Gå til innhold

Fikk parkeringsbot mens jeg satt i bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en bot på en kontorplass i romjula...helt ørkenstille, og jeg var innom i fem minutter. Niks. 600kr. Skjønte senere da jeg fortalte det at ham som skrev ut bøtene var en gammel narkoman som hadde god kjennskap til hvor folk setter fra seg bilen i små øyeblikk, så spratt han frem for å skrive bot. Kjekt for ham, teit og unødvendig for oss og samfunnet forøvrig. 

Anonymkode: 05031...fbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig kjipt!

jeg fikk bot en gang da jeg parkerte utenfor en matbutikk. Der skulle man tydeligvis ta en parkeringslapp (gratis) for å stå parkert, noe jeg ikke visste og ikke tenkte på. Jeg løp inn (det regnet), kjøpte 1 ting, og løp ut igjen. Var borte i ca 2 minutter. Og tror du ikke jeg fikk bot! Skjønte ingenting. Hadde selvsagt tatt en lapp dersom jeg visste om det. Og parkeringsvakta har sikkert fulgt med på at jeg ikke tok lapp og fortet seg til bilen. Skjønner forresten ikke hvordan personen rakk det på den korte tiden jeg var borte. 

Noen er bare kjipe:( 

Anonymkode: 462b6...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 14.14, AnonymBruker skrev:

.........................Skjønte senere da jeg fortalte det at ham som skrev ut bøtene var en gammel narkoman som hadde god kjennskap til hvor folk setter fra seg bilen i små øyeblikk,.................. 

Anonymkode: 05031...fbb

Det var jo pinlig at du ble regelrett lurt av en gammel narkoman.  Hadde det enda vært en ung en som hadde litt fart i kroppen.

På 13.3.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Utrolig kjipt!

jeg fikk bot en gang da jeg parkerte utenfor en matbutikk. Der skulle man tydeligvis ta en parkeringslapp (gratis) for å stå parkert, noe jeg ikke visste og ikke tenkte på. Jeg løp inn (det regnet), kjøpte 1 ting, og løp ut igjen. Var borte i ca 2 minutter. Og tror du ikke jeg fikk bot! Skjønte ingenting. Hadde selvsagt tatt en lapp dersom jeg visste om det. Og parkeringsvakta har sikkert fulgt med på at jeg ikke tok lapp og fortet seg til bilen. Skjønner forresten ikke hvordan personen rakk det på den korte tiden jeg var borte. 

Noen er bare kjipe:( 

Anonymkode: 462b6...24c

Du kjøpte en ting.  Hva kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Etter arbeidsstid parkerte kjæresten min bilen på en reservert plass. Det var en helt tom parkeringsplass, fordi alle hadde dratt hjem. Bilen var slått på og jeg ventet i bilen. Plutselig begynner en vakt å ta bilder. Jeg går ut og sier jeg skal flytte på bilen med en gang, men parkeringsvakten sier jeg får bot uansett. Bilen stod der i maks 3-5 minutter. Jeg synes bare det er så uetisk å være så vanskelig når jeg tilbød å kjøre vekk med en gang, og parkeringsplassen var helt tom.

Har de lov til dette? Er dette eventuelt noe jeg burde klage på, eller bare betale og legge det bak meg?

Anonymkode: 09589...bdf

Altså, hva er du laget av egentlig? Fant du deg i dette? Hadde gitt ham verbal bank og gått over til å bli fysisk om han ikke ga seg. Av rent prinsipp burde du gitt denne blodiglen en rund hånd.

Anonymkode: cd5e4...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får du gjøre slik:

 

Anonymkode: b46c5...186

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet her er når man per definisjon har parkert. Akkurat det er ikke så åpenbart som mange tror. Det finnes eksempler på folk som har fått bot fordi de stod stille og ventet på grønt lys. Parkeringvakten tolket det som parkering, mens bilisten mente han foretok et såkalt trafikalt stopp.

Andre eksempler er motorhavari hvor bilen stopper i veiskluderen. Parkeringsbot? 

Det finnes gode grunner til at dere bør klage og evenutelt få spørsmålet prøvd i retten. 

Anonymkode: 8086c...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Etter arbeidsstid parkerte kjæresten min bilen på en reservert plass. Det var en helt tom parkeringsplass, fordi alle hadde dratt hjem. Bilen var slått på og jeg ventet i bilen. Plutselig begynner en vakt å ta bilder. Jeg går ut og sier jeg skal flytte på bilen med en gang, men parkeringsvakten sier jeg får bot uansett. Bilen stod der i maks 3-5 minutter. Jeg synes bare det er så uetisk å være så vanskelig når jeg tilbød å kjøre vekk med en gang, og parkeringsplassen var helt tom.

Har de lov til dette? Er dette eventuelt noe jeg burde klage på, eller bare betale og legge det bak meg?

Anonymkode: 09589...bdf

Hvorfor parkerte han akkuratt der når det var masse ledige plasser? 

Hvorfor kjørte du ikke bare før han fikk satt boten på ruta? Blir den ikke plassert der slipper du å betale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 12.39, Mrs Robinson skrev:

Man trenger ikke være et rasshøl bare fordi man har rett til å være et. 

Ja, de som parkerer der det ikke er lov, er rasshøl.

Anonymkode: a22f2...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpesentre med egne parkeringsapper er også et sjansespill: Finn riktig app, last den ned, sett den opp og registrer betalingskort. Start app parkeringen til slutt. Da er det gått en 1/2t og boten er på plass.

Anonymkode: a3c58...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de som parkerer der det ikke er lov, er rasshøl.

Anonymkode: a22f2...a45

Hvem går den ulovlige parkeringen utover, når det er etter arbeidstid og pafkeringsplassen er tom? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Etter arbeidsstid parkerte kjæresten min bilen på en reservert plass. Det var en helt tom parkeringsplass, fordi alle hadde dratt hjem. Bilen var slått på og jeg ventet i bilen. Plutselig begynner en vakt å ta bilder. Jeg går ut og sier jeg skal flytte på bilen med en gang, men parkeringsvakten sier jeg får bot uansett. Bilen stod der i maks 3-5 minutter. Jeg synes bare det er så uetisk å være så vanskelig når jeg tilbød å kjøre vekk med en gang, og parkeringsplassen var helt tom.

Har de lov til dette? Er dette eventuelt noe jeg burde klage på, eller bare betale og legge det bak meg?

Anonymkode: 09589...bdf

Står bilen ulovlig parkert så får du bot uansett hva. 

Å gå ut og diskutere fremfor å kjøre bort fortere enn fy, er jo temmelig dumt. 

Det å sitte i bilen forhindrerer ikke at du står ulovlig parkert. Mange tror de kan parkere på HC plass så lenge motoren er i gang og plassen er ledig. At vi med HC kort må be dem om å flytte seg er lite populært hos disse som bare venter på ett eller annet. 

Anonymkode: 8dd72...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvem går den ulovlige parkeringen utover, når det er etter arbeidstid og parkeringsplassen er tom? 

Den var nok tom, ja. Hvis ikke den aktuelle plassen var tom og ubrukt, ville ikke dette blitt noen sak i det hele tatt! 
Det går ut over den/de som plassen er reservert for. Plutselig må noen på jobb; begrepet arbeidstid er bare aktuelt for folk på "gølvet", og de pleier ikke ha reservert parkering.

Anonymkode: a22f2...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At vi med HC kort må be dem om å flytte seg er lite populært hos disse som bare venter på ett eller annet. 

Noen tror åpenbart at "skal bare" er unnskyldning.

Anonymkode: a22f2...a45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den var nok tom, ja. Hvis ikke den aktuelle plassen var tom og ubrukt, ville ikke dette blitt noen sak i det hele tatt! 
Det går ut over den/de som plassen er reservert for. Plutselig må noen på jobb; begrepet arbeidstid er bare aktuelt for folk på "gølvet", og de pleier ikke ha reservert parkering.

Anonymkode: a22f2...a45

Hadde noen "plutselig" kommet på jobb på kveldstid, hadde ts selvfølgelig flyttet bilen. 

Heldigvis er ikke majoriteten av mennesker så vanskelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Utrolig kjipt!

jeg fikk bot en gang da jeg parkerte utenfor en matbutikk. Der skulle man tydeligvis ta en parkeringslapp (gratis) for å stå parkert, noe jeg ikke visste og ikke tenkte på. Jeg løp inn (det regnet), kjøpte 1 ting, og løp ut igjen. Var borte i ca 2 minutter. Og tror du ikke jeg fikk bot! Skjønte ingenting. Hadde selvsagt tatt en lapp dersom jeg visste om det. Og parkeringsvakta har sikkert fulgt med på at jeg ikke tok lapp og fortet seg til bilen. Skjønner forresten ikke hvordan personen rakk det på den korte tiden jeg var borte. 

Noen er bare kjipe:( 

Anonymkode: 462b6...24c

Altså, det var du som ikke trakk lapp. At du «ikke visste» er i parkeringsselskapets problem. 

Jeg bruker stort sett parkeringsapp. Ved to anledninger har jeg fått bot. Den ene gangen hadde begrunnelsen «ikke synlig lapp i ruta» eller noe sånt. Ikke så lett når jeg brukte app. Klagde, sendte ved kvittering og fikk medhold. Jeg hadde ikke gjort noe galt. Den andre gangen viste det seg at jeg hadde lagt inn feil kode for parkeringsplass. Dvsjeg betalte for parkering, men på andre siden av byen. Fikk bot, selvsagt. Dritkjipt, men det var min feil. 

Sånn er det bare noen ganger. Da nytter det ikke med «skal bare» og «visste ikke». 

Anonymkode: d6bb5...de5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.3.2019 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Kjøpesentre med egne parkeringsapper er også et sjansespill: Finn riktig app, last den ned, sett den opp og registrer betalingskort. Start app parkeringen til slutt. Da er det gått en 1/2t og boten er på plass.

Anonymkode: a3c58...ff9

Trenger kun en app for parkering.. Og det er Easypark... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På Tuesday, March 19, 2019 den 16.17, AndreasBR skrev:

 Trenger kun en app for parkering.. Og det er Easypark... 

Er faktisk ikke alle som har den aller nyeste smarttelefonen altså...                     

    

Anonymkode: eadc3...b2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...