Gå til innhold

Dumpet meg fordi jeg er avholds.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes synd på dere som ikke klarer å leve uten alkohol jeg

Anonymkode: 0bdfe...767

Syns for deg som ikke klarer å leve uten Cola. All den kullsyren som ødelegger tennene. Syns synd på deg som ikke klarer å leve uten brus. Motbydelig. 

Anonymkode: 9bba7...d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann på 27 år. Lever et aktivt liv og trener mye. Opptatt av å ta vare på kroppen min, helsa og kostholdet. Klarer også utrolig nok å nyte livet uten alkohol og alt det tullet der. Jeg ble sammen med ei fin jente for sånn 5 måneder siden. Vi datet i ca 3-4 måneder nå nylig. Eneste jeg ikke kunne fordra med henne var at hun likte å dra ut på fest kanskje sånn annenhver helg med sine venninner, eller ta seg et glass vin til pizzan hver helg med meg, mens jeg drakk cola. 

Jeg prøvde å dy meg i starten og finne meg i det hun gjorde siden jeg ville satse da hun hadde utseendet og ellers fin personlighet. Jeg tenkte jeg kanskje kunne klare å endre henne. Etterhvert kunne jeg ikke dy meg lenger. Jeg sa i fra hva jeg synes og at jeg skjønte ikke poenget med å drikke til maten eller det å måtte ha alkohol for å gå ut og sosialisere seg på fest. Hun ble ganske oppgitt hver gang jeg tok det opp og vi fikk aldri noe saklige diskusjoner ut av det.. Men ellers var alt annet i «forholdet» vårt bra. God kjemi og gnisten var det, utrolig bra sex og det hadde vi mye av. Hun var ofte med meg på trening og andre ting som jeg likte å gjøre. 

Det virker som hun tilsynelatende likte meg godt, men hvorfor dumpet hun meg da? Klarte hun virkelig ikke et liv uten alkoholen eller hva er problemet...?

Anonymkode: 0bdfe...767

Du drakk jo cola...Er jo usunt dritt. Hun la seg ikke i hva du drikker....

Anonymkode: a55aa...f05

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Synes synd på dere som ikke klarer å leve uten alkohol jeg

Anonymkode: 0bdfe...767

Når vi tar vin til maten er det for smaken og kosen sin skyld, ikke alkoholen/rusen. 

Men slike ting blir umulig å diskutere med deg da du har tunellsyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun valgte alkoholen over deg ts, og da tenker jeg at det er like greit at hun gjorde det slutt. For det bruker å bli et problem med slike mennesker, nemlig at alkohol inntaket eskalerer senere. Skjønner det er kjipt med tanke på at dere passet sammen på andre områder, men tro meg, senere vil du bli takknemlig for at du slapp å måtte forholde deg til henne når hun ble dritings.

Jeg har vært sammen med en som drakk selv, og jeg er avholds. Det var bare kjipt. Kunne etterhvert aldri stole på vedkommende for visste aldri når behovet for alkohol ble så stort at vedkommende absolutt måtte ha seg en tur ut og kjøpe alkohol eller sitte på en bar. Det var alt fra en pils til maten til at det utviklet seg til å drikke seg så full etterhvert at stolen i baren ble nattens soverom.

 

Finn deg heller ei som deler dine verdier på et slikt viktig område om rus. De jentene finnes. Lykke til.

Anonymkode: 3fea8...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun valgte alkoholen over deg ts, og da tenker jeg at det er like greit at hun gjorde det slutt. For det bruker å bli et problem med slike mennesker, nemlig at alkohol inntaket eskalerer senere. Skjønner det er kjipt med tanke på at dere passet sammen på andre områder, men tro meg, senere vil du bli takknemlig for at du slapp å måtte forholde deg til henne når hun ble dritings.

Jeg har vært sammen med en som drakk selv, og jeg er avholds. Det var bare kjipt. Kunne etterhvert aldri stole på vedkommende for visste aldri når behovet for alkohol ble så stort at vedkommende absolutt måtte ha seg en tur ut og kjøpe alkohol eller sitte på en bar. Det var alt fra en pils til maten til at det utviklet seg til å drikke seg så full etterhvert at stolen i baren ble nattens soverom.

 

Finn deg heller ei som deler dine verdier på et slikt viktig område om rus. De jentene finnes. Lykke til.

Anonymkode: 3fea8...2d7

Du har såå rett. Endelig et fornuftig svar her inne. Tusen takk!

Anonymkode: 0bdfe...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun dumpet deg ikke fordi du er avholds men fordi du var nedlatende og prøvde å endre henne. Jeg hadde dumpa deg jeg også om du oppførte deg slik, og jeg er avholds selv!!

Anonymkode: eaf2d...9ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, herremann skrev:

Når vi tar vin til maten er det for smaken og kosen sin skyld, ikke alkoholen/rusen. 

Men slike ting blir umulig å diskutere med deg da du har tunellsyn.

Den kjøper jeg ikke, har drukket mye alkohol selv. Men stoppet helt for 2år siden pga dette du skriver, KOSEN!!! Nei du....man drikker for følelsen. Du aner ikke hvor påvirket man bli av 2 glass vin.

En venninne av meg mente hun ikke var det etter 2 glass vin, helt til hun så seg selv filmet. Hun kuttet helt.

Anonymkode: 1ff7c...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lei av å være moren din.

Anonymkode: 7a389...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun innså at , hvis det er sånn du snakker til henne og prøver å kontrollere henne etter bare 5 måneder, så er fremtiden ganske blek.

Anonymkode: e360e...f5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun drikker nesten ikke, og du prøvde å overkjøre henne fullstendig.

Kontrollerende partnere er det ingen som liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi passet sammen ganske godt! Utenom det at hun drakk og ikke jeg, men jeg tok sjansen og ville prøve dette. Bare synd hun ikke kunne slutte å drikke når vi ellers fungerte som par

Anonymkode: 0bdfe...767

Bare synd at du ikke kunne respektere at hun drikker alkohol. Hun høres ikke ut som noe fyllesvin, akkurat. 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Du fikk henne til å føle seg dårlig hver gang du dømte henne for å drikke. Hvem gidder en partner som holder på slik i lengden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.3.2019 den 18.36, solmåneogstjerner skrev:

Slik ts forklarer det så er ikke denne kvinnen noen hardbarka alkoholiker akkurat. 

Nei, det er ikke noe galt med verken den som drikker litt eller den som ikke gjør det. Bortsett fra når sistnevnte mener at han har rett og prøver å endre den andre. Da er det ham det er noe galt med. 

Misforstod du noe? 

Hvis noen ikke vil date noen eller slår opp ene og alene fordi vedkommende er avholds, da er den personen SPESIELL... Og det er noe vesentlig galt med vedkommende.. 

Man slår ikke opp bare fordi den andre ikke drikker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Misforstod du noe? 

Hvis noen ikke vil date noen eller slår opp ene og alene fordi vedkommende er avholds, da er den personen SPESIELL... Og det er noe vesentlig galt med vedkommende.. 

Man slår ikke opp bare fordi den andre ikke drikker... 

Misforstod DU noe? Hun slo ikke opp fordi han ikke ville drikke, hun slo opp fordi han dømte henne og prøvde å få henne til å slutte å drikke når hun tilsynelatende har et helt normalt forhold til alkohol. Hun hadde nok slått opp hvis hun var avholds og han dømte henne for å ikke drikke også. 

Anonymkode: 3f966...df2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misforstod DU noe? Hun slo ikke opp fordi han ikke ville drikke, hun slo opp fordi han dømte henne og prøvde å få henne til å slutte å drikke når hun tilsynelatende har et helt normalt forhold til alkohol. Hun hadde nok slått opp hvis hun var avholds og han dømte henne for å ikke drikke også. 

Anonymkode: 3f966...df2

Da har jeg misforstått noe ja.. 
Leste TS sitt hovedinnlegg igjen.. Jepp, du har helt rett, det er denne fyren som er spesiell... 

Men, jeg står ved det jeg sa.. Om noen slår opp med noen kun pga at de er avholds er vedkommende spesiell..

Om noen irriterer seg over at noen tar et glass vin til maten så er det "noen" som er spesiell.. 
TS her er helt klart spesiell.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AndreasBR skrev:

Da har jeg misforstått noe ja.. 
Leste TS sitt hovedinnlegg igjen.. Jepp, du har helt rett, det er denne fyren som er spesiell... 

Men, jeg står ved det jeg sa.. Om noen slår opp med noen kun pga at de er avholds er vedkommende spesiell..

Om noen irriterer seg over at noen tar et glass vin til maten så er det "noen" som er spesiell.. 
TS her er helt klart spesiell.. 

Helt enig med deg der! Så fint å se at det var en genuin misforståelse og at du ikke oppførte seg som en drittsekk med vilje, haha. Det er tross alt et sjeldent syn her, kudos til deg 👏

 

Anonymkode: 3f966...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den kjøper jeg ikke, har drukket mye alkohol selv. Men stoppet helt for 2år siden pga dette du skriver, KOSEN!!! Nei du....man drikker for følelsen. Du aner ikke hvor påvirket man bli av 2 glass vin.

En venninne av meg mente hun ikke var det etter 2 glass vin, helt til hun så seg selv filmet. Hun kuttet helt.

Anonymkode: 1ff7c...d51

aner jeg ikke? tror du ikke jeg har litt kunnskap om emnet etter 15-20 år "på flaska"?
en vanlig oppegående voksen kan fint kose seg med 2 glass vin uten å bli tydelig beruset.

et annet faktum du må huske på er at voksnes smakløker endrer seg med alderen.
vi går fra å elske alt med sukker, brus, is, sjokolade osv til å drikke kaffe, spise oliven, oster, vin osv.
jeg drikker særs lite brus, det blir for søtt, og det er ikke aktuelt å drikke vann til en god middag.
jeg kan fint sitte å kose meg med litt whisky alene på kvelden. Gjør det meg til en alkoholiker?

din veninne ble så overstadig beruset av 2 glass vin at hun aldri turte røre alkohol igjen?
jeg har merkelig nok lite tro på den historien ....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den kjøper jeg ikke, har drukket mye alkohol selv. Men stoppet helt for 2år siden pga dette du skriver, KOSEN!!! Nei du....man drikker for følelsen. Du aner ikke hvor påvirket man bli av 2 glass vin.

En venninne av meg mente hun ikke var det etter 2 glass vin, helt til hun så seg selv filmet. Hun kuttet helt.

Anonymkode: 1ff7c...d51

Denne venninen drikker vel ytterst sjeldent da. De fleste som drikker et par ganger i måneden blir ikke særlig påvirket av 2 glass vin altså...

Mulig DU drakk for følelsen, men finnes dem som drikker for kosen også. Slik du drikker brus, som er full av tilsetningstoffer...

Anonymkode: a55aa...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne jente har gitt ts inntrykk av å drikke ytterst lite for så å begynne å drikke flere ganger og oftere, så skjønner jeg veldig godt at ta reagerte og konfronterte drikkinga. Kan ikke tenke meg at han ikke har poengtert at drikkingg er noe han ikke liker, og da kan man jo spørre seg hvorfor jenta valgte å date han når hun visste det og når hun visste hvilken holdning hun selv hadde til alkohol? 

Nei, skjerp dere, ts har slettes ikke all skyld her. Grow up!

Anonymkode: 3fea8...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...