tutsi123 Skrevet 30. mars 2020 #2241 Del Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, Jegserdeg skrev: Tanken har slått meg også, dette kunne aldri jeg aldri ha ventet på! Blir å følge ekstra godt med nå, stakkars hund! Det er straks enklere å si dyra betyr alt, når andre betaler regninga. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 30. mars 2020 #2242 Del Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, Jegserdeg skrev: Tanken har slått meg også, dette kunne aldri jeg aldri ha ventet på! Blir å følge ekstra godt med nå, stakkars hund! Lurer litt på hvorfor ikke dyrlegen opererer hunden og lar de nedbetale i avdrag. Ingen dyrlege vil la en hund lide på den måten. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegserdeg Skrevet 30. mars 2020 #2243 Del Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, Lunabelle skrev: Lurer litt på hvorfor ikke dyrlegen opererer hunden og lar de nedbetale i avdrag. Ingen dyrlege vil la en hund lide på den måten. Nei eller gi hunden en sprøyte rett å slett. Nei dette var usmakelig, hadde aldri gjort slik mot mine katter. Ingen dyr skal lide, håper folk følger med og eventuelt kontakter mattilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 30. mars 2020 #2244 Del Skrevet 30. mars 2020 Nå var hun heldig som fikk leserne hennes til å dekke hele operasjonen også får vi bare håpe hun skaffer seg en skikkelig buffer til dyra i fremtiden. Helt ærlig synes jeg det er noe uansvarlig å ha dyr uten å ha egen buffer og forsikring til de, og synes generelt spleis er ganske flaut når man isteden kan ta ansvar og selge ting/ ta det på avbetaling. Men, viktigste er at hunden ikke skal lide noe mer, men håper HD har lært sånn at hun kan betale regningene sine selv fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 30. mars 2020 #2245 Del Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, Jegserdeg skrev: Nei eller gi hunden en sprøyte rett å slett. Nei dette var usmakelig, hadde aldri gjort slik mot mine katter. Ingen dyr skal lide, håper folk følger med og eventuelt kontakter mattilsynet. En leddbånd skade kan behandles over en kort periode med smertelindring til den skal opereres. Her i nord feks er det ganske vanlig på feks brakycefale typer hunder eller jakthunder å reise til Oslo/Fredrikstad for å operere korsbånd om det er en premiert type hund. Det kan ta opptil et par uker å få time å komme seg ned dit. Hunden blir behandlet med smertestillende å derfor er energinivået lavere, men de kan jo bevege seg. Enkelte hunder viser jo heller ikke noe særlig smerte tegn og kan derfor gå helt til et korsbånd har grodd fast igjen, og da gror det gjerne feil å det blir et problem... Så det å kreve at hun bør avlive er bare kunnskapsløst! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 30. mars 2020 #2246 Del Skrevet 30. mars 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 31. mars 2020 #2247 Del Skrevet 31. mars 2020 10 timer siden, arnoyb skrev: En leddbånd skade kan behandles over en kort periode med smertelindring til den skal opereres. Her i nord feks er det ganske vanlig på feks brakycefale typer hunder eller jakthunder å reise til Oslo/Fredrikstad for å operere korsbånd om det er en premiert type hund. Det kan ta opptil et par uker å få time å komme seg ned dit. Hunden blir behandlet med smertestillende å derfor er energinivået lavere, men de kan jo bevege seg. Enkelte hunder viser jo heller ikke noe særlig smerte tegn og kan derfor gå helt til et korsbånd har grodd fast igjen, og da gror det gjerne feil å det blir et problem... Så det å kreve at hun bør avlive er bare kunnskapsløst! Nettopp!!! Vi har gjennomført samme operasjon på vår hund, og det er helt vanlig at det tar noe tid fra skade til operasjon. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 31. mars 2020 #2248 Del Skrevet 31. mars 2020 På 30.3.2020 den 11.48, Rosasko skrev: Skal den hunden ligge på sofa i smerter til hun har samlet inn penger? Har du hørt om smertestillende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 31. mars 2020 #2249 Del Skrevet 31. mars 2020 15 timer siden, Jegserdeg skrev: Nei eller gi hunden en sprøyte rett å slett. Nei dette var usmakelig, hadde aldri gjort slik mot mine katter. Ingen dyr skal lide, håper folk følger med og eventuelt kontakter mattilsynet. Gi hunden en sprøyte fordi den må vente på operasjon!? Du hadde altså avlivet kattene dine om de ble skadet og måtte vente på operasjon? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 31. mars 2020 #2250 Del Skrevet 31. mars 2020 Ble stille i fjøset nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 31. mars 2020 #2251 Del Skrevet 31. mars 2020 Håper hun sparer til buffer for veterinærutgifter 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 31. mars 2020 #2252 Del Skrevet 31. mars 2020 14 minutter siden, MiniMjau skrev: Håper hun sparer til buffer for veterinærutgifter Ja , det er alltids lov å håpe ..... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 31. mars 2020 #2253 Del Skrevet 31. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegserdeg Skrevet 1. april 2020 #2254 Del Skrevet 1. april 2020 Skammelig, man skulle ha trodd at en offentlig person hadde litt penger og ihvertfall en god slant oppspart.🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 2. april 2020 #2255 Del Skrevet 2. april 2020 7 timer siden, Jegserdeg skrev: Skammelig, man skulle ha trodd at en offentlig person hadde litt penger og ihvertfall en god slant oppspart.🤦♀️ Det har vel egentlig ikke noe å si om man er en offentlig person eller ikke når det gjelder å ha penger eller en oppspart buffer. Men har man ansvar for et levende vesen, så MÅ man sørge for at den eller det ikke lider pga ansvarsløshet. I mange land, deriblant Danmark, er det påbudt med forsikring på hundene, og det burde det være her også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 2. april 2020 #2256 Del Skrevet 2. april 2020 (endret) 1 time siden, Lunabelle skrev: Det har vel egentlig ikke noe å si om man er en offentlig person eller ikke når det gjelder å ha penger eller en oppspart buffer. Men har man ansvar for et levende vesen, så MÅ man sørge for at den eller det ikke lider pga ansvarsløshet. I mange land, deriblant Danmark, er det påbudt med forsikring på hundene, og det burde det være her også. Det er jo veldig rart å ikke ha nok buffer til både bil og dyr når man har to hunder og også sært å ikke vite at man har fått karenstid på enkelte ting (de fleste ville vel sjekket og hatt en buffer for de tilfellene). Det verste i mine øyne er at hun ville ikke bare ha hjelp til å betale operasjonen, men også medisiner. Har hun hørt om egenandel? Både fast og bevegelig egenandel måtte hun betalt uansett, men nå får hun jo alt dekket så det er vel praktisk for henne. Ingen tvil om at hun kunne fått inn en del penger om hun var villig til å ofre et par ting for hunden sin også så jeg klarer ikke å skjønne at denne spleisen var siste utvei. Det var en enkel utvei. Endret 2. april 2020 av Plannergirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollen Skrevet 2. april 2020 #2257 Del Skrevet 2. april 2020 1 time siden, Plannergirl skrev: Det er jo veldig rart å ikke ha nok buffer til både bil og dyr når man har to hunder og også sært å ikke vite at man har fått karenstid på enkelte ting (de fleste ville vel sjekket og hatt en buffer for de tilfellene). Det verste i mine øyne er at hun ville ikke bare ha hjelp til å betale operasjonen, men også medisiner. Har hun hørt om egenandel? Både fast og bevegelig egenandel måtte hun betalt uansett, men nå får hun jo alt dekket så det er vel praktisk for henne. Ingen tvil om at hun kunne fått inn en del penger om hun var villig til å ofre et par ting for hunden sin også så jeg klarer ikke å skjønne at denne spleisen var siste utvei. Det var en enkel utvei. Spesielt ja å måtte få hjelp til absolutt hele beløpet. Er vel en grunn til de leier og ikke eier. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 2. april 2020 #2258 Del Skrevet 2. april 2020 10 minutter siden, Pollen skrev: Spesielt ja å måtte få hjelp til absolutt hele beløpet. Er vel en grunn til de leier og ikke eier. Jeg respekterer absolutt folk som leier. Noen velger jo dette også for å slippe eget vedlikeholdsansvar så det synes jeg er litt irrelevant. Men, HD er blogger og kunne fint tjent inn penger på å selge sine sponsede klær, andre produkter, evt kamerautstyr og annet hun kunne kjøpt igjen senere for å hjelpe hunden. Jeg hadde lett solgt pcen, kameraet, tv-en og alt jeg egentlig bruker mye for våre dyr om jeg måtte fordi det kan kjøpes igjen når ny lønning og bedre tider kommer. Og slike ting er det absolutt ikke mangel på i det huset. Mads eier vel også hundene og kunne solgt noe han også, så sammen burde de fint fått det til selv. Ser det er mange som kjøper ting brukt på Facebook i disse dager så det hadde nok gått fort unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SansaS Skrevet 2. april 2020 #2259 Del Skrevet 2. april 2020 Eller bare kuttet ut å få negler og vipper på salong et par måneder. Går noen tusen på det der hver gang. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegserdeg Skrevet 2. april 2020 #2260 Del Skrevet 2. april 2020 52 minutter siden, SansaS skrev: Eller bare kuttet ut å få negler og vipper på salong et par måneder. Går noen tusen på det der hver gang. Veldig enig i denne, fatter ikke hvordan enkelte tenker og ikke har backup med penger når slike ting skjer. De leiger også? Hvor går pengene hen? Forstår det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå