Gå til innhold

Fikk parkeringsbot mens jeg satt i bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter arbeidsstid parkerte kjæresten min bilen på en reservert plass. Det var en helt tom parkeringsplass, fordi alle hadde dratt hjem. Bilen var slått på og jeg ventet i bilen. Plutselig begynner en vakt å ta bilder. Jeg går ut og sier jeg skal flytte på bilen med en gang, men parkeringsvakten sier jeg får bot uansett. Bilen stod der i maks 3-5 minutter. Jeg synes bare det er så uetisk å være så vanskelig når jeg tilbød å kjøre vekk med en gang, og parkeringsplassen var helt tom.

Har de lov til dette? Er dette eventuelt noe jeg burde klage på, eller bare betale og legge det bak meg?

Anonymkode: 09589...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tenker at han var i sin fulle rett. Litt kjipt gjort, men regler er regler - og du sto feilparkert. 

Anonymkode: cfaa8...a09

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ikke per definisjon stanset, ikke parkert om man sitter i bilen og ikke har stått i over 10 minutter da? 

Anonymkode: 66615...0ee

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor parkerte du på den reserverte plassen dersom hele plassen var bortimot tom?? 

Anonymkode: 5a96c...d8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel lov, men tror det var et rasshøl du traff der. 

Selv hørte jeg at jeg burte bruke en annens reservert-merkede plass fremfor å stå utenfor oppmerkede plasser. Hadde en uniformert tjenestebil. Det var en vakt som sa det.

Man er prisgitt humøret deres har jeg inntrykk av

Anonymkode: c065a...e95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, FrodeF skrev:

Men bilen var jo ulovlig parkert.

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker at han var i sin fulle rett. Litt kjipt gjort, men regler er regler - og du sto feilparkert. 

Anonymkode: cfaa8...a09

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor parkerte du på den reserverte plassen dersom hele plassen var bortimot tom?? 

Anonymkode: 5a96c...d8a

Man trenger ikke være et rasshøl bare fordi man har rett til å være et. 

Å utvise goodwill kommer man langt med her i livet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

 

 

Man trenger ikke være et rasshøl bare fordi man har rett til å være et. 

Å utvise goodwill kommer man langt med her i livet.

Desverre er mange parkeringsvakter på en powertrip.... 

Anonymkode: 44fa1...48c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Desverre er mange parkeringsvakter på en powertrip.... 

Anonymkode: 44fa1...48c

Man høster det man sår, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde neppe fått bot dersom du var en mann med litt temperament.

Anonymkode: 82d96...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen sto der i 3-5min, så syn jeg du kan klage. Er det ikke noen regler på det da? At man har 5min på å flytte bilen og legge i penger på automaten. de skal gi deg tid.... 

Klag!

Anonymkode: 57b02...c32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker riktig så regnes all stans som parkering enten man forlater bilen eller ikke. Det er kun kort stans for av- eller pålessing/av- eller påstigning som er tillatt.

Fortsatt en veldig kjip situasjon 😕

Anonymkode: a5bcc...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter arbeidsstid parkerte kjæresten min bilen på en reservert plass. Det var en helt tom parkeringsplass, fordi alle hadde dratt hjem. Bilen var slått på og jeg ventet i bilen. Plutselig begynner en vakt å ta bilder. Jeg går ut og sier jeg skal flytte på bilen med en gang, men parkeringsvakten sier jeg får bot uansett. Bilen stod der i maks 3-5 minutter. Jeg synes bare det er så uetisk å være så vanskelig når jeg tilbød å kjøre vekk med en gang, og parkeringsplassen var helt tom.

Har de lov til dette? Er dette eventuelt noe jeg burde klage på, eller bare betale og legge det bak meg?

Anonymkode: 09589...bdf

Uetisk er vel neppe riktig ord når parkeringsvakten bare gjorde jobben sin. 

Anonymkode: 9adbb...265

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor parkerte du på den reserverte plassen dersom hele plassen var bortimot tom?? 

Anonymkode: 5a96c...d8a

Kjæresten hennes parkerte bilen. Han får ta regningen.

Anonymkode: c325e...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av samboeren jobbet tidligere som parkeringsvakt. Han ble kalt inn til sjefen sin, og fikk tilsnakk for de mente han ikke møtte kvoten sin, han måtte begynne å skrive ut flere bøter. Kan være en slik du møtte..

Anonymkode: 73065...1ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Som en nevnte her, hadde jeg vært en mann med temperament, hadde jeg ikke fått boten.

Grunnen til at kjæresten min parkerte der var fordi han skulle levere noe av hos et firma, det firmaet hadde kun reserverte parkeringsplasser, ingen kundeparkering. 

Ja, jeg forstår bilen var feilparkering og han hadde sin fulle rett til å gi bot. Men det er bare så dårlig gjort å gjøre sånt, når det var totalt unødvendig i dette tilfellet. 

Anonymkode: 09589...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter arbeidsstid parkerte kjæresten min bilen på en reservert plass. Det var en helt tom parkeringsplass, fordi alle hadde dratt hjem. Bilen var slått på og jeg ventet i bilen. Plutselig begynner en vakt å ta bilder. Jeg går ut og sier jeg skal flytte på bilen med en gang, men parkeringsvakten sier jeg får bot uansett. Bilen stod der i maks 3-5 minutter. Jeg synes bare det er så uetisk å være så vanskelig når jeg tilbød å kjøre vekk med en gang, og parkeringsplassen var helt tom.

Har de lov til dette? Er dette eventuelt noe jeg burde klage på, eller bare betale og legge det bak meg?

Anonymkode: 09589...bdf

Da var du jo parkert.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke lov til å ta bilde av bilen med deg i bilen. Og for å gi bot må han ta bilde av bilen

Anonymkode: ebba2...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Som en nevnte her, hadde jeg vært en mann med temperament, hadde jeg ikke fått boten.

Grunnen til at kjæresten min parkerte der var fordi han skulle levere noe av hos et firma, det firmaet hadde kun reserverte parkeringsplasser, ingen kundeparkering. 

Ja, jeg forstår bilen var feilparkering og han hadde sin fulle rett til å gi bot. Men det er bare så dårlig gjort å gjøre sånt, når det var totalt unødvendig i dette tilfellet. 

Anonymkode: 09589...bdf

Da burde kjæresten ta det opp med firmaet han leverte til. 

Anonymkode: 12130...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke parkert når man sitter i bilen, det er først når du går ut av den du har parkert.

Anonymkode: c51f8...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...