Gå til innhold

Kosthold barnefamilie. Hva har dere spist i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familie med to skolebarn. Dette var menyen i går:

Frokost: hjemmelaget kornblanding med melk. En brødskive. Og kaffe til meg.

Lunsj: matpakke med tre brødskiver og et eple. 

Middag: spagetti med kjøttsaus. Mulig jeg spiste noe frukt i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 67670...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg spiser så veldig mye anderledes enn mine barn heldigvis. 

Frokost: Jeg spiser ikke noe. Barna spiser frokostblanding (Cheerios med melk). 

Lunsj: Jeg spiser et knekkebrød. Barna spiser matpakke (dvs f.eks brødskiver, grove pizzasnurrer, grove vafler, yoghurt, frukt/grønnsaker). 

Middag: I dag ble det taco. Vi spiser som regel middag sammen. 

Kveldsmat: Ungene siste innbakte pølser og en is. Jeg spiste ingenting, men sitter nå og spiser sjokolade. 

Anonymkode: b5177...716

Hvis det eneste du spiste i går var taco til middag og en sjokolade om kvelden, bør du vel se litt på kostholdet ditt. Man må ha i seg mat. 

Anonymkode: 67670...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, glemte det ene knekkebrødet, men fortsatt lite mat

Anonymkode: 67670...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se hva andre kg- brukere spiser en helt vanlig dag. Synes mitt eget kosthold var ganske kuriøst i dag, siden det inkluderer 3 makroner og veldig mye egg. Ble nysgjerrig på hva andre har spist.

Anonymkode: 7be35...de3

Kostholdet ditt er hvordan du spiser over tid. De fleste vil oppdage at de har kuriøse dager ganske ofte, om de studerer det de spiser i løpet av en tilfeldig, isolert dag. Det er fint, og helt normalt, å spise forskjellige ting, og litt forskjellig mengde, fra dag til dag. 

Anonymkode: 3de48...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

havregrøt

Lunsj

Spiser i barnehagen.Idag var det wook

Mellommåltid

I barnehagen.Oppskjært frukt.Matpakke(grove polarbrød med leverpostei,gulrot og paprika)

Middag

Fiskegrateng,potet og brokkoli

Kvelds

En yoghurt med cheerios

Anonymkode: 6ab85...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: yoghurt naturell og müsli til meg, barnegrøt til ettåringen. 

Lunsj: en skive med leverpostei til meg, mini spiste rundstykker med pålegg i barnehagen. Deretter litt frukt 

Middag for hele familien: hjemmelagde kjøttkaker i brun saus, med kokte poteter og gulrøtter. 

Sjokoladekakerester etter bursdagsfeiring, pga besøk. Ettåringen fikk frukt i stedet for kake 

Kvelds: litt middagsrester på oss voksne, mini fikk litt havregrøt og en flaske mme

Anonymkode: 53c12...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Dorey skrev:

Jøss, er det virkelig vanlig at dere voksne spiser godteri hver kveld?

Ja, det er en av fordelene med å være voksen. 

Anonymkode: 47253...360

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: barna spiste 1-2 skiver med pålegg, Youghurt. Melk. Jeg, ingenting.

Lunsj: skolebarna fikk skiver med div pålegg. Litt oppkuttet grønnsaker. Bhg barnet fikk middag i bhg. Jeg spiste ett stekt egg på en skive. 

Formiddagene: skolebarna fikk havregrøt på SFO, og bhgbarnet skiver og frukt. Jeg spiser ingenting. 

Middag: Pannekaker, og tomatsuppe. Liker ikke tomatsuppe, så spiste en pannekake. 

Kveldsmat: middagsrester på ungene. 

Nå: sjokolade på mor. 

 

Idag har vi hatt en crappy matdag, men jeg er ikke i form. Har hatt influensa, og begynner endelig å komme meg. 

Anonymkode: 7e45c...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist frokost med familien, 2 brødskiver med fransk ost, kaffe og appelsinjuice det samme med kona, vesla fikk kokt vann og brød med leverpostei pluss amming.

Til lunsj spiste jeg en stor salat, og drakk farris pluss et eple.

Kona fikk sushi jeg kjøpte inn i butikken.

Datteren vår ble ammet og fikk litt eple.

Til middag spiste vi pasta carbonarra laget fra bunn, datteren vår ble ammet og fikk smake litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 2,5 i bhg. 

Til frokost spiste han en brødskive og drakk et glass melk. Selv spist jeg to brødskiver.

Lunsj + ettermiddagsmat spiste han i bhg, varierer hva de får. Der får de også frukt. 

Til middag spiste vi fiskekaker, potet og grønnsaker. 

Pleier å tilby frukt etter middag, i dag ville han ikke ha. 

Til kvelds ville han ha en brødskrive og et glass melk. 

 

Anonymkode: 18c33...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den voksne er ikke er frokost-person, kan dette påvirke barnets matvaner også. Jeg spiser to brødskiver til frokost, bare på trass, for å få barnet til å spise. 

Anonymkode: b12cf...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag her går noe som dette.

Frokost: 2-3 skiver med et eller annet pålegg på. Kaviar og ost, egg, smøreost, spekeskinke eller lignende. 

Lunsj: Jeg spiser det samme som frokost eller middagsrester fra dagen før. Ungene får lunsj i barnehagen. I dag har de rundstykker med pålegg feks.

Middag: Fiskeboller i hvit saus med grønnsaker til, grønnsaksuppe og pannekaker, pølse og potetmos med grønnsaker til, ulike woker, stekte nudler med masse grønnsaker osv. Vi spiser mye vegetarmat, men er ikke vegetarianere. 

Kvelds: 1-2 skiver med noe pålegg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...