Gå til innhold

Kosthold barnefamilie. Hva har dere spist i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga av en annen tråd skrev jeg opp det jeg har spist i dag. Og det slo meg at jeg i dag kanskje har levd litt som en ungkar i matveien?  

I dag spiste jeg:

Frokost. 1 Activia yoghurt, 1 skive med smør og skinke. Delt med barnet som heller ikke er frokostperson.

Lunsj 1. 1 halv grov baguette med ost/ skinke fra Narvesen + medfølgende juice + en cappucino

Lunsj 2. 3 franske makroner fra Pascal, 1 kopp kaffe med melk, 1 mangosmoothie fra kafe

Middag. 1/2 boks bønner i tomatsaus, 2 stekte egg, 3-4 stk mager baconfilet. Delt med barnet.

Kvelds. 1 brødskive med smør, 1,5 egg med kaviar, 1/2 boks bønner i tomatsaus, 3-4 buketter brokkoli. 1 hjemmelaget havrekjeks. Delt med barnet.

I tillegg får barnet morsmelk + det han spiser i bhg.

Anonymkode: 7be35...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er hensikten med å skrive opp hva dere har spist? Hva vil du med denne tråden? 

Anonymkode: 6a77e...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er hensikten med å skrive opp hva dere har spist? Hva vil du med denne tråden? 

Anonymkode: 6a77e...19d

Se hva andre kg- brukere spiser en helt vanlig dag. Synes mitt eget kosthold var ganske kuriøst i dag, siden det inkluderer 3 makroner og veldig mye egg. Ble nysgjerrig på hva andre har spist.

Anonymkode: 7be35...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste aldri tilsvarende som barna mine når de var unge nok til å drikke morsmelk. 

Nå som de er eldre barnehagebarn og skolebarn, derimot, så spiser vi flere felles måltider. Og jeg har nok skjerpet mitt eget kosthold og valg av pålegg og uvaner etterhvert som barna deltar og hermer. 

I dag har vi spist frokost med brød/knekkebrød og div pålegg og melk til drikke. Barna spiste I barnehagen og jeg en kyllingsalat til lunsj. Middagen var fiskekaker med gulrot og erter til. 

Til kveldsmat spiste det ene barnet yoghurt med havregryn og det andre spiste cheerios med melk på. 

Og nå sitter jeg med del to av en toppris-sjokolade. 

Anonymkode: efd0c...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag hos oss (to barn i barnehage):

Frokost: havregrynsgrøt lagd på vann og ekstra lett melk, oppskjært frukt ved siden av, idag var det epler.

Lunsj: eggerøre med f.eks fisk, falukorv eller lammepølse ved siden av. Grønnsaker ved siden av. Alene ville jeg sikkert spist en salat eller middagsrester fra dagen før.

Mellommåltid: smoothie. Som regel bestående av banan, blåbær, bringebær, avokado, en god skvett melk og litt havregryn.

Middag: alt fra fisk med poteter og grønnsaker, taco, hjemmelaget pizza, kyllinggryte, pannekaker, fiskekaker. 

Har ofte middagen som siste måltidet for dagen for barna. De dagene de spiser kveldsmat er det alt fra brødskiver, eggerøre, yoghurt med havregryn, smoothie om de ikke har spist det tidligere på dagen, bananlapper eller knekkebrød.

De dagene de er i barnehagen får de all mat der, sender ikke med noe. Brødmat, varm lunsj og frukt.

Anonymkode: ac026...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg spiser så veldig mye anderledes enn mine barn heldigvis. 

Frokost: Jeg spiser ikke noe. Barna spiser frokostblanding (Cheerios med melk). 

Lunsj: Jeg spiser et knekkebrød. Barna spiser matpakke (dvs f.eks brødskiver, grove pizzasnurrer, grove vafler, yoghurt, frukt/grønnsaker). 

Middag: I dag ble det taco. Vi spiser som regel middag sammen. 

Kveldsmat: Ungene siste innbakte pølser og en is. Jeg spiste ingenting, men sitter nå og spiser sjokolade. 

Anonymkode: b5177...716

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke alt hva datteren min har spist i dag siden jeg har vært på jobb og mannen er hjemme med henne. Hun er 17 mnd

Hun spiste ihvertfall grøt til frokost og ovnsbakt laks med grønnsaker til middag. Til kveldsmat fikk hun oppskåret eple og søtpotetlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene spiste yoghurt med müsli til frokost, jeg spiste knekkebrød med snøfrisk og spekeskinke.

var ute og drakk kaffe med en venninne, spiste et wienerbrød

matpakkene i dag var pannekaker fra gårsdagens middag. Jeg spiste brødskive med speilegg.

Hjemmelaget fiskegrateng med kokte gulrøtter ved siden av til middag

ungene spiste hjemmelagd lefse med medisterkake til kvelds, jeg spiste brødskive med brunost og paprika.

stort sett er matpakkene hjemmebakt grovbrød med enten leverpostei eller snøfrisk, men i dag fikk de pannekaker i stedet. Vi spiser middag sammen, ellers litt hist og her i hverdagen. Ungene er 2 og 5. (Og jeg er for tiden hjemme med baby på 6 mnd)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine spiste en skive brød og drakk ett glass melk hver til frokost. Jeg er ikke noe frokost menneske. Spiste litt nøtter, blåbær og Cherry tomater på jobb.

Yngste spiste en skive og en halv appelsin til lunsj, eldste en skive, en halv appelsin og en yoghurt. Jeg spiste en bolle blomkålsuppe.

Jeg spiste også en pære og baby gulrøtter i 14 tiden.

Vet ikke im barna spiste noe annet etter skolen, før jeg kom fra jobb.

Vi spiste middag sammen, fish’N chips.

Spiste også kvelds sammen. Yngste, en bolle yoghurt med korn og et glass eplejuice, eldste et rundstykke med ost og salami, en skive ristet brød med samme type pålegg og en yoghurt samt 2 glass melk. Jeg, to knekkebrød med ost og skinke.

Jeg drikker bare vann og kaffe. 

Eldste har skolemelk, yngste vann. Alltid vann til middag.

Anonymkode: 3f34b...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff idag var det mye rot, og usunne valg fordi vi skulle ta blodprøve av barnet, da måtte det kinderegg og lefse til.. husker ikke konkret hva vi har gjort de siste dagene, men hva det vanligvis blir. :)

Jeg og dattera mi på to er hjemme sammen, så vanligvis blir det slik

Frokost: jeg drikker kaffe og spiser kanskje cornflakes, hun spiser ristet brød med smør og syltetøy. Eller vi spiser det samme. 

Lunsj: appelsin og pannekaker (laget med egg, melk, kokosmasse, banan og havremel, namm!!!). Spiser sammen.

Middag: grønnsaksgryte med ris, gjerne okra gryte. Spiser sammen 

Kvelds: grøt til barnet, eller brødskive. Mamma venter til kvelden med å dra fram brus og sjokolade. 

Anonymkode: 32a9c...cfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Frokostblanding med melk og rosiner (cheerios, havrefras, havregryn, weetabix el corn flakes er det vi pleier å bruke)

Lunsj: Barna spiser matpakke med brødskiver på skolen (1. og 4. klasse), jeg spiser god morgen og knekkebrød med salami el.l.

Middag: Noe lettvint. I går: Fiskegrateng (Familiens) med raspet gulrot. Ellers taco, spaghetti, fiskeburger, tomatsuppe osv.

Kveldsmat: Barna spiser havregrynsgrøt el.l. Jeg har ikke rukket å bli sulten så snart etter middagen. Blir fort slik at jeg spiser en neve potetgull eller snop f.eks. når jeg begynner å bli småsulten i ti-tiden på kvelden, etter at barna har lagt seg.

Anonymkode: cf4da...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går. Skal vi se?

Frokost: En scones med hasselnøtter og sjokolade og en iskaffe.

Lunsj: 2 brødskiver med 2 alkoholfrie øl. 

Middag: 2 fiskeburgere, 1/2 avokado, noe rømme, agurk, paprika og tomat.

Kvelds: 2 stekte brødskiver i masse smør med stekt egg med salt og pepper på. 

—- 

I dag

Frokost: 5 makroner og kaffe. Ikke spesielt sulten. 

Anonymkode: 2df7d...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går. Skal vi se?

Frokost: En scones med hasselnøtter og sjokolade og en iskaffe.

Lunsj: 2 brødskiver med 2 alkoholfrie øl. 

Middag: 2 fiskeburgere, 1/2 avokado, noe rømme, agurk, paprika og tomat.

Kvelds: 2 stekte brødskiver i masse smør med stekt egg med salt og pepper på. 

—- 

I dag

Frokost: 5 makroner og kaffe. Ikke spesielt sulten. 

Anonymkode: 2df7d...c0a

Du e’kke på slanker’n for å si det sånn 😅

Anonymkode: 6a77e...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du e’kke på slanker’n for å si det sånn 😅

Anonymkode: 6a77e...19d

Syns du jeg spiser så mye? Jeg spiser jo når jeg har lyst på mat og føler at jeg trenger det. 

Anonymkode: 2df7d...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme i permisjon, så måltidene er noe sunnere (?) nå enn når jeg er på jobb...

Eldste barnet (3 år) spiser frokost og lunsj i bhg.

Jeg spiste følgende i går:

Frokost: tro skiver med leverpostei og en med brunost, appelsinjuice og kaffe.

Mellommåltid: Eple

Lunsj: Lasagnerester, en brødskive, kaffe

Middag med mann og barn: Lapskaus på hele gjengen. Smoothie fra Rema til barnet.

Kveldsmat: Kavring med smør og te til meg og mannen. Barnet spiste to stekte egg, paprika, tomat, youghurt og melk.

😋

Anonymkode: 394ae...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: skål med frokostblanding med melk + en kopp kaffe

lunsj: 2 egg med litt smårett skinke

ca rundt 14.... 1 skive med skinke 

middag, taco hurra, 2 stk

kvelds 1-2 skiver

til alle måltider pøser jeg sodastreem vann😂

Anonymkode: c62e3...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du jeg spiser så mye? Jeg spiser jo når jeg har lyst på mat og føler at jeg trenger det. 

Anonymkode: 2df7d...c0a

Jeg bare reagerte litt på at du valgte scone med sjokolade og makroner til frokost, selv om dette var hver sin morgen. Litt mye sukker på morran, tenkte jeg. 

Anonymkode: 6a77e...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du jeg spiser så mye? Jeg spiser jo når jeg har lyst på mat og føler at jeg trenger det. 

Anonymkode: 2df7d...c0a

Synes ikke at det var mye.

Anonymkode: 0f2ca...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min spiste noen pølser til frokost. Det var greit, for da får vi tømt den åpnede pakken i kjøleskapet, før de må kastes.

Selv spiste jeg Axa müsli med litt tørket frukt i, som jeg hadde oppi noen ekstra rosiner i, og så melk over.

Etter det har jeg spist en halv sjokoladeplate (som jeg IKKE skulle gjort!). 

Til middag i dag skal vi ha løvbiff med ovnsstekte, krydrede potetbåter til.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...