Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (2 timer siden):

Hun har vinglet før hun var i barsel. Hvorfor tror du at hun har gått opp og ned i vekt de siste årene? Før man angriper brukere, så er det kanskje lurt å sjekke fakta? Denne dama lever av å pushe diverse kostråd, og bør seriøst opptre mer profesjonelt. 

 

Ikke hørt henne pushe noen kostholdsråd i alle disse årene. Hun har kun snakket om sitt turbulente forhold til mat. Det har ikke påvirket meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenda skrev (1 time siden):

Nå har HD sagt at i svangerskapet og ammeperioden så er ikke kostholdet det viktige da. Hun har fokusert mer på å få i seg mat og ikke vært så streng med lavkarbo/fus pga barnet. 
Skjønner ikke at dette er noe å diskutere engang

Nettopp. At brukere her inne diskuterer kroppen og maten til en dama som er en måned inn i barsel - som ammer osv. bygger bare oppunder forventningen om at kvinnen skal sprette tilbake til der hun var før graviditeten. Det er på tide å slutte å kritisere damer i barsel, og damer som ammer. Det viktigste er at hun får i seg mat i den perioden her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Albbas said:

Det er ingen som tvinger dere til å kalle en kvinne som nettopp har født for vinglete i kostholdet heller, er det vel? Man har et ansvar som debattant på forum også for hva man velger å ytre og dele, og det å kritisere kostholdet til en som nylig har født er et absolutt lavmål. Det fritar ikke Helene for noe som helst, men nå diskuterer vi hvordan brukere på forum kritiserer en kvinnes kosthold i barsel og bruker erfaringer fra flere år tilbake som argument. Ansvar? Det snakker du om? Hvilket ansvar er du fritatt for? 

Det er ikke kostholdet i seg selv jeg reagerer på, men at hun flere ganger ytrer at hun ikke spiser. Et måltid om dagen, hun 'glemmer' å spise eller ikke spiser nok ila dagen. Men likevel er hun strålende fornøyd med kroppen og har tydeligvis god nok tid til å blogge. Syns det sender et jævlig dårlig signal til andre 'barselkvinner' hva gjelder matinntak osv.

Hva prøver hun å oppnå?

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Eller vise frem på sine kanaler? 

Ta deg en tur ut i sola og fokuser på ditt kosthold, også fokuserer Helene på sitt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (1 minutt siden):

Det er ikke kostholdet i seg selv jeg reagerer på, men at hun flere ganger ytrer at hun ikke spiser. Et måltid om dagen, hun 'glemmer' å spise eller ikke spiser nok ila dagen. Men likevel er hun strålende fornøyd med kroppen og har tydeligvis god nok tid til å blogge. Syns det sender et jævlig dårlig signal til andre 'barselkvinner' hva gjelder matinntak osv.

Hva prøver hun å oppnå?

 

Oppfatter ikke dette som signaler i det hele tatt. Det er noe med å ikke tolke alt negativt hele tiden. Slet med det samme selv da jeg var i barsel. Dette er ikke unormalt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (8 minutter siden):

Ikke hørt henne pushe noen kostholdsråd i alle disse årene. Hun har kun snakket om sitt turbulente forhold til mat. Det har ikke påvirket meg. 

Hun begynte å reklamere jevnt for Frisk Uten Sukker fra april/mai 2020

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maydis8 skrev (25 minutter siden):

Ikke hørt henne pushe noen kostholdsråd i alle disse årene. Hun har kun snakket om sitt turbulente forhold til mat. Det har ikke påvirket meg. 

 

Maydis8 skrev (22 minutter siden):

Nettopp. At brukere her inne diskuterer kroppen og maten til en dama som er en måned inn i barsel - som ammer osv. bygger bare oppunder forventningen om at kvinnen skal sprette tilbake til der hun var før graviditeten. Det er på tide å slutte å kritisere damer i barsel, og damer som ammer. Det viktigste er at hun får i seg mat i den perioden her. 

Dette er dine subjektive synspunkter. Ingen andre enn Drage selv pusher seg selv, og deler dette. Jeg driter i hva hun spiser, men ikke når det legges ut åpent på nett. Du har åpenbart ikke fulgt med i timen, hva som er en av jobbene til Drage. Kanskje bruke tiden på det, istedenfor å kverulere på ting du åpenbart ikke har innsikt i. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
29 minutter siden, Finnwife said:

Det er ikke kostholdet i seg selv jeg reagerer på, men at hun flere ganger ytrer at hun ikke spiser. Et måltid om dagen, hun 'glemmer' å spise eller ikke spiser nok ila dagen. Men likevel er hun strålende fornøyd med kroppen og har tydeligvis god nok tid til å blogge. Syns det sender et jævlig dårlig signal til andre 'barselkvinner' hva gjelder matinntak osv.

Hva prøver hun å oppnå?

 

Akkurat det er jeg enig i! Hun har heldigvis ikke sagt det så mange ganger. Jeg syns det er litt lite filter på hva som deles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (34 minutter siden):

Det er ingen som tvinger dere til å kalle en kvinne som nettopp har født for vinglete i kostholdet heller, er det vel? Man har et ansvar som debattant på forum også for hva man velger å ytre og dele, og det å kritisere kostholdet til en som nylig har født er et absolutt lavmål. Det fritar ikke Helene for noe som helst, men nå diskuterer vi hvordan brukere på forum kritiserer en kvinnes kosthold i barsel og bruker erfaringer fra flere år tilbake som argument. Ansvar? Det snakker du om? Hvilket ansvar er du fritatt for? 

Jeg kan da virkelig ikke stå til ansvar for hva andre skriver? Hva du mener om kvinner i barsel er ditt problem, det handler om noen som deler informasjon til andre. På en offentlig konto. Drage kan spise hva hun vil, og muligens stoppe opp og tenke om det faktisk er behov for å dele ALT. Fra barsel! Hun er en influenser, barsel eller BMI fritar ikke Drage fra dette ansvaret. Hun oppleves ikke som et godt forbilde for overvektige med spiseproblematikk,  barsel eller ei!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
Just now, Lill :) said:

Jeg kan da virkelig ikke stå til ansvar for hva andre skriver? Hva du mener om kvinner i barsel er ditt problem, det handler om noen som deler informasjon til andre. På en offentlig konto. Drage kan spise hva hun vil, og muligens stoppe opp og tenke om det faktisk er behov for å dele ALT. Fra barsel! Hun er en influenser, barsel eller BMI fritar ikke Drage fra dette ansvaret. Hun oppleves ikke som et godt forbilde for overvektige med spiseproblematikk,  barsel eller ei!

Diskusjonen du blandet deg inn i dreier seg om hvorvidt det er OK å kritisere selve kostholdet til en kvinne i barsel. Nå løfter du opp helt andre problemstillinger, men enkelte brukere her kritiserer altså at hun ikke spiser bra nok, og det reagerer jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 minutt siden):

Akkurat det er jeg enig i! Hun har heldigvis ikke sagt det så mange ganger. Jeg syns det er litt lite filter på hva som deles. 

Heldigvis ikke mange ganger?  Hadde hun tenkt seg om, hadde det vært ingen forhåpentligvis. Det er faktisk ikke ok å ytre seg slik, når 90 % av følgerne er kvinner med diverse utfordringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (Akkurat nå):

Diskusjonen du blandet deg inn i dreier seg om hvorvidt det er OK å kritisere selve kostholdet til en kvinne i barsel. Nå løfter du opp helt andre problemstillinger, men enkelte brukere her kritiserer altså at hun ikke spiser bra nok, og det reagerer jeg på. 

Da tar du det med de. For min del handler det om hva som sendes ut av budskap. Og det er rimelig shit. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (4 timer siden):

Det er ingen som tvinger dere til å kalle en kvinne som nettopp har født for vinglete i kostholdet heller, er det vel? Man har et ansvar som debattant på forum også for hva man velger å ytre og dele, og det å kritisere kostholdet til en som nylig har født er et absolutt lavmål. Det fritar ikke Helene for noe som helst, men nå diskuterer vi hvordan brukere på forum kritiserer en kvinnes kosthold i barsel og bruker erfaringer fra flere år tilbake som argument. Ansvar? Det snakker du om? Hvilket ansvar er du fritatt for? 

Godt skrevet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (4 timer siden):

 

Dette er dine subjektive synspunkter. Ingen andre enn Drage selv pusher seg selv, og deler dette. Jeg driter i hva hun spiser, men ikke når det legges ut åpent på nett. Du har åpenbart ikke fulgt med i timen, hva som er en av jobbene til Drage. Kanskje bruke tiden på det, istedenfor å kverulere på ting du åpenbart ikke har innsikt i. 

Oi. Skal si du tar dette personlig🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (4 timer siden):

Hun begynte å reklamere jevnt for Frisk Uten Sukker fra april/mai 2020

Og folk spiser vegetarisk, lavkarbo, ketogent, glutenfritt osv. Det er da bare å overse det... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (4 timer siden):

Jeg kan da virkelig ikke stå til ansvar for hva andre skriver? Hva du mener om kvinner i barsel er ditt problem, det handler om noen som deler informasjon til andre. På en offentlig konto. Drage kan spise hva hun vil, og muligens stoppe opp og tenke om det faktisk er behov for å dele ALT. Fra barsel! Hun er en influenser, barsel eller BMI fritar ikke Drage fra dette ansvaret. Hun oppleves ikke som et godt forbilde for overvektige med spiseproblematikk,  barsel eller ei!

Anbefaler å ikke følge HD, så slipper du å utsettes for dette daglig hvis det påvirker deg så mye

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas
4 hours ago, Lill :) said:

Da tar du det med de. For min del handler det om hva som sendes ut av budskap. Og det er rimelig shit. 

Det var du som siterte meg og blandet deg inn og bekreftet at du også mener hun vingler. Helt greit at du blander deg inn men da må du jo følge problemstillingen og ikke plutselig hevde at det dreier seg om noe annet og fraskrive deg ansvar for problemstillingen du selv blander deg inn i.

4 hours ago, Lill :) said:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (23 minutter siden):

Og folk spiser vegetarisk, lavkarbo, ketogent, glutenfritt osv. Det er da bare å overse det... 

Du sa hun ikke hadde pushet kostholdsråd. Ikke bare har hun pushet kostholdsråd, men tjent penger på det også

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (19 minutter siden):

Det var du som siterte meg og blandet deg inn og bekreftet at du også mener hun vingler. Helt greit at du blander deg inn men da må du jo følge problemstillingen og ikke plutselig hevde at det dreier seg om noe annet og fraskrive deg ansvar for problemstillingen du selv blander deg inn i.

 

Ja, hun vingler. Har gjort det over flere år. La meg snu problemstillingen for deg. Drage er barselkvinne, ammer og legger ut kostholdet sitt. Lite mat, og gnål om at hun ikke har matlyst. Siste post på IG viser at hun selv snakker om å komme tilbake til livsstilen sin igjen. Hvilken interesse har allmennheten av dette? Hvordan oppfattes budskapet fra de som leser det? Og er det i det hele tatt nødvendig å nevne at hun har gitt seg selv en pause når det gjelder kostholdet , mens hun har vært i barsel? Svaret mitt er at det ser lite gjennomtenkt ut hva som deles på denne kontoen, du sa det selv. Det er lite filter. Helt i orden at Kari fra Askim med sine 400 følgere på IG hobby kontoen poster I vilden sky. Men ærlig talt, en selvutnevnt influenser med en såpass trofast og lojal følgerskare bør tenke seg om flere ganger før hun trykker send!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Kommentarer til moderering kan tas på Ris og Ros Rampelyset eller på PM til meg.  

Sol, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...