Gå til innhold

Dumpet meg fordi jeg er avholds.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke man kan si man er avhengig av alkohol når man tar seg et glass til maten i ny og ned. De som er avhengig drikker så mye mer enn det jeg leser om her. Men å ha like verdier på slike ting tror jeg er litt viktig. Synes ikke man skal måtte behøve å drikke for å please partneren sin, men synes også man skal kunne nyte et glass til mange i helgen hvis man ønsker det. Men er det så stort problem for deg så er det noe du må tenke på når du velger partner. 

Anonymkode: 8fec0...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.3.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi funket. Var nok bare hun som var for avhengig av alkohol og valgte dette over meg. Hvorfor ble hun da ellers sammen med meg..? Hun sa hun ikke hadde problemer med at jeg var avholds

Anonymkode: 0bdfe...767

Når det blir så tydelig trolling som dette, er det ikke morsomt lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Men hva er poenget med å ruse seg til maten? Og hvorfor måtte hun ha alkohol når hun gikk ut med venninnene på byen? Og da drakk hun mer enn ett glass. Da var det oftest 2

Anonymkode: 0bdfe...767

Dette må være tull! Hun ravet med andre ord rundt hengedrita🤣

Anonymkode: d5921...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først skal være så (unnskyld uttrykket) spesiell at man er totalavholds, så får man, uavhengig av om årsaken er Jesus, Allah, tro på god helse, tidligere alkoholisme, frykt eller puritanisme, la være å misjonere for dette ovenfor andre. Og særlig ovenfor partneren sin. 

Jeg synes eksen din hadde et helt normalt og moderat alkoholkonsum. Du skal ikke innbille deg at du er noe bedre enn henne som ikke drikker, og du skal ikke kritisere noen som virkelig ikke har et alkoholproblem.

Jeg ville heller ikke vært sammen med noen som hadde et alkoholproblem. Men da er man på et nivå hvor man enten drikker seg sanseløs hver helg begge dager samt noen av hverdagene, eller at man ikke fungerer som følge av alkoholinntak, eller gjør åpenbart dumme ting i fylla. 

Det er ikke at du er avholds som er problemet. Det er greit. Det er at du kritiserer noen som ikke gjør noe galt og prøver å misjonere for dine egne noe uvanlige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2019 at 6:03 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en mann på 27 år. Lever et aktivt liv og trener mye. Opptatt av å ta vare på kroppen min, helsa og kostholdet. Klarer også utrolig nok å nyte livet uten alkohol og alt det tullet der. Jeg ble sammen med ei fin jente for sånn 5 måneder siden. Vi datet i ca 3-4 måneder nå nylig. Eneste jeg ikke kunne fordra med henne var at hun likte å dra ut på fest kanskje sånn annenhver helg med sine venninner, eller ta seg et glass vin til pizzan hver helg med meg, mens jeg drakk cola. 

Jeg prøvde å dy meg i starten og finne meg i det hun gjorde siden jeg ville satse da hun hadde utseendet og ellers fin personlighet. Jeg tenkte jeg kanskje kunne klare å endre henne. Etterhvert kunne jeg ikke dy meg lenger. Jeg sa i fra hva jeg synes og at jeg skjønte ikke poenget med å drikke til maten eller det å måtte ha alkohol for å gå ut og sosialisere seg på fest. Hun ble ganske oppgitt hver gang jeg tok det opp og vi fikk aldri noe saklige diskusjoner ut av det.. Men ellers var alt annet i «forholdet» vårt bra. God kjemi og gnisten var det, utrolig bra sex og det hadde vi mye av. Hun var ofte med meg på trening og andre ting som jeg likte å gjøre. 

Det virker som hun tilsynelatende likte meg godt, men hvorfor dumpet hun meg da? Klarte hun virkelig ikke et liv uten alkoholen eller hva er problemet...?

Anonymkode: 0bdfe...767

Hun var ofte med deg på trening og andre ting du likte, hvor ofte var du med på ting HUN likte? 
Dere fikk ingen saklig diskusjon, fordi du har bestemt deg for at om man drikker ett glass vin til maten så ruser man seg, du er såpass trangsynt at det ikke vil være mulig diskutere noe rundt dette med alkohol med deg med mindre man er enig med deg. 
Det å si at man er avhenging av alkohol og rusen dersom man tar seg to øl ute med venninner, da har man relativt ekstreme meninger, og da nytter det ikke diskutere. Så lenge du er av oppfatningen at null alkohol er eneste alternativ, så vil det jo ikke være mulig ha en diskusjon med deg. 

On 3/10/2019 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes vi funket. Var nok bare hun som var for avhengig av alkohol og valgte dette over meg. Hvorfor ble hun da ellers sammen med meg..? Hun sa hun ikke hadde problemer med at jeg var avholds

Anonymkode: 0bdfe...767

Hun hadde ikke problemer med at du var avholds, hun hadde problemer med at du er trangsynt og kontrollerende. Jeg kunne godt datet en som var avholds, men en som hadde kritisert meg for å ta to øl med venninner, eller ett glass vin til maten, det hadde jeg aldri orket. 

Anonymkode: cfd56...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Forhåpentligvis er dette en tulletråd og i så fall er denne kommentaren morsom. 

Skulle dette derimot være seriøst ment, så dumpet hun deg nok av flere grunner.

Anonymkode: 154f5...559

Ja, dumhet. Rusa av ett glass vin 🤣

Anonymkode: 3efe2...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...