Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

«Jeg er ikke noe persilleblad som Tybring-Gjedde...»

Å komme med denne typen «stikk», helt ut av det blå, mener jeg vitner om mangel på sosiale antenner. At man tror man selv fremstår bedre ved å si slike ting, mens det egentlig bare svekker folks oppfatning av deg som person. Da har du potensielt en virkelighetsforståelse som ikke stemmer overens med slik folk flest ser verden. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sessan_ skrev:

«Jeg er ikke noe persilleblad som Tybring-Gjedde...»

Å komme med denne typen «stikk», helt ut av det blå, mener jeg vitner om mangel på sosiale antenner. At man tror man selv fremstår bedre ved å si slike ting, mens det egentlig bare svekker folks oppfatning av deg som person. Da har du potensielt en virkelighetsforståelse som ikke stemmer overens med slik folk flest ser verden. 

Mja, men dommerne vil nok bemerke seg det og legge det til som bevisføring for at hun har vanskelig for å styre denne irritasjonen sin og lar sitt sinne få styre.

Stikket hennes kommer som følge av vitnemålet til Tybring-Gjedde, der TG i sin tur hevdet at hun har visst (vært overbevist om) at Bertheussen var skyldig i flere dager før hun ble arrestert. Apropos, det blir interessant hva SMK svarer Ap angående påstandene om at de var blitt varslet om Bertheussen og SMKs anklager mot Ways of Seeing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sally-Go-Round skrev:

...

Det er det jeg også reagerte på. Hun husker småting veldig detaljert, men det er nesten som om hun svarer på store hendelser, "nei, ble jeg gift den onsdagen? nei, det kan jeg ikke huske. Med han? Nei, det høres ikke ut som meg, men det er jo mulig, men det er også mulig at jeg giftet meg med en annen, for øvrig er det mulig at jeg ble skilt, ikke gift, den onsdagen".

Store hendelser er som glemt, hvis det er til hennes ulempe å si noe om det hun blir spurt om.

Endret av Gugglo
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gugglo skrev:

Mja, men dommerne vil nok bemerke seg det og legge det til som bevisføring for at hun har vanskelig for å styre denne irritasjonen sin og lar sitt sinne få styre.

Stikket hennes kommer som følge av vitnemålet til Tybring-Gjedde, der TG i sin tur hevdet at hun har visst (vært overbevist om) at Bertheussen var skyldig i flere dager før hun ble arrestert. Apropos, det blir interessant hva SMK svarer Ap angående påstandene om at de var blitt varslet om Bertheussen og SMKs anklager mot Ways of Seeing.

Ja, det er utvilsomt noe dommerne merker seg. Og det er klart stikket kommer som følge av TG sitt vitnemål. Men det blir veldig tatt ut av sammenheng, da hun plasserer utsagnet midt i et vitnemål som gjelder en hendelse som TG ikke er en del av. Det vitner om at LB ikke evner å sortere/regulere tanker og følelser dit de hører hjemme. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Leifr said:

Altså, dette her er jo på nivå med en Mikke Mus-detektivhistorie. 

Det er jo ikke det, når forskjellen mellom frimerkeheftene er så store at du med rimelig sikkerhet kan knytte frimerker opp mot et frimerkehefte.

Edit: Jeg er ikke i særlig tvil om at LB har gjort det hun er tiltalt for. Spørsmålet for meg er om hun har vært utidig påvirket utenfra.

Endret av T-Rex
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettet snører seg sammen. Hun som er så lettantennelig virker ikke å bry seg om flaskene som henger bak bilen.

Jeg kom til å tenke på de 8.000,- som det ene brevet refererer til er stjålet at "de" som har tatt seg inn i huset. Viss vi antar at Bertheussen står bak alt sammen, hva er logikken bak det med pengene? Kan det ha sammenheng med kontantkjøpene hun har gjort? 🤔

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sessan_ skrev:

Ja, det er utvilsomt noe dommerne merker seg. Og det er klart stikket kommer som følge av TG sitt vitnemål. Men det blir veldig tatt ut av sammenheng, da hun plasserer utsagnet midt i et vitnemål som gjelder en hendelse som TG ikke er en del av. Det vitner om at LB ikke evner å sortere/regulere tanker og følelser dit de hører hjemme. 

Jeg tror uttalelsen kom som en følge av at TG selv hadde opplevd truslene som kom mot dem både nå og tidligere som skremmende, og hadde fått følger for henne ved at hun ikke turde å bevege seg ute, ikke sitte med ryggen mot døren osv. Det hun da siktet til, var det hun opplevde som totalt fravær av bekymring hos LB i forbindelse med alt som foregikk, og at hun derfor stilte spørsmål  ved LB sine manglende følelsesmessige reaksjoner. Så fletter LB dette inn i sin forklaring når hun snakker om forestående operasjon, at hun ikke kviet seg så voldsomt (ikke et persilleblad), men at hun ikke så frem til sprøyter (så kan man jo selvsagt spørre seg om det er mer rasjonelt å grue seg for noen sprøytestikk enn for selve operasjonen, men det blir jo en annen sak)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens runde i rettssalen , hva tenker Wara og Elden nå??  Er det PST og Kripos som er totalt inkompetente, de vet rett og slett hva de driver med? Eller alt er bare ren tilfeldig, rett og slett, så uendelig uheldig at disse sammentreffene og tilfeldighetene måtte bare skje med / mot LB? Angrer Elden nå at han tok oppdraget? 
 

Jeg begynner å få sympati for LB, virkelig. Hun har satt seg selv og Wara i en umulig situasjon. Gud må vite hvor vondt hun og Wara måtte ha det nå. Hvordan skal Wara gå videre i yrkesliv og ellers i liv generelt?  Hvordan skal barna møte sine venner.. Håper inderlig at folk rundt dem er så raus og forståelsesfull, det regner jeg med de er.  Men allikevel det verste er for Wara og barna selv, deres egen selvfølelsene, respekt og stolthet det går utover, synes jeg.. 

Endret av Vestlandlove
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør seg så stakkarslig og hjelpesløs med krykkene, foten, redsel for sprøyter, ufør av stress, handikapbevis, fokus på stressball og ryggsmerter. Men så samtidig snakker om at hun ikke er som et persilleblad, påstår at hun er tøff osv. Hun fremstår enormt forvirret og merkelig. Hvis hun har fått legen sin til å ordne habdikapbevis for henne, så kanskje hun vil manipulere legen sin til å skrive legeerklæring på at hun ikke vil klare å sone. Ja, det tror jeg hun vil prøve på. Tror nesten det må være strategien hennes. Elden er overraskende taus.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sheila-S skrev:

Hun gjør seg så stakkarslig og hjelpesløs med krykkene, foten, redsel for sprøyter, ufør av stress, handikapbevis, fokus på stressball og ryggsmerter. Men så samtidig snakker om at hun ikke er som et persilleblad, påstår at hun er tøff osv. Hun fremstår enormt forvirret og merkelig. Hvis hun har fått legen sin til å ordne habdikapbevis for henne, så kanskje hun vil manipulere legen sin til å skrive legeerklæring på at hun ikke vil klare å sone. Ja, det tror jeg hun vil prøve på. Tror nesten det må være strategien hennes. Elden er overraskende taus.

Forvirret og merkelig? Hm.

Jeg syns hun fremstår utrolig manipulerende, og hun gjør andre forvirret. Stakkars folk rundt henne. 

Men klart. Et sted langt inne må en føle et snev av medlidenhet med henne. Hun er jo avslørt for lengst, og har en utrolig selektiv hukommelse. Det må ihverfall føles ensomt å være henne. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? said:

Forvirret og merkelig? Hm.

Jeg syns hun fremstår utrolig manipulerende, og hun gjør andre forvirret. Stakkars folk rundt henne. 

Men klart. Et sted langt inne må en føle et snev av medlidenhet med henne. Hun er jo avslørt for lengst, og har en utrolig selektiv hukommelse. Det må ihverfall føles ensomt å være henne. 

Godt sagt, det må være ensomt å være henne.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Vestlandlove skrev:

Hva er det sterkest kort Elden har å spille på? Hvor sannsynlig er det at saken blir henlagt ? 

Jeg kan ikke se at han har noen sterke kort, men vi får se hva han får til. Ikke henlagt, men frikjent. Tror løpet er kjørt, så kan ikke tro at det blir noen frikjennelse her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Som tiltalt i en straffesak kan du nekte å la deg avbilde, men da tegner de deg i stedet. Her tror jeg jammen jeg ville latt meg avbilde likevel om jeg var LB. Tegningene av henne er ikke flatterende: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rgL1VR/toeffingen-og-persillebladet

I denne artikkelen får vi også vite hvilken utdannelse hun har: grunnkurs sterkstrøm og flymekanikerlinjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sessan_ skrev:

«Jeg er ikke noe persilleblad som Tybring-Gjedde...»

Å komme med denne typen «stikk», helt ut av det blå, mener jeg vitner om mangel på sosiale antenner. At man tror man selv fremstår bedre ved å si slike ting, mens det egentlig bare svekker folks oppfatning av deg som person. Da har du potensielt en virkelighetsforståelse som ikke stemmer overens med slik folk flest ser verden. 

Enig.. ble veldig overrasket over den. Her viser hun vel sine «true colors».. hun er nok ikke den søte forsiktige grå husmora akkurat...

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Forvirret og merkelig? Hm.

Jeg syns hun fremstår utrolig manipulerende, og hun gjør andre forvirret. Stakkars folk rundt henne. 

Men klart. Et sted langt inne må en føle et snev av medlidenhet med henne. Hun er jo avslørt for lengst, og har en utrolig selektiv hukommelse. Det må ihverfall føles ensomt å være henne. 

100 % enig.

Har tidligere i tråden hevdet at hun sikkert må ha noen gode personlige egenskaper siden hun har hatt støttespillere som er villig til å følge henne så langt inn i «krigen», men nå bikker det mer og mer over i ren manipulering. Kommentaren er fullstendig upassende og den har jo kun en hensikt; å hevde deg selv.. 

1 time siden, Onkel Blå skrev:

Som tiltalt i en straffesak kan du nekte å la deg avbilde, men da tegner de deg i stedet. Her tror jeg jammen jeg ville latt meg avbilde likevel om jeg var LB. Tegningene av henne er ikke flatterende: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rgL1VR/toeffingen-og-persillebladet

I denne artikkelen får vi også vite hvilken utdannelse hun har: grunnkurs sterkstrøm og flymekanikerlinjen

Ikke overrasket over utdannelsen, blir mer og mer tydelig at L.B har vært opptatt av å gå sine egne veier og bryte med en god del normer. Det er jo vel og bra det, men totalt sett begynner det å gi mer og mer overblikk over hvem hun egentlig er: hun er selvsentrert, hun spiller spill og manipulerer. Hun er selvhevdende, bryter mye med normen. «Går sin egen vei». Synes hun blir mer skremmende for hver dag som går.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Onkel Blå
1 minutt siden, Raven.Writingdesk skrev:

Synes hun blir mer skremmende for hver dag som går.. 

Enig med deg i mye av det du skriver, og det er jo skremmende det hun har gjort. Hele dama er litt horror. 
Men - jeg har begynt å synes litt synd på henne. Vet det er teit, men kan du tenke deg å stå i retten dag etter dag og få privatlivet ditt brettet ut på den måten? Grusomt, også for resten av familien hennes vil jeg tro. 
Det er jo selvforskyldt, men hun har vel vært så blindet av hat at hun ikke så noen annen utvei. 
Tenker også på teaterfolka, mulig teaterstykket ikke var helt innafor, men Pia Roll ble jo faktisk siktet av politiet pga LB. Her grep LB rett inn i den frie kunstutøvelsen, og statsministeren rykket ut mot dem, Wara selv kalte teatret moralsk konkurs. Ei vanvittig suppe er dette - godt det går mot en oppklaring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Vestlandlove said:

 

Jeg begynner å få sympati for LB, virkelig. Hun har satt seg selv og Wara i en umulig situasjon. Gud må vite hvor vondt hun og Wara måtte ha det nå. Hvordan skal Wara gå videre i yrkesliv og ellers i liv generelt?  Hvordan skal barna møte sine venner.. Håper inderlig at folk rundt dem er så raus og forståelsesfull, det regner jeg med de er.  Men allikevel det verste er for Wara og barna selv, deres egen selvfølelsene, respekt og stolthet det går utover, synes jeg.. 

Det er sikkert et helvete for Wara og barna. Men er ikke gitt at Laila faktisk forstår hva hun har gjort og hva som skjer. Hun kan jo leve i en helt egen boble

For alt vi vet kan Laila være sikker på at hun blir frikjent og at alt vil ordne seg for henne.  Kanskje føler hun null skam over smerten hun har påført sine nærmeste. I hennes hode kan kanskje alt rettferdiggjøres med at teaterstykket hadde bilde av huset deres. 

Med tanke på veskene hennes virker det ikke som om hun tatt innover seg alvoret og  hvor mye hun har skadet familien. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Enig med deg i mye av det du skriver, og det er jo skremmende det hun har gjort. Hele dama er litt horror. 
Men - jeg har begynt å synes litt synd på henne. Vet det er teit, men kan du tenke deg å stå i retten dag etter dag og få privatlivet ditt brettet ut på den måten? Grusomt, også for resten av familien hennes vil jeg tro. 
Det er jo selvforskyldt, men hun har vel vært så blindet av hat at hun ikke så noen annen utvei. 
Tenker også på teaterfolka, mulig teaterstykket ikke var helt innafor, men Pia Roll ble jo faktisk siktet av politiet pga LB. Her grep LB rett inn i den frie kunstutøvelsen, og statsministeren rykket ut mot dem, Wara selv kalte teatret moralsk konkurs. Ei vanvittig suppe er dette - godt det går mot en oppklaring! 

Jeg hadde mer sympati med henne i starten, så for min del er medfølelsen mer og mer dalende for hver dag som går. At hun møter opp med disse absurde «statement veskene» i rettssalen synes jeg viser hvordan hun fortsetter å forholde seg til dette som om det hele er et (skue)spill.

Akkurat som at hun valset inn for å filme «Ways of seeing», og (påståelig) gjorde herverk mot egen bolig, - for å kunne berette om dette i ettertid til et lyttende publikum og etablere sin status deretter, - så fortsetter hun å valse inn i rettssalen med Donald Duck vesker, passiv aggressive angrep i øst og vest og en slags «verdensmester» holdning.

Kanskje har hun en ny «Havæk» gruppe på FB hun kan sitte å skrive skrøner i, samtidig som hun høster støttende emojier og nipper til rødvinen sin..

- Det er lite/ingenting ved hennes adferd som fremstår sympatisk, medmenneskelig eller «normal». 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Vestlandlove said:

Etter dagens runde i rettssalen , hva tenker Wara og Elden nå??  Er det PST og Kripos som er totalt inkompetente, de vet rett og slett hva de driver med? Eller alt er bare ren tilfeldig, rett og slett, så uendelig uheldig at disse sammentreffene og tilfeldighetene måtte bare skje med / mot LB? Angrer Elden nå at han tok oppdraget? 
 

Det å forsvare skyldige og uskyldige er jo jobben til Elden og virker som han elsker den jobben. I tillegg virker han å like saker med mye medieomtale. Så nei tror ikke han angrer på at han tok oppdraget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...