Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, himmeloghav skrev:

Tror du ikke da dette budet ville tatt kontakt med politiet nå etter medieoppmerksomheten om saken? Mulig vedkommende er betalt for å holde munn. Hvis hun la det i en postkasse etter 17 fredag, blir det ikke sendt og stemplet før mandag. Ikke alle postkasser som blir tømt hver dag heller tror jeg. 

Mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Cammomillo skrev:

Denne pakken var stemplet noen dager etter at hun var reist til USA? Det kan jo være bare flaks.. enten at posten har vært treig, f.eks har hun lagt den i en rød postkasse etter henting den dagen, så har den ligget der et døgn, så tar det en stund før den blir sendt videre i systemet og stemplet..

Jeg tror det der er noe man ganske lett kan trikse med uten medhjelper. Få et bud til å levere den inn går sikkert også an..

Posthyller i kontorfellesskap? Posthyller på en skole? Da jeg gikk på folkehøyskole ville dette vært en mulighet. Tror også dette fint kan gjøres uten en medhjelper. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
42 minutter siden, himmeloghav skrev:

Tror du ikke da dette budet ville tatt kontakt med politiet nå etter medieoppmerksomheten om saken? Mulig vedkommende er betalt for å holde munn. Hvis hun la det i en postkasse etter 17 fredag, blir det ikke sendt og stemplet før mandag. Ikke alle postkasser som blir tømt hver dag heller tror jeg. 

Du kan legge en pakke på trappa eller i postkassen som blir hentet av et bud, uten å møte personen.. Men ja, det blir jo registrert en eller annen plass, mtp betalingsmåte og adressen det hentes på.

Ja, og godt poeng det du skriver med rød postkasse på en fredag. Eventuelt velge en postasse med omhu. Hentetider bruker jo å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
7 minutter siden, Idakaste skrev:

Posthyller i kontorfellesskap? Posthyller på en skole? Da jeg gikk på folkehøyskole ville dette vært en mulighet. Tror også dette fint kan gjøres uten en medhjelper. 

Kanskje man kan sende med dobbel konvolutt - sende det først til et post-i-butikk, som åpner, med lapp om å sende brevet videre😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SoWhat? skrev:

Mulig...

Her måte jeg faktisk gå inn og sjekke datoen 26. April 2019. Dagen de forlot landet på var faktisk en fredag, så mulig den røde postkasse teorien kan ha noe for seg altså.

CE43F5A0-B72F-432A-9E2C-10D24E48AA10.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cammomillo skrev:

Kanskje man kan sende med dobbel konvolutt - sende det først til et post-i-butikk, som åpner, med lapp om å sende brevet videre😆 

😅😅😅😅kanskje jeg skal teste ut den der i praksis. Gjøre litt undersøkelser i felten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cammomillo
5 minutter siden, Idakaste skrev:

Her måte jeg faktisk gå inn og sjekke datoen 26. April 2019. Dagen de forlot landet på var faktisk en fredag, så mulig den røde postkasse teorien kan ha noe for seg altså.

CE43F5A0-B72F-432A-9E2C-10D24E48AA10.jpeg

De (pst/aktoratet) burde jo heller tro at det er mer logisk enn en medhjelper.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cammomillo skrev:

De (pst/aktoratet) burde jo heller tro at det er mer logisk enn en medhjelper.. 

Enig! Det er vel kanskje bare det at noe sånt kan skape mer rom for tvil enn om man faktisk klarer å finne en medhjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
Akkurat nå, Idakaste skrev:

😅😅😅😅kanskje jeg skal teste ut den der i praksis. Gjøre litt undersøkelser i felten. 

😆 Bare ikke send noe hjemmelaga pulver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cammomillo skrev:

😆 Bare ikke send noe hjemmelaga pulver..

Skal sjekke om jeg har noe gamle vitaminpiller oppi skapet jeg kan knuse🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Ingen psykose i bildet. Det jeg ser for meg er en bitter, hevngjerrig dame som har høye tanker om seg selv, mulig også hun kjeder seg hjemme og prøver å verne om den lille bobla hun befinner seg i. Så blir denne besettelsen så stor at hun må "ta" teaterstykket og få sympati av folket. Tror hun godtet seg mens spillet var god, det gikk første gangen så hvorfor ikke bare fortsette med det? Og hun fortsatte, og ble til slutt tatt.

Noen ganger kan en bagatell virke stor og skummel og fæl hvis man bare mater den og gir den FOR mye oppmerksomhet, noe jeg synes hun gjorde mtp teaterstykket. 

Dama formulerer seg veldig bra og kan å snakke for seg selv, og dette er en god bevis på det:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zLKB1r/de-kaller-det-kunst-jeg-kaller-det-en-grov-invasjon-av-mitt-privatliv

Så psykose og alt dette er bare tull, hun hadde bare altfor mye sinne inni seg som hun trodde hun kunne få ut på denne måten. Jeg tror også at hun tenkte at truslene ikke var noe farlig for familien hennes ettersom hun selv stod bak de og hadde "kontroll" ironisk nok.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Idakaste skrev:

Her måte jeg faktisk gå inn og sjekke datoen 26. April 2019. Dagen de forlot landet på var faktisk en fredag, så mulig den røde postkasse teorien kan ha noe for seg altså.

CE43F5A0-B72F-432A-9E2C-10D24E48AA10.jpeg

Posten leverer vel kun 3 dager i uka nå. Da blir jo også posten forsinket i forhold til levering og stempling? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Idakaste skrev:

Her måte jeg faktisk gå inn og sjekke datoen 26. April 2019. Dagen de forlot landet på var faktisk en fredag, så mulig den røde postkasse teorien kan ha noe for seg altså.

CE43F5A0-B72F-432A-9E2C-10D24E48AA10.jpeg

Det kan jo stemme det. Men de var jo litt av en "venninnegjeng" som traff hverandre på nett også da. Eksen til Sandberg og eksen til Anundsen(?) og Typring Gjedde. Kan hende de delte en del privat som de ikke ville skulle komne ut. Sandberg var jo et yndet samtaleemne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, lysestake skrev:

Det er Ingen psykose i bildet. Det jeg ser for meg er en bitter, hevngjerrig dame som har høye tanker om seg selv, mulig også hun kjeder seg hjemme og prøver å verne om den lille bobla hun befinner seg i. Så blir denne besettelsen så stor at hun må "ta" teaterstykket og få sympati av folket. Tror hun godtet seg mens spillet var god, det gikk første gangen så hvorfor ikke bare fortsette med det? Og hun fortsatte, og ble til slutt tatt.

Noen ganger kan en bagatell virke stor og skummel og fæl hvis man bare mater den og gir den FOR mye oppmerksomhet, noe jeg synes hun gjorde mtp teaterstykket. 

Dama formulerer seg veldig bra og kan å snakke for seg selv, og dette er en god bevis på det:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zLKB1r/de-kaller-det-kunst-jeg-kaller-det-en-grov-invasjon-av-mitt-privatliv

Så psykose og alt dette er bare tull, hun hadde bare altfor mye sinne inni seg som hun trodde hun kunne få ut på denne måten. Jeg tror også at hun tenkte at truslene ikke var noe farlig for familien hennes ettersom hun selv stod bak de og hadde "kontroll" ironisk nok.. 

Det kunne jo skade dem om bilen eksploderte eller om huset tok fyr. Der hadde hun vel ikke helt kontroll? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, himmeloghav skrev:

Det kunne jo skade dem om bilen eksploderte eller om huset tok fyr. Der hadde hun vel ikke helt kontroll? 

Det er helt sant, men jeg tror at hun trodde at hun hadde kontroll siden hun selv stod bak dette. Kanskje hun tenkte at hun kunne stoppe det selv om brann er noe man aldri kan tulle med. Det er mye hun trodde var riktig og som gikk galt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert at postkassene blir tømt hver dag på hverdager. Jeg spurte ett sted om de visste når den ble tømt, men det kunne de ikke svare på. Ikke alle postkasser som er i tilknytning til postkontor eller post i butikk og de tømmes kanskje ikke like ofte? 
 

Artikkel om en postkasse hvor posten glemte å tømme. https://www.rb.no/lokale-nyheter/posten-tomte-ikke-postkassa/s/1-95-5420046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den episoden hvor hun skulle ut en times ærend og kom hjem med stoffremser på bilen med bensinflasker på. Noen må jo ha lagt merke til det og hun må jo ha gjort det selv? Hun var innom røa senter, smestad gjenbruksstasjon bl.a. Det er steder med kamerovervåkning. Hun må ha stoppet et sted og hengt de på selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, himmeloghav skrev:

Posten leverer vel kun 3 dager i uka nå. Da blir jo også posten forsinket i forhold til levering og stempling? 

Men dette var tilbake i 2019, da hadde de vel ikke endret ordningen enda? Men tror absolutt det er en mulighet for at noen kan ha glemt å tømme kassene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, himmeloghav skrev:

Den episoden hvor hun skulle ut en times ærend og kom hjem med stoffremser på bilen med bensinflasker på. Noen må jo ha lagt merke til det og hun må jo ha gjort det selv? Hun var innom røa senter, smestad gjenbruksstasjon bl.a. Det er steder med kamerovervåkning. Hun må ha stoppet et sted og hengt de på selv. 

Ja. Det virker jo mest sannsynlig at hun selv har hengt det på et eller annet sted på veien. Er det bekreftet at hun faktisk har vært på de stedene av noen andre enn henne selv? Jeg regner med at PST må ha undersøkt om hun er fanget opp av noen kameraer eller om noen faktisk kan bekrefte at hun har vært på de stedene. Finnes kanskje mer øde steder på veien hvor hun kunne ha gjort dette ubemerket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor støtter Wara samboeren sin så ubetinget?

1. Har hun noe på ham som han ikke vil skal komme ut? 

2. Er han medskyldig i iscenesettelsen av disse tingene, men de har bestemt seg for at hun skal ta støyten og håper på frifinnelse? 

3. Har han fått tunnelsyn som pårørende til en psykisk syk person, og fornekter at hun trenger hjelp? 

4. Han tror hun er 100% uskyldig? 

5. Annet? 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...