Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 time siden):

Det går fint å ha sen EL, kvaliteten er ikke noe dårligere om det er det du mener. Bare kjedelig å få prøvd så sjeldent bare... Vet alt om lange sykluser og hvordan det er. Men sønnen min er unnfanget på EL på CD29, og ingenting feil med han 😅 Er dessverre veldig vanlig med ustabile sykluser etter prevensjonslutt.

Ja, det er jo akkurat det at det blir sjeldnere ja. Da er det håp da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som tester med strimler (gjerne babyplan), har dere lyst til å vise bilde av en testrekke, gjerne inkluder en dag eller to etter EL? Syns det er litt vanskelig å tolke når den blir negativ igjen.. 

Anonymkode: 07146...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ganske trygg på at denne er positiv? 🤩 Er dere enig? 

0B2617C5-D6C6-46DE-90B5-2393DC0A6686.jpeg

Anonymkode: 4ba2f...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dere som tester med strimler (gjerne babyplan), har dere lyst til å vise bilde av en testrekke, gjerne inkluder en dag eller to etter EL? Syns det er litt vanskelig å tolke når den blir negativ igjen.. 

Anonymkode: 07146...3b6

Her har jeg en lang testerekke for det tok sin tid før EL kom, men de siste par testene her er negative. Og en litt kortere her.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler meg ganske trygg på at denne er positiv? 🤩 Er dere enig? 

Anonymkode: 4ba2f...c78

Absolutt - ingen tvil 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. 
i dag mottok jeg mine EL tester, og måtte ta en for å skjønne åssen det her fungerer da jeg er helt nybegynner 😂 kan noen guide meg via bildet mitt? Ser teststreken er den sterke, men hva betyr den svake andre streken? 😂 

klem fra forvirra meg 😅

23D89D44-3B56-47DE-8C28-6233F354C2BA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Håkkimom said:

Hallo. 
i dag mottok jeg mine EL tester, og måtte ta en for å skjønne åssen det her fungerer da jeg er helt nybegynner 😂 kan noen guide meg via bildet mitt? Ser teststreken er den sterke, men hva betyr den svake andre streken? 😂 

klem fra forvirra meg 😅

23D89D44-3B56-47DE-8C28-6233F354C2BA.jpeg

Har du lest bruksanvisningen eller googlet? ❤️

Anonymkode: 93b5f...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håkkimom skrev (1 time siden):

Hallo. 
i dag mottok jeg mine EL tester, og måtte ta en for å skjønne åssen det her fungerer da jeg er helt nybegynner 😂 kan noen guide meg via bildet mitt? Ser teststreken er den sterke, men hva betyr den svake andre streken? 😂 

klem fra forvirra meg 😅

På EL-tester kommer det alltid opp to streker (fordi kroppen alltid har noe nivå av LH i seg). Men en EL-test regnes kun som positiv hvis teststreken (T) er sterkere eller like sterk som kontrollstreken (C). Alt annet er negativt. Så denne du la ut er negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 timer siden):

På EL-tester kommer det alltid opp to streker (fordi kroppen alltid har noe nivå av LH i seg). Men en EL-test regnes kun som positiv hvis teststreken (T) er sterkere eller like sterk som kontrollstreken (C). Alt annet er negativt. Så denne du la ut er negativ.

Aha! Tusen takk for god forklaring! 
Ja, visste den var negativ nå, men tenkte jeg måtte prøve for å sjekke åssen det var 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du lest bruksanvisningen eller googlet? ❤️

Anonymkode: 93b5f...a36

Ja, men jeg blir så forvirra 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg syns den ser positiv ut!

Klarte ikke dy meg, så tok en til, som var helt lik... skjønte ikke helt åssen dette kunne stemme da jeg venter tanta i morgen, endte med at jeg tok en graviditetstest... og ble lettere sjokkert 😂 

8DE02872-99A8-4131-AC71-6C0B8AB81266.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
Håkkimom skrev (39 minutter siden):

Klarte ikke dy meg, så tok en til, som var helt lik... skjønte ikke helt åssen dette kunne stemme da jeg venter tanta i morgen, endte med at jeg tok en graviditetstest... og ble lettere sjokkert 😂 

8DE02872-99A8-4131-AC71-6C0B8AB81266.jpeg

Hurra!!! Gratulerer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ferdinandsmamma skrev (6 timer siden):

Dette er vel så positivt som man får det?

Ja det er sjeldent den blir noe mer positivt enn det der 😄

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Positiv?

Anonymkode: 454ad...29e

Jepp, helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere? Begge strekene er ganske svake, men kontrollstreken er litt sterkere. Ifølge appen skal jeg ha EL i morgen! Det blir i så fall min første på et halvt år 🤞🏻

F1636138-2592-4105-9F58-E2D8616C0C55.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicchi skrev (3 timer siden):

Hva synes dere? Begge strekene er ganske svake, men kontrollstreken er litt sterkere. Ifølge appen skal jeg ha EL i morgen! Det blir i så fall min første på et halvt år 🤞🏻

F1636138-2592-4105-9F58-E2D8616C0C55.jpeg

Bump!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...