Gå til innhold

Leiligheten har ligget ute i et halvt år, ingen har kommet på visning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken etasje ligger leiligheten i? Min erfaring fra da jeg skulle selge er at "ingen" vil ha 1.etasje..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mener vi også, hadde det ikke vært for at vi nå er fire, skulle vi lett ha bodd der lengre. Hatt flotte år der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger i første etasje, men kun fem boliger der og man har egen hage osv. rett utenfor døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv når ingen leiligheter i området blir solgt. Den ligger i et uattraktivt område, og det kan du ikke gjøre noe med.

Har du sett på hva månedsprisen for utleieleiligheter i området er? Jeg ville lagt all min energi i å overbevise banken om å la meg beholde leiligheten som utleieobjekt. Hvis dere har 1,6 i lån på leiligheten, og felleskostnader er 400 i mnd, så skal det ikke høye summen til for å dekke alle utgiftene. De har jo regler om at man ikke får låne mer enn 5 x inntekt, og at sekundærbolig krever 40% EK, men de har lov å gjøre unntak i 10% av tilfellene. Jeg vil tro at folk som står uten noe valg, altså ikke får solgt, vil bli prioritert her. 

 

Anonymkode: 7c150...ff4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner var i samme situasjon, og de valgte å leie ut. 1,6 millioner tilsvarer et lån på kanskje 7-8000. Det får dere lett dekket, hvis dere leier ut til en ryddig leieboer som kan bo der mens det er visninger. 

Kjip følelse å ikke få solgt, dere trenger jo egentlig bare den ene som har lyst til å kjøpe. Hadde nok ikke satt ned prisen jeg heller, hadde stolt på megler og råd derfra. 

Anonymkode: 42865...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsmarka? Om det er den, så er vel områdene rundt Lillehammer litt treige for tiden.

Anonymkode: 87da3...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting som ligger ute på finn for øyeblikket som passer de kriteriene du legger ut her, så antar du har forandret litt for anonymitetens skyld. Men kan tenke meg følgende: om noen først skal kjøpe i det området kan de like greit kjøpe et hus/større leilighet fordi det er såpass billig i området. Eller rett og slett en finere leilighet, hvis f.eks din mangler fliser på bad, kjøkkenet ikke er fint eller lignende. Også er det noe med å kjøpe leilighet i noe som ikke er en blokk, men et slags hus med flere leiligheter. Mange synes ikke noe om det. 

Anonymkode: c659d...672

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om det er den som blir beskrevet som et alternativ til hytte så vet jeg ikke om jeg ville kjøpt den, med mindre jeg så etter et alternativ til hytte da. Da er det jo kun de som kjenner området som vil se på den egentlig. ellers vil folk tenke at det ligger veldig øde til hvis den kan brukes som hytte liksom. 

Anonymkode: c659d...672

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den leiligheten som ab672 nevner, så reagerer jeg først og fremst på at det er mye areal men bare ett soverom. To rom i tillegg som ikke er godkjent som soverom (gjetter jeg), det tror jeg ikke jeg ville vært villig til å betale for. For hva skulle jeg brukt de til? 

Hva kan de brukes til? Har dere gode ideer til det ville jeg skrevet om det i annonsen, eller om mulig innredet dem slik at de virker attraktive på potensielle kjøpere. 

 

 
Endret av Hedy Lamarr
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe er endret for anonymiteten, men... det er ikke den. Takker uansett for mange gode innspill og gode råd. Får vel bare krysse fingrene og håpe på det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville droppet den med "alternativ til hytte"

Anonymkode: af757...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet? Men hvor? Det sier jo lite. Jeg bor i Holmestrand (også på Østlandet) og her er markedet brennhett, det er så og si utsolgt for alt og boliger blir kuppet over natta, spesielt leiligheter. Så det hadde vært enklere å hjulpet deg hvis du kunne spesifisere i hvilket fylke, beliggenhet etc. Vi har for lite å gå på her..

Anonymkode: 105a2...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en meget frustrerende situasjon. Forsøker å selge leiligheten vår på 83kvd, vi har satt ned prisen tee ganger, nesten 150 tusen under takst. Vi har hatt flere visninger, både helger og kvelder og til varierte tidspunkt. Vi har byttet på bildene og annonsen. Vi har til og med tatt den av markedet i en periode. Noe av det som er mest frustrerende er disse søylene på Finn,  hele 20! personer har lagret annonsen og flere har sett på den over både 5 og 10 ganger. Hva skal jeg gjøre? banken gir oss kun 6 mnd til med mellomfinansiering og utleie blir jo for en meget kort periode og vi må ha den ute før salg samtidig. What to do?! 

Anonymkode: 8d568...ccb

For det første må du slutte å ha taksten som referansepunkt. En takstmann selger ingenting og har ingen guddommelig kunnskap om «riktig» pris i et marked. Kort fortalt har min erfaring, som megler, vært at når det kommer til takstmenns verditaksering så er det like mye fingeren i været som mange andre. 

Jeg skjønner du synes 150 ned fra 1750’  er mye, men gitt situasjonen virker det lite. Spesielt siden det er tatt i små jafs. Hadde det vært et markant hopp ville det vært bedre. Bare tenk hvor mye du sikkert har tapt på mellomfinansiering , dobbelt felleskostnader, visningshoborar mv til nå.

Jeg ville snakket med banken og spurt hva minimum du kan selge for er og tatt deg med i vurderingen. Typisk: er det åpning for å gå til 1490’ eller lignende.

Deretter ville jeg tatt den av markedet nå før påske og gitt den en påskeferie. I starten av mai ville jeg reprofilert den igjen sammen med en prisreduksjon ala det jeg nevnte over. Deretter ville jeg latt det gå en visning eller to før jeg igjen tok grep. 

Poenget du må ta inn over deg er at det er ingen menneskerett å tjene penger på eiendom. Noen ganger tjener man andre ganger ikke. Eiendom er ferskvare i form av at man stort sett har interessentene i noen dager før de eventuelt går videre til noe annet. Å dra ut salgsprosessen  over måneder og år - spesielt når det er 0 interesse - skader bare saken din. Da er det i så fall bedre å undersøke utleie for et års tid før du prøver igjen.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
1 time siden, Stille skrev:

Som jeg har skrevet over, har vi satt ned prisen, og det med mye. I følge vår megler og en annen megler (i familien), mener de at prisen ikke vil ha så mye å si lengre, leiligheten er fra 2010, i tillegg har det blitt gjort en del, satt opp garagen, inngjerdet hage osv osv. Interiøret er lyse flater (eggehvite..ett eller annet), parkett i gulv og stenheller i gangen... Vet at området er litt utenfor byen, men uansett, en så flott leilighet til 1.6? og man har tre større byer innenfor 30 min... ligger i sentrum av ei bygd. Hva er det med søylene på Finn? interiørdesigner har vært inne i bildet..  

 

Hva er fellesutgiftene da? Og hvor ligger den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så er vi flere i samme situasjon. Prøver å selge bolig i Rogaland, men er helt umulig. 

Anonymkode: a7d65...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er den, eller en annen jeg fant som var litt dyrere på en annen kant av landet, i et litt mer bebygget område. Uansett. Noe som går igjen hos folk som skal selge, er at de tror de sitter på noe som er mye bedre enn det det egentlig er. Noe eiendomsmeglerne er med på å bygge opp under. 
Se på prisene ellers i området tror jeg nok er det eneste fornuftige rådet. 
Nå stiger renta snart. 

Anonymkode: c659d...672

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen trøst, så er vi flere i samme situasjon. Prøver å selge bolig i Rogaland, men er helt umulig. 

Anonymkode: a7d65...cc0

Har et tips til dere som sliter med å få solgt. Jeg skal kjøpe (i Rogaland), men det er svært mange boliger i dårlig stand. Mange boliger har fuktskader, råteskader, dårlige bad eller kjøkken fra byggeår. Gjerne er bad fikset av ufaglærte. Jeg råder alle dere som skal selge til å fikse slike ting før dere i det hele tatt vurderer å selge. Det teller også positivt dersom takstmannen har gjort en grundig jobb med tilstandsrapporten. Jeg blir automatisk skeptisk dersom det er svært lite informasjon i tilstandsrapport, og at takstmannen har skrevet på flere av viktige punkter at tilstandsgrad ikke satt grunnet mangel av kunnskap. Dette er kanskje mest kritisk til boliger under 3 mill, da flere av deres kjøpergruppe ikke har råd til å renovere en bolig. De ønsker å flytte rett inn uten store mangler ved boligen.

Anonymkode: 15568...918

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene gangen satte vi ned over hundre tusen, men jeg ser poenget. Vi har selvfølgelig snakket med banken og vet hva vi MÅ selge for, trenger jo et nytt sted også. Håper bare at dette snur snart. Det er selvfølgelig en liten trøst at flere er i samme situasjon, at det ikke kun er vår bolig det er "noe med". Jeg har aldri ment at vi sitter på en gullgruve, ønsker bare å få nok til å kunne få seg noe større, som er helt nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et tips til dere som sliter med å få solgt. Jeg skal kjøpe (i Rogaland), men det er svært mange boliger i dårlig stand. Mange boliger har fuktskader, råteskader, dårlige bad eller kjøkken fra byggeår. Gjerne er bad fikset av ufaglærte. Jeg råder alle dere som skal selge til å fikse slike ting før dere i det hele tatt vurderer å selge. Det teller også positivt dersom takstmannen har gjort en grundig jobb med tilstandsrapporten. Jeg blir automatisk skeptisk dersom det er svært lite informasjon i tilstandsrapport, og at takstmannen har skrevet på flere av viktige punkter at tilstandsgrad ikke satt grunnet mangel av kunnskap. Dette er kanskje mest kritisk til boliger under 3 mill, da flere av deres kjøpergruppe ikke har råd til å renovere en bolig. De ønsker å flytte rett inn uten store mangler ved boligen.

Anonymkode: 15568...918

Vår er bygget ny i 2014. Med høy standard som vi ikke kommer til å få betalt for. Utleiedel og dobbeltgarasje, og panorama utsikt. Kommer til å gå i hvert fall en mill i minus i forhold til byggekostnader, så de som kjøper vårt hus gjør  rett og slett et kupp!! 

Anonymkode: a7d65...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg måtte selge hele 300 tusen under takst for å få selge!

Anonymkode: d8712...205

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...