Gå til innhold

Plikt til å hjelpe ved ulykke, med barn med utfordringer på slep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår tankene dine. Svarene her viser bare at folk ser for seg barn uten ekstra utfordringer, og at det du er redd for er at barnet skal se noe fælt. Jeg tror ikke det er det du mener. Men at barnet ditt faktisk kan handle fullstendig irrasjonelt, løpe vekk langs veien etc? Og videre mener du neppe at du bare skulle kjørt forbi og latet som ingenting. Jeg vil tro du mener at du hadde stoppet bilen, ringt nødetatene, og blitt der. Men ikke hatt mulighet til å handle ut over det? 

Anonymkode: 7a16a...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår tankene dine. Svarene her viser bare at folk ser for seg barn uten ekstra utfordringer, og at det du er redd for er at barnet skal se noe fælt. Jeg tror ikke det er det du mener. Men at barnet ditt faktisk kan handle fullstendig irrasjonelt, løpe vekk langs veien etc? Og videre mener du neppe at du bare skulle kjørt forbi og latet som ingenting. Jeg vil tro du mener at du hadde stoppet bilen, ringt nødetatene, og blitt der. Men ikke hatt mulighet til å handle ut over det? 

Anonymkode: 7a16a...a77

Man har alltids mulighet til å sette på musikk, ipad etc ungen liker, låse dørene og forsvinne i 10 minutter for å gjøre livreddende nødhjelp. Til tross for spesielle behov. 

Anonymkode: 240c0...427

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste unntaket jeg kan tenke meg er om barnet har en medisinsk tilstand (feks epilepsi med gtk anfall) 

Anonymkode: 240c0...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om utageringen du beskriver er så alvorlig regner jeg med at dere benytter 5punktsele/ evt gitter for å beskytte sjåføren mot angrep og har pleksiglass over vinduene baksetet. Da er det mao ikke mye alvorlig skade barnet ditt kan gjøre mot seg selv i de 10 minuttene du redder et liv :)

Anonymkode: 240c0...427

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om utageringen du beskriver er så alvorlig regner jeg med at dere benytter 5punktsele/ evt gitter for å beskytte sjåføren mot angrep og har pleksiglass over vinduene baksetet. Da er det mao ikke mye alvorlig skade barnet ditt kan gjøre mot seg selv i de 10 minuttene du redder et liv :)

Anonymkode: 240c0...427

Morsom du. 

Anonymkode: 7a16a...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste unntaket jeg kan tenke meg er om barnet har en medisinsk tilstand (feks epilepsi med gtk anfall) 

Anonymkode: 240c0...427

Eller autisme tenkte jeg på. 

Anonymkode: 7a16a...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Morsom du. 

Anonymkode: 7a16a...a77

Nei. Jeg jobber med utagerende barn (ja, også barn på autismespekteret) og dette er vanlige tiltak for å sikre personen selv, andre i bilen og unngå trafikkulykker. 

Anonymkode: 240c0...427

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har plikt til å gripe inn. Om det så koster deg livet.

Om bilen brenner skal du løpe inn og dra personene ut av bilen før den eksploderer.

Du skal la bilen din stå igjen slik av eventuelle veipirater kan stjele den med ungen i.

https://www.nettavisen.no/nyheter/stoppet-for-a-hjelpe--fikk-bilen-stjalet/3423594744.html

https://www.oblad.no/trafikk-og-motor/veipirater/tyveri-og-innbrudd/ikke-stopp-for-veipirater/s/5-68-261629

 

Anonymkode: 7c918...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese denne. Da jeg var et barn, var vi på bilferie i Danmark. Min mor kjørte, med meg og min bror i bilen, og i et kryss var det en bil med varsellysene på og en motorsykkel som lå midt i veibanen. Det var en annen bil som også hadde stoppet for å hjelpe til, og min mor valgt rett og slett å kjøre forbi. Alt jeg husker er at hun sa "nei nei nei, huff huff huff", og jeg så ut vinduet og så en mann med hjelm ligge på bakken og en sko som lå lengre unna. Var sikkert 8 år da det skjedde, og husker det var helt grusomt å se.

 

Anonymkode: 5901f...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...