Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

På 12.9.2020 den 8.49, Korpsnerden skrev:

Hvorfor støtter Wara samboeren sin så ubetinget?

1. Har hun noe på ham som han ikke vil skal komme ut? 

2. Er han medskyldig i iscenesettelsen av disse tingene, men de har bestemt seg for at hun skal ta støyten og håper på frifinnelse? 

3. Har han fått tunnelsyn som pårørende til en psykisk syk person, og fornekter at hun trenger hjelp? 

4. Han tror hun er 100% uskyldig? 

5. Annet? 

Ingen av dine forslag passer, synes jeg.  Tror han rett og slett støtter en psykisk syk partner som er mor til hans barn i en krevende tid. 

Endret av tirben
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, tirben skrev:

Ingen av dine påstsndander passer, synes jeg.  Tror han rett og slett støtter en psykisk syk partner som er mor til hans barn i en krevende tid. 

Det er ingen påstander, det er spørsmål, og et av mine spørsmål passet ditt svar - 5. Annet? 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
1 time siden, Korpsnerden skrev:

Hvorfor støtter Wara samboeren sin så ubetinget?

1. Har hun noe på ham som han ikke vil skal komme ut? 

2. Er han medskyldig i iscenesettelsen av disse tingene, men de har bestemt seg for at hun skal ta støyten og håper på frifinnelse? 

3. Har han fått tunnelsyn som pårørende til en psykisk syk person, og fornekter at hun trenger hjelp? 

4. Han tror hun er 100% uskyldig? 

5. Annet? 

Gjenstår å se hva som kommer frem når han skal legge frem sin forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt at Wara kanskje er ganske redd for hva som kan skje hvis han går fra henne jeg, med både den ene og den andre. Tror han kommer til å "tro" på og støtte henne uansett hva som kommer frem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet virkelig ikke, men lurer på om han har bestemt seg for å støtte henne gjennom denne saken, og så gå. Blir. veldig spennende å høre forklaringen hans, er han virkelig helt blind? Blir ikke overrasket om han nekter å forklare seg på enkelte punkter eller evt. sier vet ikke/husker ikke, men det vil jo evt. være løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Wara er i interesse av at hun skal bli dømt uskyldig, også for sin egen skyld. Det hadde jo vært best for han og. Han vil nok støtte henne i denne vanskelige tiden. Hva han vil gjøre etterpå er mer uklart. De har jo voksne barn, så barna holder dem ikke sammen på samme måte som hvis de var yngre. Wara sitter trygt i jobben i first house. Det er verre for henne om de går fra hverandre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Idakaste skrev:

Men dette var tilbake i 2019, da hadde de vel ikke endret ordningen enda? Men tror absolutt det er en mulighet for at noen kan ha glemt å tømme kassene.

Da var det gammel ordning om levering kun på hverdager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Korpsnerden skrev:

Hvorfor støtter Wara samboeren sin så ubetinget?

1. Har hun noe på ham som han ikke vil skal komme ut? 

2. Er han medskyldig i iscenesettelsen av disse tingene, men de har bestemt seg for at hun skal ta støyten og håper på frifinnelse? 

3. Har han fått tunnelsyn som pårørende til en psykisk syk person, og fornekter at hun trenger hjelp? 

4. Han tror hun er 100% uskyldig? 

5. Annet? 

Har tenkt mye på det samme. Det er vanskelig å tro på at familien ikke har lagt merke til annen snodig oppførsel opp gjennom om det er Laila som har gjort dette. Rart om noen skulle gå fra 0 til 100 på en slik måte. Det er jo de tre gamle dommene, men man burde forvente å kunne se andre ting også i mellomrommet fra den gang til dagens trusselhendelser. Har hun i andre situasjoner fremstått svært lettkrenket? Hvordan har hun fungert i relasjoner til andre mennesker? Har hun fungert godt eller dårlig relasjoner til andre mennesker. Opprettholdt mange og gode vennskap? Har det blitt lagt merke til problemer med impulskontroll? Har hun sluttet å stjele eller bare sluttet å bli tatt? Har hun blitt tatt mye i løgn? Hva slags forhold har hun til rus. Annen type spenningssøkende oppførsel? Er ikke sikker, men fikk inntrykket av at Wara ikke visste om de gamle dommene. Har hun klart å skjule andre ting fra familien? 

Det må jo være en forferdelig skvis å være i, om han faktisk er veldig klar over psykiske plager av lignende karakter hos Laila, men ikke egentlig kan snakke om dem uten å risikere i inkriminere henne enda mer enn hun allerede klarer selv. Hun har jo åpenbart ingen interesse av en slik vinkling. 

Det er sikkert også mulig at han ser på henne som 100 prosent uskyldig. Kanskje har en litt unormal oppførsel blitt normalisert innad i familien. Det er ikke alltid man er villig til å se de verste sidene til menneskene man er glad i.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han har sett mye rar oppførsel fra henne tidligere.  Det kunne vi også lese når krangelen på messenger ble opplest. Det må være så slitsomt å være sammen med en så selvsentrert person.  Han tror neppe hun er uskyldig,  men føler kanskje at han må være lojal likevel? Kanskje han føler hun trenger han nå? 

Blir interessant om han forklarer seg,  men som samboer med tiltalte, kan han nekte.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
15 minutter siden, trioving skrev:

Vet noen hvor lenge saken skal vare, og når det er ventet dom?

Retten har satt av 10 uker til å behandle saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
27 minutter siden, tirben skrev:

Klart han har sett mye rar oppførsel fra henne tidligere.  Det kunne vi også lese når krangelen på messenger ble opplest. Det må være så slitsomt å være sammen med en så selvsentrert person.  Han tror neppe hun er uskyldig,  men føler kanskje at han må være lojal likevel? Kanskje han føler hun trenger han nå? 

Blir interessant om han forklarer seg,  men som samboer med tiltalte, kan han nekte.  

Det er jo også grunnen til at man ikke har vitneplikt mot ens nærmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, tirben skrev:

Klart han har sett mye rar oppførsel fra henne tidligere.  Det kunne vi også lese når krangelen på messenger ble opplest. Det må være så slitsomt å være sammen med en så selvsentrert person.  Han tror neppe hun er uskyldig,  men føler kanskje at han må være lojal likevel? Kanskje han føler hun trenger han nå? 

Blir interessant om han forklarer seg,  men som samboer med tiltalte, kan han nekte.  

Ser det er satt av tid til hans forklaring. I tillegg til den ene datteren og hennes kjæreste mener jeg. Men det er vel kanskje ikke sikkert at dette skjer uansett? Får vel bare se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Idakaste skrev:

Ser det er satt av tid til hans forklaring. I tillegg til den ene datteren og hennes kjæreste mener jeg. Men det er vel kanskje ikke sikkert at dette skjer uansett? Får vel bare se hva som skjer. 

Mener det var 24 oktober han skal forklare seg. Jeg stusset over at hun måtte ta seg en varm dusj før hun sjekket hærverket første gang. De fleste ville løpt ut for å se i ren forskrekkelse over hva sim hadde skjedd. Det ville vært rart om hun ble dømt uskyldig i denne saken.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, himmeloghav skrev:

Mener det var 24 oktober han skal forklare seg. Jeg stusset over at hun måtte ta seg en varm dusj før hun sjekket hærverket første gang. De fleste ville løpt ut for å se i ren forskrekkelse over hva sim hadde skjedd. Det ville vært rart om hun ble dømt uskyldig  i denne saken.

Ingen blir "dømt uskyldig", de blir frifunnet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oida skrev:

Ingen blir "dømt uskyldig", de blir frifunnet.

Er ikke det det samme? Ikke skyldig. 

Endret av himmeloghav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wara skal vitne til uken. Står på aftenpostens sider. Her står det om å opprette falske profiler på facebook. https://www.ung.no/oss/kriminalitet/politi/185604.html 

https://www.ung.no/oss/selvfølelse/277152.html

Synes det er rart at det ikke finnes noen vitner til den siste hendelsen hvor hun kom kjørende hjem med stoffremser og bensinflasker bak bilen. Noen må jo ha reagert på dette og i dag kan alle ta bilder med mobiltelefonen. 

Endret av himmeloghav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

 Et av de underligste punktene i Bertheussens forklaring er at hun skal ha blitt opprørt og følt seg invadert av et uklart bilde av huset på en teaterscene, men ikke blitt redd av de fysiske angrepene og truslene mot hennes eget hjem. Det siste framstår i alle fall for meg som langt mer skremmende, og i en slik situasjon tror jeg at jeg ville vært villig til å gå med på det meste politiet foreslo av sikkerhetstiltak. Det var ikke Bertheussen.

https://www.dagbladet.no/meninger/logn-i-apen-rett/72832947

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Mikkel: "Noen har tegnet et hakekors på bilen vår!"

Laila Anita: "Tar meg en dusj jeg."

What? 😅

Dette blir ikke pent. Vanskelig å holde tråden i alle løgnene. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...