Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med A1 sine tester? Jeg har kun brukt billigtestene tidligere og har vært veldig fornøyd med de. Disse A1 testene har ikke vist farge bortsett fra nå i eggløsningsuka. Lurer på om dere som har brukt disse har hatt sakte "stigning" i farge før testen ble positiv? Slik så testen min ut i kveld. Jeg håper den ikke blir positiv før på søndag, men frykter den blir positiv i morgen da jeg har murret i flere dager nå og legen sa på onsdag at det så ut som det var like før egget skulle slippe.. Hva tror dere?

image.jpeg

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å tolke ELtester annet som negativ eller positiv. Man kan ikke se på strekutvikling som en indikasjon for når den vil bli positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Silfen skrev:

Det er umulig å tolke ELtester annet som negativ eller positiv. Man kan ikke se på strekutvikling som en indikasjon for når den vil bli positiv.

Ok, men jeg har hatt tydelig stigning i fargene på billigtestene. Slik at testene har blitt nesten positive før de er tydelig positiv. Får bare være tolmodig☺️

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men jeg har hatt tydelig stigning i fargene på billigtestene. Slik at testene har blitt nesten positive før de er tydelig positiv. Får bare være tolmodig☺️

Anonymkode: 31103...009

Men folk har helt ulike tester, noen har ingen strek, noen stigning, du kan ikke basere deg på hva andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Men folk har helt ulike tester, noen har ingen strek, noen stigning, du kan ikke basere deg på hva andre har.

Neida jeg har kun sammenlignet med meg selv og tidligere tester. Lurte bare på om noen hadde erfaringer på samme måte med a1 sine.

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neida jeg har kun sammenlignet med meg selv og tidligere tester. Lurte bare på om noen hadde erfaringer på samme måte med a1 sine.

Anonymkode: 31103...009

Testen i midten ser nesten positiv ut i mine øyne?

image.jpeg

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida jeg har kun sammenlignet med meg selv og tidligere tester. Lurte bare på om noen hadde erfaringer på samme måte med a1 sine.

Anonymkode: 31103...009

Ja! Mine pleier også å bli stigende mer sterk strek frem mot eggløsningsdagen, da pleier den å være sterkere enn kontrollstreken. Har ikke erfaring med akkurat de testene. Men jeg ville gått ut ifra at testen i mitten er positiv, ettersom den er sterkest, og fordi den nederste begynner å bli svakere noe som betyr at eggløsningen har vært :) 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Silfen skrev:

Det er umulig å tolke ELtester annet som negativ eller positiv. Man kan ikke se på strekutvikling som en indikasjon for når den vil bli positiv.

Jo, man kan sammenligne testene for hver dag og se at de blir sterkere og sterkere frem imot eggløsningsdagen da den er full positiv. Jeg har det sånn hver mnd, begynner å teste ca 5 dager før forventet eggløsning ( for å være sikker på at jeg ikke går glipp av den) og da ser jeg at streken blir sterkere for hver dag! Og slik peiler jeg ut ca hvilkan dag den kommer til å bli positiv, med å sammenligne de med forrige mnd. Og det er som regel rett! 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan sammenligne testene for hver dag og se at de blir sterkere og sterkere frem imot eggløsningsdagen da den er full positiv. Jeg har det sånn hver mnd, begynner å teste ca 5 dager før forventet eggløsning ( for å være sikker på at jeg ikke går glipp av den) og da ser jeg at streken blir sterkere for hver dag! Og slik peiler jeg ut ca hvilkan dag den kommer til å bli positiv, med å sammenligne de med forrige mnd. Og det er som regel rett! 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Ikke opp mot andre personer,  som var poenget mitt. 

 

Og til testene over: den i midten er nok like negativ som de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Silfen skrev:

Ikke opp mot andre personer,  som var poenget mitt. 

 

Og til testene over: den i midten er nok like negativ som de andre. 

Ja de er nok det. Femar har nok klusset litt til syklusen min, men satser på positiv test i løpe av de neste dagen. Drar å kjøper digital så slipper vi analysere mer☺️ Jeg håper iallefall testen ikke blir positiv før i morgen, sånn av vi kan ha et forsøk med AIH over helga! Takk for hjelpen uansett😊

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å teste med strips og kontrollsjekke med digital,  da kan du teste flere ganger om dagen rundt el og bare svi av en eller to digitale når det ser positivt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Silfen skrev:

Det lønner seg å teste med strips og kontrollsjekke med digital,  da kan du teste flere ganger om dagen rundt el og bare svi av en eller to digitale når det ser positivt ut. 

Ja jeg skal gjøre det heretter, men siden jeg kun får tak i de nye nå kjøper jeg kun en pakke til med digital å håper det holder for denne gang☺️

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Ikke opp mot andre personer,  som var poenget mitt. 

 

Og til testene over: den i midten er nok like negativ som de andre. 

Er det vanlig at hele streken ikke er lik i farge? Off aldri mer slike tester på meg. Verste av alt så håper jeg at jeg har negativ tester helt frem til i morgen. Tester meg morgen-midt på dagen+kveld nå pga inseminering.

image.jpg

image.jpg

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Silfen skrev:

Det er ikke unormalt.  Mulig du får positiv i kveld. 

Ok. Frykter det😐 Tenker om jeg eventuelt fåt poitiv test i 2 dager slik som jeg pleier kan det være det går med inseminering på mandag uansett. Hva tenker du om det?

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silfen skrev:

Det er ikke unormalt.  Mulig du får positiv i kveld. 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Frykter det😐 Tenker om jeg eventuelt fåt poitiv test i 2 dager slik som jeg pleier kan det være det går med inseminering på mandag uansett. Hva tenker du om det?

Anonymkode: 31103...009

Da ble testen positivt😜 Den dagen av alle dager testen IKKE burde bli positiv. Hva er oddsen for det liksom! Normalt har jeg positiv test min 2 dager på rad, sist haddejeg positiv på dag 13.14 og morningen på dag 15 også. I dag er jeg på dag 14. Dersom jeg får positiv test i morgen også er det vel en sjangse for at det klaffer med tanke på inseminering? 

image.jpeg

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får se det an i morgen.  Har du tempet noengang,  typ om du vet når el er etter positiv test hos deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Silfen skrev:

Du får se det an i morgen.  Har du tempet noengang,  typ om du vet når el er etter positiv test hos deg? 

Ja det er ikke så mye å gjøre enn å vente å se. Det eneste er at mannen sparer seg opp. Vi hadde sex i dag tidlig, så det er nå bedre enn ingen aksjer i forkant, men mannen må spare seg til mandag eventuelt om vi skal ha AIH.

Jeg tempet for første gang sist syklus og fikk El på dag 15 i følge tempgrafen (FF), mens første positive test var på dag 13.

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silfen skrev:

Kan være tidlig mandag holder da. 

Blir spennende å se hvordan det blir med testene fremover og hva legen på klinikken sier. Legen mente måtte ha sex på egenhånd om vi fikk positiv test i dag, men tenker der skader ikke å prøve å vente frem til første negative EL test☺️

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...