Superrosa Skrevet 26. mai 2020 #3781 Del Skrevet 26. mai 2020 Hvor mye lesing og pugging som må til varierer fra person til person uansett hva fagfelt det gjelder og er ikke spesielt relevant i diskusjonen om HD som bedrift. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 26. mai 2020 #3782 Del Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Superrosa skrev: Hvor mye lesing og pugging som må til varierer fra person til person uansett hva fagfelt det gjelder og er ikke spesielt relevant i diskusjonen om HD som bedrift. Problemet her er ikke hvor mye lesing og pugging som skal til. I følge noen i denne tråden så er problemet at Helene har dårlig moral, som syns det er kjedelig å lese til eksamen. Hun er IKKE interessert i yrket, ettersom hun syns å lese til eksamen er kjedelig! Og du må vite at en helsefaglig eksamen er EKSTREMT ANNERLEDES enn andre eksamener. Faktisk så annerledes at å sammenligne med andre utdanninger, er helt bak mål, det bør ikke forekomme, fordi det er sykt spesielt med en helsefaglig eksamen. Handler om dette med teori og praksis, hvordan det knyttes sammen.... Og siden eksamen ER jobben man har, så er man så utrolig respektløs som syns det er kjedelig å lese til eksamen. Så nå vet vi at Helene ikke er egnet til jobben sin fordi hun ikke liker å lese til eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. mai 2020 #3783 Del Skrevet 26. mai 2020 Premisset som ligger i bunnen for denne "kritikken" av at Drage synes det er kjedelig å lese til eksamen er også at praktisk rettet stoff ikke kan være kjedelig - det er det tydeligvis bare teori som er. Det er selvsagt også høyst individuelt - for noen må stoffet man leser være tilstrekkelig teoretisk komplekst for at det skal kunne vekke interesse, mens tekst om mer selvsagt praktisk kunnskap blir så uengasjerende og lite utfordrende at det nettopp blir dørgende kjedelig. Når man tilsynelatende ubevisst legger et slikt premiss til grunn for et i utgangspunktet utrolig søkt og syltynt poeng framstår det ikke som at man forteller noe om Helene Drage, men om egne preferanser og oppheng. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinfulBby Skrevet 26. mai 2020 #3784 Del Skrevet 26. mai 2020 (endret) 55 minutter siden, Lirah skrev: Følte du deg truffet? Kan ikke se at jeg tagget deg men om skoen passer så. Det er ikke mitt problem forøvrig, og noe du må ta tak i selv. Jeg ser ikke poenget i å diskutere med noen som har bind foran øyna og holder hendene foran ørene. Det er poengløst, og jeg ser på det som et tapt prosjekt. Det er patetisk å si at Helene har dårlig moral fordi hun syns det er kjedelig å lese til eksamen. Alle konklusjonene dere har dratt basert kun på det.... Det er latterlig. Og det viser at dere egentlig bare vil slenge dritt om Helene. I min verden er man ikke spesielt smart om man liker å slenge dritt om andre mennesker. Truffet? Nei... var derfor jeg stilte spørsmålet om det var til meg! Vi var jo de eneste her inne på tråden da så var nærliggende å tro. Men var usikker, derav spørsmål om det var myntet på meg. vet ikke hva som foregår i din verden men jeg har ikke slengt dritt.. makan.. for noen en sannhet dritt .. men hvis skoen passer, så.. for all del hvem nevnte dårlig moral? sier bare yrket hun har valgt kanskje er feil for henne da hun syns pensum er drittkjedelig 😏 pensum er i dette tilfelle det man gjør mye i praksis her.. du snakker forresten til meg som «dere». Jeg kjenner ingen andre her og har ikke råttet meg sammen med noen heller slik du fremstiller det. Er det slik dere holder på her på KG når «dere» ikke forsvarer noen eller er hyggelige?? Endret 26. mai 2020 av SinfulBby 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odalsjinta92 Skrevet 26. mai 2020 #3785 Del Skrevet 26. mai 2020 Poenger er jo ikke at hu syntes det er kjedelig å lese til eksamen akkurat i den boken, ok, men at hun åpent skriver at eksamen er om 3 dager og at hun starter å lese nå! DET er problemet. Drit i å utdanne deg til noe du ikke interesserer deg for da! Eller hold i det minste kjeft om det. Du Helene har jo allerede sagt at du er for empatisk til å jobbe med mennesker, så hvorfor i helvete skal du da utdanne deg til å bli medisinsk sekretær? Som BTW er en meningsløs utdanning, da du ikke får jobb før du tar autorisasjon som helsesekretær, som er ytterligere skolgang, til et yrke du ikke vil ha. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 26. mai 2020 #3786 Del Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, Odalsjinta92 skrev: Poenger er jo ikke at hu syntes det er kjedelig å lese til eksamen akkurat i den boken, ok, men at hun åpent skriver at eksamen er om 3 dager og at hun starter å lese nå! DET er problemet. Drit i å utdanne deg til noe du ikke interesserer deg for da! Eller hold i det minste kjeft om det. Du Helene har jo allerede sagt at du er for empatisk til å jobbe med mennesker, så hvorfor i helvete skal du da utdanne deg til å bli medisinsk sekretær? Som BTW er en meningsløs utdanning, da du ikke får jobb før du tar autorisasjon som helsesekretær, som er ytterligere skolgang, til et yrke du ikke vil ha. Hun velger da helt selv hvordan hun legger opp løpet sitt, hva hun vil jobbe med og/eller utdanne seg til. Det er ikke et problem i plenum der du trenger å kjefte og banne om hva du mener om utdannelsen. Om det blir et problem for HD, er isåfall hennes problem. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 26. mai 2020 #3787 Del Skrevet 26. mai 2020 7 timer siden, SinfulBby skrev: Jo er merkelig å bemerke at dette er kjedelig lesestoff. Dette er ett yrkesfag og stoffet er veldig arbeidsrettet og kan ikke sammenlignes med en kjedelig norsk bok eller ting som er «off topic». Læreboken ER selve yrket. Så å ymte frempå at dette er kjedelig er d samme som å si at yrket ikke er særlig intressant.. det må hun få mene hvis hun vil men er svært merkelig å si det mens man leser seg opp til eksamen som igjen fører til at man blir faglært og skal gjøre disse tingene det står om i boken, i praksis.. Skjerp deg. Det er ikke merkelig. Synes mye av det jeg har studert har vært kjedelig også. Elsker yrket for det om. Dette er INGENTING å ta henne på! Går ikke an å synke så lavt! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 26. mai 2020 #3788 Del Skrevet 26. mai 2020 22 minutter siden, Odalsjinta92 skrev: Poenger er jo ikke at hu syntes det er kjedelig å lese til eksamen akkurat i den boken, ok, men at hun åpent skriver at eksamen er om 3 dager og at hun starter å lese nå! DET er problemet. Drit i å utdanne deg til noe du ikke interesserer deg for da! Eller hold i det minste kjeft om det. Du Helene har jo allerede sagt at du er for empatisk til å jobbe med mennesker, så hvorfor i helvete skal du da utdanne deg til å bli medisinsk sekretær? Som BTW er en meningsløs utdanning, da du ikke får jobb før du tar autorisasjon som helsesekretær, som er ytterligere skolgang, til et yrke du ikke vil ha. Så unødvendig kommentar. Vi har alle gått på en skippertaksmell. Dette er en så tåpelig ikke-diskusjon at jeg har ikke ord. La hun studere hva søren hun vil, så lenge hun vil, så lite og så mye. Hennes liv. Hver vår og på senhøsten er folk lei, umotiverte og nipugger til eksamen. Det er ikke gøy. Dette er IKKE noe å ta henne på! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 26. mai 2020 #3789 Del Skrevet 26. mai 2020 28 minutter siden, Odalsjinta92 skrev: Poenger er jo ikke at hu syntes det er kjedelig å lese til eksamen akkurat i den boken, ok, men at hun åpent skriver at eksamen er om 3 dager og at hun starter å lese nå! DET er problemet. Drit i å utdanne deg til noe du ikke interesserer deg for da! Eller hold i det minste kjeft om det. Du Helene har jo allerede sagt at du er for empatisk til å jobbe med mennesker, så hvorfor i helvete skal du da utdanne deg til å bli medisinsk sekretær? Som BTW er en meningsløs utdanning, da du ikke får jobb før du tar autorisasjon som helsesekretær, som er ytterligere skolgang, til et yrke du ikke vil ha. For en latterlig diskusjon , denne tråden når stadig nye høyder , dette tror jeg må være tidenes lavmål av kommentarer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 26. mai 2020 #3790 Del Skrevet 26. mai 2020 32 minutter siden, Orly skrev: For en latterlig diskusjon , denne tråden når stadig nye høyder , dette tror jeg må være tidenes lavmål av kommentarer. Det er helt vanvittig faktisk. Kjenner jeg gremmes. Dette må være mennesker som ikke har gått skole eller studert selv, for høres ikke ut som de vet hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 26. mai 2020 #3791 Del Skrevet 26. mai 2020 Hun er jo ferdig utdannet sekretær, så kanskje hun bygger på en autorisering? Men det er jo klart, det er vel ikke bra nok samme hva hun gjør.. Hun kunne funnet kuren mot all verdens sykdom og noen her inne ville funnet en feil🙃 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 26. mai 2020 #3792 Del Skrevet 26. mai 2020 4 timer siden, Orly skrev: For en latterlig diskusjon , denne tråden når stadig nye høyder , dette tror jeg må være tidenes lavmål av kommentarer. Kunne ikke sagt det bedre selv. Enkelte her inne burde gå i seg selv og skamme seg. Fatter ikke at det går an. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 27. mai 2020 #3793 Del Skrevet 27. mai 2020 21 timer siden, SinfulBby skrev: Truffet? Nei... var derfor jeg stilte spørsmålet om det var til meg! Vi var jo de eneste her inne på tråden da så var nærliggende å tro. Men var usikker, derav spørsmål om det var myntet på meg. vet ikke hva som foregår i din verden men jeg har ikke slengt dritt.. makan.. for noen en sannhet dritt .. men hvis skoen passer, så.. for all del hvem nevnte dårlig moral? sier bare yrket hun har valgt kanskje er feil for henne da hun syns pensum er drittkjedelig 😏 pensum er i dette tilfelle det man gjør mye i praksis her.. du snakker forresten til meg som «dere». Jeg kjenner ingen andre her og har ikke råttet meg sammen med noen heller slik du fremstiller det. Er det slik dere holder på her på KG når «dere» ikke forsvarer noen eller er hyggelige?? Noen andre her inne med samme mening som deg, nevnte at hun har dårlig moral pga hun syns det er kjedelig å lese til eksamen. Kanskje du skal lese andre innlegg enn kun det jeg og du skriver her inne. Derav "dere". Pensum er i dette tilfelle det man gjør mye i praksis osv, kan du slutte med det tullet der? I mange yrker så handler eksamen om jobben man skal ha, man kan fortsatt synes at teorien er kjedelig å lese på. Du kan umulig ha utdanning selv, eller anser du deg som den perfekte studenten som aaaaldri kjedet deg, aaaldri var demotivert? Du var så flink pike du at du satt med hjerter i øynene når du fant frem boka og skulle lese til eksamen? Fordi du passer så sykt godt i jobben din siden du elsket å lese til eksamen, mens Helene som ikke liker å lese, ikke passer i jobben sin? Alle vi andre som syns det var kjedelig å lese til eksamen, vi må finne oss en annen jobb ettersom vi ikke sitter med et glis rundt kjeften når vi leser og pugger teori. Du slenger vell kanskje ikke dritt, men du skriver dritt. Denne tråden blir flere ganger forsøplet av tullinger som er bedrevitere og som skal kritisere hver en jævla ting Helene foretar seg. Og jeg syns dere fortjener å høre det. Basert på tingene dere pirker på og holdningene dere har ovenfor Helene, er det tydelig at dere ikke vil ta til dere noe av det vi andre skriver, men det er verdt å forsøke. Helene passer nok fint som helsesekretær, selv om hun syns det er kjedelig å lese til eksamen. Det sier INGENTING om hennes yrkesutøvelse. Ikke en dritt faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 27. mai 2020 #3794 Del Skrevet 27. mai 2020 16 timer siden, Odalsjinta92 skrev: Poenger er jo ikke at hu syntes det er kjedelig å lese til eksamen akkurat i den boken, ok, men at hun åpent skriver at eksamen er om 3 dager og at hun starter å lese nå! DET er problemet. Drit i å utdanne deg til noe du ikke interesserer deg for da! Eller hold i det minste kjeft om det. Du Helene har jo allerede sagt at du er for empatisk til å jobbe med mennesker, så hvorfor i helvete skal du da utdanne deg til å bli medisinsk sekretær? Som BTW er en meningsløs utdanning, da du ikke får jobb før du tar autorisasjon som helsesekretær, som er ytterligere skolgang, til et yrke du ikke vil ha. Du vet ikke hva helsesekretær er for noe du? Tror du det er det samme som sykepleier eller pleier på et sykehjem (er i den forbindelse hun har sagt at hun er for empatisk til å jobbe med mennesker)? For det er det ikke. Går utifra at hun nå tar utdanning til helsesekretær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odalsjinta92 Skrevet 27. mai 2020 #3795 Del Skrevet 27. mai 2020 23 timer siden, Lirah skrev: Det er helt vanvittig faktisk. Kjenner jeg gremmes. Dette må være mennesker som ikke har gått skole eller studert selv, for høres ikke ut som de vet hvordan det er. Haha, du tar så grundig feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odalsjinta92 Skrevet 27. mai 2020 #3796 Del Skrevet 27. mai 2020 7 timer siden, Lirah skrev: Du vet ikke hva helsesekretær er for noe du? Tror du det er det samme som sykepleier eller pleier på et sykehjem (er i den forbindelse hun har sagt at hun er for empatisk til å jobbe med mennesker)? For det er det ikke. Går utifra at hun nå tar utdanning til helsesekretær. Hun tar ikke utdannelse til helsesekretær nei, men «medisinsk sekretær» vidt forskjellige ting! Og jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, uten å trenge å si hva jeg er utdannet som eller jobber med, jeg har veldig god innsikt og erfaring med hva alle dine nevnte yrker jobber med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 27. mai 2020 #3797 Del Skrevet 27. mai 2020 5 minutter siden, Odalsjinta92 skrev: Hun tar ikke utdannelse til helsesekretær nei, men «medisinsk sekretær» vidt forskjellige ting! Og jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, uten å trenge å si hva jeg er utdannet som eller jobber med, jeg har veldig god innsikt og erfaring med hva alle dine nevnte yrker jobber med! Det er kanskje sånn det fungerer oppi Odal men en med medisinsk sekretær kurs får samme jobber. Det er bare lønns som er forskjell. Og jeg vet faktisk hva jeg snakker om.(er ikke dette selv men driver med ansettelser) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 27. mai 2020 #3798 Del Skrevet 27. mai 2020 27 minutter siden, Odalsjinta92 skrev: Hun tar ikke utdannelse til helsesekretær nei, men «medisinsk sekretær» vidt forskjellige ting! Og jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, uten å trenge å si hva jeg er utdannet som eller jobber med, jeg har veldig god innsikt og erfaring med hva alle dine nevnte yrker jobber med! Hun var ferdig med medisinsk sekretær for ganske lenge siden, så kanskje du burde sjekke en gang til før du er så bastant på hva du snakker om🙃 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 27. mai 2020 #3799 Del Skrevet 27. mai 2020 Og igjen med reklame uten å merke det.. ikke rart følgerne roter med hva som er sponset og hva hun betaler fult for selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 27. mai 2020 #3800 Del Skrevet 27. mai 2020 49 minutter siden, Finnwife skrev: Og igjen med reklame uten å merke det.. ikke rart følgerne roter med hva som er sponset og hva hun betaler fult for selv. Hvor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå