hun på en eller annen måte påvirker barselkvinner som følger henne. Full fokus på slanking og keto rett etter fødsel. Er d mulig? I tillegg er hun slankeoperert og kan ikke spise som uopererte… En kostomlegging til tilnærmet keto, med masse krydder og sterke smaker vil vel dessuten kunne påvirke ammingen og den lille. Endret 3. august 2021 av cerruti 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 3. august 2021 #7703 Del Skrevet 3. august 2021 Elisiaflisa skrev (23 minutter siden): HVEM andre enn Helene selv har interesse av å se henne «puppe/mate» ungen flerfoldige ganger for dag???? Det å flashe bryster flere ganger daglig med en baby som accesoir/amming, er jo en gave for en exhebisionist. Verken mer eller mindre. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 3. august 2021 #7704 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Korriger meg gjerne, men IG feeden til HD er forstyrrende. Skulle gjerne ha dokumentert dette, men siden mindreårig er omtrent på alle bildene så er ikke det ok å dele her. Endret 3. august 2021 av Lill :) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
net0ty Skrevet 3. august 2021 #7705 Del Skrevet 3. august 2021 Hebi skrev (2 timer siden): Smeltet ost med pepperoni er perfekt på keto som snack. Pga at man ikke teller kalorier med karbohydrater og den snacksen er til ermet 0 karbo. Nettopp, men hun sier hun ikke skal spise keto. Det burde hun heller ikke da både keto og lavkarbo er frarådet når man ammer. Jeg lurer derfor på hva hun mener når hun skal følge prinsippene til keto men ikke spise helt keto? Lite karbohydrater gjør jo at man går i ketose. Det er hele greia med lavkarbo/ketose. Ved ketose kvitter kroppen seg med ting som ikke er bra i morsmelken. Mener hun egentlig at hun bare skal spise litt mindre sukker? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 3. august 2021 #7706 Del Skrevet 3. august 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring, persondebatt og krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 3. august 2021 #7707 Del Skrevet 3. august 2021 net0ty skrev (2 timer siden): Nettopp, men hun sier hun ikke skal spise keto. Det burde hun heller ikke da både keto og lavkarbo er frarådet når man ammer. Jeg lurer derfor på hva hun mener når hun skal følge prinsippene til keto men ikke spise helt keto? Lite karbohydrater gjør jo at man går i ketose. Det er hele greia med lavkarbo/ketose. Ved ketose kvitter kroppen seg med ting som ikke er bra i morsmelken. Mener hun egentlig at hun bare skal spise litt mindre sukker? Hvis hun spiser kun det hun viser frem på insta er hun i ketose ila uken. Greit å kutte sukker når man ammer men får hun ikke i seg mer mat en det her å mer karbo håper jeg hun har mye nedfryst morsmelk for hun kan ikke amme babyen på en stund da i overgangen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leila87 Skrevet 4. august 2021 #7708 Del Skrevet 4. august 2021 cerruti skrev (8 timer siden): Klart hun på en eller annen måte påvirker barselkvinner som følger henne. Full fokus på slanking og keto rett etter fødsel. Er d mulig? I tillegg er hun slankeoperert og kan ikke spise som uopererte… En kostomlegging til tilnærmet keto, med masse krydder og sterke smaker vil vel dessuten kunne påvirke ammingen og den lille. For det første, sterk mat og krydder påvirker ikke babyen. Babyer KAN påvirkes av mors kosthold, men det høres til sjeldenhetene. I gamledager trodde man at både løk, jordbær og brus gjorde at babyene fikk vondt i magen, men dette er noe de har gått bort i fra for lenge lenge siden. Det anbefales å prøve seg frem, hverken ammehjelpen eller helsedirektoratet anbefaler å kutte ut krydder eller sterke smaker. De fleste som ammer kan spise alt. Det anbefales ikke å spise mat med lite næring med mye sukker i. Jeg skjønner jo at HD ønsker å kutte karbo hvis det er noe som trigger søtsuget/overspisingen, men det stemmer jo at lavkarbo ikke er anbefalt under amming, ihvertfall ikke hvis man har hatt en lang pause fra kostholdet. Krysser fingrene for at hun har kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 4. august 2021 #7709 Del Skrevet 4. august 2021 (endret) Leila87 skrev (4 timer siden): For det første, sterk mat og krydder påvirker ikke babyen. Babyer KAN påvirkes av mors kosthold, men det høres til sjeldenhetene. I gamledager trodde man at både løk, jordbær og brus gjorde at babyene fikk vondt i magen, men dette er noe de har gått bort i fra for lenge lenge siden. Det anbefales å prøve seg frem, hverken ammehjelpen eller helsedirektoratet anbefaler å kutte ut krydder eller sterke smaker. De fleste som ammer kan spise alt. Det anbefales ikke å spise mat med lite næring med mye sukker i. Jeg skjønner jo at HD ønsker å kutte karbo hvis det er noe som trigger søtsuget/overspisingen, men det stemmer jo at lavkarbo ikke er anbefalt under amming, ihvertfall ikke hvis man har hatt en lang pause fra kostholdet. Krysser fingrene for at hun har kontroll. Jeg er klar over det, men jeg trodde en brå endring kunne påvirke - og reagerer på hvor mye hun snakker om keto når hun fortsatt ammer. Særlig - som antatt - at hun nå skal tjene penger på dette. Det kommer altfor dårlig fram både at hun er slankeoperert og at det ikke anbefales kostomlegging og ketose i graviditet/amming. Endret 4. august 2021 av cerruti 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 4. august 2021 #7710 Del Skrevet 4. august 2021 Helenes jämförelse på story av sitt självvalda kosthåll och allergi för nötter är så dum att jag saknar ord. Hon VÄLJER ett kosthåll hon tycker fungera för sig. Man väjer INTE sin allergi. Och viktigast; Men kan tyvärr INTE VÄLJE BORT sin allergi heller. Jag är nötallergiker. Vet du varför jag förklarar dom i min närhet varför jag absolut inte kan äta nötter, och varför jag inte kan ”välja att äta nötter ibland”? För att jag DÖR av det. Jag dör av én nött. Den dagen hon DÖR av ett enda gram sucker är hon välkommen att jämnföre. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 4. august 2021 #7711 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg synes hun har vært klar på at hun ikke skal spise keto, men at hun liker den typen kosthold og skal ligge på høyere karbohydrater pga. amming. Hun vil mest kutte sukker, fordi hun mener selv hun er sukkeravhengig. Hun har også nevnt at keto og amming ikke skal kombineres. Mulig hun burde vært enda klarere på det, men jeg har i hvert fall fått det med meg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 4. august 2021 #7712 Del Skrevet 4. august 2021 (endret) Nye helseopplysninger om barnet. Se stories Endret 4. august 2021 av Miranda16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 4. august 2021 #7713 Del Skrevet 4. august 2021 4 hours ago, Hei2016 said: Helenes jämförelse på story av sitt självvalda kosthåll och allergi för nötter är så dum att jag saknar ord. Hon VÄLJER ett kosthåll hon tycker fungera för sig. Man väjer INTE sin allergi. Och viktigast; Men kan tyvärr INTE VÄLJE BORT sin allergi heller. Jag är nötallergiker. Vet du varför jag förklarar dom i min närhet varför jag absolut inte kan äta nötter, och varför jag inte kan ”välja att äta nötter ibland”? För att jag DÖR av det. Jag dör av én nött. Den dagen hon DÖR av ett enda gram sucker är hon välkommen att jämnföre. Ikke sant?! Og hun er som vanlig så utrolig selvmotsigende. På den ene siden sammenligner hun det med peanøttallergi, at hun ikke "tåler" sukker, men på den andre siden skal man ikke snakke om "nei-mat" eller gjøre det så komplisert. Det er jo hun som gjør det komplisert både for seg selv og alle rundt 🙄 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alix Skrevet 4. august 2021 #7714 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg reagerte også kraftig på peanøttuttalelsen. Jeg har også nøtteallergi, men ikke en så alvorlig form at jeg pleier å få sjokk, likevel er reaksjonen såpass ubehagelig og langvarig at det ikke er snakk om å "Skeie ut" noen gang! Hun beviser bare her at hun faktisk ikke har tilstrekkelig kunnskap om kost og ernæring og at det er farlig at hun og såpass mange andre ernæringsbloggere uttaler seg som en autorisert fagperson. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 4. august 2021 #7715 Del Skrevet 4. august 2021 «…og nå som hun jobber med å komme på FUS-bussen igjen». Slutt med amming da, eller del hvordan du faktisk spiser for å i k k e komme i ketose, eller stå for ketose kombinert m amming. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 4. august 2021 #7716 Del Skrevet 4. august 2021 cerruti skrev (2 timer siden): «…og nå som hun jobber med å komme på FUS-bussen igjen». Slutt med amming da, eller del hvordan du faktisk spiser for å i k k e komme i ketose, eller stå for ketose kombinert m amming. FUS står vel for Frisk Uten Sukker. Uten sukker er IKKE det samme som ketogent kosthold. Hadde det vært Frisk Uten Karbohydrater, hadde det vært en annen sak. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 4. august 2021 #7717 Del Skrevet 4. august 2021 EtFo skrev (2 timer siden): FUS står vel for Frisk Uten Sukker. Uten sukker er IKKE det samme som ketogent kosthold. Hadde det vært Frisk Uten Karbohydrater, hadde det vært en annen sak. Er ikke FUS ketogent lavkarbo da? Eller har jeg misforstått?🤯🤪😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 4. august 2021 #7718 Del Skrevet 4. august 2021 irevin skrev (22 minutter siden): Er ikke FUS ketogent lavkarbo da? Eller har jeg misforstått?🤯🤪😅 Det er det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4. august 2021 #7719 Del Skrevet 4. august 2021 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
platypus Skrevet 4. august 2021 #7720 Del Skrevet 4. august 2021 Flere helseopplysninger om barnet er delt i feeden😔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå