Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Opplever det samme her. Aldri hatt SÅ svak strek noen gang, kun med billigdritt fra eBay. Sendte Mail til nettsiden jeg kjøpte fra (norsk), men så lenge det var antydning til streker, så var ikke noe galt…🤯 Stemmer jo ikke, for dagen jeg hadde EL - så var alt av tester fra BP ultranegative..

Anonymkode: 1bfdd...075

Har du batch nr på de svake testene? Jeg tok en i dag som også var nesten hvit. Uvanlig ….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lykkefrø skrev (På 17.12.2021 den 17.15):

Jaaa!!! :strix: Jeg visste det!! Den eggløsningstester din var for sterk til å tro noe annet! Så gøy!! Gratulerer så mye! :klemmer:

Hei! Vil en graviditet alltid slå ut på eggløsningstest? 🤔

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (På 18.12.2021 den 14.55):

Neeeesten positiv! 😁 Eggløsningen er rett rundt hjørnet. 👏

Hvilken app er dette?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, man vil alltid få positiv EL test når man er gravid. :) Den blir etter hvert ekstremt positiv også. Veldig gøy å se! Men man kan som regel se strek på en graviditetstest før EL testen blir positiv. Se innlegget her for å se min EL test på 11dpo. Gravidstrimmelen viste tydelig strek samme dag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne er vel klart positiv? Ca når har jeg eggløsning nå? I morgen? 

20220107_115741.jpg

Anonymkode: 986f8...529

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lykkefrø skrev (6 timer siden):

Ja, man vil alltid få positiv EL test når man er gravid. :) Den blir etter hvert ekstremt positiv også. Veldig gøy å se! Men man kan som regel se strek på en graviditetstest før EL testen blir positiv. Se innlegget her for å se min EL test på 11dpo. Gravidstrimmelen viste tydelig strek samme dag. :) 

Okei takk 😁 Ikke fått mensen igjen 5 uker etter ppilleslutt, slo meg plutselig at man faktisk kan bli gravid på første el. Men har bare hatt veldig negative el-tester, så da er det utelukket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

20220107_115741.jpg

Alt fra 24-48 timer etter første positive test :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

20220107_115741.jpg

Varierer fra kvinne og syklus. Det mest vanlige er EL 12-24 timer etter sist positive test. 

Om du ønsker å vite nøyaktig dag for EL så kan jeg anbefale temping i tillegg til testing 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skjønner jeg ikke så mye av. Jeg tar tester 2 ganger daglig, så testen over er idag tidlig mens den siste er fra nå nettopp, så den har plutselig hoppet voldsomt opp, har ligget stabilt på sånn de andre testene ligger i to uker, og denne EL er noe forsinket (derfor jeg hr testet «så lenge»). Men er denne altså ikke positiv? Jeg ble sprudlende glad helt til jeg la det inn i premom.

34FEEC4E-04A5-4DC3-A49B-E602FFB67D7F.jpeg

Anonymkode: ab433...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette skjønner jeg ikke så mye av. Jeg tar tester 2 ganger daglig, så testen over er idag tidlig mens den siste er fra nå nettopp, så den har plutselig hoppet voldsomt opp, har ligget stabilt på sånn de andre testene ligger i to uker, og denne EL er noe forsinket (derfor jeg hr testet «så lenge»). Men er denne altså ikke positiv? Jeg ble sprudlende glad helt til jeg la det inn i premom.

34FEEC4E-04A5-4DC3-A49B-E602FFB67D7F.jpeg

Den er iallefall så godt som positiv. Tenker en ny tatt noen timer senere er positiv så uansett tenker jeg du har eggløsning ca 24 timer etter denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura80 skrev (5 timer siden):

Den er iallefall så godt som positiv. Tenker en ny tatt noen timer senere er positiv så uansett tenker jeg du har eggløsning ca 24 timer etter denne.

Jeg tok ny Etter noen timer og den var mindre sterkere (altså ikke positiv) og en ny nå nettopp og den var igjen svakere. Følte ikke jeg fikk den ekstremt sterke streken selv om jeg synes den jeg tok var nok så positiv. Kan de hende at kroppen ikke klarte å ha eggløsning da gjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tok ny Etter noen timer og den var mindre sterkere (altså ikke positiv) og en ny nå nettopp og den var igjen svakere. Følte ikke jeg fikk den ekstremt sterke streken selv om jeg synes den jeg tok var nok så positiv. Kan de hende at kroppen ikke klarte å ha eggløsning da gjerne?

Hvis du tok den for kort tid etter evt hadde drukket kunne den være svakere pga det. Tok du ikke ny i morges ? Ofte er morgenrutinen grei føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Laura80 skrev (5 minutter siden):

Hvis du tok den for kort tid etter evt hadde drukket kunne den være svakere pga det. Tok du ikke ny i morges ? Ofte er morgenrutinen grei føler jeg. 

Ja, her ser du testen tatt igår etterpå, og testen tatt idag. Det ser ut til at det går nedover, samtidig synes jeg at dagens ser sterkere ut enn den igår, selv om premom er uenig 😅

8CDCC298-A8DC-4BCE-9017-7FEB451AAB7C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan tolke denne? Positiv siden teststreken er litt mørkere enn kontrollstreken? 

20220108_104311.jpg

Anonymkode: 74674...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tolke denne? Positiv siden teststreken er litt mørkere enn kontrollstreken? 

20220108_104311.jpg

Anonymkode: 74674...514

Positiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, her ser du testen tatt igår etterpå, og testen tatt idag. Det ser ut til at det går nedover, samtidig synes jeg at dagens ser sterkere ut enn den igår, selv om premom er uenig 😅

8CDCC298-A8DC-4BCE-9017-7FEB451AAB7C.jpeg

Jeg tror el var ved den sterkeste testen jeg :) går jo an å teste noen dager til og følge med i tilfelle det ikke slapp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat begynt å bruke babyplan sine el-tester, brukt rfsu til nå. Skal kontrollstreken være så langt til høyre mot det lyseblå feltet? 🤔 Har ikke fått tilbake mensen etter ppilleslutt, så har egentlig bare testet litt vilkårlig. Ikke hatt eggløsning som jeg vet av. Egentlig konkludert med at det ikke er vits å teste før etter jeg har fått mensen igjen. Men så har jeg hatt nokså melkeaktig utflod de siste par dagene, og leste at det kunne komme noen dager før eggløsning. Testet derfor i dag for å se om det kunne være noe på gang. 1E1C56D9-0F63-4E01-ABA5-55C34E81B5BE.jpeg.a56c2860b0131d221b2815fc74074c91.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 3.30):

Serr? Er ca 12dpo I dag tror jeg. Har ingen graviditetstest, så tok denne eggløsningstesten just da jeg leste dette 🙈 men denne er vell negativ? Eggløsningstester viser vell alltid to streker uansett? 

IMG_20220109_162719.jpg

Anonymkode: 2f1b7...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er denne eggløsningstesten positiv?? 

Har den siste uken hatt kramper så og si hver dag, magen har føltes helt øm, ubehag i korsrygg, vært mye trøtt og sliten og det har føltes ut som mensen skal komme når som helst - uten at det har kommet noe🤯 

I dag har jeg merket at jeg har blitt rørt av ting jeg vanligvis ikke blir rørt av😅, niplene er veldig ømme og såre, og jeg tisser mer🤭 Tok denne testen i kveld, og har aldri hatt så sterk strek før? 

Tok graviditetstest for noen dager siden men den var negativ.. 

hva tenker dere?243C0ED1-107A-457B-B4EA-1FBA2A88595C.thumb.jpeg.30918a82af013ce183dbe2b259d10151.jpeg7468872A-6AF7-4C0E-9800-558C112E31D5.thumb.jpeg.653b8e5b93edce0db4e03765dc64db87.jpeg

Anonymkode: d9da0...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...