Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Breakeven skrev:

47F31170-F78E-46C3-9471-72048AD765ED.jpeg

Jeg vil påstå tydelig positiv😅

ta en digital🙌🏻

Anonymkode: 2a444...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil påstå tydelig positiv😅

ta en digital🙌🏻

Anonymkode: 2a444...ccf

Oi, dette var feil tråd😂😂 Trodde jeg var i graviditetstest forumet🙈 

positiv i morgen tenker jeg😅

Anonymkode: 2a444...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette var feil tråd😂😂 Trodde jeg var i graviditetstest forumet🙈 

positiv i morgen tenker jeg😅

Anonymkode: 2a444...ccf

Hehe, tenkte det. Skal ta ny test idag, hadde sex igår for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eggløsning vært tro eller kommer i løpet av de nærmeste dagene? Aner ikke hvordan det her funker 😅 ser antydning til strek med litt rødfarge. Vet ikke om jeg i det hele tatt har eggløsning igjen. Dere erfarne damer, noen som kan hjelpe meg?

755BBA1D-7D5B-4B4F-9FB3-9A199CA1F046.jpeg

Anonymkode: 7fec5...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har eggløsning vært tro eller kommer i løpet av de nærmeste dagene? Aner ikke hvordan det her funker 😅 ser antydning til strek med litt rødfarge. Vet ikke om jeg i det hele tatt har eggløsning igjen. Dere erfarne damer, noen som kan hjelpe meg?

755BBA1D-7D5B-4B4F-9FB3-9A199CA1F046.jpeg

Anonymkode: 7fec5...a80

Den er negativ. Når hadde du mensen sist? Og vet du hvor lang syklus du har ca?

Anonymkode: 314d4...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har eggløsning vært tro eller kommer i løpet av de nærmeste dagene? Aner ikke hvordan det her funker 😅 ser antydning til strek med litt rødfarge. Vet ikke om jeg i det hele tatt har eggløsning igjen. Dere erfarne damer, noen som kan hjelpe meg?

755BBA1D-7D5B-4B4F-9FB3-9A199CA1F046.jpeg

Anonymkode: 7fec5...a80

Du er langt unna eggløsning. 

Anonymkode: cbeec...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er langt unna eggløsning. 

Anonymkode: cbeec...4d1

Snakker vi mange dager? 

Anonymkode: 7fec5...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er negativ. Når hadde du mensen sist? Og vet du hvor lang syklus du har ca?

Anonymkode: 314d4...a62

Hadde sist mens 3 august. Går på minipille og klarte å glemme å ta den i går før etter jeg kom fra jobb (den har slingringsmonn på 3 timer) Så siden vi hadde sex på fredag var jeg litt bekymret, så fikk to eggløsningstester av ei venninne for å sjekke om jeg var nær eggløsning, om jeg hadde vært det måtte jeg tatt nødprevensjon som jeg helst vil unngå. Men da er eggløsning langt unna?

Anonymkode: 7fec5...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sist mens 3 august. Går på minipille og klarte å glemme å ta den i går før etter jeg kom fra jobb (den har slingringsmonn på 3 timer) Så siden vi hadde sex på fredag var jeg litt bekymret, så fikk to eggløsningstester av ei venninne for å sjekke om jeg var nær eggløsning, om jeg hadde vært det måtte jeg tatt nødprevensjon som jeg helst vil unngå. Men da er eggløsning langt unna?

Anonymkode: 7fec5...a80

På en gjennomsnittlig syklus på ca 28-30 dager så er eggløsning ca 14 dager etter første dagen av siste mens, men husk at sædceller kan overleve i flere dager. Eggløsning har da antagelig allerede vært.

Endret av Breakeven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Negativ

Anonymkode: cbeec...4d1

Idag fikk jeg denne (jeg vet den er negativ). Spørsmålet mitt er, den første ble tatt igår ca samme tid 18:45 ish og den var også negativ, men streken var tydeligere og nå er den svakere? Kan eggløsning ha vært allerede? Ifølge Flo skal eggløsning være et sted mellom 19-21. Hjelp.

4F3D818E-B897-4388-A63A-D891E9E9B06F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå litt senere på kvelden ser den slik ut. Betyr at eggløsning ikke har vært ennå da når den blir sterkere? Eller kan det ha noe med konsentrasjonen i urinen?

903EAF86-C8FD-4942-AD52-79505C348AA2.jpeg

Anonymkode: 7fec5...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå litt senere på kvelden ser den slik ut. Betyr at eggløsning ikke har vært ennå da når den blir sterkere? Eller kan det ha noe med konsentrasjonen i urinen?

903EAF86-C8FD-4942-AD52-79505C348AA2.jpeg

Anonymkode: 7fec5...a80

Nå har jeg lest litt rundt og tydeligvis har det ingenting å si hvor sterk streken er- en eggløsningstest er enten negativ eller positiv. Alle har litt hcg i kroppen uansett så derfor kan den få utslag på testene uansett. Umulig å si om eggløsning har vært eller ikke, du må bare fortsette å teste. Tydeligvis kan hcg stige ganske raskt på kort tid, correct me if I’m wrong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Breakeven skrev:

Nå har jeg lest litt rundt og tydeligvis har det ingenting å si hvor sterk streken er- en eggløsningstest er enten negativ eller positiv. Alle har litt hcg i kroppen uansett så derfor kan den få utslag på testene uansett. Umulig å si om eggløsning har vært eller ikke, du må bare fortsette å teste. Tydeligvis kan hcg stige ganske raskt på kort tid, correct me if I’m wrong. 

Det er ikke hcg, men LH hormonet. Lh hormonet finnes også i hcg, men hcg finnes ikke i lh. Dermed kan en EL test bli positiv ved graviditet, mens gravid test ikke reagerer på EL. LH kan både stige og synke raskt, jeg gikk feks fra klar negativ til klar positiv test på 5 timer en gang, mens toppen varte lenger. Dette er individuelt fra person til person, hos noen stiger den jevnt hele veien, hos andre stiger den raskt. Kan også variere litt fra syklus til syklus.

lykke til🌸

Anonymkode: 2a444...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt CB digital advanced(?) ELtest, og denne gangen gikk det frå null utslag igår tidlig til fullt utslag idag tidlig. Nokon som har opplevd det før?? 

Har alltid fått blinkande smilefjes nokre dagar før det faste smilefjeset 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hcg, men LH hormonet. Lh hormonet finnes også i hcg, men hcg finnes ikke i lh. Dermed kan en EL test bli positiv ved graviditet, mens gravid test ikke reagerer på EL. LH kan både stige og synke raskt, jeg gikk feks fra klar negativ til klar positiv test på 5 timer en gang, mens toppen varte lenger. Dette er individuelt fra person til person, hos noen stiger den jevnt hele veien, hos andre stiger den raskt. Kan også variere litt fra syklus til syklus.

lykke til🌸

Anonymkode: 2a444...ccf

Takk for oppklaring! Prøver fortsatt å lese meg opp på alt dette, ble helt ærlig litt sliten av det denne prøveperioden fordi jeg fokuserer så mye på det, men jeg vet jo at jeg ikke er den eneste. Har vært av pilla i 8 måneder nå og har bare så inderlig lyst til å bli gravid, men er så mye som skal klaffe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Breakeven skrev:

Takk for oppklaring! Prøver fortsatt å lese meg opp på alt dette, ble helt ærlig litt sliten av det denne prøveperioden fordi jeg fokuserer så mye på det, men jeg vet jo at jeg ikke er den eneste. Har vært av pilla i 8 måneder nå og har bare så inderlig lyst til å bli gravid, men er så mye som skal klaffe 🙈

Null stress! Har selv følt på det at det blir mye info og surr på en gang🙈 Jeg ligger ett par mnd bak deg, men kjenner mye på det å ønske så inderlig uten at det klaffer.. har truffet på EL i hvertfall 5 mnd totalt, så håper på klaff snart😅 

Krysser fingrene på at babyønskene kommer i oppfyllelse for oss alle her inne❤️

Anonymkode: 2a444...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er min første måned med testing og jeg begynne kanskje å bli litt utålmodig hehe.

Syklusen er ikke regelmessig da jeg "nettopp" har hatt min første mens etter bortfallsblødningen.

Men ut i fra dette bildet, er det mulig at eg har gått glipp av en peek? Syns den var sterkere cd21 enn i dag cd22. Eller er det vanlig at det går litt opp og ned før jeg får positiv test?

1566499262737944328229012021780.jpg

Anonymkode: f9316...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dette er min første måned med testing og jeg begynne kanskje å bli litt utålmodig hehe.

Syklusen er ikke regelmessig da jeg "nettopp" har hatt min første mens etter bortfallsblødningen.

Men ut i fra dette bildet, er det mulig at eg har gått glipp av en peek? Syns den var sterkere cd21 enn i dag cd22. Eller er det vanlig at det går litt opp og ned før jeg får positiv test?

1566499262737944328229012021780.jpg

Anonymkode: f9316...63a

Jeg har hatt akkurat like EL tester som deg etter pilleslutt. Startet på CD 12 men sluttet på CD 16. Ble gradvis sterkere og veeeldig nære positiv før det fadet ut igjen. Jeg håper og tror at peeken var så kortvarig at vi gikk glipp av den, men noe sier meg at kroppen ikke greide det... Prøver likevel lykken med en g test når jeg tror jeg får mens med mindre den dukker opp før. Krysser fingrene for at du hadde en kort peek du ikke fikk fanget opp på strimlene. 

Anonymkode: 9d55e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt akkurat like EL tester som deg etter pilleslutt. Startet på CD 12 men sluttet på CD 16. Ble gradvis sterkere og veeeldig nære positiv før det fadet ut igjen. Jeg håper og tror at peeken var så kortvarig at vi gikk glipp av den, men noe sier meg at kroppen ikke greide det... Prøver likevel lykken med en g test når jeg tror jeg får mens med mindre den dukker opp før. Krysser fingrene for at du hadde en kort peek du ikke fikk fanget opp på strimlene. 

Anonymkode: 9d55e...217

Tar g test inn i mellom jeg også bare for sikkerhets skyld hehe. Trur jeg bare fortsetter og teste til jeg er tom for el-tester. 

Men krysser fingrene for at vi får en skikkelig positiv begge to.🙈

Anonymkode: f9316...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...