Gå til innhold

Leiligheten har ligget ute i et halvt år, ingen har kommet på visning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte selge hele 300 tusen under takst for å få selge!

Anonymkode: d8712...205

Hvor da? 

Anonymkode: a7d65...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det var den jeg fant (som er den eneste som passer dine kriterier) så er det to grunner til at den ikke blir solgt. 

1. Bildene er ikke spesielt gode, interiør og ting hjelper ikke. 

2. Plasseringen er ikke kjempegunstig og jeg tror rett og slett det er det dere plages med. 

Det virker som en flott oppstartsbolig for en fersk barnefamilie, men det virker på meg som at det finnes flere (mer?) attraktive boliger i "nær"området for barnefamilier. Enten må dere bare ha is i magen, eller så må dere senke prisen (tror ikke sistnevnte vil hjelpe nevneverdig mye). 

Ville også skrevet en mer utfyllende annonse på finn :) lykke til med salget! 

Anonymkode: b1dfb...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ofte å leie inn interiørkonsulent.

Anonymkode: ee381...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mini-krakk da vi skulle selge for noen år siden. Megler anbefalte kraftig kutt i pris, men vi valgte å ta den ut av markedet i 6mnd. Vips så ga den prisrekord. Eneste kjipe var at megler fikk mye provisjon uten å egentlig gjøre jobben sin😑

Og han stod frem i avisen og skrøt av boligsalget🤬

Anonymkode: 1170a...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme situasjon. Sliter med salg av vår bolig. Har gått ned 700 000,- under prisantydning uten at det hjelper. Har hatt boligen ute i 3 mnd. Kun 7 stykker på visning.

Anonymkode: 3aaa7...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i samme situasjon. Sliter med salg av vår bolig. Har gått ned 700 000,- under prisantydning uten at det hjelper. Har hatt boligen ute i 3 mnd. Kun 7 stykker på visning.

Anonymkode: 3aaa7...b18

Vår bolig lå også ute i tre mnd. Hadde kun 1-2 på hver av de tre fellesvisningene. Hadde en rekke privatvisninger, men fikk solgt til slutt for 50 000 under prisantydning. Ikke alltid at det er prisen som er avgjørende. Noen ganger er det bare at man må treffe på de rette kjøperne. 

Anonymkode: 3870d...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.3.2019 den 12.40, Stille skrev:

Leiligheten ligger på Østlandet. I følge megler har ingen lastet ned prospektet og det har heller aldri møtt noen på visning. Vi har nå 6 mnd på oss fra banken. Vår opprinnelige megler skiftet jobb, vi fikk derfor ny megler, en som skal være blandt de beste i området, men men... reisen i magen sliter på... rådvill nå altså. 

Hm, ingen på visning etter flere visninger? Tidspunktet har mye å si for visninger Jeg slet med å komme på enkelte visninger da jeg lette etter leilighet fordi jeg ikke rakk pga jobben (jeg pendler).  Det beste er å ta en visning lørdag og en påfølgende søndag, så har folk bedre mulighet. Prisen er jo veldig lav for 85kvm så kanskje det er beliggenheten som er problemet? 

Anonymkode: b65e4...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Vi er i samme situasjon. Sliter med salg av vår bolig. Har gått ned 700 000,- under prisantydning uten at det hjelper. Har hatt boligen ute i 3 mnd. Kun 7 stykker på visning.

Anonymkode: 3aaa7...b18

Vi har også gått ned 700 000. Kommer like få på visning som da prisen var høyere, så vet ikke hvor mye det har å si. Hvor i landet er det dere selger? 

Anonymkode: a7d65...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også gått ned 700 000. Kommer like få på visning som da prisen var høyere, så vet ikke hvor mye det har å si. Hvor i landet er det dere selger? 

Anonymkode: a7d65...cc0

Stor by på Østlandet.

Anonymkode: 3aaa7...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en meget frustrerende situasjon. Forsøker å selge leiligheten vår på 83kvd, vi har satt ned prisen tee ganger, nesten 150 tusen under takst. Vi har hatt flere visninger, både helger og kvelder og til varierte tidspunkt. Vi har byttet på bildene og annonsen. Vi har til og med tatt den av markedet i en periode. Noe av det som er mest frustrerende er disse søylene på Finn,  hele 20! personer har lagret annonsen og flere har sett på den over både 5 og 10 ganger. Hva skal jeg gjøre? banken gir oss kun 6 mnd til med mellomfinansiering og utleie blir jo for en meget kort periode og vi må ha den ute før salg samtidig. What to do?! 

Anonymkode: 8d568...ccb

Selling house often needs some luck, it's not only the market, the price, the location and the quality of the house itself that count. You just need to 'hit' only one potential buyer at the right time, one is all you need though two is better.. When I was selling my little house, only 3 viewers showed up during the first day of open-house. The second day Nobody came, none, nobody!!! My neighbor said it was way too  pricy considering the location, quality and the standard of the house (no significant improvement has been done for the past 20 years). At that time, I had already bought an old house for 8 million kr that needed a lot of  improvement. I panicked!!! My agent was very disappointed. It was a sleepless night, I can tell you that.. The day after my agent got an offer, we gave an counter-offer, the buyer accepted my counter-offer. Deal closed.  That was such an emotional roller-coaster within 12 hours. What a ride!! 

I share my story with you to let you know that things may suddenly take an unexpected turn. :) 

Wish you the very best of luck! 

Anonymkode: 1fd4c...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert om megleren er kapabel, Ts?

Jeg har kjøpt to boliger i mitt liv, hver gang av meglere så inkompetente at jeg har endt opp med å få info om boligen fra ansatte på økonomi-kontoret i meglerfirmaet. 

Ikke undervurder inkompetanse.

Steg 1 når du skal selge bolig: gå på visning. Noter navnet og firmaet på megler. Er megler fra firma A udugelig? Vrak hele meglerfirmaet. Et firma som har inkompetente ansatte er enda mer inkompetent enn megleren. Så går du på visninger og snakker med folk til du finner et vettugt firma i ditt nabolag (her er det kun nett firma som er noenlunde oppegående - resten skulker unna visninger, lyver om at de har snakket med kjøpere og er helt ute og kjører)

Mitt råd er: kanseler kontrakten om du kan det. (En har ofte salgsgaranti). Selg heller selv enn å bruke en dårlig megler.

Steg 2: du skal selge noe til over en mill. Gjør deg litt flid. Kan bruke noen titals tusen på styling for en mill..

Steg 3: ikke overvurder kjøperen. Folk flest har ikke peiling på bolig. De kjøper drømmen om idyll, så selg idyll. Ikke selg standard eller praktisk levd liv - Kjøpere flest går for overflate. 

 

Anonymkode: 5195f...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Stor by på Østlandet.

Anonymkode: 3aaa7...b18

Det stiller jo saken i et litt annet lys. Boligmarkedet i Oslo er jo veldig ganske godt. Må være noe alvorlig feil med prisingen deres.

Anonymkode: d643a...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stiller jo saken i et litt annet lys. Boligmarkedet i Oslo er jo veldig ganske godt. Må være noe alvorlig feil med prisingen deres.

Anonymkode: d643a...d80

Spørs hvor i Oslo.. Ikke alle bydelene i Oslo er like attraktive..

Anonymkode: 1fd4c...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stiller jo saken i et litt annet lys. Boligmarkedet i Oslo er jo veldig ganske godt. Må være noe alvorlig feil med prisingen deres.

Anonymkode: d643a...d80

Man mener nok ikke Oslo når man skriver stor by på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en meget frustrerende situasjon. Forsøker å selge leiligheten vår på 83kvd, vi har satt ned prisen tee ganger, nesten 150 tusen under takst. Vi har hatt flere visninger, både helger og kvelder og til varierte tidspunkt. Vi har byttet på bildene og annonsen. Vi har til og med tatt den av markedet i en periode. Noe av det som er mest frustrerende er disse søylene på Finn,  hele 20! personer har lagret annonsen og flere har sett på den over både 5 og 10 ganger. Hva skal jeg gjøre? banken gir oss kun 6 mnd til med mellomfinansiering og utleie blir jo for en meget kort periode og vi må ha den ute før salg samtidig. What to do?! 

Anonymkode: 8d568...ccb

Send meg en PM så skal jeg fortelle deg hvorfor naboen min som hadde leiligheten ute ett halvt år plutselig fikk solgt 400000 opp, men det trikset går nok best i byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, I Grosny skrev:

Send meg en PM så skal jeg fortelle deg hvorfor naboen min som hadde leiligheten ute ett halvt år plutselig fikk solgt 400000 opp, men det trikset går nok best i byer.

Fortell! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.3.2019 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en meget frustrerende situasjon. Forsøker å selge leiligheten vår på 83kvd, vi har satt ned prisen tee ganger, nesten 150 tusen under takst. Vi har hatt flere visninger, både helger og kvelder og til varierte tidspunkt. Vi har byttet på bildene og annonsen. Vi har til og med tatt den av markedet i en periode. Noe av det som er mest frustrerende er disse søylene på Finn,  hele 20! personer har lagret annonsen og flere har sett på den over både 5 og 10 ganger. Hva skal jeg gjøre? banken gir oss kun 6 mnd til med mellomfinansiering og utleie blir jo for en meget kort periode og vi må ha den ute før salg samtidig. What to do?! 

Anonymkode: 8d568...ccb

Har du mulighet til å legge ut annonsen?

Anonymkode: b1944...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 12.40, Stille skrev:

Leiligheten ligger på Østlandet. I følge megler har ingen lastet ned prospektet og det har heller aldri møtt noen på visning. Vi har nå 6 mnd på oss fra banken. Vår opprinnelige megler skiftet jobb, vi fikk derfor ny megler, en som skal være blandt de beste i området, men men... reisen i magen sliter på... rådvill nå altså. 

Er huset kledd i Asbest?

Anonymkode: b1944...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du finnannonsen eller noe så man kan se da? 

Anonymkode: 5ab31...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Charge skrev:

Fortell! 😄

Jeg kan ikke, for da blåser jeg min anonymitet. Men jeg er ikke sikker på om jeg kan hjelpe TS, fordi det virker som om problemet er at boligen ligger i ett område folk sjeldent trenger å flytte til.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...