Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fizzypo skrev (11 timer siden):

Det finnes ikke noe mindre troverdig enn å ta betalt for annonseoppdrag uten å ha testet ut et produkt i mer enn 1 uke og samtidig uttale seg om effekten, men ikke nok med det - hun drar den så langt at hun faktisk anbefaler produktet. Dette er et massivt problem med influencer marketing. Annonsører kan vifte med et saftig honorar til hvem som helst med påvirkingskraft- og potensiale, og denne personen forplikter seg tydeligvis til å komme med en ukritisk anbefaling helt uavhengig av om de liker produktet. Det er opplagt at samarbeid er gjeldende kun ved positiv omtale, og det er helt urealistisk å tro at alt som reklameres der ute er bra. 

I Helenes tilfelle skinner det gjennom at hun tar betalt kun for inntekter, ikke fordi hun faktisk ønsker å komme med et godt tips. Noe skal man jo leve av, men til hvilken pris? Når jobben din er både uærlig og umoralsk bør det ringe noen bjeller. Og når hun i en tid med kraftig prisvekst og dårligere økonomi blant folk flest, oppmuntrer til økt forbruk og kjøpspress så får det hele en et særdeles usmakelig preg over seg. 

Om noen tviler på den tynnslitte troverdigheten, kan de bare klikke på innlegg nr. 3 der hun liksom skal inspirere og oppfordre folk til å være fornøyd med huden sin slik den er samtidig som hun i reklamevideoene på story klager over rødhet og pigmentflekker. Og vi husker jo alle vidunderserumet hun reklamerte for i sommer som fikk huden til å se bedre ut etter 1 dag… 

👏 …..og usle 13 klikk på posten om det nyeste serumet (ligget ute i 13 timer) understreker vel alt du drøfter om troverdighet og reklame  i innlegget ditt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (1 time siden):

Uansett er det interessant å se hvordan hun trykker på de rette knappene hos følgerne for å få sympati, for så å pushe reklame. 

Veldig typisk!😅

Hat og hets som går på vekt og utseende. Reklame. Såre tanker rundt morsrollen. Reklame. Når spiseforstyrrelsen tar overhånd. Reklame. Osv.osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Veldig typisk!😅

Hat og hets som går på vekt og utseende. Reklame. Såre tanker rundt morsrollen. Reklame. Når spiseforstyrrelsen tar overhånd. Reklame. Osv.osv.

Skjult reklame kombinert med de temaene du nevner her deles også. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lily Of the Valley said:

Et fantastisk bra innlegg fra maiskolbe1👏🏻 så er det bare å vente på et nedlatende svar, alternativt blokkering. Uansett er det interessant å se hvordan hun trykker på de rette knappene hos følgerne for å få sympati, for så å pushe reklame. 

kilde: https://www.instagram.com/p/ClCNFSODkkR/

79D58355-6B49-44F7-93ED-F7BA6730159C.jpeg

Svarer er kommet 

EECF6750-F687-4BB8-B36B-7A19BA3711CB.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Lileep skrev (3 minutter siden):

Svarer er kommet 

Hun har selvfølgelig ikke gjort noe galt som vanlig, men tar det til etterretning🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (9 minutter siden):

Svarer er kommet 

Tenk hvor mye mer hun kunne tjent på å være litt mer ydmyk og ikke starte svaret med å være passiv aggressiv?🙄 hun har tid nok til å tenke gjennom responsen sin og så er dette det hun publiserer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Allerede etter en uke merker jeg stor forskjell» sier HD i story mens vi ser hennes røde og det jeg antar er irritert hud. Hadde hun overdrevet litt mindre, hadde det vært lettere å ta henne seriøst. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (26 minutter siden):

«Allerede etter en uke merker jeg stor forskjell» sier HD i story mens vi ser hennes røde og det jeg antar er irritert hud. Hadde hun overdrevet litt mindre, hadde det vært lettere å ta henne seriøst. 

Nå påfører hun jo serumet feil, ved å la pipetten berøre både hånden og ansiktet underveis i prosessen. Så mulig det er årsaken til at huden ser irritert ut🤷‍♀️ 

-Man bør unngå å stryke pipetten på huden fordi man introduserer bakterier som er på huden inn i formelen, når man skrur på pipetten igjen. Det kan føre til at produktet blir mindre effektivt, og det kan føre til hudirritasjon om man fortsetter å bruke produktet eller det kan føre til bakterievekst i formelen.

Man bør i alle tilfeller unngå å komme borti produktene sine med huden, både fingre og ansikt. Idet man putter fingeren i en kremboks eller en pipette i ansiktet, skaper man grobunn for bakterier. Det igjen kan føre til at produktene blir dårlig fortere, og at du får kviser av dem.

https://www.minmote.no/skjoennhet/hudpleie/a/66GyXz/produkt-med-pipette-unngaa-dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun skriver ta det til etterretning, betyr det at hun ikke skal merke reklame som inneholder affiliate linker? 

Endret av Lill :)
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Lill :) skrev (16 minutter siden):

Når hun skriver ta det til etterretning, betyr det at hun ikke skal merke reklame som inneholder affiliate linker? 

Tror heller det betyr at den som skrev til henne hadde helt rett, men at HD nekter å innrømme noe som helst, så dette er det nærmeste man kommer en innrømmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Jeg blir engstelig av å tenke på at det finnes mennesker som hater meg, sier Helene Drage (34).

Småbarnsmoren fra Fredrikstad har vært influenser i ti år og har over 30.000 følgere i sosiale medier.

– Noen forsøkte å ødelegge for meg ved å oppsøke arbeidsplassen min og spre løgn om meg. Jeg har også politianmeldt noen for krenkelser, sier Drage.

https://www.nrk.no/sorlandet/influensere-hetses-av-sine-egne_-_-du-er-feit_-stygg-og-ubrukelig-1.16169482

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
h/k skrev (10 minutter siden):

– Jeg blir engstelig av å tenke på at det finnes mennesker som hater meg, sier Helene Drage (34).

Småbarnsmoren fra Fredrikstad har vært influenser i ti år og har over 30.000 følgere i sosiale medier.

– Noen forsøkte å ødelegge for meg ved å oppsøke arbeidsplassen min og spre løgn om meg. Jeg har også politianmeldt noen for krenkelser, sier Drage.

https://www.nrk.no/sorlandet/influensere-hetses-av-sine-egne_-_-du-er-feit_-stygg-og-ubrukelig-1.16169482

Hvor mange er det som hater Helene Drage? Svært få vil jeg tro. Men det er mange som har formeninger om hennes måte å influere på, som tidvis er svært kritikkverdig. Vi ser jo også at det som faktisk er saklig kritikk blir trukket frem som hets og usaklige tilbakemeldinger. Men nå fikk hun endelig stille opp i NRK i undertøyet, så det var kanskje verdt det for henne. Jeg tror dessverre at dette ikke bidrar positivt for Helene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lily Of the Valley said:

Hvor mange er det som hater Helene Drage? Svært få vil jeg tro. Men det er mange som har formeninger om hennes måte å influere på, som tidvis er svært kritikkverdig. Vi ser jo også at det som faktisk er saklig kritikk blir trukket frem som hets og usaklige tilbakemeldinger. Men nå fikk hun endelig stille opp i NRK i undertøyet, så det var kanskje verdt det for henne. Jeg tror dessverre at dette ikke bidrar positivt for Helene.

Komisk at de poster kommentarer fra Hoff tilbakemeldinger, som faktisk var ufine, men ingen fra HD. Er vel fordi hadde HD posta kommentarer fra forumet hadde alle skjønt at de negative kommentaren absolutt ikke er så negative som HD legger det frem som. Og hele saken hennes hadde falt i grus 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (1 minutt siden):

Komisk at de poster kommentarer fra Hoff tilbakemeldinger, som faktisk var ufine, men ingen fra HD. Er vel fordi hadde HD posta kommentarer fra forumet hadde alle skjønt at de negative kommentaren absolutt ikke er så negative som HD legger det frem som. Og hele saken hennes hadde falt i grus 

Det tror jeg også. Jeg kan forstå at Helene syns det er sårt og slitsomt med kritikk, men mye av det må hun ta på sin egen kappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På innlegget hvor HD tar oppgjør med kritikerne, svarer HD stort sett alle, unntatt denne brukeren. Denne brukeren har jo også et godt poeng. Hvorfor bruke energi og krefter på kritikerne? Det er tydelig at HD kun ønsker støtte. 

3E7E0674-C9BA-4FD2-B877-66BD8F849C32.jpeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor lar hun ikke de stygge kommentarene stå slik at man ser at hun snakker sant? Har tilgode å se noe som ligner de hun snakker om...

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Beatbox said:

Hvorfor lar hun ikke de stygge kommentarene stå slik at man ser at hun snakker sant? Har tilgode å se noe som ligner de hun snakker om...

Lurer også på det. Hun viser omtrent aldri til noen med bilde, kun sitater hun selv skriver. Men de kunne hun like greit funnet på selv. Sier ikke hun gjør det, men veldig merkelig at hun omtrent aldri har bevis. Andre influencere viser jo screenshot av kommenterer osv. 

En gang viste hun bilde av en DM hun hadde fått, så tviler ikke på at det kommer ufine meldinger på DM til tider. Men hun referer til forum og kommentarfeltet, men beviser det aldr. Begynner jo å lure på om det er reelt. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vel noen brukere i denne tråden lider av hukommelsestap.

Stygge kommenterer om vekt og kropp har florert til tider.

Hvis jeg kommer inn i tråden å kritiserer slike innlegg, blir jeg møtt av en tsunami av brukere som da skal belære meg om uanstendig bruk av barn og reklame som om at jeg er uenig i det. 

Når det lander et stygt innlegg om Helenes kropp, får det som oftes mange likes og ingen eller få motsvar.

Hvorfor i all verden skulle hun ikke fått det i flere kanaler ?

Hvorfor er enkelte så opptatt av henne at de faktisk klarer å skrive noe negativt om henne daglig ?

Man kan jo gå inn på hvilken som helst side i denne tråden, og det er samme brukere som popper opp i kommentarfeltet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (2 timer siden):

Slik som det pleide å få stå her på KG ? Over flere dager før det ble slettet ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...