Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Blir ikke så klok på styrke på farge og tjukkelse på strek jeg, kan noen her tyde den litt bedre enn meg? 🙂 er det like rundt hjørnet eller bare normal tilstand? Venstre i dag, høyre i går, hvis det skulle ha noe å si.

IMG_20201216_232821_766.jpg

Anonymkode: 50b39...226

Hovedregelen er at det er styrken som har noe å si, ikke tykkelsen på streken. Du må nok ha flere tester å vise til for å kunne tolke om det kanskje kan nærme seg. Er dette sterkere enn hva du tidligere har hatt f.eks? For mange er sånn her test vanlig negativ, helt til den plutselig blir positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Hovedregelen er at det er styrken som har noe å si, ikke tykkelsen på streken. Du må nok ha flere tester å vise til for å kunne tolke om det kanskje kan nærme seg. Er dette sterkere enn hva du tidligere har hatt f.eks? For mange er sånn her test vanlig negativ, helt til den plutselig blir positiv.

Ok, takk for svar :) Jeg skal ta en snart, men leste at man bør ikke ha tisset på en stund før den tas, så må holde meg litt til. Huff, er så spent at beina føles vektløse og hjertet banker fort hele denne prøveperioden, uansett hvor mye man snakker om å "ta det med ro og bare ta det som det kommer" hjelper det ikke noe for meg å tenke sånn! 😄 Var meg som postet denne tråden om rar mensen, litt lengre nede. EL er forventet til lørdag hvis den er i rute, men avogtil kommer den både før eller etter 14 dager. Vi prøvde litt 5 i morges, så kjenner at sommerfuglene flakser hardt inni magen her! Sist vi prøvde ved hjelp av tester ble det baby med en gang, så håper samme resultatet denne gangen, og krysser fingrene mens jeg prøver å roe meg ned.

PUH, godt å få det ut iallfall! Nå skal jeg gå og puste. :)

Anonymkode: 50b39...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, takk for svar :) Jeg skal ta en snart, men leste at man bør ikke ha tisset på en stund før den tas, så må holde meg litt til. Huff, er så spent at beina føles vektløse og hjertet banker fort hele denne prøveperioden, uansett hvor mye man snakker om å "ta det med ro og bare ta det som det kommer" hjelper det ikke noe for meg å tenke sånn! 😄 Var meg som postet denne tråden om rar mensen, litt lengre nede. EL er forventet til lørdag hvis den er i rute, men avogtil kommer den både før eller etter 14 dager. Vi prøvde litt 5 i morges, så kjenner at sommerfuglene flakser hardt inni magen her! Sist vi prøvde ved hjelp av tester ble det baby med en gang, så håper samme resultatet denne gangen, og krysser fingrene mens jeg prøver å roe meg ned.

PUH, godt å få det ut iallfall! Nå skal jeg gå og puste. :)

Anonymkode: 50b39...226

Ja EL-test bør tas på ettermiddag (mellom kl.15-18) uten at du har vært på do på minst 3-4 timer. Drukket lite. Satser på du får positiv test i ettermiddag eller i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja EL-test bør tas på ettermiddag (mellom kl.15-18) uten at du har vært på do på minst 3-4 timer. Drukket lite. Satser på du får positiv test i ettermiddag eller i morgen! 

Tusen takk ❤️ er det noen grunn forresten til det tidspunktet på døgnet? Han som vil bli storebror, har tullet litt med døgnrytmen sin, stått opp og nektet å sove før 3 på natta. Akkurat denne uka. Vi har prøvd 5-6 på morgenen når han endelig sover, og våkner klokka 1 på dagen. Ikke ideelt, men det er unntakstilstand her nå i julestri, rar døgnrytme for han, og prøvetid :)

Anonymkode: 50b39...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk ❤️ er det noen grunn forresten til det tidspunktet på døgnet? Han som vil bli storebror, har tullet litt med døgnrytmen sin, stått opp og nektet å sove før 3 på natta. Akkurat denne uka. Vi har prøvd 5-6 på morgenen når han endelig sover, og våkner klokka 1 på dagen. Ikke ideelt, men det er unntakstilstand her nå i julestri, rar døgnrytme for han, og prøvetid :)

Anonymkode: 50b39...226

Så da er det kanskje senere på kvelden som gjelder for testing her i huset? Mente jeg å spørre om.

Anonymkode: 50b39...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har i tre-fire dager nå fått et svakt og et sterkt strek på eggløsningstest.Sterkt kontrollstrek.

Jeg har ventet og ventet på at det skulle gi fullt utslag, og at de begge skulle bli like sterke. Men det skjedde aldri.

Nå er det ingen utslag og det føles ut som om jeg kan ha eggløsning.

Kan det være mulig? Skal ikke jeg da ha fått to like sterke strek i forkant.

Har testet som en gal, flere ganger pr dag😂

 

Tusen takk for svar om jeg får noen 🌸

 

Vedlagt bilde er det sterkeste jeg har opplevd av farge.

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk ❤️ er det noen grunn forresten til det tidspunktet på døgnet? 

Anonymkode: 50b39...226

Ja, LH går som en syklus iløpet av døgnet. Er lavt på morgenen, så øker det sakte men sikkert utover dagen og er på sitt høyeste på ettermiddagen, før det synker igjen mot kvelden natten. Så om man har kort LH-topp vil man kun få utslag på testen på ettermiddagen. Men har man lang topp kan man få utslag på morgenen også altså. Denne syklusen hadde jeg laang, med positivt test hele døgnet i fire dager. Men skal man lete etter EL bør man ta én test hver ettermiddag, og heller teste hyppigere hvis noe begynner å øke. 

Gunnhild87 skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg har i tre-fire dager nå fått et svakt og et sterkt strek på eggløsningstest.Sterkt kontrollstrek.

Jeg har ventet og ventet på at det skulle gi fullt utslag, og at de begge skulle bli like sterke. Men det skjedde aldri.

Nå er det ingen utslag og det føles ut som om jeg kan ha eggløsning.

Kan det være mulig? Skal ikke jeg da ha fått to like sterke strek i forkant.

Har testet som en gal, flere ganger pr dag😂

 

Tusen takk for svar om jeg får noen 🌸

 

Vedlagt bilde er det sterkeste jeg har opplevd av farge.

image.jpg

Ja er negativ test dette. Strekene må være like sterke for å være positiv. Men skjønner hva du mener om å teste som en gal... Føler innimellom at testen MÅ bli positiv bare for at jeg tester mye 😅 Men husk å teste på konsentrert urin. Altså må det gå en del timer sist dobesøk og testing. Du må bare holde ut, og fortsette å teste. Plutselig kan den gå fra veldig svak til positiv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja, LH går som en syklus iløpet av døgnet. Er lavt på morgenen, så øker det sakte men sikkert utover dagen og er på sitt høyeste på ettermiddagen, før det synker igjen mot kvelden natten. Så om man har kort LH-topp vil man kun få utslag på testen på ettermiddagen. Men har man lang topp kan man få utslag på morgenen også altså. Denne syklusen hadde jeg laang, med positivt test hele døgnet i fire dager. Men skal man lete etter EL bør man ta én test hver ettermiddag, og heller teste hyppigere hvis noe begynner å øke. 

Ja er negativ test dette. Strekene må være like sterke for å være positiv. Men skjønner hva du mener om å teste som en gal... Føler innimellom at testen MÅ bli positiv bare for at jeg tester mye 😅 Men husk å teste på konsentrert urin. Altså må det gå en del timer sist dobesøk og testing. Du må bare holde ut, og fortsette å teste. Plutselig kan den gå fra veldig svak til positiv! 

Takk for svar. Så det er umulig at jeg kan ha eggløsning nå? Det føles ut som jeg har det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter veldig pris på at du tar deg tid til å svare og analysere her, takk igjen 😊 dagens test synes jeg var svakere enn gårsdagens, og det var sticky utflod på papiret første dagen i dag, så tror den har meldt seg litt tidligere denne syklusen. 

Anonymkode: 50b39...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrene fra imorges til nå ikveld.

den første er tydelig positiv, fikk første positive EL-test igår. Er de fremdeles positive? Da tenker jeg på de to nederste

759FE931-5C0B-4CD3-8DDE-33EC0FC6A4ED.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM skrev (9 minutter siden):

Teatrene fra imorges til nå ikveld.

den første er tydelig positiv, fikk første positive EL-test igår. Er de fremdeles positive? Da tenker jeg på de to nederste

759FE931-5C0B-4CD3-8DDE-33EC0FC6A4ED.jpeg

Det skulle så testrekke**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM skrev (18 minutter siden):

Teatrene fra imorges til nå ikveld.

den første er tydelig positiv, fikk første positive EL-test igår. Er de fremdeles positive? Da tenker jeg på de to nederste

Ja jeg vil si at at alle disse er positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Setter veldig pris på at du tar deg tid til å svare og analysere her, takk igjen 😊 dagens test synes jeg var svakere enn gårsdagens, og det var sticky utflod på papiret første dagen i dag, så tror den har meldt seg litt tidligere denne syklusen. 

Anonymkode: 50b39...226

Glemte å legge ved bildet. 🙃

IMG_20201217_222228_544.jpg

Anonymkode: 50b39...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

MM skrev (12 minutter siden):

EL idag eller natt til imorgen da?

Ja jeg vil tro det. Hadde nok beregnet dagen i dag som EL-dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Amatariel skrev (2 timer siden):

Ja :)

Kan jeg spørre seg om å se på bildet jeg la ut også? ^^ (skrudde av anonym nå, jeg står fram som en mer eller mindre uvitende overivrig prøver :) ) ser det ut som at streken er svakere i dag og det er EL nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre seg om å se på bildet jeg la ut også? ^^ (skrudde av anonym nå, jeg står fram som en mer eller mindre uvitende overivrig prøver :) ) ser det ut som at streken er svakere i dag og det er EL nå?

Uhm, hvilket bilde var det igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...