Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og hører på denne livestreamen nå, hvor de tar for seg en podcast, Telephone Stories som vi dessverre ikke får hørt i Norge, iallefall ikke enda. Det er en lang podcast som virkelig tar for seg begge sider og graver dypt i alt dette, håper den blir tilgjengelig. https://www.youtube.com/watch?v=kIZPnhtblCU

Og noen i chatten gjorde meg oppmerksom på denne videoen. Hva i h...? Jeg føler meg dårlig. MJ sitter med Jordan på fanget eller mellom bena sine og rugger frem og tilbake..? Han er 14 år gammel. Man ser at han som sitter på siden av MJ blir veldig ukomfortabel (er det Prins Albert av Monacco?), dette er helt utrolig ekkelt!

Endret av Cleopatra70
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Cleopatra70 skrev:

Jeg sitter og hører på denne livestreamen nå, hvor de tar for seg en podcast, Telephone Stories som vi dessverre ikke får hørt i Norge, iallefall ikke enda. Det er en lang podcast som virkelig tar for seg begge sider og graver dypt i alt dette, håper den blir tilgjengelig. https://www.youtube.com/watch?v=kIZPnhtblCU

Og noen i chatten gjorde meg oppmerksom på denne videoen. Hva i h...? Jeg føler meg dårlig. MJ sitter med Jordan på fanget eller mellom bena sine og rugger frem og tilbake..? Han er 14 år gammel. Man ser at han som sitter på siden av MJ blir veldig ukomfortabel (er det Prins Albert av Monacco?), dette er helt utrolig ekkelt!

Rugger? Han beveger seg til musikken.  Ser ikke det du ser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BethD skrev:

Dette er gutten som tegnet MJ's kjønnsorganer, noe som gjorde at MJs advokater rådet han til å inngå forlik. Han betalte 22 millioner dollar for å få gutten til å tie stille. Kan du se hvor ukomfortable Prins Albert og damen ved siden av er?

Etterforsker Bill Dworin som hadde etterforsket over 4000 saker som involverte seksuelle overgrep over 34 år i LAPD:
“We had served a search warrant to photograph Michael Jackson. Those photographs corroborated the description that the boy gave us regarding Michael Jackson’s genitals.”
http://www.nbcnews.com/id/3080078/ns/dateline_nbc-newsmakers/t/new-look-dark-accusations/#.XIZV77aZO3U

MJ's advokat forteller at de inngikk forlik på grunn av Jordan Chandler's tegning: https://www.youtube.com/watch?v=vOeQVI7xJ9c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, BethD said:

Jeg er forsåvidt enig med deg i det, men samtidig ser jeg også en mann som sitter med en 14 år gammel gutt på fanget, og det er jo i seg selv jævlig sært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.jpeg.ac17316126f8ed437318f2f68c254d8e.jpeg

dette er den såkalte tegningen av MJ sin penis, som dere sier matcher. Altså den kan matche hvem som helst som er omskjært! Noe MJ ikke var ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det over er ikke tegningen, den tegningen har aldri blitt vist offentlig noen gang. Den der er fra en bok som selv MJ-fansen sier er oppspinn, men de plukker ut denne tegningen som ekte fordi den tjener deres sak. MJ's kjønnsorganer var spesielle pga hans hudlidelse vitiligo, noe gutten beskrev nøyaktig og som matchet med fotografiene de tok av han, derfor inngikk MJ forlik.

Det er veldig skremmende at en så tydelig pedofil kan gjøre dette rett foran øynene på folk i flere tiår. Jeg bare håper at flesteparten av fansen som forsvarer dette ikke har barn enda, og skjønner hvor galt det er når de får barn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 1.59, Cleopatra70 skrev:

Man ser hva man vil se... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Cleopatra70 skrev:

Det over er ikke tegningen, den tegningen har aldri blitt vist offentlig noen gang. Den der er fra en bok som selv MJ-fansen sier er oppspinn, men de plukker ut denne tegningen som ekte fordi den tjener deres sak. MJ's kjønnsorganer var spesielle pga hans hudlidelse vitiligo, noe gutten beskrev nøyaktig og som matchet med fotografiene de tok av han, derfor inngikk MJ forlik.

Det er veldig skremmende at en så tydelig pedofil kan gjøre dette rett foran øynene på folk i flere tiår. Jeg bare håper at flesteparten av fansen som forsvarer dette ikke har barn enda, og skjønner hvor galt det er når de får barn.

Ærlig talt...Vi er mange, maaaaaange både fans og ikke fans som ikke tror en dritt på dette, både med og uten barn. Hvorfor tror du det? Du tror han er en pedofil, og det får du jo bare tro, men ikke tro at alle vi andre er gale fordi vi tror noe annet. Jeg tror ganske mange så seg nødt til å dukke litt nedi saken, til tross for at man alltid har trodd på hans uskyld, men når en alvorlig anklage kommer opp, så føler man seg "pliktig", til tross for hva man tror. Jeg føler virkelig jeg har gjort min "hjemmelekse", og jeg kommer frem til det samme: Uskyldig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Cleopatra70 skrev:

I februar, 1993,( altså ca et halvt år før anklagen fra "The Chandlers." ) gikk MJ for første gang ut med i et intervju med Oprah, om denne sykdommen. Merkelig... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2020 at 2:15 PM, Drowssap said:

Se heller Lies of Leaving Neverland og Square One: New Witness in Michael Jackson Case.

https://www.youtube.com/watch?v=CXOfz1YkWeA

https://www.youtube.com/watch?v=ZxNDb2PVcoM

Uansett hvor mye som kommer frem idag så er MJ sitt omdømme ødelagt. Som tidligere fan ( ekte fan, hele diskografien, konsert osv) så er det ødelagt for meg også. Jeg klarer ikke å høre musikken lenger uten å bli brydd eller bli flau for mangel av bedre ord.

Frem til Leaving Neverland så var MJ ganske så tatt godt inn i varmen igjen av folk generelt ( mannen i gata, radio, tv, osv). Men denne dokumentaren har gjort kanskje permanent skade. Nrk spiller ikke musikken hans lenger, ei andre kanaler.

Jeg vet enda ikke hva jeg skal tro. Jeg klarer nesten ikke å tro at anklagerene lyver, da han ene sin mor fikk et helt hus av MJ og han andre fikk en dansekariere. Og i det minste å ødelegge MJ sitt omdømme, kanskje den største artisten som har eksistert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ntrane skrev:

Jeg vet enda ikke hva jeg skal tro. Jeg klarer nesten ikke å tro at anklagerene lyver, da han ene sin mor fikk et helt hus av MJ og han andre fikk en dansekariere. Og i det minste å ødelegge MJ sitt omdømme, kanskje den største artisten som har eksistert.

MJ hjalp Safechuck-familien med et huslån, og de prøvde flere ganger å utsette å betale ned på lånet. Selv om de fikk betalingsutsettelse, klarte de ikke å betale tilbake. Det gikk mange år med forsøk på forhandlinger mellom MJ sine advokater og denne familien. 

Wade Robson var med i to musikkvideoer sammen med blant annet niesen til MJ. Robson-familien prøvde stadig å pushe MJ til å hjelpe Wade opp og frem. Men de fikk lite oppmerksomhet og hjelp, ifølge Joy Robson. MJ var opptatt med sin egen karriere; og Wade måtte stå i kø, som alle andre for å kjøpe MJ sitt nye album i 95. Han fikk besøke Neverland ved noen anledninger, men MJ var bare til stede 4 ganger samtidig. 

Endret av Kelsi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Kelsi said:

MJ hjalp Safechuck-familien med et huslån, og de prøvde flere ganger å utsette å betale ned på lånet. Selv om de fikk betalingsutsettelse, klarte de ikke å betale tilbake. Det gikk mange år med forsøk på forhandlinger mellom MJ sine advokater og denne familien. 

Wade Robson var med i to musikkvideoer sammen med blant annet niesen til MJ. Robson-familien prøvde stadig å pushe MJ til å hjelpe Wade opp og frem. Men de fikk lite oppmerksomhet og hjelp, ifølge Joy Robson. MJ var opptatt med sin egen karriere; og Wade måtte stå i kø, som alle andre for å kjøpe MJ sitt nye album i 95. Han fikk besøke Neverland ved noen anledninger, men MJ var bare til stede 4 ganger samtidig. 

Den dagen det blir forside news og NRK kjøper en dokumentar som forsvarer MJ, så skal jeg revurdere min egen overbevisning.

Inntil da så er MJ sitt legacy ødelagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 22.33, ntrane skrev:

Nrk spiller ikke musikken hans lenger, ei andre kanaler.

Jo, musikken hans spilles fortsatt rimelig ofte på radio. P4 blant annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 22.33, ntrane skrev:

Uansett hvor mye som kommer frem idag så er MJ sitt omdømme ødelagt. Som tidligere fan ( ekte fan, hele diskografien, konsert osv) så er det ødelagt for meg også. Jeg klarer ikke å høre musikken lenger uten å bli brydd eller bli flau for mangel av bedre ord.

Frem til Leaving Neverland så var MJ ganske så tatt godt inn i varmen igjen av folk generelt ( mannen i gata, radio, tv, osv). Men denne dokumentaren har gjort kanskje permanent skade. Nrk spiller ikke musikken hans lenger, ei andre kanaler.

Kanskje du burde se noen av "mot dokumentarene" som er laget hvis du ikke klarer å tro disse 2 faktisk lyver. 

Syntes for.eks at det er noe merkelig at man ikke reagerer kraftig på en løgn bestemt i allefall. Og det er dette med togstasjonen. Han påstår rett og slett noe som ikke er mulig. Om han har tatt "feil", så er det en ganske stor feil, og da blir det dobbel løgn da han påstår overgrepene stoppet før han var 16. Han var 16 i 94, da togstasjonen ble bygget. 

Syntes hele greia er motbydelig. Hans legacy er ( heldigvis) ikke ødelagt. For det er millioner som tror på hans uskyld, og musikken hans spilles forsatt! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Becka said:

Kanskje du burde se noen av "mot dokumentarene" som er laget hvis du ikke klarer å tro disse 2 faktisk lyver. 

Syntes for.eks at det er noe merkelig at man ikke reagerer kraftig på en løgn bestemt i allefall. Og det er dette med togstasjonen. Han påstår rett og slett noe som ikke er mulig. Om han har tatt "feil", så er det en ganske stor feil, og da blir det dobbel løgn da han påstår overgrepene stoppet før han var 16. Han var 16 i 94, da togstasjonen ble bygget. 

Syntes hele greia er motbydelig. Hans legacy er ( heldigvis) ikke ødelagt. For det er millioner som tror på hans uskyld, og musikken hans spilles forsatt! 

Som MJ veteran fan, så vil jeg også håpe at wade og chuck lyver. Men jeg er kanskje en realist? Hadde dokumentarene hatt vesentlig tyngde så hadde de vært spilt av på nrk og andre medier hadde skrevet om saken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ntrane said:

Som MJ veteran fan, så vil jeg også håpe at wade og chuck lyver. Men jeg er kanskje en realist? Hadde dokumentarene hatt vesentlig tyngde så hadde de vært spilt av på nrk og andre medier hadde skrevet om saken.

Hvilken tyngde har leaving neverland?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, fjær said:

Hvilken tyngde har leaving neverland?

Rent objektivt: egentlig ikke noe som helst.

Men pressen og folket bestemmer.

Det var vel samme sjokk når det kom fram den store og systematiske overgrepssakene som ble stilt mot den katolske kirken. 

Hvem kunne tro at " fader Ned ", den joviale, varme og gudsfryktige mannen voldtok på det groveste barn gjennom mange år?

Har wadeog chuck saksøkt for penger mot Mj AS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2020 den 13.24, ntrane skrev:

De har ingen tynge ennå for det er foreløpig laget av " amatører." Dessuten er NRK også et medie, og BAD NEWS selger forsatt mest. Dessverre. Realist? Hm, jeg syntes oss som gjennomskuer dette er langt mer realister. Man ser at det de påstår, nærmest ikke er mulig. Det er de som lever i en " fantasi verden" og for meg, blir det rett og slett for dumt. Men jeg skal si at jeg gjorde "hjemmeleksa mi" i respekt for andre ofre som kommer frem i slike saker. Så jeg så dokumentaren, og gikk frem og tilbake i ettertid, for å virkelig se om det kunne være noe som helt i dette. For jeg vet at det er fort gjort som fan å hyle " De lyver! ". Men slik er det ikke. Ikke for meg. 

Må også bare si at i løpet av kvelden i går så spilte radioen 3 MJ sanger på samme kanal. ;) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...