Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun deler nok til at det er lett å se at hun har en meget materialistisk livsstil. Hvor mange ganger har hun ikke hatt klessalg hvor hun selger lett 20-30 plagg hver gang? Inkludert masse sko som jeg syntes ser noenlunde dyre ut. Men for alt jeg vet nedbetaler de enda på kredittkortgjeld de hadde tidligere (ref blogg), men jeg aner ikke status på det per dags dato. 

I en av de nyere Youtube videoene hennes nevner hun å ha gått hardt ut mot en blogger hun ser opp til, som hadde reklame for tights.no - vet dere hvem det var snakk om? I videoen prater hun om hvordan hennes spons/samarbeid med myrevolution er anderledes enn andre sitt samarbeid med tights.no pga dems slankeprodukter og promotering. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Beatbox
Skrevet
23 minutter siden, Superrosa skrev:

Hun deler nok til at det er lett å se at hun har en meget materialistisk livsstil. Hvor mange ganger har hun ikke hatt klessalg hvor hun selger lett 20-30 plagg hver gang? Inkludert masse sko som jeg syntes ser noenlunde dyre ut. Men for alt jeg vet nedbetaler de enda på kredittkortgjeld de hadde tidligere (ref blogg), men jeg aner ikke status på det per dags dato. 

I en av de nyere Youtube videoene hennes nevner hun å ha gått hardt ut mot en blogger hun ser opp til, som hadde reklame for tights.no - vet dere hvem det var snakk om? I videoen prater hun om hvordan hennes spons/samarbeid med myrevolution er anderledes enn andre sitt samarbeid med tights.no pga dems slankeprodukter og promotering. 

BLOGGSAMARBEID

Tights.no samarbeider med to av de største bloggerne i Norge for å fronte deres klær. Lene Orvik er en av de mest leste mote og livsstilsbloggerne og hun har blandt annet laget flere kolleksjoner for Bik Bok med stor suksess. Hedda Skoug bedre kjent som Fashioncherry er den andre bloggeren som tighst samarbeider med. Hedda ble kjent da hun var stylist for sin venninne popidolet Tone Dami Aaberge. 

Skrevet
4 timer siden, Plannergirl skrev:

Det er jo veldig rart å ikke ha nok buffer til både bil og dyr når man har to hunder og også sært å ikke vite at man har fått karenstid på enkelte ting (de fleste ville vel sjekket og hatt en buffer for de tilfellene). Det verste i mine øyne er at hun ville ikke bare ha hjelp til å betale operasjonen, men også medisiner. Har hun hørt om egenandel? Både fast og bevegelig egenandel måtte hun betalt uansett, men nå får hun jo alt dekket så det er vel praktisk for henne. Ingen tvil om at hun kunne fått inn en del penger om hun var villig til å ofre et par ting for hunden sin også så jeg klarer ikke å skjønne at denne spleisen var siste utvei. Det var en enkel utvei. 

Jeg er en av de (få) som forsvarer HD i denne tråden, og jeg liker stort sett det hun formidler. Men jeg må si at jeg reagerte på at hun først oppretter en spleis for å få hjelp til hunden, for så neste dag å legge ut lenker til klær hun ønsker seg til våren. Det synes jeg vitner om lite refleksjon omkring økonomi og hvordan hun framstiller seg utad. Når man først er kommet så i klemma at man må tigge penger til vesentlige utgifter, da legger man vekk tanker om innkjøp av nye klær osv. I hvert fall offentlig.

• Liker 38
Gjest Plannergirl
Skrevet (endret)
1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg er en av de (få) som forsvarer HD i denne tråden, og jeg liker stort sett det hun formidler. Men jeg må si at jeg reagerte på at hun først oppretter en spleis for å få hjelp til hunden, for så neste dag å legge ut lenker til klær hun ønsker seg til våren. Det synes jeg vitner om lite refleksjon omkring økonomi og hvordan hun framstiller seg utad. Når man først er kommet så i klemma at man må tigge penger til vesentlige utgifter, da legger man vekk tanker om innkjøp av nye klær osv. I hvert fall offentlig.

Jeg har også forsvart HD i denne tråden tidligere, mest relatert til vekt og slankeoperasjon og trening. Men det gikk opp for meg etter en periode hvor jeg fulgte henne at hun påvirket meg like negativt som flere av de andre influenserne mtp kroppsfokus og dermed ble jeg visst en kritiker i tråder litt lengre bak her. Så kom CBD olje reklamen med kliniske påstander som gjorde meg sint (snakket med henne på pm om dette på Instagram og det ble slettet). Og med denne Spleisen ble jeg litt engasjert igjen, men det er nok fordi jeg selv lever på ekstremt lav lønn og har full kontroll med både sparing og buffer og forsikringer og to dyr. Da er det noe provoserende å se slik tigging sammen med det jeg synes er et overforbruk av klær, sminke og skjønnhetsbehandlinger (negler, frisør osv). Jeg vet jo at mye klær er sponset, men flere influensere sin hovedinntektskilde er nettopp salg av sponsede gaver så dette kunne hun fint gjort. Det er også ingen hemmelighet at hun eier en del elektroniske ting og de blir kjapt solgt på Facebook selv nå og hun burde ofret disse tingene for hunden fremfor å vente med å bestille operasjon til leserne hadde betalt hele greia. Jeg mener at det å ha dyr er et privilegie og ikke en rettighet og derfor skal du ha stålkontroll økonomisk før du tar på deg ansvar for et uskyldig liv. Hun har to hunder og burde derfor hatt en ekstra buffer til de utenom bilen, spesielt når hun har tullet med forsikringene som har skaffet henne karenstid i en periode. Dette burde hun også fått med seg når hun byttet forsikring og dermed tatt høyde for. HD har i flere stormer kommet godt ut med grei refleksjonsevne, men jeg har i ettertid også sett mye kritikkverdig med hvordan hun tar imot konstruktiv kritikk ang ting hun selv legger ut. Det ble veldig langt, så beklager det. 

Endret av Plannergirl
Gjest Jegserdeg
Skrevet

Har hun også spurt om penger på spleis? Hva skrev hun og hva skulle pengene gå til? Er ikke hun aktiv på twitch også som gamer? Tjener vel litt der også.

Skrevet

hahaha "jobben" hennes er å finne mange nok dumme følgere , og pushe dem slik at de kjøper de klærne hun viser . At noen gidder.Hun er ikke sann i måneskinn,og den alvorlige seriøse takketalen var veldig tilgjort.Det kunne hun spart seg.Det er vel ingen som tror på henne lenger? Troverdigheten om den noen gang har vært til stede , har i hvertfall jeg aldri lagt merke til. Derimot sier hun en ting , og gjør det motsatte uansett hva det gjelder .

• Liker 10
Skrevet
8 timer siden, Lunabelle skrev:

Det har vel egentlig ikke noe å si om man er en offentlig person eller ikke når det gjelder å ha penger eller en oppspart buffer. Men har man ansvar for et levende vesen, så MÅ man sørge for at den eller det ikke lider pga ansvarsløshet. I mange land, deriblant Danmark, er det påbudt med forsikring på hundene, og det burde det være her også. 

Må bare rette deg litt. I Danmark er det påbudt med ansvarsforsikring på hunden, altså forsikring i fall hunden biter noen, eter naboens sko, riper opp bilen til naboen etc. Altså forsikring med henblikk på skade, men det er ikke påbudt med forsikring i forbindelse med sykdom. Hilsen eksil danske 😉

• Liker 4
Gjest Beatbox
Skrevet

Uansett hva vi syns om HD`s ord og gjerninger, nå er hunden operert og da er vi voksne nok til å ønske den riktig god bedring..ikke sant :) 

Skrevet
15 minutter siden, tutsi123 skrev:

hahaha "jobben" hennes er å finne mange nok dumme følgere , og pushe dem slik at de kjøper de klærne hun viser . At noen gidder.Hun er ikke sann i måneskinn,og den alvorlige seriøse takketalen var veldig tilgjort.Det kunne hun spart seg.Det er vel ingen som tror på henne lenger? Troverdigheten om den noen gang har vært til stede , har i hvertfall jeg aldri lagt merke til. Derimot sier hun en ting , og gjør det motsatte uansett hva det gjelder .

Det her «å ikke se ut i måneskinn» da. 

Gjest Plannergirl
Skrevet
19 minutter siden, Beatbox skrev:

Uansett hva vi syns om HD`s ord og gjerninger, nå er hunden operert og da er vi voksne nok til å ønske den riktig god bedring..ikke sant :) 

Å ønske hunden god bedring og alt godt gjorde jeg før HD bestilte operasjonstimen. Ingen her unner hunden vondt, det er kanskje derfor reaksjonene er så sterke. 

Skrevet
19 timer siden, Plannergirl skrev:

Å ønske hunden god bedring og alt godt gjorde jeg før HD bestilte operasjonstimen. Ingen her unner hunden vondt, det er kanskje derfor reaksjonene er så sterke. 

Neida, det reagereres bare fordi hun har høy BMI. 🏳️

Gjest Plannergirl
Skrevet
1 time siden, Skureguri skrev:

Neida, det reagereres bare fordi hun har høy BMI. 🏳️

Dette var vel ikke så nødvendig eller? Vi kan holde oss til konstruktiv kritikk og ikke vifte med ironiflagget, det hjelper ikke på diskusjonen. Men selvfølgelig blir det raskere reaksjoner hvis man snakker om kroppen til HD fordi det er mer skamfullt med høy BMI enn lav i samfunnet selv om det ikke burde være slik. 

Skrevet
5 timer siden, Plannergirl skrev:

Dette var vel ikke så nødvendig eller? Vi kan holde oss til konstruktiv kritikk og ikke vifte med ironiflagget, det hjelper ikke på diskusjonen. Men selvfølgelig blir det raskere reaksjoner hvis man snakker om kroppen til HD fordi det er mer skamfullt med høy BMI enn lav i samfunnet selv om det ikke burde være slik. 

Du skjønte ikke ironien med andre ord. 
Forsvarere i denne tråden hevder at all kritikk skyldes vekt. Det gjør det ikke.

• Liker 11
Gjest Plannergirl
Skrevet
2 timer siden, Skureguri skrev:

Forsvarere i denne tråden hevder at all kritikk skyldes vekt. Det gjør det ikke.

Jeg forsto den helt fint, men synes det var en unødvendig generalisering. Det er nyanser på begge sider av debatten og det hjelper ikke med sånne holdninger. 

Skrevet

Jeg synes hun stort sett fronter kroppspress. Nå feks på siste story hvor hun filmer og forteller om hvor mye hun alltid har ønsket seg synlige kragebein. Hold det for deg selv! Blir helt som SE m thigh gap og hårfeste osv. 

• Liker 24
Gjest Plannergirl
Skrevet
54 minutter siden, cerruti skrev:

Jeg synes hun stort sett fronter kroppspress. Nå feks på siste story hvor hun filmer og forteller om hvor mye hun alltid har ønsket seg synlige kragebein. Hold det for deg selv! Blir helt som SE m thigh gap og hårfeste osv. 

Dette! Godt eksempel på hvordan kroppspress kan komme fra folk i alle størrelser. Det handler om dette syke fokuset på utseendet som man ikke alltid er klar over før noen begynner å peke ut spesifikke ting. 

Skrevet
5 timer siden, Skureguri skrev:

Nå er du bare usaklig.  
Kritiser så mye du vil det du finner kritikkverdig, men hvis du begynner med kritikk av vekt og posering på grunn av vekt, så får det ikke stå uimotsagt .  Jeeezzz . Er det så vanskelig å forstå ?

• Liker 3
Skrevet
På 2.4.2020 den 13.59, Era Vulgaris skrev:

Altså.. Hvor var linkene ifra da? Fra et sted hun har et samarbeide med. Hun må kanskje få lov til å opprettholde reklamejobben selv om hun ikke har penger til å betale for operasjon til hunden. 

• Liker 5
Skrevet
På 2.4.2020 den 16.29, Jegserdeg skrev:

Har hun også spurt om penger på spleis? Hva skrev hun og hva skulle pengene gå til? Er ikke hun aktiv på twitch også som gamer? Tjener vel litt der også.

Hun tigga penger til operasjon på hunden sin. Noe galt med beina. En skade som forsikringen deres hadde ett års karantene for og som den da ikke dekka. 

Skrevet
6 timer siden, neiognei skrev:

Hun tigga penger til operasjon på hunden sin. Noe galt med beina. En skade som forsikringen deres hadde ett års karantene for og som den da ikke dekka. 

Du glemte å ta med at forsikringen ikke hadde vært gyldig uavbrutt pga en "misforståelse" og at det var derfor de hadde fått karenstid. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...