Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Dragonheart skrev:

Hva baserer du det på? 

Med tanke på at flere andre driver å reklamerer for Tanrevel for tiden, så tenker jeg at hun er med i samme kampanje... Men at merkingen (i al fall i dag) ikke har blitt helt etter boken. 

Nei baserer det først og fremst på at hun ikke sier det er spons, videre at hun på ingen måte «fremmer» produktet - resultatet hennes virker jo helt mislykket som hun egentlig sier selv også. Vanligvis pleier man jo å skulle fremheve noe positivt med produktet. Det er ikke noen rabattkoder eller link? Og til sist bruker tanrevel som regel mer kjente influencere. Kan jo godt hende jeg tar feil.. 

Jeg hadde i alle fall stadig ikke turt å legge ut om å ha handlet noe så unødvendig etter å ha fått en så stor spleis. 

Endret av SansaS
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Dragonheart skrev:

Er det bare meg, som syns Helene har blitt veldig slapp på å merke reklame? Gikk gjennom instastorien hennes nå, og ut av 27 stories var 9 åpenbart ikke reklame, 7 var merket reklame og 11 var reklame(omtale/spørsmål av/om eget program, omtale av Bara og omtale om Tanrevel) men ikke merket. Bara vet jeg hun har samarbeide med, Tanrevel er ny og har så vidt jeg vet ikke vært merket, mulig det ikke er reklame - men jeg tviler. 

En som klager over at andre ikke merker korrekt, mener seg urettferdig behandlet fordi hun merker alt etter beste evne og har brukt tid på å sette seg inn i regelverket, bør være best i klassen på dette område. 

Hun er elendig på reklamemerking. Ja, hun merker stort sett selve postene sine på insta og blogg, men verken facebook, youtube, instastory eller snapchat blir merket som det det skal. Nesten ikke en eneste dag går uten at hun har merket ufullstendig. 

F.eks: siden 1.mars er minst 11 av hennes poster på facebook reklame (linker innlegg på bloggen med reklame, sitt eget opplegg som hun selger og annet). Av disse er 3 merket. 

På snap og insta legger hun ut bilde om at hun ser på nettsidene til ellos og vil kjøpe noe der. Da slår det ikke feil at rundt 3t senere kommer det et bilde med noen spesifikke klær som er reklame. Det skal merkes fra første post. Ikke "hintes" om nettbutikken, så tilfeldigvis legge ut en mer detaljer senere i en ordentlig reklamepost. Det samme gjør hun til stadighet med Bara (ble også lagt ut om i går uten merking) og Myrevolution. 

Treningsprogrammet sitt er det jo så vidt hun merker. Senest i går satt hun i gang en spørsmålsrunde rundt det for følgerene sine. Ikke en eneste av de postene ble merket. Når hun selger et produkt skal alle postene merkes. 3 umerkede poster om det ble lagt ut for senest 15 min siden på instastory. 

Og som jeg skrev forrige gang tar hun det ikke til seg når hun får beskjed, for det blir ikke rettet opp i alt som allerede ligger ute. Det er dessverre mye å potensielt melde inn angående merkingen. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel legge til at når en etter hele greia med hunden poengterer at det vil komme reklame om produkt da det er jobben hennes så får det i det minste merkes ordentlig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sløvt å ikke merke reklame, spesielt når man går så hardt ut mot andre som ikke merker. Her håper jeg alle rapporterer. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Licorice

Ene bildet av henne på story, der er det tydelig at hun poserer for å få frem kragebeinet. :( Jeg kan posere slik selv og da blir mine ellers ikke synlige kragebein også synlige. Jeg er ikke ute etter å ta Helene for noe som helst sånn egentlig men la merke til dette nå i kjølvann av dette kragebeinstyret. Hvorfor snakker hun om at hun har så godt selvbilde når hun ikke har det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
26 minutter siden, Licorice skrev:

Ene bildet av henne på story, der er det tydelig at hun poserer for å få frem kragebeinet. :( Jeg kan posere slik selv og da blir mine ellers ikke synlige kragebein også synlige. Jeg er ikke ute etter å ta Helene for noe som helst sånn egentlig men la merke til dette nå i kjølvann av dette kragebeinstyret. Hvorfor snakker hun om at hun har så godt selvbilde når hun ikke har det? 

Mange bruker jo positiv psykolog for å få bedre selvtillit, kanskje det er det? Jeg tenker at det er ikke så viktig hva hun egentlig føler om seg selv (for oss andre), men at hun tenker over hva hun formidler. For når hun fokuserer på spesifikke kroppsdeler i media så fremhever hun sitt ideale (her synlige kragebein) og det er litt uheldig rett etter storyen hun måtte beklage. Helene har ganske en eldre målgruppe enn feks SE og IR, men selv om hun er større fremmer hun mye kroppsideal som skaper press. Spørsmålet er om målgruppen hennes er moden nok til å ikke føle på presset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Plannergirl skrev:

 Helene har ganske en eldre målgruppe enn feks SE og IR, men selv om hun er større fremmer hun mye kroppsideal som skaper press. Spørsmålet er om målgruppen hennes er moden nok til å ikke føle på presset. 

Å føle kroppspress trenger ikke nødvendigvis ha noe med alder å gjøre. Overalt i samfunnet blir man eksponert for skjønnhetsidealer uavhengig om man er 20 eller 40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
56 minutter siden, Miranda16 skrev:

Å føle kroppspress trenger ikke nødvendigvis ha noe med alder å gjøre. Overalt i samfunnet blir man eksponert for skjønnhetsidealer uavhengig om man er 20 eller 40

Derfor jeg bruker ordet «moden», det handler ikke så mye om alder. Men kritikken er så forskjellig i HD tråden og SE tråden ang kroppspress og jeg mener bare at den burde være nogenlunde lik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Plannergirl skrev:

Derfor jeg bruker ordet «moden», det handler ikke så mye om alder. Men kritikken er så forskjellig i HD tråden og SE tråden ang kroppspress og jeg mener bare at den burde være nogenlunde lik. 

Man kan ha en fordel ved å være "moden", men tror den voldsomme eksponeringen til kroppspress slår inn i mer eller mindre grad for svært mange. Jeg er enig at kroppspress er kroppspress

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Licorice
5 timer siden, Plannergirl skrev:

Mange bruker jo positiv psykolog for å få bedre selvtillit, kanskje det er det? Jeg tenker at det er ikke så viktig hva hun egentlig føler om seg selv (for oss andre), men at hun tenker over hva hun formidler. For når hun fokuserer på spesifikke kroppsdeler i media så fremhever hun sitt ideale (her synlige kragebein) og det er litt uheldig rett etter storyen hun måtte beklage. Helene har ganske en eldre målgruppe enn feks SE og IR, men selv om hun er større fremmer hun mye kroppsideal som skaper press. Spørsmålet er om målgruppen hennes er moden nok til å ikke føle på presset. 

Ja, men om hun skal formidle det å ha et godt selvbilde selv om man er stor, altså kroppspositivitisme, så blir det jo feil å strebe etter å se slank ut og ha synlige bein....? Kan hende jeg bare misforstår eller ikke har oppfattet riktig hva det er Helene Drage står for men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
14 minutter siden, Licorice skrev:

Ja, men om hun skal formidle det å ha et godt selvbilde selv om man er stor, altså kroppspositivitisme, så blir det jo feil å strebe etter å se slank ut og ha synlige bein....? Kan hende jeg bare misforstår eller ikke har oppfattet riktig hva det er Helene Drage står for men. 

Jeg er egentlig helt enig med deg, men prøver å se ting fra flere sider. Helene har vel innrømmet et oppmerksomhetsbehov som alle andre bloggere, ellers vil man sjelden sette seg i en offentlig rolle, og da er det naturlig å ville se best mulig ut. Men ja, det krasjer litt med budskapet hun ønsker å fronte synes jeg, fordi jeg får mer assosiasjoner til kroppspress enn kroppspositivisme (men så er jeg kanskje ikke målgruppen vektmessig(?) og har aldri forstått kroppspositivisme helt fordi jeg selv ikke får noe ut av det)

Endret av Plannergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Licorice
8 minutter siden, Plannergirl skrev:

Jeg er egentlig helt enig med deg, men prøver å se ting fra flere sider. Helene har vel innrømmet et oppmerksomhetsbehov som alle andre bloggere, ellers vil man sjelden sette seg i en offentlig rolle, og da er det naturlig å ville se best mulig ut. Men ja, det krasjer litt med budskapet hun ønsker å fronte synes jeg, fordi jeg får mer assosiasjoner til kroppspress enn kroppspositivisme (men så er jeg kanskje ikke målgruppen vektmessig(?) og har aldri forstått kroppspositivisme helt fordi jeg selv ikke får noe ut av det)

Kroppspositivitisme skal vell hjelpe folk som hater sin egen kropp til å elske seg selv uansett hva. Jeg personlig er litt imot denne bevegelsen ettersom den ikke tar hensyn til hverken psykisk eller fysisk helse. Jeg syns ikke det er sunt at man IKKE skal ønske å endre kroppen sin om man f.eks er veldig overvektig og utsatt for en rekke sykdommer. Det er det samme som å oppfordre enn anorektiker til å fortsette å ikke spise. Men du finner ikke en eneste anorektiker som elsker kroppen sin, men du finner mange sykelig overvektige med overspisinglidelser og som trøstespiser som "elsker" kroppen sin. Det er heller ikke slik at om man ser seg blind på egen kropp og helse at hverdagen blir bedre og psyken bedre. Målet med kroppspositivitisme burde også være å ta vare på egen kropp, ergo være i fysisk aktivitet og gi den næringsstoffene den trenger og ikke fylle den med dritt fordi det smaker godt.... Men det er min mening og min mening er veldig upopulær og blir slaktet av mange innad dette miljøet. 

Om det er slik at Helene syns synlige kragebein er vakkert så er det greit, men dette beklagde hun seg jo for. Det syns jeg er veldig spesielt. Jeg syns synlige kragebein er nydelig, men jeg oppfordrer ikke til kroppspress når jeg sier det? Det er min mening og min smak. Jeg har ikke synlige bein selv, men jeg kan posere for å få det frem på bilder. Jeg gjør det ikke da, men det går.... Hun beklager seg altså for hva hun syns er vakkert og hva hun skulle ønske hun hadde. Det er vanlig når man er slank/tynn at beinene er synlige. Så???? 

Som hun sier selv, "fucked if you do and fucked if you don't", men dette er jeg ikke enig i heller. Hun kunne stått for det hun sa og slutte å legge seg paddeflat for alt mulig. Jeg føler ikke at dama har troverdighet lenger og har avfulgt henne. Nei det er ikke slik at hun gjør feil uansett hva, men alt hun sier stemmer ikke overens med hennes handlinger og måten hun er på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hege1980 skrev:

trist at hun bruker så mye filter for tiden....🙄 hun har vel tidligere gått ut mot bloggere som gjør det samme.

 

https://imma.gr/89329xfc220

(bilde fra story og fra feed på instagram)

Man ser veldig godt når hun bruker filter, plutselig er 70% av føflekker borte. Man ser veldig stor forskjell også fra når hun filmer via snapchat (uten filter) eller via mobilen sin, det er innebygd beautyfilter i selve mobilen som gir det resultatet du viser til her. (gjenkjenner det lett da jeg har det i min telefon også xD ) Syns det er rart når hun hadde så stor sak om dette tidligere at hun skulle slutte med slike beautyfiltre, for det forvrir jo virkeligheten ekstremt mye. Er mye urenheter, rynker, føflekker og whatnot som forsvinner med det. Hun skryter jo gang på gang om hvor flott hun er uten sminke, men er jo lett det med beautyfilter og vippeextensions da :S 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Licorice skrev:

Ja, men om hun skal formidle det å ha et godt selvbilde selv om man er stor, altså kroppspositivitisme, så blir det jo feil å strebe etter å se slank ut og ha synlige bein....? Kan hende jeg bare misforstår eller ikke har oppfattet riktig hva det er Helene Drage står for men. 

Her kunne hun vel kanskje lært noe av Linda-Marie Nilsson og Tess Holliday som sjelden gjør slike triks med utseende for å se smal ut. Kan ikke definere det hun driver med som kroppspositivisme.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Beatbox
1 time siden, MiniMjau skrev:

Hva skjedde med den helseutdanningen hennes? 

Hun fullførte kurset og siden har ingen hørt noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beatbox skrev:

Hun fullførte kurset og siden har ingen hørt noe mer...

Hun har meldt seg som ledig helsepersonell, så jeg på instastory for ca en uke siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
Akkurat nå, Luka_S skrev:

Hun har meldt seg som ledig helsepersonell, så jeg på instastory for ca en uke siden.

Akkurat, merkelig at hun sa at hun kunne ikke..eller ville ikke jobbe på sykehjem fordi hun er fòr empatisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...