Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Canrinha skrev:

Ja, har googlet nå :) absolutt verdt et forsøk👍 

Ja, litt rart, men det står jo at man ikke skal drikke og gå på do på 4 t før test, og jeg hadde som sagt nettop drukket Og nettop vært på do.. Er nok grunnen til negativ.. Så samlet seg mye til morgenen igjen. 

Spm er da når el var.. 

Ja, 30 årene er jo ikke så gærent 😉 

Jeg var 28 med min, så har jo gått noen år, og der tok det tid, uten at vi planla det og testet slik som nå.. 

Vi får krysse det vi har, at vår tur kommer :) 

Ok, ja vi satser på at urinen var for utvannet og derfor negativ test☺️ Noen bruker bare litt lengre tid for å bli gravid, så håper det plutselig skjer at dere blir gravid igjen. Masse lykke til☺️

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt forvirret av disse testene. Etter beregningene mine skulle jeg hatt eggløsning denne uken. Har testet siden syklusdag 10, som var 13.10. Alle testene har vært svake frem til begynnelsen av denne uken. Legger ved testene fra tirsdag og til og med i dag, der testene blir svakere for hver dag fra tirsdag 18.10. Jeg vet at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, men så leser jeg om de som aldri får helt klare positive tester, men allikevel har blitt gravid. Så nå sitter jeg å lurer på om jeg kan ha hatt eggløsning denne uken, kanskje fikk jeg ikke eggløsning denne uken, eller skal jeg fortsette å teste for å se om jeg kan få en positiv test senere denne syklusen? 

EL.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal kartlegge EL ved hjelp av tester, så kan det lønne seg å teste 3-4 ganger i døgnet de første syklusene. Nettopp fordi noen har SVÆRT kort LH-topp. Når man så har kartlagt syklusen og funnet EL i 3 mnd, så vet man rett og slett hvilke dager man bør teste og slipper unna med 2-3 dager med EL-tester. Så fremt syklusen er stabil, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg igjen med EL tester som har sterk farge uten om EL perioden. Er det flere som har sånne tester uten om syklusen? Første syklus da jeg testet var testen tydelig negativ med svakere farge på testene, men før mensen denne gangen var den så og si positiv og disse testene er tatt på dag 5,6 og 7?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ofte veldig sterk før mens.  De der er langt fra positive,  noen får mer farge enn andre,  noen har helt blanke tester uten el,  noen har ikke.  Er du bekymret for pcos må du nesten ta det opp med legen din.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Silfen skrev:

Den er ofte veldig sterk før mens.  De der er langt fra positive,  noen får mer farge enn andre,  noen har helt blanke tester uten el,  noen har ikke.  Er du bekymret for pcos må du nesten ta det opp med legen din.  

Takk for svar. Vet at disse er negativ, men synst fargen er sterk i forhold til hva den har vært. Jeg skal nevne det til legen neste gang jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne testen positiv eller negativ? Jeg har testet en per dag om morningen fra CD 10. Tenkte å starte å teste både morgen og kveld fra i dag for å være helt sikker på at jeg får med meg når eggløsningen kan ha vært.

legger ved et bilde med blitz, et uten og alle 4 testene.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ville jeg dobbeltsjekket med en digital . Lyst til å si positiv på midterste bildet,  men usikker på de to andre. 

For øvrig bør man teste ettermiddag . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er denne testen positiv eller negativ? Jeg har testet en per dag om morningen fra CD 10. Tenkte å starte å teste både morgen og kveld fra i dag for å være helt sikker på at jeg får med meg når eggløsningen kan ha vært.

legger ved et bilde med blitz, et uten og alle 4 testene.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Synes den ser positiv ut? Lurt som silfen skriver å sjekke med digital 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Canrinha skrev:

Synes den ser positiv ut? Lurt som silfen skriver å sjekke med digital 😊

Takk for svar begge to. Jeg har ikke digital, men jeg tolker den testen som positiv siden fargen ser i mine minst like sterk ut om ikke hakke sterkere når jeg ser på testen etter den er tørket. Jeg pleier ha EL på CD 15, så det nærmer seg nok uansett. Jeg får se når testen blir negativ igjen. Synd man må tolke disse testene😜☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to. Jeg har ikke digital, men jeg tolker den testen som positiv siden fargen ser i mine minst like sterk ut om ikke hakke sterkere når jeg ser på testen etter den er tørket. Jeg pleier ha EL på CD 15, så det nærmer seg nok uansett. Jeg får se når testen blir negativ igjen. Synd man må tolke disse testene😜☺️

I mine øyner skulle te stå☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silfen skrev:

Den der ville jeg dobbeltsjekket med en digital . Lyst til å si positiv på midterste bildet,  men usikker på de to andre. 

Det midterste bilde er tatt med blitz. Det er litt mørkt hos oss i dag + spotter i take så litt vanskelig å få tatt gode bilder☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Silfen skrev:

Hva tenker du når du ser dette bilde i dagslys og tørket?☺️

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du når du ser dette bilde i dagslys og tørket?☺️

image.jpeg

Ser positiv ut den :) kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Canrinha skrev:

Ser positiv ut den :) kjør på!

Hehe takk we will😜😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Silfen skrev:

Den ser absolutt positiv ut tørket,  ja. 

Supert. Takk for at du alltid tar deg tid til tolkningen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra meg er å faktisk teste om morningen. Jeg har alltid tenkt at man skulle teste på kvelden. Etter å ha testet morgen+kveld de siste dagene viser det seg at testen er positiv før jeg har trodd☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare vise dere min første veldig tydelig positiv eggløsningtest. Jeg har testet de 3 siste prøveperiodene og det er først nå jeg har sett det så tydelig. Har irritert meg grønn med tanke på å tyde disse testene☺️ Jeg har positiv test i 2 dager og negativ på den 3 dagen. Det går fort fra positiv til negativ test med tanke på tydelig sterk farge til svakere farge når den er negativ.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har positiv EL test 2 dager på rad? Eventuelt merker dere fargeforskjell? Jeg er på dag 2 med positiv EL test og synst fargen i dag er enda sterkere enn den var i går. Vi har hatt sex siden dagen før første positiv test og de 2 dagene etter. Holder dette? Eller bør vi ha sex i morgen og dagen etter også? Vet dere om egget slipper 12-48 timer etter første eller siste posiitive test?

Legger ved bilde av dagens test.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...