Gjest Beatbox Skrevet 28. mars 2020 #2101 Del Skrevet 28. mars 2020 (endret) Nesten fascinerende hvordan de som er selverklærte hatere av denne iflg dem * sladretråden * er de som er ekstremt aktive med sladder og spekulasjoner i andre bloggertråder.... Endret 28. mars 2020 av Beatbox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 28. mars 2020 #2102 Del Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Så hvis det handler om økonomien og ikke person, hvorfor diskuterer man ikke det på et generelt grunnlag? Det å spare opp en buffer er en generell anbefaling for alle og er ganske vanlig å ha for de fleste, spesielt når man har jobbet i noen år og ikke har barn å bruke penger på. I dette tilfellet hadde ikke Helene trengt å starte en spleis om de hadde spart noen kroner til uforutsette utgifter dersom de hadde en buffer. Det er hverken hets eller sladder, det er fakta. Helene sier det jo selv, at hun har lært av dette og skal gjøre det annerledes framover. Hvorfor (over)reagerer du på denne måten på andres vegne? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 28. mars 2020 #2103 Del Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Det å spare opp en buffer er en generell anbefaling for alle og er ganske vanlig å ha for de fleste, spesielt når man har jobbet i noen år og ikke har barn å bruke penger på. I dette tilfellet hadde ikke Helene trengt å starte en spleis om de hadde spart noen kroner til uforutsette utgifter dersom de hadde en buffer. Det er hverken hets eller sladder, det er fakta. Helene sier det jo selv, at hun har lært av dette og skal gjøre det annerledes framover. Hvorfor (over)reagerer du på denne måten på andres vegne? Bare viser det jeg har sagt tidligere om at enkelte her inne tar all kritikk av HD litt vèl personlig...og man syns det er rart at det blir spekulasjoner?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #2104 Del Skrevet 28. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det å spare opp en buffer er en generell anbefaling for alle og er ganske vanlig å ha for de fleste, spesielt når man har jobbet i noen år og ikke har barn å bruke penger på. I dette tilfellet hadde ikke Helene trengt å starte en spleis om de hadde spart noen kroner til uforutsette utgifter dersom de hadde en buffer. Det er hverken hets eller sladder, det er fakta. Helene sier det jo selv, at hun har lært av dette og skal gjøre det annerledes framover. Hvorfor (over)reagerer du på denne måten på andres vegne? Muligens er det ikke overreaksjon men et tilsvar på all den dritten som diskuteres her? La Helene samle inn penger til bikkja uten at dere skal meske dere i detaljer, spekulasjoner og sladder. Det er sikker tøft nok å stå i det uten at dere trenger å gni det inn. Endret 28. mars 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #2105 Del Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, Beatbox skrev: Bare viser det jeg har sagt tidligere om at enkelte her inne tar all kritikk av HD litt vèl personlig...og man syns det er rart at det blir spekulasjoner?? Det er kritikken/sladring av HD som er personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 28. mars 2020 #2106 Del Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Det er kritikken/sladring av HD som er personlig. Nei, det er reaksjonen på kritikken som gjør at man føler at enkelte her inne tar det personlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #2107 Del Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, Beatbox skrev: Nei, det er reaksjonen på kritikken som gjør at man føler at enkelte her inne tar det personlig.. Nei, det er sladringen som er personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. mars 2020 #2108 Del Skrevet 28. mars 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Måne, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 28. mars 2020 #2109 Del Skrevet 28. mars 2020 Det er vel bare å konstantere at også blant bloggere er det folk som ikke eier skamvett i det hele tatt . Og å la være å bruke tid på slike og også på følgerskaren som beskytter sin helt Dragen. Men det er nesten så en ikke tror det er sant at hun tigger. Og jeg må le ganske høyt når hun selv skriver hun har lært av det... Hvor troverdig er det liksom?? Ikke for oss som har fulgt med i timen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stjerne*støv* Skrevet 28. mars 2020 #2110 Del Skrevet 28. mars 2020 1 hour ago, tutsi123 said: Det er vel bare å konstantere at også blant bloggere er det folk som ikke eier skamvett i det hele tatt . Og å la være å bruke tid på slike og også på følgerskaren som beskytter sin helt Dragen. Men det er nesten så en ikke tror det er sant at hun tigger. Og jeg må le ganske høyt når hun selv skriver hun har lært av det... Hvor troverdig er det liksom?? Ikke for oss som har fulgt med i timen. De aller fleste dyrleger tilbyr nå en nedbetalings plan. Ber hun om penger pga hun «kan» ? Spleis er fullt lovlig, men jeg synes det er rart at hun ber andre mennesker ta ansvar for dyret sitt.. jeg ser på denne situasjonen veldig annerledes en eks, de som ønsker penger til et skadet dyr de har funnet ute og ønsker å hjelpe. Det kommer brått på, det andre er å fraskrive seg ansvar. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 28. mars 2020 #2111 Del Skrevet 28. mars 2020 Å være økonomisk forberedt på uhell som kan komme når det kommer til dyreliv eller barn mener jeg er en selvfølge, spesielt der man aktivt har valgt å ta på seg dette ansvaret. Om barn og dyr kan sammelignes vil selvfølgelig være av personlig mening og jeg respekterer begge. Vi vet ikke hele situasjonen, men ja jeg syntes det er rart at de hiver ansvaret over på fremmed mennesker fremfor lån via bank, nedbetalingsplan hos dyrelege, eller lån via venner og familie. Det første jeg gjorde ved trussel om permisjon nå var å legge all form for overskudd på sparekonto, og sparte inn på alle fronter jeg kunne, for å bedre ruste meg for potensielle uforutsette situasjoner som kan komme disse månedene fremover. Og jeg har verken barn, dyr, bil- eller boliglån. Det er tøffe tider for de fleste nå, og det hadde aldri falt meg inn å be om penger fra andre uten tilbakebetalingsplan fordi jeg at jeg var mer opptatt av å kjøpe sminke, klær, pc-skjerm or what not (ihht blogg og hennes sosiale medier som f.eks youtube). 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 28. mars 2020 #2112 Del Skrevet 28. mars 2020 2 timer siden, Måne Rampelyset skrev: Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Måne, admin. Rydding i denne tråden er bare tull. Steng den helt. Denne tråden er forferdelig stygg! Det er regelrett mobbing og trakassering satt i system. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 28. mars 2020 #2113 Del Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Rydding i denne tråden er bare tull. Steng den helt. Denne tråden er forferdelig stygg! Det er regelrett mobbing og trakassering satt i system. Det gjelder vel også CBE-tråden blant annet...der mange av kritikerne av denne tråden selv er svært så aktive med nettopp mobbing og trakassering.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #2114 Del Skrevet 28. mars 2020 (endret) 19 minutter siden, Beatbox skrev: Det gjelder vel også CBE-tråden blant annet...der mange av kritikerne av denne tråden selv er svært så aktive med nettopp mobbing og trakassering.. Mobbing og trakkasering er i denne tråden, at du sammenligner disse trådene sier sitt. Her er det sladder uten dokumentasjon, lite reflekterte innlegg og kritikk uten substans. Enig i at tråden skulle vært stengt. Endret 28. mars 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 28. mars 2020 #2115 Del Skrevet 28. mars 2020 17 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Mobbing og trakkasering er i denne tråden, at du sammenligner disse trådene sier sitt. Her er det sladder uten dokumentasjon, lite reflekterte innlegg og kritikk uten substans. Enig i at tråden skulle vært stengt. Enig i at tråden skulle vært stengt..sier du. Men hvorfor er du da med på å holde liv i tråden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #2116 Del Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, Beatbox skrev: Enig i at tråden skulle vært stengt..sier du. Men hvorfor er du da med på å holde liv i tråden.... Det er sladringen som holder liv i tråden. Ingen sladring ingen tråd, så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 28. mars 2020 #2117 Del Skrevet 28. mars 2020 Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon, men ville det ikke vært bedre å selge unna noen ting enn å opprette en spleis? Så lenge man har jobb og inntekt kan man også få veterinærregningen på avbetaling og 32 000kr får man betalt ned ganske kjapt. Helene blir jo sponset med klær, hvorfor ikke selge de videre og tjene til operasjonen på den måten? 🤔 Tull med forsikringer burde ikke skje, men nå har det skjedd og da må man prøve å fikse det. Helst selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 28. mars 2020 #2118 Del Skrevet 28. mars 2020 38 minutter siden, Beatbox skrev: Det gjelder vel også CBE-tråden blant annet...der mange av kritikerne av denne tråden selv er svært så aktive med nettopp mobbing og trakassering.. Det er jeg uenig med deg i. CBE blir kritisert, det er noe helt annet. Og det hun kritiseres for er ting hun gjør som både bryter lover og anbefalinger gitt av myndigheter. Det er helt innafor. Når en ser hva som skrives om HD her, er det på et helt annet nivå, og går veldig på person. Dermed mener jeg at denne tråden er mange ganger verre enn de den sammenliknes med. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #2119 Del Skrevet 28. mars 2020 14 minutter siden, Plannergirl skrev: Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon, men ville det ikke vært bedre å selge unna noen ting enn å opprette en spleis? Så lenge man har jobb og inntekt kan man også få veterinærregningen på avbetaling og 32 000kr får man betalt ned ganske kjapt. Helene blir jo sponset med klær, hvorfor ikke selge de videre og tjene til operasjonen på den måten? 🤔 Tull med forsikringer burde ikke skje, men nå har det skjedd og da må man prøve å fikse det. Helst selv. Gode forslag, jeg ville gått for nedbetaling. Er ikke lett å selge ting på Finn i disse tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 28. mars 2020 #2120 Del Skrevet 28. mars 2020 Så mye klær som hun har solgt unna er det vel på godt vei til en operasjon! Skammelig at hun ikke tar grep selv og gjør det lettvint og spiller på andres samvittighet! Ja jeg har hund, ja den er forsikret og ja jeg har en buffer til hunden da man ALDRI vet hva som kan plutslig skje! Klage over at apotekbesøket kostet 300kr, min hund går på medisiner som koster 900kr i mnd eller mer for resten av livet hennes. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå