Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Birdo skrev:

Hun har nok gjort det i samråd med lege. 

Da burde hun skrive det synes jeg, eller så burde hun ikke skrevt det i det hele tatt 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lirah
1 time siden, Birdo skrev:

Hun har nok gjort det i samråd med lege. 

Jeg forstår ikke hvilken type anti depressiva man kan kutte ut cold turkey uten sterke bivirkninger. Har gått på alle typer anti depressiva som finnes selv (i Norge, og nei jeg spøker ikke), og å kutte cold turkey.... Et mareritt. Å trappe ned gradvis derimot, slik legen anbefaler, da slipper man de fæle bivirkningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lirah skrev:

Jeg forstår ikke hvilken type anti depressiva man kan kutte ut cold turkey uten sterke bivirkninger. Har gått på alle typer anti depressiva som finnes selv (i Norge, og nei jeg spøker ikke), og å kutte cold turkey.... Et mareritt. Å trappe ned gradvis derimot, slik legen anbefaler, da slipper man de fæle bivirkningene. 

Det er ikke å anbefale, har gjort det selv. 

Etter å ha brukt det i fire måneder kutta jeg tvert da jeg ikke synes d funka for meg, så joda noen gjør det selv om du ikke føler du kunne gjort d og selv om d ikke er å anbefale.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, arnoyb said:

Det er ikke å anbefale, har gjort det selv. 

Etter å ha brukt det i fire måneder kutta jeg tvert da jeg ikke synes d funka for meg, så joda noen gjør det selv om du ikke føler du kunne gjort d og selv om d ikke er å anbefale.

Det *kan* være riktig for noen, avhengig av type og dosering av medisinen, men hun bør uansett være veldig tydelig på at det er gjort i samråd med lege og kan ikke anbefales andre.. har selv vært vitne til cold turkey-slutt på kun én type, og det var jævlig skremmende faktisk. Suicidal, og kraftige rykninger/tics..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lirah skrev:

Dette varierer vel veldig fra person til person? Alle vet jo at det ikke er bra, men noen klarer seg med å gjøre det på den feile måten. Jeg har selv stått på div antidepressiva gjennom årene og har sluttet cold turkey flere ganger uten abstinenser/bivirkninger, men jeg vet at det ikke er den beste måten å gjøre det på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 time siden, Ryuk skrev:

Dette varierer vel veldig fra person til person? Alle vet jo at det ikke er bra, men noen klarer seg med å gjøre det på den feile måten. Jeg har selv stått på div antidepressiva gjennom årene og har sluttet cold turkey flere ganger uten abstinenser/bivirkninger, men jeg vet at det ikke er den beste måten å gjøre det på.

At det varierer fra person til person hjelper ikke. Man skal ikke kutte ut medisin på den måten, finnes ikke en lege som vil anbefale det. Vis meg gjerne et medikament der det står i felleskatalogen at det skal kuttes ut tvert/brått uten nedtrapping.... 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lirah skrev:

At det varierer fra person til person hjelper ikke. Man skal ikke kutte ut medisin på den måten, finnes ikke en lege som vil anbefale det. Vis meg gjerne et medikament der det står i felleskatalogen at det skal kuttes ut tvert/brått uten nedtrapping.... 

Jeg påstår ikke at det står noe slikt i felleskatalogen, tvert i mot. Jeg sier jo at vi vet at det ikke er smart, men at ikke alle får fysiske reaksjoner hvis de gjør det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så har hun jo fått det bedre uten. Og folk må klarere legemiddelbruk med legen sin - det skjønner vel de fleste?? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ha på deg bikini og holde kjeft H! Alltid må du legge ut bilde av deg selv i bikini/undertøy og skrive at du ikke bryr deg om cellulitter og rullende mage. Vi vet at det ikke stemmer!! 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
3 timer siden, Pollen skrev:

Kan du ikke bare ha på deg bikini og holde kjeft H! Alltid må du legge ut bilde av deg selv i bikini/undertøy og skrive at du ikke bryr deg om cellulitter og rullende mage. Vi vet at det ikke stemmer!! 

Kjenner jeg blir gal av disse liksom-inspirerende tekstene og poserende bildene. Ikke bare av Helene, men av alle overvektige instagrammodeller som mener at alle overvektige er så forbanna vakre. Jeg er stor og kjenner at jeg blir ikke frista til å sprade rundt i bikini, snarere tvert imot. Det overflødige fettet mitt er heller langt ifra vakkert, og jeg vet mange deler samme synspunkt. Og så lenge man bryr seg om hva andre tenker og sier (noe mange gjør), så blir det ikke enkelt å gå i bikini når man er tykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah

"Husk at det viktigste er hvem du er på innsiden, det gjenspeiler seg på utsiden"...... Ja, det gjør det. Det sitatet stemte ikke overens med bildefeeden og instagramen til dragen. Alt man skriver og gjør for likes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lirah skrev:

"Husk at det viktigste er hvem du er på innsiden, det gjenspeiler seg på utsiden"...... Ja, det gjør det. Det sitatet stemte ikke overens med bildefeeden og instagramen til dragen. Alt man skriver og gjør for likes! 

Denne messingen om bra nok og fin nok, virker jo mot sin hensikt. Hun fremstår bare som fryktelig selvopptatt, usikker og stressa. Hvorfor må hun poengtere alle feil og usikkerheter i hvert innlegg sånn? Hva får hun ut av dette? Og hva får følgerne ut av repetisjoner av den samme gamle regla? Jeg syns alt dette virker mot sin hensikt, og jeg blir ikke inspirert av hverken henne eller resten av disse kroppspositive overdrevne menneskene. For realistisk sett, hadde Ingen behøvd å messe om dette i hvert innlegg, om det ikke hadde vært problematisk for de å stå der halvnaken. Hvorfor må det forsvares og forklares? Forstår det bare ikke. Positivt er det i alle fall ikke. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lirah skrev:

2 timer siden, panzerpølsa skrev:

Denne messingen om bra nok og fin nok, virker jo mot sin hensikt. Hun fremstår bare som fryktelig selvopptatt, usikker og stressa. Hvorfor må hun poengtere alle feil og usikkerheter i hvert innlegg sånn? Hva får hun ut av dette? Og hva får følgerne ut av repetisjoner av den samme gamle regla? Jeg syns alt dette virker mot sin hensikt, og jeg blir ikke inspirert av hverken henne eller resten av disse kroppspositive overdrevne menneskene. For realistisk sett, hadde Ingen behøvd å messe om dette i hvert innlegg, om det ikke hadde vært problematisk for de å stå der halvnaken. Hvorfor må det forsvares og forklares? Forstår det bare ikke. Positivt er det i alle fall ikke. 

Det begynner å bli, gjesp; fryktelig forutsigbart, kjedelig og egentlig litt flaut og... 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, panzerpølsa skrev:

Det er hennes indre monolog vil jeg tro. De fleste beholder vel den inni seg, mens HD må legge den ut på insta igjen og igjen og igjen. Det er jo lyden av henne selv, der hun prøver å overbevise seg selv om at det hun skriver er sant. 

Endret av MiniMjau
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått over til yummymummy og spesielt fitnessfeministen i stedet. 😊 Kroppspositivisme og framsnakk uten anstrengte poseringer og oppheng i og poengtering av «feil» (i mine øyne).

Endret av hufsaaaaa
Skrivefeil, presisering
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
10 timer siden, panzerpølsa skrev:

Veldig enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor ig-story fra igårkveld hvor hun filma leiligheten og Mads er slettet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Elisiaflisa skrev:

Noen som vet hvorfor ig-story fra igårkveld hvor hun filma leiligheten og Mads er slettet? 

Jeg så den..var jo rot i hele leiligheten og så filmet hun han til slutt og hun virket irritert for rotet. Han hadde vel ikke ryddet da. Overrasket over at 2 voksne i en liten leilighet uten barn ikke har mer orden rundt seg. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...