Gjest Onkel Blå Skrevet 10. september 2020 #941 Del Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, Gayfish skrev: Håper det blir en dugelig straff. Blir for svakt å skylde på psykiatri. Det er forskjell på det å forklare slike handlinger utfra en eventuell psykiatrisk diagnose og det å skylde på psykiatri. Straff får man uansett så lenge man er tilregnelig. Det er ingenting i denne saken som peker mot at en utilregnelig person står bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 10. september 2020 #942 Del Skrevet 10. september 2020 (endret) 8 minutter siden, Onkel Blå said: Det er forskjell på det å forklare slike handlinger utfra en eventuell psykiatrisk diagnose og det å skylde på psykiatri. Straff får man uansett så lenge man er tilregnelig. Det er ingenting i denne saken som peker mot at en utilregnelig person står bak Jeg vil si at det er ganske kreativt det hele. Er ikke overrasket over tanken til tiltalte om Høstutstillingen. Det kunne gått hjem. Jeg skal si det som det er: Jeg tror hun kan ha vært hypnotisert. Så får dere dømme meg. Endret 10. september 2020 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 10. september 2020 #943 Del Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, T-Rex skrev: Jeg vil si at det er ganske kreativt det hele. Er ikke overrasket over tanken til tiltalte om Høstutstillingen. Det kunne gått hjem. Debuten hennes skulle være en svart boks som skulle fungere som ekkokammer 🙂 Jo, enig med deg; kreativt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 10. september 2020 #944 Del Skrevet 10. september 2020 (endret) Balladen om Bombe-Laila og hennes mann, justisministeren Endret 10. september 2020 av blasfeminist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gayfish Skrevet 10. september 2020 #945 Del Skrevet 10. september 2020 11 minutter siden, Onkel Blå skrev: Det er forskjell på det å forklare slike handlinger utfra en eventuell psykiatrisk diagnose og det å skylde på psykiatri. Straff får man uansett så lenge man er tilregnelig. Det er ingenting i denne saken som peker mot at en utilregnelig person står bak Godt poeng. Jeg ser at det er strafferamme på 16 år, og satser på at vi ender opp i øvre halvdel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 10. september 2020 #946 Del Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg vil si at det er ganske kreativt det hele. Er ikke overrasket over tanken til tiltalte om Høstutstillingen. Det kunne gått hjem. Jeg skal si det som det er: Jeg tror hun kan ha vært hypnotisert. Så får dere dømme meg. Hypnotisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 10. september 2020 #947 Del Skrevet 10. september 2020 (endret) 2 minutter siden, SoWhat? said: Hypnotisert? Ja. Hypnotisert. Det vil ikke være anstendig av meg å ikke si det, selv om Laila er min rake motsetning politisk, og kanskje ellers også. Endret 10. september 2020 av T-Rex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 10. september 2020 #948 Del Skrevet 10. september 2020 6 minutter siden, T-Rex skrev: Ja. Hypnotisert. Det vil ikke være anstendig av meg å ikke si det, selv om Laila er min rake motsetning politisk, og kanskje ellers også. Hvor skulle hun ha blitt hypnotisert? Eller av hvem? Kan du forklare litt av hva du mener her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 10. september 2020 #949 Del Skrevet 10. september 2020 Jeg klarer liksom ikke å slutte og tenke på at dette startet fordi hun ikke ville være offentlig, og ble krenket fordi noen avslørte kun bilder av huset. Og så lager hun en gedigen skandale som gjør at ingen vil glemme henne. Litt som TH som alltid har holdt seg unna offentligheten. Og så blir han den mest omtalte mann i lengre perioder.. Det er forbi ironisk... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 10. september 2020 #950 Del Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg klarer liksom ikke å slutte og tenke på at dette startet fordi hun ikke ville være offentlig, og ble krenket fordi noen avslørte kun bilder av huset. Og så lager hun en gedigen skandale som gjør at ingen vil glemme henne. Litt som TH som alltid har holdt seg unna offentligheten. Og så blir han den mest omtalte mann i lengre perioder.. Det er forbi ironisk... Skjebnens ironi! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 10. september 2020 #951 Del Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, Onkel Blå skrev: Skjebnens ironi! 🙂 Det kan man også si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 10. september 2020 #952 Del Skrevet 10. september 2020 1 time siden, Onkel Blå skrev: I 2018, da Tor Mikkel Wara var justisminister, var grunnlønnen for statsråder 1.365.014,- Med alle tilleggene er lønna betraktelig høyere. Da lurer jeg egentlig bare på hva han tjente i First House. Han hadde en skattbar inntekt på 2,6 mill året før han ble statsråd. Men deler av inntekten er utbytte fra First House og ikke lønnsinntekt. Står i artikkelen at utbyttet til Ware i snitt er rundt 500 tusen i året. Så da blir lønnen rundt 2 millioner. Men det bare et estimat. https://www.dagbladet.no/nyheter/norges-nye-justisminister-har-solgt-aksjene-sine-i-first-house/69674472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 10. september 2020 #953 Del Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Han hadde en skattbar inntekt på 2,6 mill året før han ble statsråd. Men deler av inntekten er utbytte fra First House og ikke lønnsinntekt. Står i artikkelen at utbyttet til Ware i snitt er rundt 500 tusen i året. Så da blir lønnen rundt 2 millioner. Men det bare et estimat. https://www.dagbladet.no/nyheter/norges-nye-justisminister-har-solgt-aksjene-sine-i-first-house/69674472 Takk! Jammen, betaler de godt i den bransjen, men fortsatt fortjener ikke statsrådlønnen betegnelsen luselønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idakaste Skrevet 10. september 2020 #954 Del Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, Onkel Blå skrev: Generelt tenker jeg at man må være lettkrenket, tolke alt i verste mening, være paranoid, kjede seg, ikke jobbe, ha lett for å bli fiendtlig innstilt, konspirere med likesinnede. Rett og slett inneha en personlighetsforstyrrelse eller flere. Etterhvert som saken skrider fram, vil vi se om dette passer inn i denne saken Jeg tenker nok som deg at man må lide av en eller flere personlighetsforstyrrelser for å gjennomføre dette. Om Laila er skyldig var nok utgangspunktet for handlingene krenkelsen hun opplevde da teateret filmet huset deres. Kan jo nesten virke som dette ble en slags besettelse for henne. Synes også hun fremstår merkelig begeistret for mye oppmerksomhet rundt egen person, særlig til å være en person som selv sier hun ble tvunget ut i offentlighetens lys av teateret. Kanskje den første trusselhendelsen ble gjennomført på impuls? Jeg tenker sympatien og oppmerksomheten som strømmet inn rundt det hele kan ha bidratt til at det ble gjentatt. Etter å ha lest de filter nyheter sakene om de gamle dommene hvor psykologen knytter stjelingen og svindlingen hennes opp mot «behov for spenning i livet» tenker jeg at også denne typen behov kunne ha motivert noen av disse trusselhendelsene. Kanskje det ble et slags kick når det gikk under radaren hos PST ? Å pushe grensene for hva det var mulig å komme unna med kan også ha blitt til en slags besettelse her. Det blir veldig spennende å følge med neste uke 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 10. september 2020 #955 Del Skrevet 10. september 2020 5 minutter siden, Idakaste skrev: Jeg tenker nok som deg at man må lide av en eller flere personlighetsforstyrrelser for å gjennomføre dette. Om Laila er skyldig var nok utgangspunktet for handlingene krenkelsen hun opplevde da teateret filmet huset deres. Kan jo nesten virke som dette ble en slags besettelse for henne. Synes også hun fremstår merkelig begeistret for mye oppmerksomhet rundt egen person, særlig til å være en person som selv sier hun ble tvunget ut i offentlighetens lys av teateret. Kanskje den første trusselhendelsen ble gjennomført på impuls? Jeg tenker sympatien og oppmerksomheten som strømmet inn rundt det hele kan ha bidratt til at det ble gjentatt. Etter å ha lest de filter nyheter sakene om de gamle dommene hvor psykologen knytter stjelingen og svindlingen hennes opp mot «behov for spenning i livet» tenker jeg at også denne typen behov kunne ha motivert noen av disse trusselhendelsene. Kanskje det ble et slags kick når det gikk under radaren hos PST ? Å pushe grensene for hva det var mulig å komme unna med kan også ha blitt til en slags besettelse her. Det blir veldig spennende å følge med neste uke Interessant innlegg. Enig i alt du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idakaste Skrevet 10. september 2020 #956 Del Skrevet 10. september 2020 4 timer siden, Gayfish skrev: Håper det blir en dugelig straff. Blir for svakt å skylde på psykiatri. Skal mye til å bli erklært strafferettslig utilregnelig, det vil nok ikke skje i denne saken. Handlingene er åpenbart begått av noen som er kapable til å planlegge og gjennomføre noe relativt avansert og kreativt. Ikke noen som ikke vet hva de holder på med. Det sitter mange i fengsel med diverse personlighetsforstyrrelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 11. september 2020 #957 Del Skrevet 11. september 2020 Ryddet for avsporinger og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 11. september 2020 #958 Del Skrevet 11. september 2020 12 timer siden, Idakaste skrev: Jeg tenker nok som deg at man må lide av en eller flere personlighetsforstyrrelser for å gjennomføre dette. Om Laila er skyldig var nok utgangspunktet for handlingene krenkelsen hun opplevde da teateret filmet huset deres. Kan jo nesten virke som dette ble en slags besettelse for henne. Synes også hun fremstår merkelig begeistret for mye oppmerksomhet rundt egen person, særlig til å være en person som selv sier hun ble tvunget ut i offentlighetens lys av teateret. Kanskje den første trusselhendelsen ble gjennomført på impuls? Jeg tenker sympatien og oppmerksomheten som strømmet inn rundt det hele kan ha bidratt til at det ble gjentatt. Etter å ha lest de filter nyheter sakene om de gamle dommene hvor psykologen knytter stjelingen og svindlingen hennes opp mot «behov for spenning i livet» tenker jeg at også denne typen behov kunne ha motivert noen av disse trusselhendelsene. Kanskje det ble et slags kick når det gikk under radaren hos PST ? Å pushe grensene for hva det var mulig å komme unna med kan også ha blitt til en slags besettelse her. Det blir veldig spennende å følge med neste uke Gode poenger her. Ser ut som om hun fikk blod på tann, ja. Det skal bli interessant å følge med videre og ikke minst hva straffen blir på (jeg kan ikke tro annet enn at hun blir dømt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 11. september 2020 #959 Del Skrevet 11. september 2020 Virkeligheten overgår alt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 11. september 2020 #960 Del Skrevet 11. september 2020 Hun sier hun aldri har brukt antipsykotika. Kan myndighetene be om bevis for dette eller hindrer taushetsplikten dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå