Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig negativ eller? Ifølge flow appen skal jeg ikke ha eggløsning før om 5 dager, men den sier det er en sjanse for å bli gravid fra idag av- når burde jeg ha sex? Er så ny på dette! Takk for svar på forhånd 

F07E5B45-DCA7-45D6-807F-FA53364B0F7D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Breakeven skrev:

Veldig negativ eller? Ifølge flow appen skal jeg ikke ha eggløsning før om 5 dager, men den sier det er en sjanse for å bli gravid fra idag av- når burde jeg ha sex? Er så ny på dette! Takk for svar på forhånd 

F07E5B45-DCA7-45D6-807F-FA53364B0F7D.jpeg

Den er hvert fall negativ ja

Anonymkode: 119b5...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er negativ. Hadde startet å legge inn aksjer nå og så annenhver dag, mens du fortsatt tester☺️ 

Anonymkode: 8dd35...81d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er negativ. Hadde startet å legge inn aksjer nå og så annenhver dag, mens du fortsatt tester☺️ 

Anonymkode: 8dd35...81d

Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 16.11, jadaneidaså skrev:

Hei! 

Jeg har en syklus på 31 dager, og skulle i følge appen(e) jeg har på telefonen hatt eggløsning i går, 17.juli. Begynte å teste med eggløsningstest 2 x dgl fra mandag morgen, men syns bare streken har blitt svakere siden da... Kan jeg ha hatt eggløsning tidligere enn forventet? 😕

Legger ved ett bilde fra hver dag, hvor mandag er det første. 

Absolutt en sjanse for at du kan ha hatt EL tidligere. Evt kan den også komme senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Breakeven skrev:

Veldig negativ eller? Ifølge flow appen skal jeg ikke ha eggløsning før om 5 dager, men den sier det er en sjanse for å bli gravid fra idag av- når burde jeg ha sex? Er så ny på dette! Takk for svar på forhånd 

F07E5B45-DCA7-45D6-807F-FA53364B0F7D.jpeg

Negativ, ja. Fortsett å teste og hopp gjerne i høyet annen hver dag. Hver dag skader ikke det heller :humpe:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/?page=2

Under eggløsningen har egget omtrent 24 timer på seg til å smelte sammen med en sædcelle. Siden sædceller kan overleve i livmoren og egglederne i to til tre dager, er det best å ha samleie jevnlig i dagene før eggløsningen. Har du sex jevnlig, gjerne to til tre ganger i uken, så kan du nesten være sikker på at du vil treffe på ett eller annet tidspunkt.

Friske par som vil ha barn, bør ha mye sex. Noen tror at de må "spare på sæden", men dette er bare overtro.

Endret av Prøvende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2019 den 10.44, Prøvende skrev:

Negativ, ja. Fortsett å teste og hopp gjerne i høyet annen hver dag. Hver dag skader ikke det heller :humpe:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/?page=2

Under eggløsningen har egget omtrent 24 timer på seg til å smelte sammen med en sædcelle. Siden sædceller kan overleve i livmoren og egglederne i to til tre dager, er det best å ha samleie jevnlig i dagene før eggløsningen. Har du sex jevnlig, gjerne to til tre ganger i uken, så kan du nesten være sikker på at du vil treffe på ett eller annet tidspunkt.

Friske par som vil ha barn, bør ha mye sex. Noen tror at de må "spare på sæden", men dette er bare overtro.

Tusen takk for link til veldig nyttig artikkel! 🤗 testet igjen igår og idag, fortsatt negativ. Så nå at appen sa jeg skulle ha eggløsning den 27 juni forrige måned og jeg testet positiv den 26 så tror jeg venter til tirsdag med å teste igjen nå. Appen sier jeg skal ha eggløsning onsdag så blir spennende å se. Skal fortsette å ha sex annenhver dag i eggløsningstidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Breakeven skrev:

Klarte ikke dy meg- tanker?

ECC55EE7-DB17-4913-8735-10E26078B22B.jpeg

Ikke helt positiv, men på god vei - kanskje i morgen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ikke helt positiv, men på god vei - kanskje i morgen? 😊

Takk for svar 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Breakeven skrev:

Det er meg igjen 🙈 tanker ?

C75F996F-0E69-40B4-BBB4-3CC89D12E8AD.jpeg

Negativ

Anonymkode: 4d4cd...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Negativ

Anonymkode: 4d4cd...50d

Takk for svar! Sorry for mange spm, men er helt ny på eggløsningstester. Streken på eggløsningstesten jeg tok for et par dager siden var nesten usynlig, mens på de 2 siste så har den vært merkbart sterkere. Betyr det at eggløsningen nærmer seg eller er den bare negativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Breakeven skrev:

Takk for svar! Sorry for mange spm, men er helt ny på eggløsningstester. Streken på eggløsningstesten jeg tok for et par dager siden var nesten usynlig, mens på de 2 siste så har den vært merkbart sterkere. Betyr det at eggløsningen nærmer seg eller er den bare negativ? 

Helt greit med mange spørsmål. Vi alle har vel vært der at vi ikke har forstått alt av EL, sykluser, tester og fjas. 

For 2 mndr siden hadde jeg en negativ test på morgenen, positiv klokken 14:00 og en negativ på kvelden. 

Vet ikke om du har hatt eggløsning eller om den er rett rundt hjørnet. Men hopp i høyet og kos deg 💃

Anonymkode: 4d4cd...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 20.04, Breakeven skrev:

Det er meg igjen 🙈 tanker ?

C75F996F-0E69-40B4-BBB4-3CC89D12E8AD.jpeg

Kan ikke være langt unna denne her da! Testet du i går og idag også? Hvordan var de? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Kan ikke være langt unna denne her da! Testet du i går og idag også? Hvordan var de? 😊

Vi hadde sex igår kveld, men jeg testet ikke. Testet vel 3 dager på rad nå, men er så redd for å bli helt besatt av disse testene også🙈 vi har hatt sex annenhver dag siden lørdag så jeg krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er denne positiv eller negativ?

15643264551738577299880352594849.jpg

Anonymkode: 7bbe1...e19

Negativ, men ser ut som det nærmer seg :)

Anonymkode: 9ea47...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal ha mensen om 8 dager (ifølge Flo)  og tok denne eggeløsningstesten bare for å se, og ser jo ut som at denne er positiv? Eller er den negativ? 

 Tok en tidligere i mnd (rundt da appen sa jeg skulle ha) og da så den også positiv ut.. 🤔🤔

6595056C-3DF1-4B5F-8935-491BA1DAA49A.jpeg

Anonymkode: 6692f...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal ha mensen om 8 dager (ifølge Flo)  og tok denne eggeløsningstesten bare for å se, og ser jo ut som at denne er positiv? Eller er den negativ? 

 Tok en tidligere i mnd (rundt da appen sa jeg skulle ha) og da så den også positiv ut.. 🤔🤔

6595056C-3DF1-4B5F-8935-491BA1DAA49A.jpeg

Anonymkode: 6692f...29e

Denne er negativ. Streken nærmest T skal være like sterk, eller sterkere, enn streken nærmest C for at den skal kunne tolkes som positiv. 

Anonymkode: 119b5...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...